loading...
لوله کشی گاز ساختمان
تهران پایپر بازدید : 18 یکشنبه 05 فروردین 1403 نظرات (0)

لوله مانیسمان رده 40 چیست

در این نوشته راجع به لوله مانیسمان رده 40 چیست مینویسیم. ابتدا لازم است که بدانیم لوله مانیسمان چیست, با چه فرآیندی تولید میشود و انواع آن شامل چه مواردی هستند. 

پس در ادامه توضیح خواهیم داد که لوله مانیسمان چیست و چگونه ساخته میشود. لوله مانیسمان به لوله های فولادی گفته میشود که بر خلاف لوله های درزدار با تراش شمش های فولادی تحت شرایط حرارتی خاصی تولید میشوند.

استفاده از لوله مانیسمان در برخی کاربردها می‌تواند به کاهش هزینه‌های نصب و نگهداری کمک کند، زیرا به دلیل اینکه تعداد اتصالات مورد نیاز کاهش می‌یابد، احتمال ایجاد خطا و نشتی کاهش می‌یابد و در نتیجه، هزینهای نصب و نگهداری کاهش می‌یابد. همچنین، استفاده از لوله مانیسمان در برخی کاربردها می‌تواند به بهبود عملکرد و کارایی سیستم کمک کند، زیرا با این روش، فشار روی هر لوله به صورت یکسان توزیع می‌شود و در نتیجه، انتقال مایعات و گازها بهتر و بهینه‌تر صورت می‌گیرد.

لوله مانیسمان در برخی کاربردها می‌تواند به عنوان جایگزین مناسبی برای لوله‌های دیگر مانند لوله‌های فولادی و پلاستیکی باشد، زیرا دارای مزایایی همچون مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت، عدم خوردگی و خوردگی، طول عمر بلند، پایداری شیمیایی و فیزیکی، ضد آتش، سبک و قابل حمل بودن و زیبایی بیشتری نسبت به لوله‌های دیگر است.

در کاربردهای صنعتی، لوله مانیسمان می‌تواند برای انتقال گازها و مایعات در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، فرآوری غذا، صنعت داروسازی و غیره استفاده شود. در کاربردهای خانگی، لوله مانیسمان می‌تواند برای سیستم‌های آبیاری و گرمایشی در منازل استفاده شود. همچنین، لوله مانیسمان در کاربردهای کشاورزی می‌تواند برای انتقالآب و مایعات در سیستم‌های آبیاری و کوددهی استفاده شود.

لوله مانیسمان رده 40 چیست و چه کاربردهایی دارد؟

لوله های مانیسمان در رده های مختلف رده 20, رده 40, رده 80 و رده 160 تولید شده که ضخامت و وزن رده های بالاتر نسبت به دسته قبلی بیشتر بوده و با توجه به قیمت و وزن های انواع آن لوله مانیسمان رده 20 و رده 40 مصرف بسیار بیشتری نسبت به لوله مانیسمان رده 80 و رده 160 داشته و این دو نوع لوله در موارد خاصی کاربرد دارند.

حتی از لحاظ وزنی و ضخامت بین لوله های مانیسمان رده 40 کارخانه های مختلف تفاوت هایی وجود داشته و بعضا تکنولوژی تولید متفاوتی دارند.

جدول وزن لوله مانیسمان رده 40

لوله مانیسمان رده 40 یکی از رده‌هایی است که در برابر فشار و نیروهای خمشی قابل اطمینان و مقاوم است. این نوع لوله مانیسمان دارای دیواره‌هایی با ضخامت بیشتری نسبت به رده‌های پایین‌تر است که باعث می‌شود مقاومت بیشتری در برابر فشار و نیروهای خمشی داشته باشد.

لوله مانیسمان رده 40 یکی از رده‌هایی است که در برابر فشار و نیروهای خمشی قابل اطمینان و مقاوم است. این نوع لوله مانیسمان دارای دیواره‌هایی با ضخامت بیشتری نسبت به رده‌های پایین‌تر است که باعث می‌شود مقاومت بیشتری در برابر فشار و نیروهای خمشی داشته باشد.

این محصول به عنوان یکی از رده‌های استاندارد آمریکا (ASTM) برای استفاده در صنایع گوناگون مانند نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع آب و فاضلاب، ساختمانی، سازه‌های فلزی، ماشین‌آلات و صنایع دریایی استفاده می‌شود.

همچنین، بسته به نوع کاربرد و شرایط پروژه، ممکن است لوله‌های مانیسمان رده 40 به صورت لوله‌های فلزی سیاه درزدار یا لوله‌های گالوانیزه در دسترس باشند. هزینه‌ی لوله‌های مانیسمان رده 40 نسبت به رده‌های پایین‌تری مانند رده 20 و 30 بیشتر است، اما این رده از لوله‌های مانیسمان دارای مقاومت و استحکام بالایی است. در ایران وزن لوله مانیسمان اهواز رده 40 نسبت به برندهای دیگر بیشتر است.

در جدول زیر حداقل وزن و ضخامت لوله مانیسمان رده 40 را مشاهده میکنید.

لوله مانیسمان رده 40 چیست

کاربرد لوله مانیسمان رده 40

لوله مانیسمان رده 40 به عنوان یکی از رده‌های استاندارد آمریکا (ASTM) در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع لوله مانیسمان با دیواره‌هایی با ضخامت بیشتر نسبت به رده‌های پایین‌تر، در برابر فشار و نیروهای خمشی مقاومت بیشتری دارد.

بعضی از صنایعی که لوله مانیسمان رده 40 در آن‌ها استفاده می‌شود عبارتند از:
– صنعت نفت و گاز: در شبکه لوله‌های انتقال نفت، گاز و سایر مواد شیمیایی، برای انتقال مواد به فشار بالا به کار می‌رود.
– صنایع پتروشیمی: در تولید و انتقال محصولات پتروشیمی به کار می‌رود.
– صنایع آب و فاضلاب: در ساخت شبکه لوله‌های آب و فاضلاب برای انتقال مواد به فشار بالا به کار می‌رود.
– ساختمانی: برای ساخت انواع سازه‌های فلزی، پل، ساختمان و سایر سازه‌های بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
– صنایع دریایی: در ساخت انواع شیلنگ‌های دریایی و سایر قطعات مورد استفاده در صنایع دریایی به کار می‌رود.

لازم به ذکر است که استفاده از لوله مانیسمان رده 40 بستگی به شرایط پروژه و کاربرد آن دارد و همچنین بسته به نیاز ممکن است به صورت لوله فلزی سیاه درزدار یا لوله گالوانیزه در دسترس باشد.

تفاوت لوله مانیسمان رده 40 با انواع دیگر

لوله مانیسمان رده 40 نسبت به رده‌های دیگر دارای دیواره‌ی ضخیم‌تری است،  در نتیجه مقاومت بیشتری نسبت به رده‌های دیگر دارد. بنابراین، بیشترین میزان مقاومت و استحکام مکانیکی را در برابر فشار، کشش، خمش و ضربه دارد و برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت بیشتری دارند مانند ساخت سازه‌های فلزی، لوله‌کشی در صنایع نفت و گاز و ساخت لوله‌های پلی اتیلن برای انتقال گاز به کار می‌رود. همچنین این نوع لوله مانیسمان در صنایعی مانند ساخت و نصب خطوط لوله در پروژه‌های صنعتی، پتروشیمی، نیروگاهی و ساختمانی به کار می‌رود.

قیمت لوله مانیسمان رده 40

قیمت لوله مانیسمان رده 40 نسبت به لوله مانیسمان رده 20 بیشتر بوده و از لوله مانیسمان رده 80 ارزان تر است. برند لوله های رده 40 نیز در قیمت آنها موثر بوده و در ایران قیمت لوله مانیسمان اهواز نسبت به برندهای وارداتی بیشتر است. در حال حاضر قیمت لوله مانیسمان رده 40 سایز 1 اینچ چینی در حدود 750 هزار تومان و قیمت لوله مانیسمان اهوازی در حدود 900 هزار تومان است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 264
  • بازدید سال : 1,723
  • بازدید کلی : 4,493