loading...
لوله کشی گاز ساختمان
تهران پایپر بازدید : 59 شنبه 14 مرداد 1402 نظرات (0)

قیمت لوله گاز 6 متری شاخه ای

در این نوشته به نحوه خرید و قیمت لوله گاز 6 متری شاخه ای خواهیم پرداخت. در لوله کشی گاز ساختمان به غیر از دستمزد از مهمترین عوامل تعیین کننده در قیمت لوله کشی گاز ساختمان , قیمت لتوله گاز 6 متری شاخه ای است که بخش مهمی از مواد اولیه لوله کشی گاز را تشکیل میدهد. لوله گاز , اتصالات گاز , الکترود جوشکاری, شیر گازی , صفحه برش, نوار پرایمر و نوار عایق گاز از جمله مواد اولیه هستند که البته در بحث قیمت مهمترین آنها قیمت لوله گاز است که به صورت شاخه ای 6 متری به فروش میرسد. بستگی به طول لوله کشی و مشخصات لوله کشی در نقشه لوله کشی گاز ساختمان , سایزبندی مشخص شده و طبق صورت درخواست بایستی لوله و دیگر لوازم بایستی تهیه شوند. با توجه به اینکه در لوله کشی گاز توکار حتما بایستی از لوله های مانیسمان یا API و اتصالات مانیسمان استفاده کرد و در لوله کشی گاز روکار میتوان از لوله های درزدار هم استفاده کرد,  با مشورت با کارفرما و ملاحظات شرایط اقتصادی خرید لوله گاز انجام میشود. بسته به حجم خرید شما میتوانید تهیه لوازم را از فروشگاه های خرده فروشی در نزدیکی محل و یا برای ارزان تر شدن هزینه از فروشگاه عمده فروشی لوله و اتصالات انجام دهید.

در ادامه قیمت لوله گاز 6 متری در عمده فروشی لوله مانیسمان تهران انواع مختلف در سایزبندی های متفاوت به صورت تقریبی آورده شده است.

لیست قیمت لوله گاز 6 متری شاخه ای 

قیمت لوله 1/2 گازی  قیمت لوله 3/4 گازی قیمت لوله 1 اینچ  قیمت لوله 1.1/4 اینچ قیمت لوله 1.1/2 اینچ قیمت لوله 2 اینچ  قیمت لوله 3 اینچ
قیمت لوله مانیسمان  500 هزار تومان 650 هزار تومان 900 هزار تومان 1100 هزار تومان 1600 هزار تومان 2200 هزار تومان 3200 هزار تومان
قیمت لوله API توکار 400 هزار تومان 550 هزار تومان 800 هزار تومان 950 هزار تومان 1400 هزار تومان 1800 هزار تومان 2800 هزار تومان
قیمت لوله درزدار روکار 360 هزار تومان 480 هزار تومان 760 هزار تومان 850 هزار تومان 1300 هزار تومان 1600 هزار تومان 2600 هزار تومان

با توجه به شرایط بازار قیمت های فوق بسته به نوسانات قیمت دلار و آهن تغییر داشته و حتی ممکن است در طول یک هفته دچار افزایش های فاحش شود. قیمت های فوق بر حسب فروش کیلویی و به صورت عمده برند های لوله گاز شاخه ای 6 متری سپاهان و سپنتا میباشد و ممکن است کمبود یک یا چند سایز در بازار زمینه افزایش آنرا مهیا کند. همان طور که گفته شد علاوه بر قیمت ارز , موجود بازار در هر سایز و عرضه و تقاضا قیمت های هر سایز را تحت تاثیر قرار میدهد. در صورتیکه خریدهای شما مقدار و تعداد زیادی دارند بهتر است خرید خود را از نمایندگی فروش لوله و اتصالات انجام دهید.

قیمت لوله گاز 6 متری شاخه ای

برای اجرای گاز کشی ساختمان های معمولی کوچک لازم نیست از لوله های مانیسمان استفاده کرد, و با توجه به قیمت شاخه ای لوله گاز 6 متری API این نوع لوله ها نیز مناسب میباشند. برای گازکشی توکار اتصالات مانیسمان و برای گازکشی روکار اتصالات درزدار استاندارد جوابگو هستند. برای اجرای لوله کشی گاز روکار نیز بهتر است از لوله های درزدار که قیمت مناسبی هم دارند به کار گرفته شود.

در این نوشته به مقایسه لوله مانیسمان و درزدار پرداخته ایم.

برای خرید و استعلام قیمت لوله گاز شاخه ای 6 متری بهتر است از فروشگاه لوله و اتصالات تهران در بازار تهران با نام فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 162 سه شنبه 06 تیر 1402 نظرات (0)

لوله کشی گاز مرزداران

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز مرزداران , شهرک پارس فرهنگیان , شهرک آزمایش, سازمان آب , گلبرگ , اطاعتی و محدوده اطراف بدون تعطیلی.

اجرای لوله کشی گاز ساختمان مسکونی و تجاری از صفر تا صد, اصلاح و جابجایی لوله کشی گاز داخل آپارتمان و ساختمان, تفکیک و انتقال کنتور و علمک گاز ساختمان, تغییرات و انشعاب گیری لوله گاز آشپزخانه و پکیج با استفاده از جوشکاری لوله کشی گاز در منازل, لوله کشی گاز اجاق گاز ؛ پکیج , آبگرمکن گازی دیواری و زمینی, موتورخانه , شومینه, باربیکیو , کباب پز , گرماتاب و ارایه خدمات به ساختمان های مسکونی , رستورانها , مراکز تهیه غذا, اماکن تجاری و صنعتی و کلیه خدمات اجرایی, تغییرات و اصلاح لوله کشی گاز مرزداران و مناطق اطراف. در صورت نیاز به کلیه خدمات لوله کشی تاسیساتی مرزداران با ما تماس بگیرید.

لوله کشی گاز مرزداران

اجرای لوله کشی گاز مرزداران

شروع اجرای لوله کشی گاز در بنای در حال ساخت و بعد از طی مراحل آجرچینی و مشخص شدن چیدمان داخلی, توافق با یک لوله کش گاز دارای تاییدیه است. یک لوله کش گاز دارای تاییدیه پس از طی آزمون های مختلف  و قبول شدن در این مراحل میتواند و اخذ گواهینامه تاییدیه سازمان نظام مهندسی در حوزه شهری یا شهرستان مشخصی و تا سقف معینی از لحاظ فشار گاز اقدام به کار اجرایی و گرفتن پروژه های مختلف عملیاتی کند. شهر , استان و سقف اجرایی از مهم ترین ویژگی های درج شده در کار یک مجری دارای تاییدیه است. در توافق با یک مجری لوله کشی گاز نرخ مشخصی وجود نداشته و ممکن است , پیمانکارهای مختلف , دستمزدهای کمابیش متفاوتی ارایه دهند.

در کار اجرایی در حال حاضر قیمت لوله کشی گاز به صورت واحدی توافق شده و قرار داد مکتوب میشود. مثلا به ازای هر واحد بین 7 تا 8 میلیون تومان برای واحدهای تا 100 متری ممکن است, نرخ داشته باشد. کلکتوری و منفک کنتور نیز در هزینه اجرای لوله کشی گاز موثر است. این رقم شامل اجرت بوده و در بعضی موارد احتمال دارد ممکن است که قرارداد همراه با لوله و اتصالات و دیگر لوازم مورد نیاز توافق شود. در این نوع توافق به عنوان مثال هر واحد لوله کشی گاز 9 میلیون تومان با لوازم اجرا شده و فقط هزینه های غیر اجرایی مانند نقشه و هزینه های اداری را کارفرما بایستی جداگانه پرداخت کند.  لوله کشی کلکتوری به دلیل مجزا بودن کنتورهای گاز و نیاز به اجرای لوله کشی گاز به صورت مجزا هزینه بیشتری نسبت به لوله کشی با یک لوله یکسان دارد. برای درخواست خدمات تاسیساتی لوله کشی مرزداران به ما تلفن بزنید.

لوله کشی گاز در مرزداران با 2 متد لوله کشی گاز توکار و روکار و با استفاده از جوشکاری لوله گاز فلزی انجام میشود. این دو روش بایستی طبق شرایط و مواد اولیه استاندارد انجام شده و  از لحاظ جوشکاری تفاوت زیادی نداشته و تنها مسیر لوله کشی گاز در آنها ممکن است تفاوت هایی داشته باشد. لوله کشی گاز توکار در ساختمان هایی که در حال ساخت هستند بعد از سفت کاری و تحت نظر سازمان نظام مهندسی آغاز میشود. البته لوله کشی گاز روکار هم تحت نظر سازمان نظام مهندسی انجام میشود اما بیشتر مربوط به ساختمان هایی است که کار ساخت بنا در آنها تمام شده و معمولا در حال سکونت هستند و اغلب مربوط به شهرها و روستاهایی است که تازه گازرسانی انجام شده است. هر چند که در ساختمان های دارای لوله کشی گاز توکار نیز بعضی از قسمت ها ممکن است روکار انجام شود.

تعمیرات لوله کشی گاز مرزداران

تمام تغییرات و تعمیرات لوله کشی گاز نیز بایستی تحت نظر مراجع ذی صلاح انجام شود. اما از آنجا که این برای انجام چنین کارهایی فرصت چندانی نداشته و  بوروکراسی اداری زمانی میبرد, اغلب کسانی که قصد اصلاح و تغییرات لوله کشی گاز دارند, آنرا خارج از قوانین لوله کشی گاز انجام میدهند. با این وجود بهتر است برای رعایت ایمنی ساختمان و ساکنین ساختمان وجلوگیری از قطع انشعاب گاز در صورت آتش سوزی و انفجار این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. به کار گیری از لوله اتصالات و استفاده از جوشکاری لوله گاز برای اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز در مرزداران به شدت توصیه میشود.

دستمزد لوله کشی گاز در ساختمان های در حال ساخت معمولا به صورت چکی و واحدی توافق شده و در حال حاضر بین 7 تا 8 میلیون تومان اجرت برای هر واحد است. اما برای خرده کاری لوله کشی گاز در حدود 400 هزار تومان برای حداقل کار لوله کشی گاز محاسبه میشود. در صورت نیاز به خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز مرزداران با لوله کشی گاز غرب تهران تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 31 جمعه 12 خرداد 1402 نظرات (0)

لوله کشی گاز آریاشهر

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز آریاشهر و محدوده اطراف.

اجرای لوله کشی گاز ساختمان مسکونی و تجاری از صفر تا صد, اصلاح و جابجایی لوله کشی گاز داخل آپارتمان و ساختمان, جابجایی کنتور و علمک گاز ساختمان, تغییرات و انشعاب گیری لوله گاز آشپزخانه و پکیج با استفاده از جوشکاری لوله کشی گاز در منازل, لوله کشی گاز اجاق گاز ؛ پکیج , آبگرمکن گازی دیواری و زمینی, موتورخانه , شومینه , گریل, باربیکیو , کباب پز , گرماساز و کلیه خدمات جوشکاری لوله موتورخانه و تاسیسات ساختمان و لوله کشی گاز آریاشهر بدون تعطیلی.

لوله کشی گاز آریاشهر

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز آریاشهر

لوله کشی گاز با لوله های فولادی و اتصالات فلزی و اتصال آنها توسط جوشکاری انجام میشود. برای جلوگیری از مخاطرات و اتفاقات اشتعال و انفجار یک سری مقررات الزامی برای نصب علمک و انشعاب گاز و کنتور وجود داشته که بایستی توسط مجری مورد تایید و بازرس گاز انجام شود. 

هرگونه اجرای سلیقه ای و انشعاب گیری خارج از مقررات و قوانین لوله کشی گاز ساختمان حتی بعد از اجرای لوله کشی گاز و اخذ کنتور غیرقانونی تلقی شده و میتواند منجر به سلب مالکیت انشعاب گاز شود.

لوله کشی گاز به دو شکل روکار برای ساختمان های در حال ساخت و لوله کشی روکار برای بناهای مسکونی انجام میشود. هیچ تفاوت خاص اجرای بین این دو روش وجود نداشته و فقط سطح لوله کشی متفاوت است. لوله کشی گاز توکار به دلیل ناپیدا بودن لوله کشی ظاهر خانه را خراب نکرده و به همین منظور در هنگام اجرا برای جلوگیری از زنگ زدگی لوله اتصالات بایستی حسابی عایق کاری شوند.

قبل از اجرای لوله کشی گاز توکار و روکار یک نقشه مهندسی که قرار است لوله کشی طبق آن انجام شود به سازمان نظام مهندسی ارایه شده و در صورت تایید لوله کشی گاز اجرا میشود. بعد از اجرای لوله کشی گاز بازرس سازمان نظام مهندسی از محل بازدید کرده و در صورت تایید بودن کار مهر آنرا میزند. در صورت عدم تایید بایستی اصلاحات مورد نیاز انجام شده تا بازرس مجددا مشاهده و تایید کند. در صورت نیاز به اجرا  و تعمیرات لوله کشی گاز آریاشهر با ما تماس بگیرید.

لوله کشی گاز توکار با لوله های مانیسمان بدون درز یا ای پی آی و اتصالات مانیسمان بایستی انجام شود. لوله کشی روکار را میتوان با لوله های گاز درزدار استاندارد نیز انجام داد. لوله کشی گاز روکار نسبت به توکار عایق کاری چندانی نیاز نداشته و فقط یک رنگ آمیزی برای جلوگیری از زنگ زدگی آن میزنند.

در صورت نیاز به خدمات تاسیساتی صادقیه آریاشهر و لوله کش گاز ماهر با ما تماس بگیرید.

تعمیر لوله کشی گاز آریاشهر

در تعمیرات لوله کشی گاز که تغییرات و اصلاحات جزیی انجام میشود, موازین لوله کشی گاز بایستی اجرا شده و فقط این کار با جوشکاری انجام شود.خرده کاری لوله کشی گاز ساختمان شامل لوله کشی گاز آشپزخانه و پکیج , انشعاب گیری از لوله گاز آشپزخانه و پکیج , تغییر مسیر لوله کشی گاز , کور کردن لوله گاز روشنایی و شومینه و اجرای لوله کشی گاز اماکن تجاری مانند رستوران ها و فست فودهایی است که قصد تجهیز فروشگاه یا آشپزخانه های تجاری را دارند.

لوله کشی گاز بدون جوشکاری با لوله های دنده ای , لوله کشی گاز با لوله پلاستیکی و لوله های آب غیرقانونی بوده و همچنین استفاده از شلنگ گاز بیش از 2 متر خطرناک محسوب میشود.

علاوه بر لوله اتصالات , شیرآلات گاز نیز بایستی استاندارد باشند.

در صورت نیاز به خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز در منطقه آریاشهر غرب تهران با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 35 سه شنبه 26 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز ستارخان

خدمات لوله کشی گاز ستارخان و  محدوده اطراف بدون تعطیلی.

اجرای لوله کشی گاز ساختمان مسکونی و تجاری از صفر تا صد, اصلاح و جابجایی لوله کشی گاز داخل آپارتمان و ساختمان, جابجایی کنتور و علمک گاز ساختمان, تغییرات و انشعاب گیری لوله گاز آشپزخانه و پکیج با استفاده از جوشکاری لوله کشی گاز در منازل, لوله کشی گاز اجاق گاز ؛ پکیج , آبگرمکن گازی دیواری و زمینی, موتورخانه , شومینه , گریل, باربیکیو , کباب پز , گرماتاب و ارایه خدمات به ساختمان های مسکونی , رستورانها , آشپزخانه های تجاری و صنعتی و کلیه خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز ستارخان , باقرخان و محدوده اطراف.

لوله کشی گاز ستارخان

اجرای لوله کشی گاز ساختمان ستارخان

برای اجرای لوله کشی گاز در یک ساختمان در حال ساخت و بعد از اتمام سفت کاری و مشخص شدن چیدمان داخلی, توافق با یک لوله کش گاز دارای تاییدیه است. یک لوله کش گاز دارای تاییدیه پس از طی آزمون های مختلف کتبی و عملی و قبول شدن در این مراحل میتواند در حوزه و منطقه مشخصی و تا سقف معینی از لحاظ فشار گاز اقدام به کار اجرایی و گرفتن پروژه های مختلف عملیاتی کند. شهر , استان و سقف اجرایی از مهم ترین ویژگی های درج شده در کار یک مجری دارای تاییدیه است. در توافق با یک مجری لوله کشی گاز نرخ مشخصی وجود نداشته و ممکن است , پیمانکارهای مختلف , دستمزدهای گوناگونی ارایه دهند.

در کار اجرایی در حال حاضر قیمت لوله کشی گاز به صورت واحدی توافق شده و قرار داد مکتوب میشود. مثلا به ازای هر واحد بین 5 تا 6 میلیون تومان برای واحدهای تا 100 متری ممکن است, نرخ داشته باشد. کلکتوری و مجزا بودن کنتور نیز در هزینه اجرای لوله کشی گاز موثر است. این رقم شامل دستمزد بوده و در بعضی موارد احتمال دارد ممکن است که قرارداد همراه با لوله و اتصالات و دیگر لوازم مورد نیاز توافق شود. در این نوع توافق به عنوان مثال هر واحد لوله کشی گاز 9 میلیون تومان با لوازم اجرا شده و فقط هزینه های غیر اجرایی مانند نقشه و هزینه های اداری را کارفرما بایستی جداگانه پرداخت کند.  لوله کشی کلکتوری به دلیل مجزا بودن کنتورهای گاز و نیاز به اجرای لوله کشی گاز به صورت مجزا هزینه بیشتری نسبت به لوله کشی با یک لوله یکسان دارد. لوله کشی گاز یکی از خدمات پرتقاضا و حساس تاسیساتی لوله کشی ستارخان است.

تعمیر لوله کشی گاز ستارخان

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز اگر توکار باشد معمولا با لوله های مانیسمان,API  انجام میشود و اگر روکار باشد میتواند با لوله های گازی درزدار نیز انجام گیرد. لوله گاز به علت سیاه بودن باید با نوار لوله گاز یا رنگ محافظت شود تا عمر بیشتری داشته باشد. لوله کشی گاز در حال حاضر برای تغذیه پکیج دیواری و زمینی , موتورخانه شوفاژ , اجاق گاز آشپزخانه , آبگرمکن , بخاری گازی , کباب پز و دیگر لوازم گاز سوز خانگی و تجاری مورد استفاده قرار میگیرد.

در حال حاضر بیشتر تعمیرات لوله کشی گاز منازل مربوط به جابجایی لوله کشی گاز آشپزخانه و به ندرت برای  انشعاب گاز از پکیج برای نصب کباب پز میباشد . البته گازرسانی و انشعاب گیری های جدید نیز در رستورانها و مراکز تهیه غذا از دیگر کارهای پرتقاضا بوده که در کل بایستی به دقت انجام شوند.

در صورت نیاز به اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز ستارخان با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 35 یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

لوله کشی گاز آشپزخانه

یکی از مهمترین اهداف و مصرف کننده های اصلی گازکشی ساختمان مربوط به لوله کشی گاز آشپزخانه ساختمان است. حداقل در هر آشپزخانه یک شعله گاز و حداکثر ممکن است دو یا سه مصرف کننده تعریف شده و اصلی برای لوله کشی گاز آشپزخانه منازل وجود داشته باشد. هر چند که در تعریف آشپزخانه میتوان به آشپزخانه های صنعتی و مراکز پخت غذا که شعله های متعددی برای گریل ها و اجاق گازهای صنعتی و تجاری آنها داشته باشیم. در تمامی طول استفاده از لوله کشی گاز آشپزخانه و در صورت تغییرات و اصلاحات احتمالی در آینده بایستی از قوانین لوله کشی گاز منازل پیروی شود.

لوله کشی گاز آشپزخانه

نحوه لوله کشی گاز آشپزخانه

لوله کشی گاز آشپزخانه های خانگی در صورت توکار بودن به صورت توکار انجام شده و در هنگام چیدمان دکوراسیون داخلی در یک نقطه مشخص یک لوله از داخل کار به بیرون آورده شده که محل نصب شیر گاز آشپزخانه است. برای کنترل و باز و بسته کردن جریان گاز معمولا یک شیر گاز اصلی در ورودی آپارتمان قرار میگیرد. به غیر از شیر اجاق گاز ممکن است یک شعله برای نصب فر نیز در نظر گرفته شود که میتوان این شعله را از لوله اجاق گاز انشعاب گرفت که برای احتیاط بایستی حتما توسط جوشکاری این انشعاب گیری انجام شود.

 در کنار مصارف پخت و پز و در صورت مناسب بودن مکان, ممکن است آشپزخانه محل نصب پکیج شوفاژ دیواری نیز باشد و این لوله کشی بایستی به صورت جداگانه و مستقل از لوله اجاق گاز باشد.

همانطور که میدانید برای انشعاب لوله اجاق گاز سایز 1/2 کافی میباشد اما برای انشعاب گاز پکیج سایز شیر و لوله گاز حتما بایستی سایز 3/4 و بعضا 1 اینچ باشد. روکار یا توکار بودن لوله کشی گاز آشپزخانه ربطی به سایز و نحوه لوله کشی گاز نداشته و فقط در لوله های توکار حتما بایستی از لوله های بدون درز استفاده شده و برای لوله کشی گاز روکار میتوان از لوله اتصالات درزدار نیز استفاده کرد. مسیر لوله های گاز روکار و توکار بایستی در محل های انتخاب شود که کمترین رطوبت را به سمت خود جذب کرده و در لوله های توکار حتما بایستی از عایق بندی برای لوله کشی گاز استفاده نمود.

اصلاح و جابجایی لوله گاز آشپزخانه 

بعضا دیده شده است که برای بازسازی داخلی یا تغییراتی مانند نصب گاز رومیزی و یا فر توکار شرکت های نصب گاز مالک یا ساکنین ساختمان را برای گارانتی کردن ملزم به تغییرات مورد نظر خودشان میکنند. این مساله شاید برای بعضی از مالکین به نوعی هزینه تراشی و تحمیل هزینه برای ساکنین ساختمان باشد و ممکن است این شبهه به وجود بیاید که این نصاب ها درصدد کسب درآمد اضافی از این محل باشند. اما فی الواقع این شروط توسط شرکت های گارانتی و برای تامین شرایط ضمانت هایی است که برای آنها وضع شده است. برای این تغییرات حتما بایستی از جوشکاری لوله گاز استفاده شده و هرگونه استفاده از سه راهی های گاز و اتصالات اب خطرناک است.

هزینه تعمیرات لوله کشی گاز آشپزخانه 

هزینه و قیمت لوله کشی گاز بستگی به متراژ و پیچ و خم و سایزبندی کار دارد. هر چقدر متراژ لوله کشی بیشتر باشد مسلما دستمزد و هزینه خرید لوله اتصالات بیشتر بوده و در واقع برای خرده کاری هزینه خیلی مشخصی نمیشود عنوان نمود اما به طور کلی در  حداقل کار اجرت یک خرده کاری لوله کشی گاز در حدود 500 هزار تومان است.

نکات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز آشپزخانه

ذکر نکات زیر در هر لوله کشی گاز آشپزخانه ای امری اجتناب ناپذیر است که توسط لوله کش های حرفه ای معمولا به طور کلی رعایت می شود. اولین امر و مهمترین آن ایمنی در اجرای فرآیند لوله کشی گاز آشپزخانه است که برای این منظور باید نکات زیر در نظر گرفته شود:

  • فشار گاز شهری در ساختمان های مسکونی برابر با ۱/۴ پوند بر اینچ مربع می باشد. بنابراین محاسبات ایمنی و انتخاب یک پیمانکار آموزش دیده و مجرب در این حوزه بر پایه این فشار می بایست رعایت گردد تا ایمنی کار حاصل آید.
  • قطر لوله در جهت لوله کشی گاز باید استانداردسازی گردد. تعیین قطر لوله از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ضمن اینکه این قطر می بایست حتما برای حداکثر مصرف تمام دستگاه ها کفایت کند.
  • در اجرای این فرآیند باید در نظر داشت که لوله های گاز از کانال کولر، دالان آسانسور و مسیر تهیه هوا به هیچ عنوان عبور نکند.
  • لوله کشی گاز آشپزخانه بایستی به شکلی باشد که شلنگ در نزدیکی شعله قرار نگیرد.
  • خم کردن لوله تنها با لوله خم کن و نهایتا تا زاویه 90 درجه باید خم گردد. ضمن اینکه هیچ گونه چین خوردگی و ترک در ناحیه لوله نباید در قسمت هم لوله پدید آید که این امر ممکن است تبعات بسیار سنگینی را در پی داشته باشد.
  • تمامی نواحی مقرر شده برای وسایل گاز باید در حد استاندارد خود باشند و در برابر حرارت از خود مقاومت بسیار زیادی را به خرج دهند دیوار، کف و سقف در این باره نقش تعیین کننده ای دارند و تا حد امکان باید مقاوم سازی گردند تا با کوچکترین حرارتی شانه خم نکنند.

در صورت نیاز به خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز آشپزخانه و منازل با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 38 شنبه 19 فروردین 1402 نظرات (0)

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز بلوار فردوس 

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز بلوار فردوس شرق و غرب بدون تعطیلی. 09129352189

اجرای لوله کشی گاز ساختمان مسکونی و تجاری از صفر تا صد, اصلاح و جابجایی لوله کشی گاز داخل آپارتمان و ساختمان, جابجایی کنتور و علمک گاز ساختمان, تغییرات و انشعاب گیری لوله گاز آشپزخانه و پکیج با استفاده از جوشکاری لوله کشی گاز در منازل, لوله کشی گاز اجاق گاز ؛ پکیج , آبگرمکن گازی دیواری و زمینی, موتورخانه , شومینه , گریل, باربیکیو , کباب پز , گرماساز, لوله کشی گاز بدون جوشکاری و ارایه خدمات به ساختمان های مسکونی , رستورانها , آشپزخانه های تجاری و صنعتی و کلیه خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز بلوار فردوس شرق و غرب , فوری و بدون تعطیلی.

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز بلوار فردوس

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز بلوار فردوس

لوله کشی گاز با 2 روش لوله کشی گاز توکار و روکار و با استفاده از جوشکاری لوله گاز فولادی انجام میشود. این دو روش بایستی طبق شرایط و مواد اولیه استاندارد انجام شده و  از لحاظ جوشکاری تفاوت زیادی نداشته و تنها مسیر لوله کشی گاز در آنها ممکن است تفاوت هایی داشته باشد. لوله کشی گاز توکار در ساختمان هایی که در حال ساخت هستند بعد از سفت کاری و تحت نظر سازمان نظام مهندسی آغاز میشود. البته لوله کشی گاز روکار هم تحت نظر سازمان نظام مهندسی انجام میشود اما بیشتر مربوط به ساختمان هایی است که کار ساخت بنا در آنها تمام شده و معمولا در حال سکونت هستند و بیشتر مربوط به شهرها و روستاهایی است که تازه گازرسانی انجام شده است. هر چند که در ساختمان های دارای لوله کشی گاز توکار نیز بعضی از قسمت ها ممکن است روکار انجام شود.

فرق دیگر گازکشی روکار و توکار در این است که در لوله کشی گاز توکار حتما بایستی از لوله های بدون درز مانیسمان یا API و اتصالات مانیسمان استفاده شود, در حالی که در گازکشی روکار میتوان از لوله اتصالات درزدار اما استاندارد استفاده کرد. اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز بلوار فردوس معمولا یا مربوط به ساختمان های در حال ساخت است و یا مربوط به تغییرات لوله کشی گاز مورد نیاز در یک ساختمان. انشعاب گیری و تغییر مسیر لوله کشی گاز , کور کردن مسیر لوله گاز , اضافه کردن شعله گاز برای پکیج , آبگرمکن , اجاق گاز یا تغییرات در محل نصب این لوازم گازسوز از موارد رایج نیاز به لوله کشی گاز خانگی هستند. 

اجرای لوله کشی گاز بلوار فردوس

کار اجرای لوله کشی گاز توکار بعد از عملیات سفت کاری با توافق با یک لوله کش گاز دارای تاییدیه همان شهر یا منطقه آغاز میشود. بعد از توافق عددی و عقد قرارداد با مجری لوله کشی گاز با مراجعه به نظام مهندسی و تشکیل پرونده کار عملیاتی لوله کشی گاز انجام شده و بازرس نظام مهندسی بعد از اجرای طبق نقشه ای که قبلا تایید شده مجوز اعطای کنتور را میدهد. بعد از اخذ مجوز کار انشعاب گیری و نصب علمک گاز انجام میشود. بعد از تاییدیه نهایی لوله کشی گاز , مالک میتواند روی لوله های گاز را پوشانده و ادامه عملیات ساختمانی را انجام دهد. لوله کشی گاز روکار نیز به همین ترتیب و طبق قوانین لوله کشی گاز انجام میشود. شیرآلات لوله کشی گاز ساختمان نیز بایستی مهر استاندارد داشته باشند. در لوله کشی گاز توکار به دلیل در معرض پوسیدگی بودن, عایق بندی قوی تری نسبت به لوله کشی گاز روکار انجام میشود. در لوله کشی گاز روکار به غیر از برخی از بخش های توکار فقط بایستی با استفاده از ضد زنگ و رنگ روی لوله را برای افزایش طول عمر و جلوگیری از زنگ زدگی پوشاند.

تعمیرات لوله کشی گاز بلوار فردوس

کلیه اصلاحات و تعمیرات لوله کشی گاز نیز بایستی تحت نظر نظام مهندسی انجام شود. اما از آنجا که این کار کمی طول میکشد و  بوروکراسی اداری زمانی میبرد, اغلب کسانی که قصد اصلاح و تغییرات لوله کشی گاز دارند, آنرا خارج از ضوابط انجام میدهند. با این وجود بهتر است برای حفظ امنیت خود و ساکنین ساختمان وجلوگیری از قطع انشعاب گاز در صورت آتش سوزی و انفجار این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. به کار گیری از لوله اتصالات و استفاده از جوشکاری لوله گاز برای اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز در بلوار فردوس به شدت توصیه میشود.

دستمزد لوله کشی گاز در ساختمان های در حال ساخت معمولا به صورت چکی و واحدی توافق شده و در حال حاضر بین 5 تا 7 میلیون تومان اجرت برای هر واحد است. اما برای خرده کاری لوله کشی گاز در حدود 500 هزار تومان برای حداقل کار لوله کشی گاز محاسبه میشود. خرده کاری لوله کشی گاز توسط خدمات لوله کشی تاسیساتی بلوار فردوس انجام شده و این شرکت به صورت تخصصی اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز بلوار فردوس شرق و غرب را انجام میدهد.

تهران پایپر بازدید : 230 چهارشنبه 02 فروردین 1402 نظرات (0)

لوله کشی گاز بدون جوشکاری

لازم است در این مطلب راجع به روش ها و ترفندهای لوله کشی گاز بدون جوشکاری بپردازیم. هر چند که لوله کشی گاز با شیوه های غیر استاندارد خارج از قوانین لوله کشی گاز منازل و به جز با جوشکاری لوله گاز ریسک بالایی دارد, , بسیاری از افراد به دلیل محدودیت در انجام جوشکاری یا به دلیل کاهش هزینه های لوله کشی گاز مجبور به انجام لوله کشی گاز بدون جوشکاری میشوند. به طور کلی قیمت لوله کشی گاز در بین انواع لوله کشی ساختمان هم از لحاظ دستمزد و تا حدودی از لحاظ خرید لوله اتصالات و از همه مهمترین دستمزد قیمت ترین انواع لوله کشی محسوب میشوند. آلودگی و کثیف کاری نسبی جوشکاری لوله گاز منازل نیزز موجب شده است که بسیاری از خیر لوله کشی گاز با جوشکاری بگذرند و با انتخاب شیوه های غیر معمول به استقبال ریسک بالایی بروند. در کنار این معضل , صدمات احتمالی لوله کشی گاز نسبت به دیگر لوله کشی ها در صورت بروز بسیار سنگین بوده و در صورت سهل انگاری و نشت گاز میتواند صدمات جسمی و آسیب های اقتصادی بسیاری داشته باشد. به همین دلیل لازم است که در اجرا و تغییرات لوله کشی گاز از جوشکاری لوله گاز استفاده شده و تا حد امکان از ترفندهای دارای ریسک خودداری کنید. با این وجود ما تعدادی از روش ها و راهکارهای کاهش ریسک لوله کشی گاز بدون جوشکاری مورد استفاده در خرده کاری لوله کشی گاز را برای شما توضیح خواهیم داد.

لوله کشی گاز بدون جوشکاری

روش های لوله کشی گاز بدون جوشکاری

هر نوع لوله اتصالات ممکن است قابلیت انتقال گاز و دیگر سیالات را انجام دهد, با این وجود برای پیش گیری از خطرات ناشی از نشت لوله گاز بایستی ایمنی در اولویت قرار داشته و از لوله های غیرقابل اشتعال و محکم در مسیرهای امن استفاده کنیم. هرچند که بسیاری از انواع روش های لوله کشی گاز بدون جوشکاری خیلی رایج نیستند اما بعضا استفاده شده و به شرح زیر میباشند.

لوله کشی گاز با حدیده کردن لوله گاز

این شیوه بعد از جوشکاری لوله گاز مطمین ترین شیوه لوله کشی گاز محسوب میشود. لوله کشی گاز روکار و توکار با این روش کیفیت نسبت خوبی داشته و فقط در لوله کشی گاز توکار بایستی با عایق کاری مناسبی همراه باشد. در این روش لوله های گاز ابتدا اندازه گیری و برش داده شده و سپس توسط حدید روزه میشوند و با اتصالات دنده ای و ترجیحا سیاه یا گالوانیزه کار لوله کشی گاز انجام میشود. در این شیوه لوله گاز استفاده شده و فقط از جوش استفاده نمیشود. هزینه این روش در بخش دستمزد و مخارج خرید لوله اتصالات فرق جندانی با جوشکاری لوله گاز نداشته و صرفا در شرایطی که دسترسی به برق و دستگاه جوش مشکل است , پیشنهاد میشود. نقطه ضعف این روش را میتوان کیفیت رزوه های لوله دانست که در صورت ضعیف بودن به مرور باعث نشتی از سر اتصالات شود.

لوله کشی گاز با لوله پنج لایه

لوله کشی با لوله اتصالات گالوانیزه

لوله کشی گاز با لوله گالوانیزه مانند شیوه پیشین بوده و مقاومت نسبتا خوبی دارند. اما لوله های گالوانیزه را نمیتوان جوش داد و بایستی از اتصالات دنده ای استفاده کرد. این روش نیز با اندازه گیری و برش و سپس دنده کردن و نصب لوله اتصالات به یکدیگر انجام میشود. بست کاری و نصب لوله در کنار انتخاب مسیر مناسب در این روش بسیار مهم است. هزینه خرید لوله اتصالات در این روش بیشتر از مخارج خرید لوله اتصالات گاز بوده و مانند روش قبل به دلیل عدم دسترسی به دستگاه جوش پیشنهاد میشود.

لوله کشی گاز خانگی با لوله اتویی

این شیوه یک روش نسبتا ارزان قیمت اما پرریسک است. در این شیوه از لوله آب بجای گاز استفاده شده و به دلیل پلاستیکی بوده لوله ها , اشتعال پذیری و نرم شدن در کنار شعله و همچنین آسیب پذیری لوله پلاستیکی در برابر فشارهای فیزیکی خیلی ایمن نیست. بعد از اجرای همه انواع لوله کشی گاز بایستی حتما تست هوابندی تحت فشار انجام شود.

لوله کشی گاز با لوله پنج لایه

لوله کشی گاز با لوله پنج لایه هم یک شیوه با ریسک بالا بوده و تنها نقطه قوت آن کم بودن تعداد اتصالات مصرفی در این لوله کشی است. در این روش باتوجه به انعطاف و استحکام نسبی لوله های پنج لایه به خصوص در مواردی که سقف کاذب وجود دارد, لوله پنج لایه مانند شلنگ از سقف یا زیر کف و دیوار عبور داده شده و کار انتقال گاز را انجام میدهد. نکته مهم غیر از مهار لوله ها , آب بندی محل اتصالات لوله کشی پنج لایه است.

لوله کشی  با لوله پلی اتیلن

یک راهکار ارزان لوله کشی گاز بدون جوشکاری و کم هزینه به خصوص برای مناطق روباز بوده و هزینه خیلی کمی در خرید لوله اتصالات دارد. در تمامی روش های فوق بایستی از محل انشعاب لوله فلزی به لوله های غیر جوشی بایستی یک شیر گازی نصب شده و در انتهای مسیر نیز یک شیر گاز نصب شود. در این شیوه از لوله اتصالات پیچی پلی اتیلن استفاده میشود. به طور کلی استفاده از لوله آب بجای گاز خلاف قوانین سازمان نظام مهندسی است.

لوله کشی گاز با لوله مسی

لوله کشی گاز با لوله مسی برای گازرسانی به شومینه, بخاری و لوازم گازسوز داخلی منزل در گذشته رایج بود, اما به دلیل امکان آسیب رسیدن و همچنین دستمزد و هزینه بالای آنها در حال حاضر خیلی متداول نیست. این شیوه پر خرج دستمزد بالاتری نسبت به جوشکاری لوله گاز داشته و فقط ظرافت بیشتری داشته و کثیف کاری ندارد.

لوله کشی گاز با شلنگ

به طور نرمال طول شلنگ مورد استفاده برای نصب لوازم گازسوز بایستی حداکثر 1/5 تا 2 متر باشد, اما برخی افراد برای کاهش هزینه ها ممکن است از شلنگ برای گازرسانی در متراژ بیشتر استفاده کنند که البته کاری بس خطرناک است. با این احوال توصیه میشود که از شلنگ ضخیم استفاده شود.

در تمامی انواع لوله کشی گاز بدون جوشکاری هر چند که بعضا خیلی مطمین نیستند, سعی کنید که از افراد ماهر و حرفه ای و با رعایت مقررات عمومی لوله کشی گاز انجام شود.

تهران پایپر بازدید : 31 یکشنبه 14 اسفند 1401 نظرات (0)

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز صادقیه

جهت کلیه خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز صادقیه با ما تماس بگیرید.

گازرسانی آشپزخانه , پکیج , موتورخانه , بخاری , آبگرمکن, گرماساز, کباب پز؛ انشعاب گیری با جوشکاری وسایل گازسوز منزل, تغییرات گازکشی و بازسازی لوله کشی گاز ساختمان, جوشکاری لوله گاز درزدار,API و مانیسمان, انشعاب , تفکیک کنتور گاز و نصب شیرالات گاز ساختمان. انشعاب گیری با اتصالات دنده ای و بدون  جوشکاری و کلیه خدمات تاسیساتی لوله کشی صادقیه و مناطق غرب تهران.

اجرا و تعمیرات لوله کشی آتش نشانی و اطفای حریق؛ اجرا و تعمیرات لوله کشی موتورخانه , جوشکاری شوفاژخانه و ساخت کلکتور موتورخانه شوفاژمرکزی و دیگر قسمت های لوله کشی و تاسیسات ساختمان.

اجرا وتعمیرات لوله کشی گاز صادقیه

موارد اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز صادقیه

به طور کلی کارهای لوله کشی گاز به دو دسته تقسیم بندی میشوند. اجرای لوله کشی گاز ساختمان های در حال ساخت و یا تغییرات و اصلاحات مورد نیاز در گازکشی ساختمان های در حال سکونت که هر دو شرایط خاص و روند مشخص خود را دارند.

اجرای لوله کشی گاز صادقیه

برای اجرای لوله کشی گاز در یک ساختمان در حال ساخت و بعد از اتمام سفت کاری و مشخص شدن چیدمان داخلی, توافق با یک لوله کش گاز دارای تاییدیه است. یک لوله کش گاز دارای تاییدیه پس از طی آزمون های مختلف کتبی و عملی و قبول شدن در این مراحل میتواند در حوزه و منطقه مشخصی و تا سقف معینی از لحاظ فشار گاز اقدام به کار اجرایی و گرفتن پروژه های مختلف عملیاتی کند. شهر , استان و سقف اجرایی از مهم ترین ویژگی های درج شده در کار یک مجری دارای تاییدیه است. در توافق با یک مجری لوله کشی گاز نرخ مشخصی وجود نداشته و ممکن است , پیمانکارهای مختلف , دستمزدهای گوناگونی ارایه دهند.

در کار اجرایی در حال حاضر قیمت لوله کشی گاز به صورت واحدی توافق شده و قرار داد مکتوب میشود. مثلا به ازای هر واحد بین 4 تا 5 میلیون تومان برای واحدهای تا 100 متری ممکن است نرخ داشته باشد. کلکتوری و مجزا بودن کنتور نیز در هزینه اجرای لوله کشی گاز موثر است. این رقم شامل دستمزد بوده و در برخی مواقع ممکن است که قرارداد همراه با لوله و اتصالات و دیگر لوازم مورد نیاز توافق شود. در این نوع توافق به عنوان مثال هر واحد لوله کشی گاز 8 میلیون تومان با لوازم اجرا شده و فقط هزینه های غیر اجرایی مانند نقشه و هزینه های اداری را کارفرما بایستی جداگانه پرداخت کند.  لوله کشی کلکتوری به دلیل مجزا بودن کنتورهای گاز و نیاز به اجرای لوله کشی گاز به صورت مجزا هزینه بیشتری نسبت به لوله کشی با یک رایزر مشترک دارد.

در اجرای لوله کشی گاز صادقیه پس از اتمام لوله کشی گاز بازرس سازمان نظام مهندسی , در صورت عدم وجود مشکل در اجرا, تاییدیه را مهر کرده و کارفرما برای اخذ کنتور و طی مراحل تزریق گاز اقدام میکند. تا زمان اخذ کنتور , بایستی لوله کش گاز کلیه موارد احتمالی را رفع و اصلاح کند.

اجرای لوله کشی ساختمان های نوساز معمولا به صورت لوله کشی گاز توکار و با استفاده از لوله های مانیسمان و API  و اتصالات مانیسمان و عایق بندی مورد نیاز انجام میشود. لوله کشی گاز روکار نیز برای ساختمان هایی است که ساخته شده و بعدا قصد لوله کشی گاز را دارند به کار گرفته میشود. در این قبیل کارها میتوان با استفاده از لوله اتصالات گاز درزدار استاندارد کار را انجام داد. در لوله کشی گاز روکار بایستی رنگ امیزی لوله اتصالات انجام شده و نقاطی که توکار هستند با استفاده از غلاف پلیمری و عایق کاری محافظت شود.

عبور لوله از نقاط مرطوب ساختمان مانند سرویس بهداشتی , حمام و اطراف لوله های آب و فاضلاب ممنوع است. لوله کشی گاز بایستی در کنار دیوار اجرا شده و به صورت بارفیکسی قرار نگیرد. در اطراف لوله گاز نبایستی از گچ و آهک و خورندگی زیادی دارند استفاده کرد. شیرآلات گاز بایستی تایید استاندارد ملی ایران باشند.

تعمیر لوله کشی گاز صادقیه

تغییر مسیر , جابجایی کنتور و علمک گاز , انشعاب گاز برای تعمیرات گاز آشپزخانه , پکیج , آبگرمکن , بخاری از جمله مواردی هستند که در لوله کشی گاز صادقیه درخواست میشوند. به دلیل نیاز به طی مراحل اداری, عموما برای تغییرات جزیی کسی به دنبال اخذ مجوز برای تعمیرات لوله کشی گاز نمیرود. با این وجود بهتر است در کوچکترین تغییرات ضروری از قوانین لوله کشی گاز پیروی نموده و با استفاده از جوشکاری لوله گاز اصلاحات مورد نیاز انجام شود. 

انشعاب گیری و تعمیرات لوله کشی گاز با لوله پلاستیکی و پلیمری کار غیراستاندارد و پر ریسکی بوده به خاطر قیمت ارزان بهتر است چنین ریسکی نکنید. استفاده از شلنگ گاز نیز بیش از 2 متر توصیه نمیشود. در طول های زیاد انشعاب گیری بهتر است که با توجه به تعداد مصرف کننده و میزان مصرف آنها سایز لوله کشی افزایش پیدا کند. برای انشعاب گاز پکیج حداقل سایز 3/4 و برای موتورخانه شوفاژ حداقل 1 اینچ است. لوله کشی گاز اجاق گاز و فر نیز بایستی به صورت جداگانه انجام شود. در تعمیرات لوله کشی گاز صادقیه یکی از موارد پرمصرف درخواست تغییر مسیر لوله کشی گاز آشپزخانه برای نصب اجاق گاز و فر جدید است. برای این منظور بایستی شرکت مربوطه مسیر استاندارد را مشخص کرده تا مجری لوله کشی گاز طبق درخواست آنها کار اصلاح مسیر و انشعاب گاز را انجام دهند. هر مصرف کننده گاز بایستی یک شیر استاندارد و مجزا داشته باشند.

جهت دریافت مشاوره در رابطه با اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز صادقیه با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 101 چهارشنبه 03 اسفند 1401 نظرات (0)

قوانین لوله کشی گاز منازل

به منظور کاهش مخاطرات جانی و خسارات مالی در صورت تخطی از قوانین لوله کشی گاز منازل , شرکت ملی گاز و سازمان نظام مهندسی الزامات و شرایظ فنی ویژه ای در اعطای کنتور گاز شهری طرح کرده که اجرای این مقررات اجنتاب ناپذیر بوده و در صورت قانون شکنی, ملزم به اصلاح شرایط استاندارد لوله کشی گاز بوده و حتی میتواند از مالک کنتور سلب مالکیت و انشعاب کند. به همین دلیل پیش از اجرای لوله کشی گاز ساختمان , مالک بایستی با هماهنگی مجری یک نقشه مهندسی و استاندارد با رسم تمام جزییات سایز , انشعابات و مسیر لوله کشی گاز ساختمان به سازمان نظام مهندسی ارایه داده و در صورت تایید نقشه , مجری مورد تایید سازمان نظام مهندسی, کار عملیاتی اجرای لوله کشی گاز را با لوله و اتصالات استاندارد انجام داده و پس از تایید اجرا توسط بازرسان , میتواند شرایط اخذ کنتور و علمک گاز را داشته باشد. 

قوانین لوله کشی گاز منازل

مراحل تایید لوله کشی گاز

پس با این شرایط , مراحل اجرای لوله کشی گاز ساختمان به شرح زیر هستند:

  1. انتخاب مجری دارای تاییدیه اجرای در شهر یا استان مورد نظر
  2. واریز مبلغ فیش های مراحل اداری سازمان نظام مهندسی
  3. تشکیل پرونده در سازمان نظام مهندسی همان شهر
  4. انتخاب ناظر سازمان نظام مهندسی
  5. رسم نقشه لوله کشی گاز ساختمان با هماهنگی مجری
  6. ارایه نقشه به سازمان نظام مهندسی و اخذ تاییدیه نقشه از نظام مهندسی
  7. اجرای لوله کشی گاز
  8. تایید لوله کشی گاز توسط ناظر مراجع ذی ربط
  9. تهیه نقشه لوله کشی گاز اجرا شده در سه نسخه
  10. ارایه مدارک به شرکت ملی گاز شهری و اخذ تایید مدارک
  11. واریز مبلغ فیش های قانونی 
  12. اخذ انشعاب و نصب علمک گاز 
  13. نصب کنتور و تست نهایی گاز ساختمان

این مراحل همگی تحت نظارت نمایندگان سازمان نظام مهندسی انجام شده و هرگونه تغییرات کلی و اساسی بایستی با اجازه این سازمان اجرا شود.

مدارک مورد نیاز برای ارایه به شرکت گاز

  • کپی شناسنامه و کارت ملی مالک یا وکیل مالک
  • سند مالکیت یا وکالت نامه از سند ملک

مدارک مورد نیاز برای ارایه به سازمان نظام مهندسی

  • فرم محاسبه
  • فرم طراحی
  • فرم نظارت 
  • فرم مهندسی

کلیه فرم های فوق بایستی تایید و همراه با مهر و امضای مسولین مربوطه باشد.

در صورتی که ساختمان بیش از 2 طبقه باشد, بایستی برگ عوارض ساختمان, فرم بازدید,فرم دستور نقشه,فرم طراحی و نظارت تاسیساتی و نقشه های تاسیسات ساختمان , فرم قرارداد اجرا , پیمان و مدیریت یا فرم اخذ تعهدنامه محضری جهت معرفی مجری, نقشه معماری و سازه ,دفترچه محاسبات به همراه سی دی فایل نقشه های مخاسباتی را به سازمان نظام مهندسی ارایه کنید.

در صورتیکه اقدام به تخریب بنای کلنگی کرده باشید, بایستی کنتور گاز پیش از تخریب جمع آوری شده و رسید دریافت کنید. این رسید هنگام اخذ کنتور برای ساختمان جدید جزو مدارک محسوب میشود. همه این مراحل به دلیل الزام مالکین و مجریان به اجرای قوانین لوله کشی گاز منازل وجود دارند.

قوانین لوله کشی مغازه

تشکیل پرونده در سازمان نظام مهندسی

مراجعه به واحد کنترل ظرفیت و صلاحیت اخذ انشعاب و کنتور گاز ملک

انجام امور مالی و واریز فیش های مربوطه

مراجعه به واحد کنترل ظرفیت و صلاحدید, برای اخذ مدارک شهرداری و تایید آن

پس از این مراحل ناظر مورد تایید سازمان برای اجرای کار تا مراحل پایانی معرفی میگردد.

انشعاب غیرقانونی به همسایگان  و ملک های مجاور, انشعاب از پشت کنتور یا مواردی شبیه این ,میتواند پیگیری قانونی به همراه داشته باشد. در ادامه به ذکر جزییات اجرایی استاندارد و قوانین لوله کشی گاز منازل خواهیم پرداخت.

قوانین لوله کشی گاز منازل

قوانین و مقررات خیلی زیاد و پیچیده ای در لوله کشی گاز وجود داشته که از جمله مهمترین آنها به موارد زیر اشاره میکنیم.

  • لوله کشی گاز توکار بایستی با استفاده از لوله های مانیسمان بدون درز یا API و اتصالات مانیسمان انجام شود. لوله کشی گاز روکار نیز با استفاده از جوشکاری لوله گاز فولادی اتصالات گاز درزدار نیز بلامانع بوده و البته اتصالات و شیرآلات بایستی استاندارد باشند.
  • عایق کاری استاندارد در لوله کشی گاز توکار و رنگ آمیزی قسمت های روکار در لوله کشی گاز روکار جزو الزامات قوانین لوله کشی گاز منازل است.
  • کلیه طول لوله کشی بایستی با بست ساپورت شده و لوله اتصالات گاز هیچ فشاری متحمل نشوند.
  • در مورد نوع شیر مصرف گاز هر آپارتمان و یا دیگر قسمت های ساختمان طبق نقشه مندرج شده, اجرا شده, و از نصب انواع سه راهی و یا شیر اضافی خودداری گردد و با نمای نقطه چین نشان داده شود.
  • لوله گاز قبل از کنتور باید با فشار 10 پوند بر اینچ مربع یا پی اس آی تحت تست شود، در صورت عدم هوابندی میتوانید از شیلنگ و سر شیلنگی بجای اتصال کنتور استفاده کنید.
  • مهر لوله تمام سایزها باید زمان بازرسی مشخص بوده و اتصالات و شیر بدون رنگ و ضد زنگ باشند.
  • شیر گازی مصرف نباید پشت وسیله گازسوز نصب شود و در دسترس باشد و فاصله شیر تا دودکش وسیله معین شود.
  • شیر گاز پکیج و سایر لوازم گاز سوز بهتر است سمت چپ با ملاحظه فاصله مجاز نصب شود.
  • ساختمان دارای حداقل محیط ایمنی و حفاظتی باشد. در و پنجره ها نصب شده و سقف سازه زده شده باشد.
  • نصب دودکش در فضای بیرون بنا غیرقانونی میباشد. حتی مغازه موجود در یک ساختمان نیز نمی توانند دودکش گازسوز را در حیاط آپارتمان نصب کنند.
  • شیر فرعی گاز در آپارتمان های دارای کنتور گاز یکسان باید در راه پله نزدیک درب ورودی هر واحد نصب شود.
  • در آپارتمان های دارای کنتور مجزا ترجیج بر آن است از نصب شیر فرعی در تراس اتاق خودداری کرده و حدالامکان در تراس پذیرایی و آشپزخانه نصب شود. شاید تفکیک کنتور قیمت لوله کشی گاز خانگی را افزایش دهد , اما استقلال آن موجب افزایش سطح حفاظتی میشود .
  • نصب بیش از یک شعله گاز در پارکینگ و مشاعات ممنوع است.
  • در ساختمانهای کنتور مستقل نصب شیر قفلی قبل از کنتور  و شیر گازی اصلی بعد از کنتور اجباری است.
  • در سیستم کلکتوری با تعدد کنتور سایزینگ کلیه لوله ها با آخرین شیر مصرف آخرین مصرف کننده از علمک انجام گیرد.
  • نصب روشنایی در اماکن زیر خلاف قوانین لوله کشی گاز منازل و مغازه است:
  • روبروی خروجی کانال باد کولر آبی , فاصله زیر یک متر از در و پنجره سقف چوبی کمتر از ارتفاع دو متر هشتاد سانتیمتر, درسقف گچی فضای با سقف کمتر از 2/5 متر.
  • در  سراهی انشعابی که شیر روشنایی و بخاری از یک لوله اصلی منشعب میشوند و در کنج ۹۰ درجه قراردارند، حداقل فاصله شیر روشنایی از سه راهی 30 تا 50 سانتیمتر باشد.
  • بخاری , آبگرمکن و پکیجهای بدون دودکش مورد تایید نمی باشد.
  • نانوایی فانتزی از مکانهای عمومی محسوب نمیشود.
  •  در لوله کشی گاز از شیرهای گازی استاندارد با نشان ملی استفاده شود.
  • حداقل دهانه دودکش شومینه و پکیج ۱۵سانتیمتر بوده و باید تا یک متر بالاتر از پشت بام ادامه یابد.
  • لوله کشی بارفیکسی از عرض معبر و یا در طول کوچه از طریق نصب ساپورت خلاف مقررات میباشد.
  • نصب حداقل یک بخاری ، یک آبگرمکن و یک اجاق گاز در منازل مسکونی برای اخذ کنتور از قوانین لوله کشی گاز منازل است. در صورتیکه مکانی موقعیت و شرایط نصب بخاری و سایر لوازم گازسوز را نداشته باشد,نمیتواند انشعاب گاز بگیرد و بایستی از لوازم گرمایشی برقی استفاده نماید.
  • نصب و انشعاب گاز در اتاق خواب و سرویس بهداشتی حمام دستشویی غیرقانونی است.

مراحل تایید لوله کشی گاز

رسم نقشه طبق قوانین لوله کشی گاز منازل

-رسم نقشه ایزومتریک با قیاس یک به 100

– تعیین جهت جغرافیایی ،قطر دیوار، موقعیت پنجره و در ،مساحت حیاط ،راه پله،بالکن،انبار، آشپزخانه

– محل , اندازه و قطر دودکش ها

– رسم نقشه استاندارد و نوشتن اعداد با شابلون نقشه کشی

– عدم قلم خوردگی و لاک گرفتگی نقشه و مدارک شناسایی

استفاده از لوله گاز مانیسمان و api در لوله کشی گاز توکار 

قوانین لوله کشی گاز مغازه

در مورد مغازه هایی که میخواهند از یک کنتور مشترک استفاده کنند باید مقررات زیر را رعایت کنند .

-رضایت محضری مالکین جهت انشعاب گیری کنتور در یک مغازه با مشورت مهندس ناظر

-نصب شیر قفلی در ارتفاع قابل دسترس در بیرون همه مغازه ها از لوله اصلی پس از کنتور

-کنتور باید در محدوده قانونی ساختمان نصب شود و نصب کنتور در اماکن مشاعات آزاد است.

-در لوله کشی واحد های مسکونی – تجاری و یا ترکیب مسکونی تجاری لوله کشی گاز باید از ملک شخصی سایرین عبور نکند و در مشاعات لوله کشی انجام شود.

در صورت نیاز با اجرای گازکشی طبق قوانین لوله کشی گاز منازل و مغازه با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 23 چهارشنبه 19 بهمن 1401 نظرات (0)

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز چیتگر

خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز چیتگر , منطقه 22 , محدوده دریاچه, همت غرب و غرب تهران.

اجرای کار نوساز و بازسازی لوله کشی گاز چیتگر  و آتش نشانی با تاییدیه, جدا کردن کنتور گاز , انتقال و اصلاح لوله کشی گاز ساختمان , جابجایی لوله گاز داخل آپارتمان در آشپزخانه با جوشکاری لوله گاز, لوله کشی گاز پکیج , انشعاب گیری از گاز آشپزخانه و پکیج, جابجایی کنتور گاز , لوله کشی گاز روکار و زیرکار , انسداد لوله گاز روشنایی و شومینه و لوله کشی گاز بلااستفاده , لوله کشی گاز با استفاده از جوشکاری و دستگاه جوش حرفه ای , انشعاب گیری دنده ای و نصب شیرآلات گاز شهری. پکیج شوفاژ دیواری , موتورخانه , آبگرمکن گازی, بخاری , شومینه , آشپزخانه ,اجاق گاز , کباب پز, گریل و سایر لوازم گازسوز منزل و کلیه خدمات لوله کشی گاز منازل,اماکن تجاری , رستوران , فست فود و مراکز تهیه پخت غذا و کترینگ ها با خدمات لوله کشی گاز چیتگر بدون تعطیلی ارایه خدمات تاسیساتی چیتگر , منطقه 22 , مناطق اطراف دریاچه و کلیه خدمات لوله کشی غرب تهران به صورت فوری.

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز چیتگر

خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز چیتگر

لوله کشی گاز شهری تا قبل از رسیدن به رگلاتور گاز برای رسیدن گاز با فشار مناسب بسیار پرفشار است. رگلاتور گاز فشار گاز را تا زیر 2 اتمسفر کاهش داده تا هم از لحاظ کاربرد قابل استفاده باشد و هم خطرات کمتری داشته باشد. لوله کشی گاز خانگی بعد از کنتور گاز شروع شده و تمامی مسیرها و انشعابات طبق نقشه ارایه شده به شرکت گاز و طبق نظارت سازمان نظام مهندسی توسط لوله کش گاز مورد تایید انجام شود. به طور کلی برای لوله کشی گاز میتوان به دو صورت لوله کشی گاز روکار و توکار استفاده کرد و در هر دو مورد بایستی طبق ضوابط و استانداردهای لوله کشی گاز عمل کرد. 

طبق قوانین لوله کشی گاز منازل لوله کشی گاز توکار با استفاده از لوله های مانیسمان و API و اتصالات مانیسمان استاندارد قابل انجام است. لوله کشی گاز روکار نیز بایستی با  لوله و اتصالات گازی استاندارد انجام شود.

در ایران یک کارخانه تولید کننده لوله مانیسمان به نام اهواز وجود دارد که جوابگوی نیاز کشور نبوده و اغلب لوله های موجود در بازار لوله مانیسمان برندهای چینی هستند که کیفیت قابل قبولی دارند. اما به دلیل کیفیت بالای لوله های API  میتوان از این لوله های درزدار با کیفیت که ساخت داخل با برندهای سپاهان و سپنتا هستند, برای لوله کشی گاز استفاده کرد. 

اتصالات لوله کشی گاز توکار از نوع مانیسمان بوده که هم مارکهای خارجی داشته و هم برندهای فراوان داخلی تولیدکننده آن هستند. شیرآلات گاز استاندارد نیز اغلب از تولیدات داخلی بوده و حتما بایستی مهر استاندارد داشته باشند. نوار عایق و رنگ پرایمر نیز هم از مدل های خارجی و هم از انواع داخلی دارند.

لوله کشی گاز روکار نیز توسط لوله های درزدار و اتصالات درزدار که تقریبا همگی ایرانی هستند اجرا میشوند. در اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز چیتگر بایستی تمامی جزییات کار در نقشه لوله کشی گاز موجود باشد. برای انشعاب گیری های لوله کشی گاز میتوان به صورت روکار یا توکار از لوله گاز با عایق بندی مناسب استفاده کرد.

در لوله کشی گاز علاوه بر آب بندی بین لوله و اتصالات برای ایمنی عایق بندی , انتخاب مسیر و سایز لوله کشی گاز بسیار مهم است. استفاده از لوله اتصالات آب برای لوله کشی گاز غیرقانونی بوده و لوله کشی گاز حتما بایستی با جوشکاری لوله های فولادی انجام شود. عایق بندی برای افزایش طول عمر لوله کشی گاز و انتخاب مسیر مناسب برای ممانعت از پوسیدگی , زنگ زدگی و فشار های فیزیکی لوله کشی گاز است. 

در انتخاب مسیر لوله کشی گاز بایستی از نقاطی که احتمال نفوذ آب و رطوبت به لوله اتصالات وجود دارد, اجتناب شود. عایق کاری باید به شکلی انجام شود که در صورت وجود آب در اطراف ,عایق بتواند مانع از نفوذ به لوله شود به همین دلیل بعد از لوله کشی گاز علاوه بر استفاده از رنگ و ضدزنگ از عایق های نواری نیز برای پوشاند لوله های گاز استفاده میکنند.

لوله کشی گاز بایستی به شکلی باشد که حالت بارفیکس نبوده و هیچ وسیله یا تاسیسات دیگری به آن تکیه داده نشود. فاصله لوله کشی گاز بایستی از لوله کشی آب و فاضلاب و تاسیسات برقی زیاد باشد تا به لوله کشی گاز صدمه وارد نشود.

لوله کشی گاز با لوله پلاستیکی و گالوانیزه غیرمجاز محسوب میشود, چرا که احتمالی صدمه و ایجاد خسارت در این نوع لوله کشی گاز بالا است.حتی در جابجایی و تغییرات و تعمیر لوله کشی گاز منازل نیز بایستی از لوله های گاز و جوشکاری لوله گاز استفاده شود.

سایز بندی لوله کشی گاز بسیار مهم بوده و برای هر وسیله ای یک سایز لوله گاز تعریف شده است. لوله های گاز خانگی شامل شومینه , بخاری ,  اجاق گاز , فر و کباب پز با قطر 1/2 بوده و انشعاب گیری لوله گاز در اتاق , حمام و سرویس بهداشتی ممنوع است. هر نقطه ای که لوله گاز وجود دارد بایستی دودکش و هواخور مناسب برای آن مهیا باشد. لوله کشی گاز داخل آشپزخانه و تراس برای اجاق گاز و پکیج بایستی در معرض فشار نباشند.

قطر لوله گاز برای پکیج حداقل 3/4 و حداکثر 1 اینچ است. لوله گاز اجاق گاز و سایر لوازم داخل آپارتمان 1/2 بوده و لوله گاز مشعل موتورخانه سایز 1 اینج به بالاست که بسته به ظرفیت مشعل افزایش پیدا میکند. با توجه به طول مسیر و تعداد انشعابات قطر لوله ای اصلی افزایش پیدا میکند. لوله گاز ورودی در کنتورای جداگانه معمولا 1 اینچ است و در مجتمع های ساختمانی با کنتور مشترک در حد 10 واحد 2 اینچ بوده که در صورت افزایش تعداد واحد و مساحت زیربنای تا 6 اینچ افزایش پیدا میکند.

در صورت نیاز به اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز غرب تهران و چیتگر با ما تماس بگیرید.

قیمت لوله کشی گاز چیتگر

قیمت لوله کشی گاز به صورت واحدی , متری یا کنترات محاسبه میشود. قیمت متری در پروژه های بسیار بزرگ مدنظر قرار گرفته و در اجرای لوله کشی گاز ساختمان های در حال ساخت معمولا به صورت واحدی محاسبه میشود. در حال حاضر یعنی سال 1401 قیمت متری لوله کشی گاز بین حدود 150 هزار تومان بوده که بسته به طول و مقدار کار افزایش یا کاهش پیدا میکند. قیمت واحدی نیز بین 3 تا 4 میلیون است که باز هم بسته به تعداد واحدهای ممکن است افزایش پیدا کند. قیمت لوله کشی گاز ساختمان های ویلایی بین 8 تا 12 میلیون بوده که در صورت بزرگ بودن آن بیشتر میشود.

در صورت نیاز به خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز در چیتگر و محدوده با ما تماس بگیرید.

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 274
  • بازدید سال : 1,733
  • بازدید کلی : 4,503