loading...
لوله کشی گاز ساختمان
تهران پایپر بازدید : 54 سه شنبه 11 مرداد 1401 نظرات (0)

جوشکاری لوله گاز روی دیوار و سقف

از لحاظ اجرایی جوشکاری لوله گاز روی دیوار و سقف تفاوت چندانی نداشته و نکته قابل تامل جوشکاری قسمت پشت کار است, یعنی جایی که توسط چشم مستقیما دیده نمیشود و فقط تجربه و ابزار میتواند به جوشکار لوله گاز خانگی کمک کند.

برای آشنایی بیشتر با جوشکاری لوله گاز با ما همراه باشید.

ارایه خدمات اجرا و تعمیراتی جوشکاری لوله گاز سراسر تهران فوری و بدون تعطیلی تلفن : 09129352189

لوله کشی گاز بخاطر خاصیت اشتعال زایی و وجود خطرات احتمالی از حساسیت زیادی برخوردار است و بایستی توسط متخصص این امر صورت بگیرد . برای ساختمانهای در حال ساخت قیمت لوله کشی گاز خانگی بایستی لوله کش گاز تاییدیه همان منطقه یا استان را داشته باشد. به عنوان مثال مجری لوله گازی که در تهران مجوز و تاییدیه شرکت گاز را دارد, نمی تواند برای اخذ تاییدیه ساختمان در یزد یا تبریز اقدام کند.

یک مجری مورد تایید شرکت گاز علاوه بر اجرای لوله کشی گاز بایستی با ارایه نقشه ها به شرکت گاز مربوطه و اخذ تایید لوله کشی ,مجوز لازم برای نصب کنتور را دریافت کند. در لوله کشی گاز بین شهری شرکتهای پیمانکاری گاز از لوله های پلی اتیلن برای انتقال گاز بین شهری استفاده میکنند. خوردگی و احتمالی زنگ زدگی از نقاط ضعف لوله کشی فلزی برای گاز محسوب میشود که بایستی با عایق کاری مناسب جلوی این موارد را گرفت. 

به دلیل مخاطره آمیز بودن گاز رعایت  ایمنی و خطراتی که لوله کشی گاز در صورت وجود عیب و ایراد میتواند برای شما و ساکنین ساختمان داشته باشد بهترست از سپردن لوله کشی گاز ولو خرده کاری به افراد نا آشنا پرهیز کرده و تا جایی که میشود لوله کشی گاز خود را به افراد با مهارت کافی و با حوصله داده و پس از انجام لوله کشی از لوله کش گاز بخواهید که لوله اتصالات جوشکاری شده را تست نماید.

اگر پس از انجام لوله کشی وتا چند روز بعد از آنهم احساس بوی گازبه مشام شما رسید برای رفع بوی آن اقدام نمایید . البته برخی مواقع بوی گازی که احساس میکنید , ممکن است از کارکرد لوازم گازسوز شما باشد و ربطی به لوله کشی گاز نداشته باشد .

اما به هر روی باید با قطع کردن لوازم گازسوز این مساله را نیز بررسی کنید و در صورت سوختن ناقص گاز توسط لوازم گازسوز نیز , اقدام به رفع خرابیها و نشتیهای احتمالی لوله کشی گاز شوید.

جوشکاری لوله گاز روی دیوار

اصول جوشکاری لوله گاز روی دیوار و سقف

پس از نصب علمک و پیش از اقدام به انشعاب لوله کشی گاز خانگی , لوله کشی گاز خانگی بایستی با نظارت شرکت گاز و یک لوله کش گاز دارای تاییدیه لوله کشی گاز صورت گرفته و لوله کشی گاز بایستی صرفا با جوشکاری لوله گاز انجام شود .

هر نوع اجرای لوله کشی گاز به غیر از جوشکاری منجر به این میشود که انشعابی به آن ساختمان صورت نگرفته و در صورت داشتن کنتور گاز نیز , شرکت گاز میتواند کنتور گاز را برده و حتی از ساختمان سلب امتیاز نماید.

در این راستا پس از تاییدیه و اخذ کنتور گاز نیز بایستی کلیه تغییرات با جوشکاری لوله گاز اجرا شود و اجرای لوله کشی گاز با لوله های سبز و پلیمری و حتی لوله های فلزی فیتینگی غیر قانونی محسوب میشود.

آموزش جوشکاری لوله گاز خانگی

آموزش جوشکاری لوله کشی گاز علاوه بر به کارگیری ابزارآلات برای جوشکاری لوله گاز روی دیوار و سقف است بایستی مسیریابی را نیز تسلط داشته باشد.

بورس کاری و سمباده زدن سطوحی که قرار است , جوش دهیم , فاکتور مهمی در گرفتن جوش و برقرار کردن اتصال قوس الکتریکی میباشد . پس با یک بورس سیمی سطح مورد جوش را ساییده تا کاملا تمیز شود . وجود براده , رنگ و روغن روی لوله اتصالات میتواند کیفیت جوش را کاهش دهد .

پس از تمیز کردن دو قطعه مورد نظر در کنار یکدیگر قرار گرفته و چند خال جوش با فاصله بین دو المان زده و پس از اینکه قطعات به هم چسبیدند , پالس اول جوشکاری را با دقت و رعایت زاویه به دست گرفتن انبر جوشکاری انجام میدهیم .

این مساله نیز بایستی لحاظ شود که هنگام جوشکاری زاویه دست شما تغییر زیادی نکند , زیرا باعث پله شدن و حرکت کردن نوک الکترود روی کار میشود .

برای جوشکاری لوله گاز در قطرهای بالای لوله اتصالات باید در لبه لوله و اتصالات یک پخ با زاویه و عمیق متناسب با سایز وجود داشته باشد . این پخ به عنوان محل جوشکاری و پرشدن با الکترود در نظر گرفته میشود .

این نوع پخها معمولا کج و حالت فارسی بر بوده و زاویه 45 درجه دارند , اما بسته به نوع جوشکاری و سایز لوله کشی گاز احتمال دارد , انواع دیگری از پخ نیز مورد استفاده قرار بگیرد .

جوشکاری لوله گاز در سایزهای تا 1 اینچ بدون پخ انجام میشود اما انواع پخ در اندازهای بیشتر لوله کشی گاز به شرح زیر هستند.

1-  این روش برای سایزهای پایین مانند

لوله کشی گاز قطر 1/2 تا 1 اینچ و بدون پخ زدن انجام میشود.

2-پخ  جناقی یک سویه یا V شکل

3-پخ جناقی دو طرفه یا X مانند

4- لب لاله ای یک طرفه یا U شکل

5) لب پخ لایه ای دو طرفه یا شبیه H

جوشکاری لوله مانیسمان

جوشکاری لوله مانیسمان فرق چندانی با لوله درزدار نداشته و میتوان گفت که تا حدی عمیق تر  انجام میشود. برش لوله مانیسمان نیز کار مشکل تری است, چرا که ضخامت بیشتری دارد. اما کیفیت جوشکاری لوله گاز روی دیوار و سقف با لوله مانیسمان بیشتر میشود.

به دلیل مشکل بودن شرایط کاری و ابزارآلات گران قیمت, قیمت لوله کشی گاز ساختمان نسبت به سایر انواع کارهای تاسیساتی ساختمان بیشتراست. برای دریافت خدمات جوشکاری لوله گاز روی دیوار , سقف و کف ساختمان با ما تماس بگیرید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 248
  • بازدید سال : 1,707
  • بازدید کلی : 4,477