loading...
لوله کشی گاز ساختمان
تهران پایپر بازدید : 35 چهارشنبه 04 بهمن 1402 نظرات (0)

بهترین برند لوله گاز

در این نوشته به معرفی بهترین برند لوله گاز خانگی و صنعتی میپردازیم. لوله های گاز , لوله های فولادی هستند که از لحاظ ضخامت و استاندارد کیفیت خوبی داشته و به همین دلیل علاوه بر استفاده برای لوله کشی گاز, مصارف دیگری هم در دیگر صنایع به خصوص در بخش ساختمان برای لوله کشی آتش نشانی و لوله کشی موتورخانه شوفاژ دارند. انتخاب بهترین لوله برای گاز کشی در کنار اجرای با کیفیت میتوان ضامن طول عمر و جلوگیری از نشتی لوله کشی گاز ساختمان باشد.

از لحاظ کیفی لوله های گاز به سه عامل وزن , ضخامت و نوع و برند تقسیم بندی میشوند. برند هر کالایی میتواند نشانگر سطح کیفی آن کالا باشد و به خصوص در موارد فنی , شهرت برند فقط به کیفیت آن و نه به زیبایی و تبلیغات رسانه ای بستگی دارد. برای مقایسه لوله های مختلف و انتخاب بهترین برند لوله گاز بایستی, لوله های گاز را به دو دسته لوله گاز توکار و روکار تقسیم بندی کنیم تا بتوانیم شرایط را برای همه انواع لوله گاز مساوی در نظر گرفته باشیم.

لوله های درزدار تست گاز استاندارد برای لوله کشی گاز روکار و لوله های گاز api و مانیسمان بدون درز برای لوله کشی گاز توکار استفاده شده و البته این شرایط الزامی و اجباری است. اتصالات گاز روکار نیز معمولا درزدار باشد و اتصالات لوله کشی گاز توکار حتما بایستی مانیسمان باشد.

البته برای لوله کشی گاز روکار میتوان از لوله های api و مانیسمان نیز استفاده کرد, اما معمولا برای کاهش قیمت از لوله گاز روکار درزدار استفاده میکنند. اما دیگر تجهیزات و شرایط همگی مساوی بوده و بایستی طبق مقررات و قوانین لوله کشی گاز منازل تهیه و اجرا شوند.

از این رو ما به صورت مجزا لوله های گاز را به سه دسته لوله گاز مانیسمان, لوله گاز api و لوله گاز درزدار دسته بندی کرده و راجع به برندهای هر نوع بررسی های لازم را انجام میدهیم.

بهترین برند لوله گاز

بهترین برند لوله گاز مانیسمان

لوله های مانیسمان لوله هایی هستند که هیچ خط درزی در ساختار آنها وجود نداشته و به همین دلیل مقاومت خوبی در برابر فشار گاز و خوردگی و زنگ زدگی دارند. لوله مانیسمان از تراش شمش های فولادی تحت شرایط فشار و دمایی خاصی ساخته میشوند. لوله های مانیسمان به رده ها و کلاس های مختلفی تقسیم بندی میشوند اما رایج ترین آنها برای اجرای لوله کشی گاز خانگی و صنعتی لوله گاز مانیسمان رده 20 و رده 40 هستند. وزن و ضخامت لوله گاز رده 40 بدون درز نسبت به لوله مانیسمان رده 20 معمولی بیشتر بوده و به همین دلیل قیمت و کیفیت بیشتری دارد. 

لوله مانیسمان اهواز رده 40 , لوله مانیسمان کاوه و لوله های مانیسمان وارداتی چینی از برندهای مطرح لوله های مانیسمان در بازار هستند که لوله میتوان بهترین برند لوله گاز را لوله مانیسمان اهواز دانست. قیمت لوله گاز 6 متری این نوع لوله نسبت به انواع دیگر لوله گاز تا 30 درصد بیشتر است.

لوله api بهترین لوله برای گاز کشی

لوله های api نوعی لوله درزدار است که با تکنولوژی جدیدتری نسبت به لوله مانیسمان ساخته میشود,اما کیفیت آن نسبت به لوله های مانیسمان رده 20 بهتر بوده و شاید کمی ضعیف تر از لوله مانیسمان اهواز باشد. البته لوله مانیسمان اهواز سایز 1/2 و 3/4 تولید نکرده و به همین دلیل در حال حاضر بهترین لوله برای لوله کشی گاز خانگی را بایستی از برندهای موجود ایرانی انتخاب کرد.

لوله api سپاهان, سپنتا , کچو و سمنان از لوله هایی ای پی آی موجود در بازار هستند که بهترین برند لوله گاز ای پی را بایستی لوله api سپاهان دانست.

در این نوشته به مقایسه کامل و تخصصی تفاوت لوله مانیسمان و لوله درزدار پرداخته ایم.

بهترین لوله گاز روکار

در اینجا هم به دلیل وزن بالا و ضخامت مناسب بهترین مارک لوله گاز را بایستی خرید لوله درزدار سپاهان به صرفه دانست. لوله گاز سپاهان, سپنتا تهران, سمنان, ساوه , آریاوا, کچو, تبریز از تولیدکنندگان عمده لوله گاز درزدار و api در ایران هستند و لوله مانیسمان اهواز و کاوه نیز انواع لوله مانیسمان گازی هستند. اما به طور کلی بهترین برند لوله گاز توکار را میتوان لوله api سپاهان و لوله مانیسمان اهواز دانست و برای گازکشی روکار نیز لوله درزدار سپاهان و سپنتا مناسب هستند. 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 87
  • بازدید ماه : 282
  • بازدید سال : 1,741
  • بازدید کلی : 4,511