loading...
لوله کشی گاز ساختمان
تهران پایپر بازدید : 72 جمعه 31 تیر 1401 نظرات (0)

قیمت لوله کشی گاز ساختمان

آشنایی با قیمت لوله کشی گاز برای اجرای لوله کشی گاز ساختمان یا تغییرات احتمالی پیش از دست به کار شدن بسیار مهم است. از این رو ما در این مقاله به صورت مفصل به مبحث آشنایی با قیمت لوله کشی گاز میپردازیم. پیش از آن لازم است توضیحاتی مختصر راجع به نحوه اجرای یا تعمیرات لوله کشی گاز داده شود.

 به طور کلی لوله کشی گاز ساختمان بعد از کنتور  گاز ساختمان انجام میشود. نصب کنتور گاز توسط اداره گاز انجام شده و برای اختصاص دادن لوله گاز به هر ساختمان لازم است یک علمک و رگلاتور پیش از نصب کنتور انجام شود. فشار انتقال گاز در لوله های گاز شهری بسیار بالا بوده و دلیل این مساله جلوگیری از افت فشار گاز شهری است. به همین دلیل و به منظور جلوگیری از فشار و ترکیدن لوله های گاز رگلاتور پیش از کنتور نصب میشود تا این فشار را کاهش داده و برای مصارف گاز خانگی مهیا کند.

وظیفه لوله کش گاز ساختمان اجرای لوله کشی گاز طبق نقشه و ضوابط لوله کشی گاز سازمان نظام مهندسی و استفاده از لوله و تجهیزات استاندارد برای لوله کشی گاز ساختمان است. لوله کشی گاز خانگی به دو شکل لوله کشی گاز روکار و توکار قابل انجام بوده و هر کدام دارای مقررات خاصی هستند که همگی به دلیل طول عمر و ایمنی لوله کشی گاز است. به دلیل خطرات احتمالی نشتی لوله کشی گاز این کار بسیار حساس بوده و اجرای لوله کشی گاز توسط مجریان دارای تاییدیه انجام میشود. این مساله سبب میشود که کار به صورت تخصصی بوده و مسولیت آن متوجه مجری و بازرس تایید کننده کار لوله کشی گاز شود. بعد از اجرا و تایید آن توسط ناظر مراجع ذی صلاح کار اعطای انشعاب قانونی لوله گاز به مشترکین انجام میشود. هرگونه دخل و تصرف در لوله کشی گاز بعد از اخذ تاییدیه را میتوان غیرقانونی در نظر گرفت.

لوله کشی گاز با لوله اتصالات فولادی انجام شده و نحوه اتصال لوله اتصالات بایستی با جوشکاری لوله گاز انجام شود. لوله کشی گاز توکار با لوله های مانیسمان یا API , و اتصالات مانیسمان بدون درز انجام شده و لوله کشی گاز روکار با لوله اتصالات درزدار استاندارد گاز انجام میشود. عایق کاری و مسیر لوله کشی گاز نیز در اجرا مهم بوده و تعداد و نوع انشعابات و حتی سایز لوله در نقشه لوله کشی گاز ذکر میگردد. برای دیدن جدیترین نرخ ها و آخرین تعرفه لوله کشی گاز نظام مهندسی رو لینک کلیک کنید.

قیمت لوله کشی گاز ساختمان

لیست قیمت لوله کشی گاز 

بسیاری از مشتریان به دنبال لیست قیمت لوله کشی گاز ساختمان بوده تا بر مبنای آن تصمیم گیری و توافق کنند, اما واقعیت این است که کار لوله کشی گاز نیز بسته به سطح مجری و سلیقه آن کاری بوده که نوسان قیمت فراوانی دارد. به همین دلیل نمیتوان لیست دقیق و ثابتی از اجرت و دستمزد لوله کشی گاز ارایه داد.

اجرت لوله کشی گاز

اما به طور تقریبی میتوان گفت که در حال حاضر یعنی در سال 1401 قیمت هر متر لوله کشی گاز بین 100 تا 130 هزار تومان در سایزهای پایین تا 1 اینچ و بین 150 تا 200 هزار تومان در سایزهای 1 اینچ تا 3 اینچ اجرت لوله کشی گاز است. این ارقام برای متراژهای متوسط بوده و در صورت کاهش متراژ احتمالا قیمت متری لوله کشی گاز افزایش یافته و مثلا قیمت لوله کشی گاز تا حدود  5 متر را میتوان بین 250 تا 300 هزار تومان در نظر گرفت. قیمت تا 10 متر لوله کشی گاز را حدود 200 هزار تومان در سایز بندی کوچک و در سایزهای بزرگتر تا 5 متر لوله کشی گاز را بین 400 تا 500 هزار تومان اجرا میکنیم.

مثلا برای یک متر لوله کشی گاز یا کمتر از قیمت متری محاسبه نشده و حداقل اجرت یک جوشکار در کمترین میزان خود بین 400 تا 500 هزار تومان است. تازه اگر افزایش سایز داشته باشیم ممکن است کار یک متر لوله کشی گاز با سایز 2 تا 3 اینچ بیش از یک میلیون تومان نیز اجرت داشته باشد. کار در ارتفاع یا سخت بودن اجرای لوله کشی گاز نیز باعث افزایش اجرت لوله کشی گاز میشود. 

لوله کشی گاز متری چند

لوله کشی گاز به صورت متری برای حداقل 50 متر لوله کشی گاز به کار رفته و حداقل از متری 80 تا 100 هزار تومان برای سایز 1/2, 3/4 و 1 اینچ اجرا میشود. پیچ و خم کار و تعدا انشعاب و زانوهایی و تعداد سرجوش هایی که انجام میشود در قیمت لوله کشی گاز موثر بوده و رنگ امیزی و عایق کاری نیز جداگانه محاسبه میشود. اعداد و ارقام فوق فقط مربوط به اجرت و دستمزد لوله کشی گاز بوده و جنس لوله کشی گاز جداگانه محاسبه میشود. در حال حاضر یعنی اوایل سال 1401 میتوان در حدود مبلغ اجرت را برای خرید لوازم لوله و اتصالات در نظر گرفت. البته سایز و نوع لوله و اتصالات نیز در قیمت خرید لوله اتصالات موثر هستند. در صورت تهیه نقشه و دیگر مخارج و هزینه ها نیز جداگانه از کارفرما دریافت میشود.

به طور تقریبی میتوان گفت لوله کشی گاز مجموعا با دستمزد در سایز 1/2 تا 1 اینچ در حدود 200 تا 250 هزارتومان, سایز 4 تا 6 بین 300 تا 450 هزارتومان سایز 7 و 8 بین 500 تا 700 هزار تومان میشود. 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 255
  • بازدید سال : 1,714
  • بازدید کلی : 4,484