loading...
لوله کشی گاز ساختمان
تهران پایپر بازدید : 32 شنبه 08 بهمن 1401 نظرات (0)

خدمات لوله کشی گاز جنت آباد

خدمات لوله کشی گاز جنت آباد , ارایه دهنده کلیه خدمات اجرایی و تعمیرات لوله کشی گاز جنت آباد شمالی و جنوبی. اجرای کار نوساز و بازسازی لوله کشی گاز جنت آباد با تاییدیه نظام مهندسی, تفکیک کنتور گاز , جابجایی و اصلاح لوله کشی گاز ساختمان , تغییرات جوشکاری لوله گاز داخل آپارتمان در آشپزخانه , لوله کشی گاز پکیج , انشعاب گیری از گاز آشپزخانه و پکیج, جابجایی کنتور گاز , لوله کشی گاز روکار و توکار , کور کردن لوله گاز روشنایی و شومینه و لوله کشی گاز بلااستفاده , لوله کشی گاز با استفاده از جوشکاری و دستگاه جوش حرفه ای , انشعاب گیری دنده ای و نصب شیرآلات گاز شهری. کیج شوفاژ دیواری , موتورخانه , آبگرمکن , آشپزخانه ,اجاق گاز , کباب پز,باربکیو و سایر لوازم گازسوز منزل و کلیه خدمات لوله کشی گاز منازل,اماکن تجاری , رستوران , فست فود و مراکز تهیه پخت غذا و کترینگ ها با خدمات لوله کشی گاز جنت آباد شمالی و جنوبی بدون تعطیلی.

برای خرید لوله گاز از عمده فروشی لوله مانیسمان تهران استعلام بگیرید.

لوله کشی گاز جنت آباد

خدمات لوله کشی گاز جنت آباد شمالی و جنوبی

ارایه خدمات تاسیساتی- لوله کشی جنت آباد شمالی و جنوبی , خیابان ستاری شمال و جنوب , شاهین شمالی و جنوبی کبیری تامه , مخبری, گلستان , شهران , کوهسار , خیابان کوروش , انصارالمهدی ,لاله , وکیلی,چهارباغ,آبشناسان , کن و سایر مناطق غرب تهران , همراه با دیگر خدمات لوله کشی و تاسیساتی جنت آباد شمالی و جنوبی.

لوله کشی گاز ساختمان بعد از علمک و کنتور گاز شروع میشود. تا قبل از علمک فشار گاز شهری به اندازه ای است که لوله های گاز ساختمان تحمل چنین فشاری را نداشته و به همین دلیل قبل از ورود به هر ساختمان یک رگلاتور برای کاهش فشار نصب میشود. علت بالا بردن فشار گاز شهری این است که گازرسانی به تمامی نقاط شهر و کلیه ساختمان ها انجام شود. با توجه به خطرات آتش سوزی و انفجار از گذشته تا کنون مسولیت کنترل گازرسانی در شهرها و روستاها برعهده شرکت ملی گاز و سازمان نظام مهندسی میباشد. به همین دلیل برای اخذ کنتور گاز و انشعاب گاز بایستی کار تحت نظر نظام مهندسی انجام شده و تاییدیه لوله کشی گاز به ساختمان هایی تعلق میگیرد که از لوله کش های دارای مجوز استفاده کنند. 

علاوه بر انتخاب لوله کش گاز مجرب در لوله کشی گاز جنت آباد بایستی از یک نقشه مورد تایید همراه با لوله و اتصالات و دیگر تجهیزات استاندارد لوله کشی گاز استفاده شود. تخطی از این موضوع موجب میشود  که انشعاب گاز مشکل داشته باشد. 

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز اگر توکار باشد معمولا با لوله های مانیسمان,API  انجام میشود و اگر روکار باشد میتواند با لوله های گازی درزدار نیز انجام گیرد. لوله گاز به علت سیاه بودن باید با نوار لوله گاز یا رنگ محافظت شود تا عمر بیشتری داشته باشد. لوله کشی گاز در حال حاضر برای تغذیه پکیج دیواری و زمینی , موتورخانه شوفاژ , اجاق گاز آشپزخانه , آبگرمکن , بخاری گازی , کباب پز و دیگر لوازم گاز سوز خانگی و تجاری مورد استفاده قرار میگیرد.

در حال حاضر بیشتر تعمیرات لوله کشی گاز منازل مربوط به جابجایی لوله گشی آشپزخانه و به ندرت برای  انشعاب گاز از پکیج برای نصب کباب پز میباشد . البته گازرسانی و انشعاب گیری های جدید نیز در رستورانها و مراکز تهیه غذا از دیگر کارهای پرتقاضا بوده که در کل بایستی به دقت انجام شوند.

برای استعلام قیمت لوله گاز و نکات مهم در خرید لوله سیاه درزدار سپاهان روی لینک کلیک کنید.

برندهای لوله اتصالات گازکشی

به طور کلی دو نوع لوله و اتصالات برای لوله کشی گاز وجود دارد. لوله و اتصالات مانیسمان یا بدون درز و لوله و اتصالات درزدار که اولی بیشتر برای اجرای لوله کشی گاز توکار و لوله کشی آتش نشانی و موتورخانه به کار میرود و دومی بیشتر برای لوله کشی گاز روکار مصرف میشود. در لوله کشی گاز توکار اجبار به استفاده از لوله های مانیسمان بدون درز یا API است. لوله های API نوع خاصی از لوله درزدار هستند که در ایران مورد تایید نظام مهندسی برای لوله کشی گاز توکار هستند. لوله های درزدار فولادی سیاه نیز که از نوع استاندارد باشند به همراه اتصالات درزدار برای لوله کشی گاز روکار استفاده میشوند. ضخامت لوله گاز تاثیر مهمی در طول عمر لوله کشی گاز دارند.

برندهای داخلی لوله گاز مانیسمان عبارتند از اهواز و لوله های سپاهان , سپنتا , کچو و کاوه لوله گاز ایرانی درزدار و ای پی آی تولید میکنند. لوله های چینی مانیسمان از دیگر محصولات موجود در بازار ایران هستند. اتصالات گاز دزدار در ایران به وفور تولید میشود. ایران اتصال, دلتا , ایران جوش, جوشیرن , میثاق از دیگر تولید کننده های اتصالات جوشی ایرانی هستند. اتصالات مانیسمان بنکن هم یک برند چینی بسیار معروف است.

قیمت لوله کشی گاز جنت آباد

قیمت لوله کشی گاز به صورت واحد از دستمزد هر واحد در حدود 4 تا 5 میلیون تومان شروع میشود. کلکتوری بودن و انشعابی بودن لوله کشی گاز بستگی به مشترک بودن یا مجزا بودن کنتور گاز شهری است. معمولا بین 3 تا 4 میلیون تومان هزینه خرید لوازم هر واحد آپارتمان 100 متری میشود. اجرت فوق به همراه عایق کاری و رنگ آمیزی لوله کشی گاز میباشد. 

برای دریافت اطلاعات راجع به قیمت و نحوه لوله کشی گاز جنت آباد و همچنین دریافت خدمات تاسیساتی لوله کشی جنت آباد با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 32 جمعه 30 دی 1401 نظرات (0)

خدمات لوله کشی گاز شهران شمالی و جنوبی

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز شهران شمالی و جنوبی و محدوده اطراف. 

اجرای لوله کشی گاز ساختمان در حال ساخت و در حال بازسازی, تغییرات و تعمیرات گازکشی و گازرسانی

لوله کشی گاز روکار و توکار, عایق کاری لوله کشی گاز/

اصلاح و تعمیر لوله کشی گاز , انسداد,برش , تغییرمسیر و بازسازی, لوله کشی آپارتمان و ساختمان , انشعاب گیری گاز آشپزخانه برای نصب گاز رومیزی, جوشکاری لوله گاز با لوله اتصالات بدون درز مانیسمان و درزدار گازی استاندارد و API

گازرسانی به پکیج شوفاژ دیواری , موتورخانه , آبگرمکن , آشپزخانه ,اجاق گاز , کباب پز,باربکیو و سایر لوازم گازسوز منزل و کلیه خدمات لوله کشی گاز مسکونی, تجاری , رستوران , فست فود و آشپزخانه های پخت غذا و ارایه کلیه خدمات تاسیساتی گاز و لوله کشی شهران شمالی و جنوبی.

لوله کشی گاز شهران

تعمیرات لوله کشی گاز شهران

لوله کشی گاز ساختمان تنها با تایید سازمان نظام مهندسی و بررسی نهایی آنها انجام میشود. اجرای لوله کشی گاز بایستی با لوله های فولادی استاندارد روکار یا توکار انجام شده و عایق بندی به خصوص در لوله کشی گاز  توکار ضروری است. کلیه پارامترهای لوله کشی از قبیل نقشه و مسیر لوله کشی گاز و حتی نوع لوله اتصالات و دیگر تجهیزات بایستی از تجهیزت استاندارد تهیه شده باشد. اجرای لوله کشی گاز بدون جوشکاری بر خلاف قوانین لوله کشی گاز است.

در لوله کشی گاز توکار از لوله های مانیسمان بدون درز( seamless) یا ای پی آی بایستی استفاده شود, و در لوله کشی گاز روکار میتوان از لوله های درزدار استاندارد گاز نیز به کار برد. اتصالات گازکشی توکار مانیسمان و در روکار درزدار هستند.

در جابجایی لوله گاز توکار نیز بایستی با استفاده از جوشکاری لوله گاز اقدام به اصلاح یا انشعاب گیری نموده و استفاده از انواع لوله های پلیمری و متفرقه ممنوع است.

بخاطر مسایل ایمنی و خطراتی که لوله کشی گاز در صورت وجود نقص و ایراد میتواند برای شما و ساکنین ساختمان داشته باشد بهترست از سپردن لوله کشی گاز ولو خرده کاری به افراد ناشی پرهیز کرده و حدالمقدور لوله کشی گاز خود را به افراد با مهارت کافی و با حوصله داده و پس از انجام لوله کشی از لوله کش گاز بخواهید که لوله اتصالات جوشکاری شده را تست نماید .

اگر پس از اجرای لوله کشی وتا چند روز بعد از آنهم احساس بوی گازبه مشام شما رسید برای رفع بوی آن اقدام نمایید . البته برخی مواقع بوی گازی که احساس میکنید , ممکن است از کارکرد لوازم گازسوز شما باشد و ربطی به لوله کشی گاز نداشته باشد .

اما بهرحال بایستی با بستن لوازم گازسوز این مساله را نیز بررسی کنید و در صورت سوختن ناقص گاز توسط لوازم گازسوز نیز , اقدام به رفع خرابیها و نشتیهای احتمالی لوله کشی گاز شوید.

قیمت لوله  کشی گاز شهران

تخمین هزینه و قیمت لوله کشی گاز حاوی دو فاکتور  مخارج خرید و قیمت لوله اتصالات , شیرالات و دیگر لوازم و اجرت و دستمزد لوله کشی گاز میشود.تعرفه لوله کشی گاز اعلامی از سوی اتحادیه نیز معمولا به صورت کلی بوده و در متراژهای بالای لوله کشی گاز اعلام میگردد. با توجه به نوسانات اجناس لوله و اتصالات قیمت خیلی مشخصی نمیتوان با اجناس داد , اما در سایزهای پایین لوله کشی و متراژ نسبتا بالا رنج قیمت حدود متری 130 تا 150 هزار تومان بسته به سایز لوله و نوع آنها بوده و برای خرده کاری گازکشی نیز باید از مکان بازدید شده یا تصاویر محل مشاهده شود تا بتوان قیمت گذاری دقیقی انجام داد.

با توجه به مهارت, مسولیت و تجهیزات مورد نیاز برای اجرا و اصلاح لوله کشی گاز دستمزد بالاتری نسبت با سایر انواع کارهای تاسیساتی و لوله کشی دارد. در ادامه نوشته به بررسی جزییات قیمت لوله کشی گاز خانگی و تجاری میپردازیم.

به دلیل متغیر بودن سایز و طول لوله اتصالات مورد نیاز نمیتوان رقم دقیقی از هزینه لوازم لوله کشی گاز ارایه داد, اما به طور هزینه خرید هر متر لوله اتصالات گاز در سایز پایین از حدود متری 100 هزار تومان تا 120 هزار تومان برآورد شده و با افزایش سایز ممکن است تا متری 200 هزار تومان و بیشتر نیز افزایش پیدا کند.به دلیل تنوع قیمت لوله و اتصالات بهتر است, قیمت لوله و اتصالات به روز استعلام شود. به هیچ وجه اجرای لوله کشی گاز بر خلاف قوانین لوله کشی گاز به منظور کاهش هزینه ها نبایستی مورد قبول مجری و پیمانکار واقع شود.

شیوه دیگر محاسبه قیمت لوله کشی گاز به صورت واحدی بوده که مخصوص توافق بین لوله کش گاز و کارفرما در گازکشی ساختمان های در حال ساخت است. در این روش اجرت یا مصالح طبق نقشه لوله کشی گاز به صورت کلی بین طرفین توافق و قرارداد منعقد میگردد. در حال حاضر معمولا اجرت لوله کشی گاز یک واحد حدود 90 متری در حدود 3/5 تا 5 میلیون تومان است که در صورت ساخت کلکتور ممکن است مبلغی به این رقم افزوده شود. به طور تقریبی میتوان گفت که در حدود همین مبلغ هم هزینه خرید مصالح لوله و اتصالات لوله کشی گاز خواهد شد.

جهت دریافت کلیه خدمات لوله کشی گاز شهران در کنار دیگر خدمات تاسیساتی شهران به صورت شبانه روزی با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 35 شنبه 17 دی 1401 نظرات (0)

لوله کشی گاز غرب تهران

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز غرب تهران تلفن : 09129352189 بدون تعطیلی.

خدمات لوله کشی گاز غرب تهران با اجرا , جابجایی , اصلاح , تعویض و لوله کشی گاز غرب تهران در خدمت شماست.

لوله کشی گاز برای ساختمان های نوساز و یا تغییر لوله، از جمله مواردی هستند که بایستی طبق استانداردهای لازم و اصول انجام بگیرد در غیر این صورت می تواند مشکلات فراوانی را متوجه ساکنین ساختمان نماید و حتی می تواند منجر به خسارات جبران ناپذیری گردداما در کنار دقت و توجه به چگونگی پیاده سازی آن در ساختمان، برآورد هزینه نیز یکی از مسائل پر اهمیت است که بایستی در هنگام اجرای نقشه مورد توجه قرار بگیردبرای برآورد هزینه، پارامترهای مختلفی از جمله حجم کار لوله کش، متری یا واحدی بودن، توکار یا رو کار بودن لوله کشی، خانگی یا صنعتی بودن و کیفیت مصالح را باید در نظر گرفت. در داخل ساختمان ها لوله کشی گاز بایستی فقط با جوشکاری لوله گاز با لوله اتصالات و تجهیزات مورد تایید اجرا شود.

لوله کشی گاز غرب تهران

خدمات لوله کشی گاز غرب تهران

ارایه کلیه خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز غرب تهران با ارایه خدمات به کلیه مناطق غرب تهران, جنت آباد, شهران , پونک , سعادت آباد, مرزداران, گیشا, ستارخان, آریاشهر صادقیه , بلوار فردوس , خیابان آزادی , چیتگر ,  دریاچه , مهرآباد , جاده کرج , توحید , نواب , آذربایجان و کلیه مناطق غربی تهران. برای خرید و استعلام قیمت لوله گاز 6 متری با ما تماس بگیرید.

لیست خدمات ما در لوله کشی گاز غرب تهران:

انشعاب گیری و توزیع شعله گاز خانگی , مسکونی, آشپزخانه های تجاری , مراکز پخت غذا و رستوران ها, انشعابات و تفکیک کنتور گاز خانگی با تاییدیه نظام مهندسی. گازکشی , گازرسانی و تغییر مسیر گاز ساختمان و آپارتمان, لوله کشی گاز مشعل موتورخانه , پکیج شوفاژ دیواری , آبگرمکن , بخاری , کباب پز و دیگر وسایل گازسوز , نصب شیرالات گاز و قفلی ,نصب شیر ضد زلزله گاز , با مناسبترین هزینه و قیمت لوله گاز کشی ساختمان.

لوله کشی گاز ساختمان تنها با نظارت سازمان نظام مهندسی و تاییدیه نهایی آنها انجام میشود. اجرای لوله کشی گاز بایستی با لوله های فولادی استاندارد روکار یا توکار انجام شده و عایق بندی به خصوص در لوله کشی گاز  توکار ضروری است. کلیه پارامترهای لوله کشی از قبیل نقشه و مسیر لوله کشی گاز و حتی نوع لوله اتصالات و دیگر تجهیزات بایستی از برندهای استاندارد تهیه شده باشد.

در لوله کشی گاز توکار از لوله های مانیسمان یا ای پی آی بایستی استفاده شود, و در لوله کشی گاز روکار میتوان از لوله های درزدار استاندارد گاز نیز به کار برد. اتصالات گازکشی توکار مانیسمان و در روکار درزدار هستند.

در جابجایی لوله گاز توکار نیز بایستی با استفاده از جوشکاری لوله گاز اقدام به اصلاح یا انشعاب گیری نموده و استفاده از انواع لوله های پلیمری و متفرقه ممنوع است.

تغییرات و تعمیرات لوله کشی گاز غرب تهران

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز منازل معمولا به خاطر تغییرات دکوراسیون و کابینت آشپزخانه , انشعاب گیری از لوله های گاز برای نصب کباب پز و سایر لوازم گاز سوز , نصب پکیج و تامین گاز پکیج و آبگرمکن گازی , کور کردن و جمع آوری لوله گاز روشنایی و در برخی موارد به دلیل پوسیدگی لوله های گاز , نوسازی و تعویض لوله  های گاز انجام میشود .

قیمت لوله کشی گاز غرب تهران بسته به میزان کار , نوساز بودن کار و حجم تغییرات و بازسازی لوله کشی گاز دارد. قیمت لوله کشی گاز کار نوساز با معمولا براساس اجرت تنها یا دستمزد به همراه جنس محاسبه میشود.

برای تغییرات  خرده کاری لوله کشی گاز تا 50 متر طول به صورت چکی و توافقی انجام میشود. با توجه به مسولیتی و تخصصی که یک لوله کش گاز دارد حداقل دستمزد برای کوچکترین خرده کاری گاز حداقل 300000 تومان میباشد. مثلا انسداد یک لوله گاز روشنایی که این روزها عموما جمع آوری میشود, یک لوله کش گاز بسته به متراژ و کنده کاری قیمت متری بین 150000 تا 200000 تومان دریافت میکند.

بخاطر مسایل ایمنی و خاطرات احتمالی که لوله کشی گاز در صورت وجود عیب و ایراد میتواند برای شما و ساکنین ساختمان داشته باشد بهترست از سپردن لوله کشی گاز ولو خرده کاری به افراد ناشی پرهیز کرده و حدالمقدور لوله کشی گاز خود را به افراد با مهارت کافی و با حوصله داده و پس از انجام لوله کشی از لوله کش گاز بخواهید که لوله اتصالات جوشکاری شده را چک هوابندی کنید.

اگر پس از اجرا و تعمیرات لوله گاز وتا چند روز بعد از آنهم احساس بوی گازبه مشام شما رسید برای رفع بوی آن اقدام نمایید . البته برخی مواقع بوی گازی که احساس میکنید , ممکن است از کارکرد لوازم گازسوز شما باشد و ربطی به لوله کشی گاز نداشته باشد .

با این وجود بایستی با بستن لوازم گازسوز این مساله را نیز بررسی کنید و در صورت سوختن ناقص گاز توسط لوازم گازسوز نیز , اقدام به رفع خرابیها و نشتیهای احتمالی لوله کشی گاز شوید. بعضا ورود گاز از مسیر دودکش های توکار موتورخانه یا پکیج از سقف کاذب به منزل نیز باعث چنین بوی میشود.

شرایط لوله کشی گاز ساختمان

در مورد محل نصب شیر مصرف گاز هر واحد و یا شیر های ساختمان  در نقشه مورد تایید اما از نصب اتصالات دنده ای خارج از اجتناب گردد.

لوله گاز پیش از کنتور باید  با فشار 10 پوند بر اینچ مربع یا پی اس آی تحت چک شود.

مهر لوله ها در کلیه اندازه ها  باید زمان بازرسی مشخص بوده و اتصالات و شیر بدون رنگ و ضد زنگ باشند.

شیر نباید در قسمت عقب وسایل گازسوز نصب شود و در دسترس باشد و فاصله شیر تا دودکش رعایت شود.

شیر گاز آبگرمکن و سایر لوازم گاز سوز بهتر است سمت چپ یا راست با رعایت فاصله استاندارد نصب شود.

ساختمانی که در آن لوله کشی گاز اجرا میشود, دارای حداقل محیط قابل بهره برداری باشد. در و پنجره ها نصب شده و سقف سازه زده شده باشد.

در صورت نیاز به خدمات لوله کشی گاز در غرب تهران با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 44 سه شنبه 06 دی 1401 نظرات (0)

لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی

در این نوشته به بایدها و نبایدهای لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی میپردازیم.

نخست لازم که گوشزد کنیم که لوله کشی گاز خانگی بایستی تحت نظر بازرسان مراجع ذی صلاح مانند سازمان نظام مهندسی و شرکت های گاز منطقه ای توسط مجریان مجرب لوله کشی گاز تایید شده و با جوشکاری لوله  گاز انجام شود. مطلب دیگر اینکه در لوله کشی گاز داخل شهرها و بین شهری که کار به شرکت های سطح بالا واگذار میشود ممکن است در برخی نقاط از لوله گاز فولادی و دربرخی دیگر از لوله های پلیمری مانند پلی اتیلن استفاده شود, اما در داخل ساختمان های مسکونی کار لوله کشی گاز حتما باید با لوله های فلزی و جوشکاری لوله گاز انجام شده و استفاده از لوله آب بجای گاز و هر گونه دخل و تصرف غیرقانونی است. با این وجود به دلیل بالا بودن هزینه ها و قیمت لوله کشی گاز خانگی بعضی از مردم به لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی و بعضا شلنگ بلند روی می آورند که به هر حال هر دو غیر استاندارد است اما برای کاهش مخاطرات این کار میتوان تمهیداتی را انجام داد تا لوله کشی گاز با لوله سفید پلیمری به حداقل برسد.

لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی

نحوه اجرای لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی

هر چند که در حال حاضر لوله کشی گاز با استفاده از لوله آب به جای گاز نیز خیلی ارزان تمام نمیشود اما به دلیل اینکه لوله کشی گاز بدون جوشکاری بوده و هم در دستمزد و هم در خرید لوله اتصالات نسبتا به جوشکاری لوله گاز استاندارد به صرفه است بسیاری از مردم به این کار روی می آورند.

معمولا لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی برای مسیر های کوتاه تا 10 متر انتخاب شده بیشتر از آن اصلا نمیتواند گاز کافی را به مقصد برساند. برای اجرای لوله کشی گاز با لوله سبز  یا لوله پنج لایه بهتر است موارد زیر را رعایت کنید.

1- نصب شیر گازی در ابتدای مسیر تبدیل لوله کشی فلزی به لوله پلاستیکی

2- نصب شیر گاز در انتهای مسیر لوله کشی گاز قبل از نصب به وسیله گاز سوز

3- عبور دادن لوله کشی از نقاطی که کمتر در دست و پا و دید هستند.

4- نصب بست برای جلوگیری از افتادگی و آویزان مانند لوله ها( هر 50 سانت یک بست) 

5- عدم عبور لوله از مسیر یا نزدیکی شعله یا نقاط در معرض آتش

6- عدم عبور لوله از مسیرهای در معرض نور خورشید یا عایق  کاری لوله در صورت اجبار

7- حدالامکان کوتاه کردن طول لوله کشی 

هر چند که لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی استاندارد نبوده و خلاف قوانین لوله کشی گاز منازل است,  اما از گاز کشی با شلنگ بهتر بوده و در صورت رعایت نکات فوق ایمن تر است. لوله کشی گاز با لوله سفید ممکن است ایجاد خوردگی کند و برای مسیرهای طولانی تر و بدون انشعاب خارج از ساختمان لوله کشی گاز با لوله پلی اتیلن منطقی تر و حتی ارزان تر است.

حیتی لوله کشی گاز با لوله های فولادی و جوشکار مستلزم رعایت قوانین لوله کشی گاز ساختمان میباشد.استفاده از لوله کشی گاز خانگی پلاستیکی در لوله های اصلی و نقاط خطرناک حتی به صورت موقت به هیچ وجه توصیه نمیشود.

تهران پایپر بازدید : 73 جمعه 28 مرداد 1401 نظرات (0)

لوله کشی گاز توکار

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز توکار و روکار ساختمان, اصلاح , انشعاب گیری و تغییرات لوله کشی گاز ساختمان.

تلفن: 09129352189 سراسر تهران, بدون تعطیلی , کلی و جزیی

به طور کلی از لحاظ اجرایی و عملیاتی دو نوع گازکشی در ساختمان ها مرسوم است. لوله کشی گاز توکار و لوله کشی گاز روکار. لوله کشی گاز روکار برای ساختمانها و اماکنی که در آن ساکن هستند و یا به دلیل شرایط و وضعیت و هزینه اجرا, امکان اجرای لوله کشی توکار وجود ندارد انجام میشود. لوله کشی گاز به این دلیل توکار میشود که اولا از لحاظ ظاهری روکار بودن لوله گاز شکیل نبوده و در ضمن در صورت روکار بودن ممکن است مزاحمت هایی در چیدمان داشته و حتی خطرات ناشی از روکار بودن به دلیل فشارهای و ضربات فیزیکی روی لوله های روکار بیشتر هستند. 

همانطور که میدانید لوله کشی گاز با لوله اتصالات فولادی سیاه انجام شده و طبیعی است که هنگامی زیرکار انجام شود, ممکن است در معرض خوردگی و پوسیدگی قرار بگیرد. از این رو شرایط و ضوابط خاصی در لوله کشی گاز توکار وجود دارد. حتما میدانید که در سیستم اخذ کنتور, بایستی نقشه و اجرای نهایی توسط مجری دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی انجام شده و در پایان کار اجرایی , لوله کشی گاز مورد تایید بازرسان نیز قرار بگیرد. این مساله به دلیل جلوگیری از اعمال سلیقه ها و در چهارچوب بودن مراحل اجرایی لوله کشی گاز توکار بوده و بایستی از صفر تا صد طبق نقشه مورد تایید انجام شود. ضمنا پس از اخذ کنتور گاز نیز هرگونه تغییرات نیز با کسب مجوز سازمان نظام مهندسی باشد. این گونه سختی گیریها به دلیل مخاطره آمیز بودن لوله کشی گاز غیر استاندارد است.

استاندارد لوله کشی گاز توکار

استاندارد لوله کشی گاز توکار

مراحل اجرای لوله کشی گاز ساختمان و اخذ کنتور گاز خانگی به شرح زیر است.

  1. انتخاب و توافق مجری لوله کشی گاز و معرفی آن به سازمان نظام مهندسی
  2. تهیه نقشه و ارایه آن به سازمان نظام مهندسی و اخذ تاییدیه نقشه
  3. خرید لوله و اتصالات و تجهیزات استاندارد و مورد تایید سازمان نظام مهندسی
  4. اجرای لوله کشی گاز توسط مجری مورد تایید و طبق نقشه ارایه شده
  5. بازرسی نهایی و تایید لوله کشی گاز توکار و عایق کاری مربوط
  6. درخواست اخذ علمک , کنتور و انشعاب لوله گاز ساختمان.

مراحل فوق به ترتیب انجام میشود. تهیه و رسم نقشه بر اساس پلان ساختمان توسط شرکت های رسمی انجام شده و این شرکت ها با توجه به مقررات کار تهیه نقشه و تعیین مسیر , سایز بندی و دیگر شرایط اجرای لوله کشی گاز را تعیین میکنند. پس از ارایه نقشه و تایید آن توسط سازمان نظام مهندسی نوبت به تهیه لوله اتصالات و لوازم دیگر کار لوله کشی گاز میرسد.

لوله های مورد تایید برای لوله کشی گاز توکار بایستی از نوع لوله مانیسمان یا بدون درز Seamless بوده البته از انواع لوله های API که نوعی لوله گاز سنگین با آلیاژ مخصوص هستند نیز میتوان برای اینکار استفاده کرد. اما در لوله کشی گاز توکار به هیچ وجه از لوله های گاز روکار یا لوله درزدار معمولی نمیتوان استفاده نمود.

اتصالات مورد استفاده در لوله کشی گاز توکار فقط اتصالات مانیسمان بوده و تحت هیچ شرایط از اتصالات درزدار استفاده نشود. اعمال سلیقه و بدعت  حرکت بر خلاف نفشه باعث میشود که لوله کشی گاز ساختمان مورد اشکال قرار گرفته و احتمالا با اصلاح موارد تاییدیه انجام شود.

عبور لوله گاز از نقاط نمور و مرطوب و یا لوله کشی گاز به صورت بارفیکسی ممنوع است. عبور لوله کشی گاز از نزدیکی و مجاورت لوله های آب و فاضلاب ممنوع است. انشعاب گیری برای اتاق خواب ممنوع است. وجود حداقل یک انشعاب در یک ساختمان برای اخذ کنتور ضروری است. وجود انشعاب گاز در اماکن فاقد لوله دودکش ممنوع است.

در حین اجرای لوله کشی گاز توکار طبق نقشه بایستی عایق کاری نیز انجام شود. استفاده از ضد زنگ , رنگ , رنگ پرایمر, نوار پرایمر , نوار سرجوش و آلتن از جمله مواردی است که بسته مکان و سایز بندی برای عایق کاری لوله کشی گاز توکار از آنها استفاده شود.

بعد از تایید لوله کشی گاز و تست نهایی توسط مجری و بازرس مراحل اخذ کنتور انجام میشود.

لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار

از نظر کیفی و بازدهی هیچ تفاوتی بین اجرای لوله کشی گاز توکار و روکار وجود ندارد. استفاده از لوله اتصالات درزدار در لوله کشی گاز روکار مشکل قانونی نداشته اما در لوله کشی گاز توکار غیرقانونی است. عایق کاری لوله کشی گاز در لوله کشی گاز توکار بسیار ضخیم تر از لوله کشی گاز روکار انجام میشود. در لوله کشی گاز روکار از لحاظ ظاهری و عدم مزاحمت در رفت و آمد بایستی ملاحظات بیشتری شود. به طور کلی قیمت لوله کشی گاز توکار و روکار نیز تفاوت آن چنانی نداشته و تقریبا در بازه متری 100 تا 150 هزار تومان در هر متر انجام میشود.

بست کاری و محکم کردن لوله های گاز روکار در لوله کشی گاز روکار بایستی جدی گرفته شود. از لحاظ سایز بندی نیز هیچ تفاوتی بین لوله کشی گاز توکار یا روکار وجود ندارد.

تهران پایپر بازدید : 55 سه شنبه 11 مرداد 1401 نظرات (0)

جوشکاری لوله گاز روی دیوار و سقف

از لحاظ اجرایی جوشکاری لوله گاز روی دیوار و سقف تفاوت چندانی نداشته و نکته قابل تامل جوشکاری قسمت پشت کار است, یعنی جایی که توسط چشم مستقیما دیده نمیشود و فقط تجربه و ابزار میتواند به جوشکار لوله گاز خانگی کمک کند.

برای آشنایی بیشتر با جوشکاری لوله گاز با ما همراه باشید.

ارایه خدمات اجرا و تعمیراتی جوشکاری لوله گاز سراسر تهران فوری و بدون تعطیلی تلفن : 09129352189

لوله کشی گاز بخاطر خاصیت اشتعال زایی و وجود خطرات احتمالی از حساسیت زیادی برخوردار است و بایستی توسط متخصص این امر صورت بگیرد . برای ساختمانهای در حال ساخت قیمت لوله کشی گاز خانگی بایستی لوله کش گاز تاییدیه همان منطقه یا استان را داشته باشد. به عنوان مثال مجری لوله گازی که در تهران مجوز و تاییدیه شرکت گاز را دارد, نمی تواند برای اخذ تاییدیه ساختمان در یزد یا تبریز اقدام کند.

یک مجری مورد تایید شرکت گاز علاوه بر اجرای لوله کشی گاز بایستی با ارایه نقشه ها به شرکت گاز مربوطه و اخذ تایید لوله کشی ,مجوز لازم برای نصب کنتور را دریافت کند. در لوله کشی گاز بین شهری شرکتهای پیمانکاری گاز از لوله های پلی اتیلن برای انتقال گاز بین شهری استفاده میکنند. خوردگی و احتمالی زنگ زدگی از نقاط ضعف لوله کشی فلزی برای گاز محسوب میشود که بایستی با عایق کاری مناسب جلوی این موارد را گرفت. 

به دلیل مخاطره آمیز بودن گاز رعایت  ایمنی و خطراتی که لوله کشی گاز در صورت وجود عیب و ایراد میتواند برای شما و ساکنین ساختمان داشته باشد بهترست از سپردن لوله کشی گاز ولو خرده کاری به افراد نا آشنا پرهیز کرده و تا جایی که میشود لوله کشی گاز خود را به افراد با مهارت کافی و با حوصله داده و پس از انجام لوله کشی از لوله کش گاز بخواهید که لوله اتصالات جوشکاری شده را تست نماید.

اگر پس از انجام لوله کشی وتا چند روز بعد از آنهم احساس بوی گازبه مشام شما رسید برای رفع بوی آن اقدام نمایید . البته برخی مواقع بوی گازی که احساس میکنید , ممکن است از کارکرد لوازم گازسوز شما باشد و ربطی به لوله کشی گاز نداشته باشد .

اما به هر روی باید با قطع کردن لوازم گازسوز این مساله را نیز بررسی کنید و در صورت سوختن ناقص گاز توسط لوازم گازسوز نیز , اقدام به رفع خرابیها و نشتیهای احتمالی لوله کشی گاز شوید.

جوشکاری لوله گاز روی دیوار

اصول جوشکاری لوله گاز روی دیوار و سقف

پس از نصب علمک و پیش از اقدام به انشعاب لوله کشی گاز خانگی , لوله کشی گاز خانگی بایستی با نظارت شرکت گاز و یک لوله کش گاز دارای تاییدیه لوله کشی گاز صورت گرفته و لوله کشی گاز بایستی صرفا با جوشکاری لوله گاز انجام شود .

هر نوع اجرای لوله کشی گاز به غیر از جوشکاری منجر به این میشود که انشعابی به آن ساختمان صورت نگرفته و در صورت داشتن کنتور گاز نیز , شرکت گاز میتواند کنتور گاز را برده و حتی از ساختمان سلب امتیاز نماید.

در این راستا پس از تاییدیه و اخذ کنتور گاز نیز بایستی کلیه تغییرات با جوشکاری لوله گاز اجرا شود و اجرای لوله کشی گاز با لوله های سبز و پلیمری و حتی لوله های فلزی فیتینگی غیر قانونی محسوب میشود.

آموزش جوشکاری لوله گاز خانگی

آموزش جوشکاری لوله کشی گاز علاوه بر به کارگیری ابزارآلات برای جوشکاری لوله گاز روی دیوار و سقف است بایستی مسیریابی را نیز تسلط داشته باشد.

بورس کاری و سمباده زدن سطوحی که قرار است , جوش دهیم , فاکتور مهمی در گرفتن جوش و برقرار کردن اتصال قوس الکتریکی میباشد . پس با یک بورس سیمی سطح مورد جوش را ساییده تا کاملا تمیز شود . وجود براده , رنگ و روغن روی لوله اتصالات میتواند کیفیت جوش را کاهش دهد .

پس از تمیز کردن دو قطعه مورد نظر در کنار یکدیگر قرار گرفته و چند خال جوش با فاصله بین دو المان زده و پس از اینکه قطعات به هم چسبیدند , پالس اول جوشکاری را با دقت و رعایت زاویه به دست گرفتن انبر جوشکاری انجام میدهیم .

این مساله نیز بایستی لحاظ شود که هنگام جوشکاری زاویه دست شما تغییر زیادی نکند , زیرا باعث پله شدن و حرکت کردن نوک الکترود روی کار میشود .

برای جوشکاری لوله گاز در قطرهای بالای لوله اتصالات باید در لبه لوله و اتصالات یک پخ با زاویه و عمیق متناسب با سایز وجود داشته باشد . این پخ به عنوان محل جوشکاری و پرشدن با الکترود در نظر گرفته میشود .

این نوع پخها معمولا کج و حالت فارسی بر بوده و زاویه 45 درجه دارند , اما بسته به نوع جوشکاری و سایز لوله کشی گاز احتمال دارد , انواع دیگری از پخ نیز مورد استفاده قرار بگیرد .

جوشکاری لوله گاز در سایزهای تا 1 اینچ بدون پخ انجام میشود اما انواع پخ در اندازهای بیشتر لوله کشی گاز به شرح زیر هستند.

1-  این روش برای سایزهای پایین مانند

لوله کشی گاز قطر 1/2 تا 1 اینچ و بدون پخ زدن انجام میشود.

2-پخ  جناقی یک سویه یا V شکل

3-پخ جناقی دو طرفه یا X مانند

4- لب لاله ای یک طرفه یا U شکل

5) لب پخ لایه ای دو طرفه یا شبیه H

جوشکاری لوله مانیسمان

جوشکاری لوله مانیسمان فرق چندانی با لوله درزدار نداشته و میتوان گفت که تا حدی عمیق تر  انجام میشود. برش لوله مانیسمان نیز کار مشکل تری است, چرا که ضخامت بیشتری دارد. اما کیفیت جوشکاری لوله گاز روی دیوار و سقف با لوله مانیسمان بیشتر میشود.

به دلیل مشکل بودن شرایط کاری و ابزارآلات گران قیمت, قیمت لوله کشی گاز ساختمان نسبت به سایر انواع کارهای تاسیساتی ساختمان بیشتراست. برای دریافت خدمات جوشکاری لوله گاز روی دیوار , سقف و کف ساختمان با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 73 جمعه 31 تیر 1401 نظرات (0)

قیمت لوله کشی گاز ساختمان

آشنایی با قیمت لوله کشی گاز برای اجرای لوله کشی گاز ساختمان یا تغییرات احتمالی پیش از دست به کار شدن بسیار مهم است. از این رو ما در این مقاله به صورت مفصل به مبحث آشنایی با قیمت لوله کشی گاز میپردازیم. پیش از آن لازم است توضیحاتی مختصر راجع به نحوه اجرای یا تعمیرات لوله کشی گاز داده شود.

 به طور کلی لوله کشی گاز ساختمان بعد از کنتور  گاز ساختمان انجام میشود. نصب کنتور گاز توسط اداره گاز انجام شده و برای اختصاص دادن لوله گاز به هر ساختمان لازم است یک علمک و رگلاتور پیش از نصب کنتور انجام شود. فشار انتقال گاز در لوله های گاز شهری بسیار بالا بوده و دلیل این مساله جلوگیری از افت فشار گاز شهری است. به همین دلیل و به منظور جلوگیری از فشار و ترکیدن لوله های گاز رگلاتور پیش از کنتور نصب میشود تا این فشار را کاهش داده و برای مصارف گاز خانگی مهیا کند.

وظیفه لوله کش گاز ساختمان اجرای لوله کشی گاز طبق نقشه و ضوابط لوله کشی گاز سازمان نظام مهندسی و استفاده از لوله و تجهیزات استاندارد برای لوله کشی گاز ساختمان است. لوله کشی گاز خانگی به دو شکل لوله کشی گاز روکار و توکار قابل انجام بوده و هر کدام دارای مقررات خاصی هستند که همگی به دلیل طول عمر و ایمنی لوله کشی گاز است. به دلیل خطرات احتمالی نشتی لوله کشی گاز این کار بسیار حساس بوده و اجرای لوله کشی گاز توسط مجریان دارای تاییدیه انجام میشود. این مساله سبب میشود که کار به صورت تخصصی بوده و مسولیت آن متوجه مجری و بازرس تایید کننده کار لوله کشی گاز شود. بعد از اجرا و تایید آن توسط ناظر مراجع ذی صلاح کار اعطای انشعاب قانونی لوله گاز به مشترکین انجام میشود. هرگونه دخل و تصرف در لوله کشی گاز بعد از اخذ تاییدیه را میتوان غیرقانونی در نظر گرفت.

لوله کشی گاز با لوله اتصالات فولادی انجام شده و نحوه اتصال لوله اتصالات بایستی با جوشکاری لوله گاز انجام شود. لوله کشی گاز توکار با لوله های مانیسمان یا API , و اتصالات مانیسمان بدون درز انجام شده و لوله کشی گاز روکار با لوله اتصالات درزدار استاندارد گاز انجام میشود. عایق کاری و مسیر لوله کشی گاز نیز در اجرا مهم بوده و تعداد و نوع انشعابات و حتی سایز لوله در نقشه لوله کشی گاز ذکر میگردد. برای دیدن جدیترین نرخ ها و آخرین تعرفه لوله کشی گاز نظام مهندسی رو لینک کلیک کنید.

قیمت لوله کشی گاز ساختمان

لیست قیمت لوله کشی گاز 

بسیاری از مشتریان به دنبال لیست قیمت لوله کشی گاز ساختمان بوده تا بر مبنای آن تصمیم گیری و توافق کنند, اما واقعیت این است که کار لوله کشی گاز نیز بسته به سطح مجری و سلیقه آن کاری بوده که نوسان قیمت فراوانی دارد. به همین دلیل نمیتوان لیست دقیق و ثابتی از اجرت و دستمزد لوله کشی گاز ارایه داد.

اجرت لوله کشی گاز

اما به طور تقریبی میتوان گفت که در حال حاضر یعنی در سال 1401 قیمت هر متر لوله کشی گاز بین 100 تا 130 هزار تومان در سایزهای پایین تا 1 اینچ و بین 150 تا 200 هزار تومان در سایزهای 1 اینچ تا 3 اینچ اجرت لوله کشی گاز است. این ارقام برای متراژهای متوسط بوده و در صورت کاهش متراژ احتمالا قیمت متری لوله کشی گاز افزایش یافته و مثلا قیمت لوله کشی گاز تا حدود  5 متر را میتوان بین 250 تا 300 هزار تومان در نظر گرفت. قیمت تا 10 متر لوله کشی گاز را حدود 200 هزار تومان در سایز بندی کوچک و در سایزهای بزرگتر تا 5 متر لوله کشی گاز را بین 400 تا 500 هزار تومان اجرا میکنیم.

مثلا برای یک متر لوله کشی گاز یا کمتر از قیمت متری محاسبه نشده و حداقل اجرت یک جوشکار در کمترین میزان خود بین 400 تا 500 هزار تومان است. تازه اگر افزایش سایز داشته باشیم ممکن است کار یک متر لوله کشی گاز با سایز 2 تا 3 اینچ بیش از یک میلیون تومان نیز اجرت داشته باشد. کار در ارتفاع یا سخت بودن اجرای لوله کشی گاز نیز باعث افزایش اجرت لوله کشی گاز میشود. 

لوله کشی گاز متری چند

لوله کشی گاز به صورت متری برای حداقل 50 متر لوله کشی گاز به کار رفته و حداقل از متری 80 تا 100 هزار تومان برای سایز 1/2, 3/4 و 1 اینچ اجرا میشود. پیچ و خم کار و تعدا انشعاب و زانوهایی و تعداد سرجوش هایی که انجام میشود در قیمت لوله کشی گاز موثر بوده و رنگ امیزی و عایق کاری نیز جداگانه محاسبه میشود. اعداد و ارقام فوق فقط مربوط به اجرت و دستمزد لوله کشی گاز بوده و جنس لوله کشی گاز جداگانه محاسبه میشود. در حال حاضر یعنی اوایل سال 1401 میتوان در حدود مبلغ اجرت را برای خرید لوازم لوله و اتصالات در نظر گرفت. البته سایز و نوع لوله و اتصالات نیز در قیمت خرید لوله اتصالات موثر هستند. در صورت تهیه نقشه و دیگر مخارج و هزینه ها نیز جداگانه از کارفرما دریافت میشود.

به طور تقریبی میتوان گفت لوله کشی گاز مجموعا با دستمزد در سایز 1/2 تا 1 اینچ در حدود 200 تا 250 هزارتومان, سایز 4 تا 6 بین 300 تا 450 هزارتومان سایز 7 و 8 بین 500 تا 700 هزار تومان میشود. 

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 263
  • بازدید سال : 1,722
  • بازدید کلی : 4,492