loading...
لوله کشی گاز ساختمان
تهران پایپر بازدید : 3 چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

تعرفه لوله کشی گاز نظام مهندسی

در این نوشته تعرفه لوله کشی گاز نظام مهندسی 1403 را بررسی میکنیم.

هر چند که قیمت لوله کشی گاز یک پارامتر توافقی بوده و با توجه به شرایط و حجم لوله کشی گاز؛ طرفین یعنی کارفرما و مجری توافق میکنند, اما میتوان با استفاده از  تعرفه لوله کشی گاز سازمان نظام مهندسی که به شکل سالانه و با توجه به شرایط اقتصادی و تورم تغییر میکند, یک معیار رسمی برای عقد قراردادها لوله کشی گاز ساختمان در دست داشت.

قیمت لوله کشی گاز همواره یکی از موارد بحث برانگیز برای مجریان, پیمانکاران و کارفرمایان محسوب میشود. به دلیل حساسیت های موجود در لوله کشی گاز, مخاطرات و مسولیت های لوله کشی گاز, نیاز به مهارت و شرایط اجرایی و عملیاتی معمولا دستمزد لوله کشی گاز نسبت به دیگر موارد اجرایی در ساختمان بیشتر است. 

البته این مساله دلیلی برای زیاده خواهی نبوده و فقط بایستی در کنار تلاش برای هزینه و قیمت های لوله کشی گاز به دنبال کیفیت لازم و مورد نیاز نیز باشیم. مراحل اجرای لوله کشی و اخذ کنتور به شکل رسمی و عملیات طی مراحل زیر صورت میپذیرد.

  1. جمع آوری مدارک و ارائه آن به شرکت گاز
  2. تشکیل پرونده در سازمان نظام مهندسی
  3. انتخاب مهندس ناظر
  4. انتخاب مهندس پیمانکار یا اجرا کننده طرح
  5. اجرای لوله کشی ساختمان طبق اصول
  6. کسب تاییدیه مهندس ناظر
  7. درخواست بازدید از شرکت گاز و جمع اوری گزارش
  8. نصب علم و کنتور پس از دریافت مجوز
  9. تست گاز جهت اطمینان از عدم وجود نشتی

قیمت لوله api سپاهان

تعرفه لوله کشی گاز نظام مهندسی

تعرفه لوله کشی گاز نظام مهندسی 1403

قیمت کلی و هزینه لوله کشی گاز شامل چند بخش مختلف است که بایستی تک تک آنها مورد بررسی کامل مجری و کارفرما قرار گرفته و در قرارداد لوله کشی گاز ذکر شود. این موارد به شرح زیر هستند:

  1. دستمزد اجرای لوله کشی گاز
  2. هزینه خرید لوله و اتصالات گاز خانگی
  3. مخارج خرید لوازم جانبی مانند شیرآلات گاز, انواع نوار عایق, رنگ و پرایمر, بست, الکترود, صفحه برش و…
  4. هزینه های اداری و رسمی مربوط به اخذ انشعاب, هزینه کنتور, رسم نقشه, نصب المک و …

لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز یک معیار خوب برای تخمین قیمت و برآورد هزینه لوله کشی گاز محسوب میشود. البته در این لیست فقط اجرت و دستمزد لوله کشی گاز آمده و بنا به شرایط هر شهر و منطقه و حتی سطح کیفیت کار و تعهدات مجری, تا مقدار کمی با ارقام لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز متفاوت باشد. در ادامه لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز سال 1402 را مشاهده میکنید.

شرح خدمات لوله کشی گاز دستمزد لوله کشی گاز توکار دستمزد لوله کشی گاز روکار
از سایز1/2 تا 1 اینچ ( قیمت متری) 150 هزار تومان 170 هزار تومان
از سایز 11/4 تا 2 اینچ (قیمت متری) 190 هزار تومان 230 هزار تومان
از سایز 21/2 تا 3 اینچ(قیمت متری) 250 هزار تومان 320 هزار تومان
سایز 4 اینچ  390 هزار تومان 450 هزار تومان
دستمزد لوله کشی گاز هر واحد تا 100 متر آپارتمان(کنتور تجمیعی) 7 میلیون تومان 9 میلیون تومان
دستمزد لوله کشی گاز هر واحد تا 150 متر آپارتمان(کنتور مشترک) 8 میلیون تومان 10 میلیون تومان
دستمزد لوله کشی گاز هر واحد تا 100 متر کنتور مستقل 9 میلیون تومان 10 میلیون تومان
دستمزد نصب شیرآلات گاز 150-250 هزار تومان 150-250 هزار تومان
اجرت نصب بست و ساپورت 500 هزار تومان 600 هزار تومان

البته همانطور که گفته شد, معیار اصلی قیمت, قرارداد لوله کشی گاز بوده و ممکن است, بعضا شاهد کاهش یا افزایش نرخ های اعلامی با تعرفه فوق, از طرف برخی مجریان و پیمانکاران را شاهد باشیم. این قیمت ها تعرفه لوله کشی گاز خانگی بوده و موارد اجرایی لوله کشی گاز صنعتی و سایر موارد جوشکاری با قیمت های فوق متفاوت هستند.

وظایف پیمانکار لوله کش گاز ساختمان

وظیفه لوله کش گاز ساختمان اجرای لوله کشی گاز طبق نقشه و ضوابط لوله کشی گاز سازمان نظام مهندسی و استفاده از لوله و تجهیزات استاندارد برای لوله کشی گاز ساختمان است. لوله کشی گاز خانگی به دو شکل لوله کشی گاز روکار و توکار قابل انجام بوده و هر کدام دارای مقررات خاصی هستند که همگی به دلیل طول عمر و ایمنی لوله کشی گاز است. به دلیل خطرات احتمالی نشتی لوله کشی گاز این کار بسیار حساس بوده و اجرای لوله کشی گاز توسط مجریان دارای تاییدیه انجام میشود. این مساله سبب میشود که کار به صورت تخصصی بوده و مسولیت آن متوجه مجری و بازرس تایید کننده کار لوله کشی گاز شود. بعد از اجرا و تایید آن توسط ناظر مراجع ذی صلاح کار اعطای انشعاب قانونی لوله گاز به مشترکین انجام میشود. هرگونه دخل و تصرف در لوله کشی گاز بعد از اخذ تاییدیه را میتوان غیرقانونی در نظر گرفت.

لوله کشی گاز با لوله اتصالات فولادی انجام شده و نحوه اتصال لوله اتصالات بایستی با جوشکاری لوله گاز انجام شود. لوله کشی گاز توکار با لوله های مانیسمان یا API , و اتصالات مانیسمان بدون درز انجام شده و لوله کشی گاز روکار با لوله اتصالات درزدار استاندارد گاز انجام میشود. عایق کاری و مسیر لوله کشی گاز نیز در اجرا مهم بوده و تعداد و نوع انشعابات و حتی سایز لوله در نقشه لوله کشی گاز ذکر میگردد.

اجرت لوله کشی گاز

اما به طور تقریبی میتوان گفت که در حال حاضر یعنی در سال 1403 قیمت هر متر لوله کشی گاز بین 150 تا 230 هزار تومان در سایزهای پایین تا 1 اینچ و بین 170 تا 300 هزار تومان در سایزهای 1 اینچ تا 3 اینچ اجرت لوله کشی گاز است. این ارقام برای متراژهای متوسط بوده و در صورت کاهش متراژ احتمالا قیمت متری لوله کشی گاز افزایش یافته و مثلا قیمت لوله کشی گاز تا حدود  7 متر را میتوان بین 350 تا 500 هزار تومان در نظر گرفت. قیمت تا 20 متر لوله کشی گاز را حدود 250 هزار تومان در سایز بندی کوچک و در سایزهای بزرگتر تا 5 متر لوله کشی گاز را بین 500 تا 800 هزار تومان اجرا میکنیم.

مثلا برای یک متر لوله کشی گاز یا کمتر از قیمت متری محاسبه نشده و حداقل اجرت یک جوشکار در کمترین میزان خود بین 500 تا 800 هزار تومان است. تازه اگر افزایش سایز داشته باشیم ممکن است کار یک متر لوله کشی گاز با سایز 2 تا 3 اینچ بیش از دو میلیون تومان نیز اجرت داشته باشد. کار در ارتفاع یا سخت بودن اجرای لوله کشی گاز نیز باعث افزایش اجرت لوله کشی گاز میشود. 

تهران پایپر بازدید : 9 پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

قیمت لوله api سپاهان

در این نوشته راجع به عوامل موثر بر قیمت لوله api سپاهان مینویسیم.

لوله API لغت انگلیسی مخفف American Petroleum Institute مخفف موسسه نفت آمریکاست که استانداردهایی را برای صنعت نفت و گاز تهیه می‌کند. در صنعت لوله‌های نفت و گاز، لوله‌های API به عنوان یکی از محصولات محبوب و مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای استعلام قیمت روز و خرید به نمایندگی لوله api سپاهان مراجعه فرمایید.

لوله‌های API به دلیل مقاومت بالا و طول عمر طولانی در شرایط سخت در صنایع نفت و گاز و صنایع پالایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها در انواع مختلفی از جمله لوله‌های چاه نفت، لوله‌های خط لوله، لوله‌های مانیسمان و… تولید می‌شوند. لوله‌های API بر اساس استانداردهای مشخصی تولید می‌شوند که به دلیل ویژگی‌های فنی و کیفیت بالای آن‌ها، در صنایع نفت و گاز و صنایع پالایشگاهی مورد توجه قرار می‌گیرند.

لوله های فلزی api به علت ویژگی هایی مانند استحکام بالا، چقرمگی بالا، مقاومت بالا در برابر شکنندگی خشک، دمای انتقال شکست نرم به ترد پایین (DBTT)، قابلیت جوشکاری و مقاومت خوب در برابر زنگ زدگی در اماکن نمکی و خورنده نظیر محیط های حاوی H2S، کارایی فراوانی از خود نشان داده و در کاربردهایی نظیر خطوط انتقال لوله کشی گاز خانگی و صنعتی,صنایع نفت و گاز، حمل و نقل گاز با فشار بالا، انتقال محصولات پالایشگاهی و نفتی، خطوط لوله دریایی, صنایع مواد غذایی,داروسازی و غیره به کار برده می شوند.

همانطور که میدانید لوله های api یکی از با کیفیت ترین و مدرن ترین روش های تولید لوله های فولادی بوده و در ایران توسط شرکت های متعددی چون سپاهان و سپنتا تولید و به بازار عرضه میشوند. از آنجا که در لوله کشی گاز توکار فقط بایستی از لوله های مانیسمان یا api استفاده شود و با لحاظ اینکه قیمت لوله های مانیسمان بالاتر بوده و عرضه کمتری داشته و بخش قابل توجهی از آن وارداتی است, در سال های اخیر که سازمان نظام مهندسی اجازه استفاده از لوله های گاز ای پی آی را داده , تولید و فروش لوله های ای پی آی بسیار افزایش یافته و تقاضای خوبی در بازار دارد.

لوله api سپاهان محصولی از شرکت فولاد سپاهان است که با نام تجاری مانیس گاز به بازار عرضه شده و از پرتیراژ ترین تولیدات این شرکت است. این شرکت در کنار تولید لوله درزدار سپاهان این محصول را در سایزهای متنوع به بازار عرضه کرده و بخش قابل توجهی از نیاز داخل را تامین کرده و حتی مشتریان خارجی بسیار زیادی نیز دارد.

لوله مانیسمان رده 40 چیست

قیمت لوله api سپاهان

قیمت لوله api سپاهان به چه عواملی بستگی دارد؟ 

قیمت لوله api سپاهان به سایز , وزن , میزان عرضه و تقاضا, حجم خرید, محل بارگیری بستگی دارد. نوسانات قیمت ارز و قیمت جهانی فولاد نیز موثر هستند.

با تمام این پارامترها با توجه به مقدار بسیار بالای فروش لوله های درزدار و ای پی آی سپاهان قیمت این لوله ها در یک رنج مناسب قیمت قرار داشته و به همین دلیل همواره تقاضای زیادی در بازار دارد.

هر چند که به دلیل نوسانات بازار و تاثیرپذیری از قیمت جهانی فولادی و دلار نمیتوان قیمت لوله api را به صورت ثابت در نظر گرفت,اما آخرین لیست قیمت لوله api سپاهان را میتوان به شرح زیر ارایه داد.

لوله 1/2 سپاهان ای پی آی    350 هزار تومان

لوله 3/4 سپاهان ای پی آی    395 هزار تومان

لوله 1 اینچ سپاهان ای پی آی 675 هزار تومان

لوله 11/4 سپاهان ای پی آی  830 هزار تومان

لوله درزدار 11/2 ای پی آی  سپاهان 980 هزار تومان

لوله 2 اینچ ای پی آی سپاهان   1/480 میلیون تومان

لوله 21/2 اینچ ای پی آی سپاهان 1/650 میلیون تومان

لوله 3 اینچ ای پی آی سپاهان      1/910 میلیون تومان

لوله 4 اینچ ای پی آی سپاهان 2/550/000 میلیون تومان

قیمت های فوق آخرین قیمت نمایندگی لوله api سپاهان در تهران بوده و در طول زمان به احتمال فراوان دستخوش تغییرات زیادی میشود.

ویژگی های لوله api سپاهان

استفاده از لوله API سپاهان دارای مزایای متعددی است. در زیر برخی از این مزایا را بررسی می‌کنیم:

1. استاندارد بین‌المللی: لوله‌های API سپاهان با استفاده از استانداردهای API تولید می‌شوند. این استانداردها توسط سازمان American Petroleum Institute (API) تعیین و ارائه می‌شوند. استفاده از لوله‌هایی که با استانداردهای بین‌المللی سازگار هستند، به معنای اطمینان از کیفیت و عملکرد بهتر محصول است.

2. مقاومت در برابر فشار: لوله‌های API سپاهان برای تحمل فشارهای بالا طراحی و ساخته می‌شوند. این لوله‌ها برای استفاده در صنایع نفت و گاز، خطوط انتقال مایعات و گازها و پروژه‌های صنعتی که نیاز به تحمل فشار دارند، بسیار مناسب هستند.

3. مقاومت در برابر حرارت: لوله‌های API سپاهان با توجه به نیازهای صنایع حاوی حرارتی طراحی شده‌اند. این لوله‌ها می‌توانند در دماهای بالا به صورت مطمئن عمل کنند و از دچار شکست و تغییر شکل نشوند.

4. انطباق با محیط آب‌وهوایی: لوله‌های API سپاهان معمولاً از موادی ساخته شده‌اند که مقاومت خوبی در برابر عوامل آب‌وهوایی مانند رطوبت، باران و تغییرات دما دارند. این ویژگی به این معنی است که می‌توانند در شرایط مختلف جغرافیایی و اقلیمی استفاده شوند.

5. انعطاف‌پذیری و قابلیت اتصال: لوله‌های API سپاهان از طریق اتصالات مناسب و استاندارد به سیستم‌های لوله‌کشی و تجهیزات مرتبط متصل می‌شوند. این اتصالات اطمینان از عملکرد مطلوب و محکم فرآیند اتصال را به ما می‌دهند.

6. کیفیت و قدرت تحمل بالا: لوله‌های API سپاهان با استفاده از مواد با کیفیت بالا و فناوری‌های پیشرفته تولید می‌شوند. این لوله‌ها تحت آزمون‌های کنترل کیفیت دقیق قرار می‌گیرند تا از قدرت تحمل بالا و کیفیت مناسب برخوردار باشند.

به طور کلی، استفاده از لوله‌های API سپاهان به عنوان یک تولیدکننده معتبر در صنعت فولاد، به مزایایی مانند کیفیت بالا، استانداردهای بین‌المللی، مقاومت در برابر فشار و حرارت، انطباق با محیط آب‌وهوایی و انعطاف‌پذیری مناسب، می‌انجامد.

تهران پایپر بازدید : 19 یکشنبه 05 فروردین 1403 نظرات (0)

لوله مانیسمان رده 40 چیست

در این نوشته راجع به لوله مانیسمان رده 40 چیست مینویسیم. ابتدا لازم است که بدانیم لوله مانیسمان چیست, با چه فرآیندی تولید میشود و انواع آن شامل چه مواردی هستند. 

پس در ادامه توضیح خواهیم داد که لوله مانیسمان چیست و چگونه ساخته میشود. لوله مانیسمان به لوله های فولادی گفته میشود که بر خلاف لوله های درزدار با تراش شمش های فولادی تحت شرایط حرارتی خاصی تولید میشوند.

استفاده از لوله مانیسمان در برخی کاربردها می‌تواند به کاهش هزینه‌های نصب و نگهداری کمک کند، زیرا به دلیل اینکه تعداد اتصالات مورد نیاز کاهش می‌یابد، احتمال ایجاد خطا و نشتی کاهش می‌یابد و در نتیجه، هزینهای نصب و نگهداری کاهش می‌یابد. همچنین، استفاده از لوله مانیسمان در برخی کاربردها می‌تواند به بهبود عملکرد و کارایی سیستم کمک کند، زیرا با این روش، فشار روی هر لوله به صورت یکسان توزیع می‌شود و در نتیجه، انتقال مایعات و گازها بهتر و بهینه‌تر صورت می‌گیرد.

لوله مانیسمان در برخی کاربردها می‌تواند به عنوان جایگزین مناسبی برای لوله‌های دیگر مانند لوله‌های فولادی و پلاستیکی باشد، زیرا دارای مزایایی همچون مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت، عدم خوردگی و خوردگی، طول عمر بلند، پایداری شیمیایی و فیزیکی، ضد آتش، سبک و قابل حمل بودن و زیبایی بیشتری نسبت به لوله‌های دیگر است.

در کاربردهای صنعتی، لوله مانیسمان می‌تواند برای انتقال گازها و مایعات در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، فرآوری غذا، صنعت داروسازی و غیره استفاده شود. در کاربردهای خانگی، لوله مانیسمان می‌تواند برای سیستم‌های آبیاری و گرمایشی در منازل استفاده شود. همچنین، لوله مانیسمان در کاربردهای کشاورزی می‌تواند برای انتقالآب و مایعات در سیستم‌های آبیاری و کوددهی استفاده شود.

لوله مانیسمان رده 40 چیست و چه کاربردهایی دارد؟

لوله های مانیسمان در رده های مختلف رده 20, رده 40, رده 80 و رده 160 تولید شده که ضخامت و وزن رده های بالاتر نسبت به دسته قبلی بیشتر بوده و با توجه به قیمت و وزن های انواع آن لوله مانیسمان رده 20 و رده 40 مصرف بسیار بیشتری نسبت به لوله مانیسمان رده 80 و رده 160 داشته و این دو نوع لوله در موارد خاصی کاربرد دارند.

حتی از لحاظ وزنی و ضخامت بین لوله های مانیسمان رده 40 کارخانه های مختلف تفاوت هایی وجود داشته و بعضا تکنولوژی تولید متفاوتی دارند.

جدول وزن لوله مانیسمان رده 40

لوله مانیسمان رده 40 یکی از رده‌هایی است که در برابر فشار و نیروهای خمشی قابل اطمینان و مقاوم است. این نوع لوله مانیسمان دارای دیواره‌هایی با ضخامت بیشتری نسبت به رده‌های پایین‌تر است که باعث می‌شود مقاومت بیشتری در برابر فشار و نیروهای خمشی داشته باشد.

لوله مانیسمان رده 40 یکی از رده‌هایی است که در برابر فشار و نیروهای خمشی قابل اطمینان و مقاوم است. این نوع لوله مانیسمان دارای دیواره‌هایی با ضخامت بیشتری نسبت به رده‌های پایین‌تر است که باعث می‌شود مقاومت بیشتری در برابر فشار و نیروهای خمشی داشته باشد.

این محصول به عنوان یکی از رده‌های استاندارد آمریکا (ASTM) برای استفاده در صنایع گوناگون مانند نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع آب و فاضلاب، ساختمانی، سازه‌های فلزی، ماشین‌آلات و صنایع دریایی استفاده می‌شود.

همچنین، بسته به نوع کاربرد و شرایط پروژه، ممکن است لوله‌های مانیسمان رده 40 به صورت لوله‌های فلزی سیاه درزدار یا لوله‌های گالوانیزه در دسترس باشند. هزینه‌ی لوله‌های مانیسمان رده 40 نسبت به رده‌های پایین‌تری مانند رده 20 و 30 بیشتر است، اما این رده از لوله‌های مانیسمان دارای مقاومت و استحکام بالایی است. در ایران وزن لوله مانیسمان اهواز رده 40 نسبت به برندهای دیگر بیشتر است.

در جدول زیر حداقل وزن و ضخامت لوله مانیسمان رده 40 را مشاهده میکنید.

لوله مانیسمان رده 40 چیست

کاربرد لوله مانیسمان رده 40

لوله مانیسمان رده 40 به عنوان یکی از رده‌های استاندارد آمریکا (ASTM) در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع لوله مانیسمان با دیواره‌هایی با ضخامت بیشتر نسبت به رده‌های پایین‌تر، در برابر فشار و نیروهای خمشی مقاومت بیشتری دارد.

بعضی از صنایعی که لوله مانیسمان رده 40 در آن‌ها استفاده می‌شود عبارتند از:
– صنعت نفت و گاز: در شبکه لوله‌های انتقال نفت، گاز و سایر مواد شیمیایی، برای انتقال مواد به فشار بالا به کار می‌رود.
– صنایع پتروشیمی: در تولید و انتقال محصولات پتروشیمی به کار می‌رود.
– صنایع آب و فاضلاب: در ساخت شبکه لوله‌های آب و فاضلاب برای انتقال مواد به فشار بالا به کار می‌رود.
– ساختمانی: برای ساخت انواع سازه‌های فلزی، پل، ساختمان و سایر سازه‌های بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
– صنایع دریایی: در ساخت انواع شیلنگ‌های دریایی و سایر قطعات مورد استفاده در صنایع دریایی به کار می‌رود.

لازم به ذکر است که استفاده از لوله مانیسمان رده 40 بستگی به شرایط پروژه و کاربرد آن دارد و همچنین بسته به نیاز ممکن است به صورت لوله فلزی سیاه درزدار یا لوله گالوانیزه در دسترس باشد.

تفاوت لوله مانیسمان رده 40 با انواع دیگر

لوله مانیسمان رده 40 نسبت به رده‌های دیگر دارای دیواره‌ی ضخیم‌تری است،  در نتیجه مقاومت بیشتری نسبت به رده‌های دیگر دارد. بنابراین، بیشترین میزان مقاومت و استحکام مکانیکی را در برابر فشار، کشش، خمش و ضربه دارد و برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت بیشتری دارند مانند ساخت سازه‌های فلزی، لوله‌کشی در صنایع نفت و گاز و ساخت لوله‌های پلی اتیلن برای انتقال گاز به کار می‌رود. همچنین این نوع لوله مانیسمان در صنایعی مانند ساخت و نصب خطوط لوله در پروژه‌های صنعتی، پتروشیمی، نیروگاهی و ساختمانی به کار می‌رود.

قیمت لوله مانیسمان رده 40

قیمت لوله مانیسمان رده 40 نسبت به لوله مانیسمان رده 20 بیشتر بوده و از لوله مانیسمان رده 80 ارزان تر است. برند لوله های رده 40 نیز در قیمت آنها موثر بوده و در ایران قیمت لوله مانیسمان اهواز نسبت به برندهای وارداتی بیشتر است. در حال حاضر قیمت لوله مانیسمان رده 40 سایز 1 اینچ چینی در حدود 750 هزار تومان و قیمت لوله مانیسمان اهوازی در حدود 900 هزار تومان است.

تهران پایپر بازدید : 24 دوشنبه 14 اسفند 1402 نظرات (0)

وزن لوله مانیسمان رده 40 اهواز

در این نوشته به بررسی قیمت و جدول وزن لوله مانیسمان رده 40 اهواز خواهیم پرداخت.  لوله اهواز از محصولات مهم فولاد اهواز از قدیمی ترین و برزگترین تولیدکنندگان لوله در ایران و خاورمیانه محسوب میشود.این کارخانه در سال 1351 افتتاح شده و نام شرکت ملی صنایع فولاد اهواز است. کیفیت لوله های فولادی اهواز در سطح بسیار بالایی قرار دارد, اما شوربختانه میزان تولید آن کفاف بازار داخلی و صادرات را نداده و همواره در بسیاری از سایزها در بازار کسری هایی وجود دارد. با این حال و با توجه به قیمت لوله مانیسمان اهواز این لوله هنوز به عنوان پرطرفدارترین برند لوله در بازار داخلی محسوب میشود. در صورت نیاز به استعلام و خرید با عمده فروشی لوله مانیسمان در تهران تماس بگیرید.

تکنولوژی به روز و پیشرفته ماشین آلات لوله به روش Push Bench که در کارخانه لوله مانیسمان اهواز مورد استفاده قرار گرفته است, این امکان را می دهد تا لوله مانیسمان را از قطر 1/2 اینچ تا 8 اینچ تولید کند. این واحد تولیدی از شمش های 300 mm2 برای تولید محصولات خود استفاده میکند.

در ضمن، کارخانه لوله مانیسمان اهواز محصولات خود را بر اساس استانداردهای بین المللی IPS، API 5L، 5CT ISIR، DIN و ASTM تولید و به بازار ایران و تعدادی از کشورهای همسایه صادر می کند.

لوله های مانیسمان تولیدی این شرکت در دو نوع مهم A53  و API 5L هستند که جزو پرمصرف ترین انواع لوله های فولادی در صنایع مختلف به شمار می روند.

قیمت لوله api سپاهان

جدول وزن لوله مانیسمان رده 40 اهواز

قیمت لوله مانیسمان اهواز

لوله مانیسمان اهواز به طور روتین از سایز 1/2 تا 6 اینچ تولید میشود. لوله های مانیسمان اهواز فقط در رده 40 تولید شده و تولید لوله رده 20 نداشته و برای تهیه لوله مانیسمان رده 20 بایستی از لوله های وارداتی چینی استفاده شود.

لوله های چینی یک لایه محافظ داشته و این مساله مانع از زنگ زدگی در طی مراحل تولید و انبارداری تا مصرف کننده میشود, اما لوله گاز مانیسمان اهواز به دلیل اینکه چنین لایه محافظی نداشته , همواره یک لایه اکسید و زنگ زدگی به دلیل رطوبت محیط به همراه دارد.

لوله های اهواز رده 40 از سنگین ترین انواع لوله های رده 40 محسوب میشوند و به همین دلیل همواره قیمت بالاتری نسبت به انواع لوله مانیسمان وارداتی دارند. میزان عرضه و تقاضای در کنار کیفیت و وزن موثرترین عامل در تعیین قیمت لوله مانیسمان اهواز هستند. در حال حاضر قیمت لوله مانیسمان اهواز به شرح زیر است. 

قیمت لوله مانیسمان رده 40 اهواز سایز 1 اینچ      1/500/000

قیمت لوله مانیسمان رده 40 اهواز سایز 11/4 اینچ 1/550/000

قیمت لوله مانیسمان رده 40 اهواز سایز 11/2 اینچ 1/800/000

قیمت لوله مانیسمان رده 40 اهواز سایز 2 اینچ     2/300/000

قیمت لوله مانیسمان رده 40 اهواز سایز 21/2 اینچ 2/800/000

قیمت لوله مانیسمان رده 40 اهواز سایز 3 اینچ      3/700/000

قیمت لوله مانیسمان رده 40 اهواز سایز 4 اینچ      5/300/000

قیمت لوله مانیسمان رده 40 اهواز سایز 5 اینچ      9/500/000

قیمت لوله مانیسمان رده 40 اهواز سایز 6 اینچ    11/900/000

قابل توجه اینکه سایز 1.2 لوله مانیسمان اهواز و سایز 3/4 لوله مانیسمان اهواز تولید نداشته و به همین دلیل قیمت مشخصی نیز ندارد. از طرفی به دلیل اینکه قیمت کلیه محصولات فولادی بر حسب وزن این کالا مشخص میشود, قیمت روز لوله مانیسمان اهواز نیز بر اساس قیمت روز آهن, میزان عرضه و تقاضا و نوسانات ارزی به صورت روزانه تعیین میگردد.

به دلیل اینکه بعضی از قطرهای لوله اهواز در بازار با کمبود مواجه میشود, در مورد قیمت لوله مانیسمان اهواز فاکتور موجود بودن بار در بنگاه های لوله فروشی تاثیر زیادی داشته و ممکن است در صورت کمبود یک سایز خاص قیمت این لوله تا حدود 20 درصد افزایش قیمت فیک پیدا کند. از دلایل کاهش میزان برخی از سایزها میتوان به از کار افتادن خط تولید یک سایز یا تقاضای زیاد آن باشد. در برخی از سایزبندی ها شاهد تولید لوله مانیسمان اهواز در دو وزن مختلف بوده و این مساله نیز موجب تفاوت قیمت در همان سایز میشود.

وزن لوله مانیسمان رده 40 اهواز

لوله های مانیسمان در رده 40 تولید شده و از لوله های مانیسمان معمولی رده 20 وزن و قیمت بیشتری دارند. رده لوله طبق یک جدول استاندارد تعیین گشته و لوله های رده 40 از لحاظ تحمل فشار و حرارت یک رده بالاتر از لوله رده معمولی هستند.

  1. سایز : قطر لوله مانیسمان رده 40 اهواز در محدوده 23 تا 274 میلی‌متر قرار دارد.
  2. ضخامت: ضخامت لوله مانیسمان رده 40 اهواز بین 3/38 تا 7/11 میلی‌متر است.
  3. وزن : وزن این لوله‌ها در بازه 15 تا 169 کیلوگرم متغیر است.
  4. کاربردها: لوله مانیسمان رده 40 اهواز در لوله کشی گاز،لوله کشی آتش نشانی و اطفای حریق, لوله کشی موتورخانه و شوفاژ,صنعت نفت و پتروشیمی، صنایع مواد غذایی و داروسازی, صنعت خودروسازی, نیروگاه‌های حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  5. مقاومت: این لوله‌ها دارای مقاومت بالا در برابر فشارهای بالا و خوردگی هستند.
  6. تکنولوژی تولید: این لوله‌ها با استفاده از تکنولوژی Push Bench صورت می‌گیرد.

کارخانه لوله مانیسمان اهواز

در کنار لوله مانیسمان اهواز , میلگرد, نبشی و ناودانی,تیرآهن,شمش های فولادی و مفتول از دیگر محصولات شرکت ملی فولاد اهواز است. یکی از فاکتورهای کلیدی در کسب موفقیت و ماندگاری محصولات گروه ملی اهواز، رعایت استانداردهای بین المللی است. استانداردهای معتبری نظیر ISO، JIS، ISIRI، ASTM و BS که بسته به نوع محصول ضوابط خاصی را ارائه می کنند. لوله مانیسمان اهواز تحت استانداردهای ASTM، API5L، DIN و ISIRI ساخته می شود. تنوع بالایی در مشخصات فنی داشته و برای لوله کشی گاز و خطوط انتقال صنایع مختلف کاربرد دارد. 

تهران پایپر بازدید : 22 دوشنبه 30 بهمن 1402 نظرات (0)

حرکت دست در جوشکاری لوله

یادگیری حرکت دست در جوشکاری لوله از آن مواردی است که بیشتر حالت تجربی و تمرین داشته و یادگیری کامل آن با خواندن و دیدن امکان پذیر نیست, اما حداقل به شما این ایده را میدهد که شرایط مختلف, استفاده از چه روش هایی بهتر است. از آنجایی که خط جوشکاری یک خط مستقیم حول یک دایره است, به شکل ایده آل بایستی خط جوشکاری بر همین مبنا انجام شود, اما با توجه به محدودیت های حرکت دست جوشکار و همچنین متحرک یا ثابت بودن لوله, راهکارهای متفاوتی اتخاذ میشود.

حرکت دست در جوشکاری لوله بایستی با یک سرعت یکسان در طی مدت برخورد الکترود به محل جوشکاری را داشته باشد و در ضمن کمترین میزان ایست و حرکت مجدد موجب بهبود کیفیت جوشکاری میشود. البته این مساله بستگی به سایز لوله و وضعیت قرار گیری و در ضمن مهارت جوشکار لوله دارد. از دیگر پارامترهای مهم حرکت دست در جوشکاری میزان دید جوشکار است که امکان مانور بیشتری به حرکت دست جوشکاری میدهد. حرکت دست مناسب علاوه بر ایجاد یک جوش زیبا و قوی موجب افزایش کیفیت جوشکاری لوله گاز و یا دیگر انواع جوشکاری لوله مانند لوله کشی آتش نشانی و موتورخانه میشود.

زاویه تشکیل شده بین الکترود جوشکاری و لوله نیز بین 75 تا 105 درجه متغیر است.

وزن لوله مانیسمان رده 40 اهواز

حرکت دست در جوشکاری لوله

عوامل موثر بر حرکت دست در جوشکاری لوله

  1. سایز لوله
  2. وضعیت قرار گرفتن لوله اعم از جوش ثابت یا متحرک
  3. میزان دید جوشکار 
  4. ارتفاع محل جوشکاری
  5. عمق جوش مورد نیاز
  6. پهنای جوشکاری
  7. نوع جوشکاری اعم از جوشکاری سربالا یا رو به پایین

حرکت دست در جوشکاری تابعی از موارد فوق است. قبل از اقدام به جوشکاری بایستی کلیه شرایط ایمنی و آماده سازی دستگاه جوش و الکترود مهیا شده باشد و در ادامه بعد از آماده سازی قطعات فلزی شامل لوله و اتصالات اقدام به شروع جوشکاری میکنیم. انتخاب آمپر مناسب جوشکاری لوله گاز نیز نبایستی فراموش شود.

نکاتی که بایستی در کنار حرکت دست در جوشکاری بایستی رعایت شود شامل:

  1. تخمین تعداد حرکت بر حسب پارامترهای بالا و تقسیم بندی تعداد دفعات شروع جوشکاری در یک مقطع
  2. سرعت حرکت یکنواخت دست و اجتناب از تندروی یا کندروی در مقاطع مختلف جوشکاری
  3. اجتناب از زدن خال جوش های تکی
  4. کنترل سرعت و حرکت مداوم
  5. تنظیم سرعت حرکت جوشکاری متناسب با ضخامت و عمق جوش

عدم حرکت صحیح دست میتواند منجر به ایجاد گره هایی شود که موجب کاهش استقامت جوش و همچنین هوابندی جوش شود. حفظ تعادل و حرکت مستقیم دست در هنگام جوشکاری باعث یکنواخت شدن خط جوش میشود. به طور کلی کیفیت جوشکاری ارتباط نسبتا مستقیم با شکل ظاهری و زیبایی خط جوش دارد. خط جوش یکنخواخت و یکدست نشان دهنده تسلط, مهارت و حرکت دست کنترل شده جوشکار است.

کم و زیاد شدن سرعت حرکت دست در هنگام جوشکاری نیز موجب ایجاد برآمدگی و یا فرو رفتگی هایی در خط جوش میشود.

تهران پایپر بازدید : 38 شنبه 21 بهمن 1402 نظرات (0)

آموزش بستن شیر گاز

در این نوشته راجع به آموزش بستن شیر گاز در انواع مختلف خواهیم پرداخت. ابتدا لازم است که توضیحاتی راجع به شیرگازی بدهیم. شیرهای گازی نوعی از شیرهای توپی هستند. شیرهای مورد استفاده در لوله کشی گاز فقط بایستی از نوع خاصی از شیر توپی ساخته شده از برنج با توپی برنجی و از همه مهمتر استاندارد باشند. انواع شیر گازی رایج در ایران دارای دسته قرمز یا نارنجی رنگ بوده و البته در دیگر نقاط دنیا نیز به همین منوال همراه با رنگ بندی زرد است. اما شیرهای توپی یا شیرگازی هایی که برای آب استفاده میشوند از شیرهای دسته آبی استفاده میشوند. اما به طور کلی ساختار شیرگازی آب و شیرگازی مخصوص گاز تفاوت خاصی نداشته و فقط شیر گازی آب دارای دهانه بزرگتری برای عبور مقدار بیشتری آب است. اما در سیستم لوله کشی گاز به دلیل اینکه نیازی به عبور زیاد نبوده و پارامتر فشار گاز مهمتر است, دهانه شیر گازی کوچکتر از شیرهای آب هستند. از لحاظ قوانین لوله کشی گاز منازل بایستی حتما در سیستم لوله کشی گاز کلیه ساختمان ها از شیرآلات گاز استاندارد استفاده شود. استفاده از انواع شیرگازی استاندارد ربطی به نوع لوله کشی گاز توکار و روکار ندارد.

معمولا بدنه شیرهای گازی از برنج و توپی شیرهای گازی از جنس نیکل هستند.

وزن لوله مانیسمان رده 40 اهواز

آموزش بستن شیر گاز یا آب

از آنجا که بستن در فارسی به دو معنای نصب و مسدود کردن است, راجع به هر دوی آنها توضیحاتی خواهیم داد.

برای نصب شیر گازی بایستی به این نکته توجه شود که انواع شیرهای گاز استاندارد در ایران در هر دو سمت توپیچ بوده و برای متصل کردن آنها به لوله گاز بایستی در هنگام جوشکاری لوله گاز یک سردنده روی لوله جوش داده شده باشد. اگر بر روی سردنده درپوش یا بوشن درپوش باشد, ابتدا جریان گاز را قطع میکنیم. سپس با استفاده از کمی نوار تفلون در حدود 10 دور در سایزهای پایین تا 1 اینچ و 20 دور در سایزهای بالای انواع شیر گاز  11/4 و یا تلفون مایع شیر گاز را روی لوله کشی گاز نصب میکنیم. جهت پیچیدن نوار تفلون بایستی در موافق عقربه های ساعت است. 

از آنجا که لوله کشی گاز همواره در کنار دیوار انجام میشود, ممکن است که اهرم شیر گاز به دیوار گیر کرده و مانع از نصب شیر گازی شود, و به همین دلیل میتوانید با باز کردن اهرم از روی تنه شیر گاز بعد از نصب شیر مجددا اهرم را به شیر نصب کنید. بعد از نصب شیر گاز بایستی هوابند بودن محل اتصال شیر گاز به روی سردنده مطمین شویم. بعد از نصب شیر گازی با توجه به سایز شیر و همچنین اندازه شلنگ مورد نیاز لوازم گازسوز, نسبت به نصب سر شلنگی یا کوپلینگ گاز و شلنگ متناسب با شیر گازی اقدام میکنیم. لازم به ذکر است که به شکل استاندارد حداکثر طول شلنگ استفاده شده بایستی کمتر از دو متر طول داشته باشد.

برای دو انشعاب گرفتن میتوان از شیرشلنگها یا سه راهی های گاز استفاده میشود. حتی در لوله کشی گاز بدون جوشکاری نیز بهتر است از بستن شیر گازی استاندارد استفاده شود.

اما واژه آموزش بستن شیر گاز به معنای مسدود کردن و بستن جریان گاز نیز است. به طور کلی هر شیر گازی اعم از آبی یا گازی اگر دسته آن در امتداد طولی شیر گاز باشد, شیر باز بوده و اگر اهرم شیر عمود بر شیر گاز باشد, شیر بسته است. در ادامه عکس شیر گاز بسته را مشاهده میکنید.

آموزش بستن شیر گاز

S و o در شیر گاز

بر روی بعضی برندها S و o در شیر گاز و را مشاهده میکنید. O به معنای open یعنی باز و S مخفف Shut به معنای بسته است. 

دستگیره شیر گاز

دستگیره های شیر گاز هم از لحاظ سایز و هم از نظر مدل متفاوت بوده و به همین دلیل بهتر است, در صورت گم شدن دسته شیر گازی دقیقا شبیه همان تهیه شود. شیر گاز کوچک هستند که البته استاندارد نبوده و برای انشعاب های سماور و اجاق گاز مناسب هستند.

تعویض مغزی شیر گازی

معمولا مغزی شیر گازی قابل تعویض نیست اما بعضا ممکن است با باز کردن و تعویض برخی برندها بتوان شیر گازی ها را تعمیر کرد.

تهران پایپر بازدید : 35 چهارشنبه 04 بهمن 1402 نظرات (0)

بهترین برند لوله گاز

در این نوشته به معرفی بهترین برند لوله گاز خانگی و صنعتی میپردازیم. لوله های گاز , لوله های فولادی هستند که از لحاظ ضخامت و استاندارد کیفیت خوبی داشته و به همین دلیل علاوه بر استفاده برای لوله کشی گاز, مصارف دیگری هم در دیگر صنایع به خصوص در بخش ساختمان برای لوله کشی آتش نشانی و لوله کشی موتورخانه شوفاژ دارند. انتخاب بهترین لوله برای گاز کشی در کنار اجرای با کیفیت میتوان ضامن طول عمر و جلوگیری از نشتی لوله کشی گاز ساختمان باشد.

از لحاظ کیفی لوله های گاز به سه عامل وزن , ضخامت و نوع و برند تقسیم بندی میشوند. برند هر کالایی میتواند نشانگر سطح کیفی آن کالا باشد و به خصوص در موارد فنی , شهرت برند فقط به کیفیت آن و نه به زیبایی و تبلیغات رسانه ای بستگی دارد. برای مقایسه لوله های مختلف و انتخاب بهترین برند لوله گاز بایستی, لوله های گاز را به دو دسته لوله گاز توکار و روکار تقسیم بندی کنیم تا بتوانیم شرایط را برای همه انواع لوله گاز مساوی در نظر گرفته باشیم.

لوله های درزدار تست گاز استاندارد برای لوله کشی گاز روکار و لوله های گاز api و مانیسمان بدون درز برای لوله کشی گاز توکار استفاده شده و البته این شرایط الزامی و اجباری است. اتصالات گاز روکار نیز معمولا درزدار باشد و اتصالات لوله کشی گاز توکار حتما بایستی مانیسمان باشد.

البته برای لوله کشی گاز روکار میتوان از لوله های api و مانیسمان نیز استفاده کرد, اما معمولا برای کاهش قیمت از لوله گاز روکار درزدار استفاده میکنند. اما دیگر تجهیزات و شرایط همگی مساوی بوده و بایستی طبق مقررات و قوانین لوله کشی گاز منازل تهیه و اجرا شوند.

از این رو ما به صورت مجزا لوله های گاز را به سه دسته لوله گاز مانیسمان, لوله گاز api و لوله گاز درزدار دسته بندی کرده و راجع به برندهای هر نوع بررسی های لازم را انجام میدهیم.

بهترین برند لوله گاز

بهترین برند لوله گاز مانیسمان

لوله های مانیسمان لوله هایی هستند که هیچ خط درزی در ساختار آنها وجود نداشته و به همین دلیل مقاومت خوبی در برابر فشار گاز و خوردگی و زنگ زدگی دارند. لوله مانیسمان از تراش شمش های فولادی تحت شرایط فشار و دمایی خاصی ساخته میشوند. لوله های مانیسمان به رده ها و کلاس های مختلفی تقسیم بندی میشوند اما رایج ترین آنها برای اجرای لوله کشی گاز خانگی و صنعتی لوله گاز مانیسمان رده 20 و رده 40 هستند. وزن و ضخامت لوله گاز رده 40 بدون درز نسبت به لوله مانیسمان رده 20 معمولی بیشتر بوده و به همین دلیل قیمت و کیفیت بیشتری دارد. 

لوله مانیسمان اهواز رده 40 , لوله مانیسمان کاوه و لوله های مانیسمان وارداتی چینی از برندهای مطرح لوله های مانیسمان در بازار هستند که لوله میتوان بهترین برند لوله گاز را لوله مانیسمان اهواز دانست. قیمت لوله گاز 6 متری این نوع لوله نسبت به انواع دیگر لوله گاز تا 30 درصد بیشتر است.

لوله api بهترین لوله برای گاز کشی

لوله های api نوعی لوله درزدار است که با تکنولوژی جدیدتری نسبت به لوله مانیسمان ساخته میشود,اما کیفیت آن نسبت به لوله های مانیسمان رده 20 بهتر بوده و شاید کمی ضعیف تر از لوله مانیسمان اهواز باشد. البته لوله مانیسمان اهواز سایز 1/2 و 3/4 تولید نکرده و به همین دلیل در حال حاضر بهترین لوله برای لوله کشی گاز خانگی را بایستی از برندهای موجود ایرانی انتخاب کرد.

لوله api سپاهان, سپنتا , کچو و سمنان از لوله هایی ای پی آی موجود در بازار هستند که بهترین برند لوله گاز ای پی را بایستی لوله api سپاهان دانست.

در این نوشته به مقایسه کامل و تخصصی تفاوت لوله مانیسمان و لوله درزدار پرداخته ایم.

بهترین لوله گاز روکار

در اینجا هم به دلیل وزن بالا و ضخامت مناسب بهترین مارک لوله گاز را بایستی خرید لوله درزدار سپاهان به صرفه دانست. لوله گاز سپاهان, سپنتا تهران, سمنان, ساوه , آریاوا, کچو, تبریز از تولیدکنندگان عمده لوله گاز درزدار و api در ایران هستند و لوله مانیسمان اهواز و کاوه نیز انواع لوله مانیسمان گازی هستند. اما به طور کلی بهترین برند لوله گاز توکار را میتوان لوله api سپاهان و لوله مانیسمان اهواز دانست و برای گازکشی روکار نیز لوله درزدار سپاهان و سپنتا مناسب هستند. 

تهران پایپر بازدید : 33 پنجشنبه 21 دی 1402 نظرات (0)

خدمات جوشکاری لوله گاز ساختمان پردیس

ارایه کلیه خدمات جوشکاری لوله گاز ساختمان پردیس و محدوده اطراف با استفاده از مجریان حرفه ای و بهترین برند لوله گاز ساختمان.

 اصلاح و تغییرات لوله کشی گاز داخل آپارتمان و ساختمان, جابجایی کنتور و علمک گاز ساختمان, تغییرات و انشعاب گیری لوله گاز آشپزخانه و پکیج با استفاده از جوشکاری لوله کشی گاز مسکونی و تجاری, لوله کشی گاز اجاق گاز ؛ پکیج , آبگرمکن گازی دیواری و زمینی, موتورخانه , شومینه , گریل, باربیکیو , کباب پز , گرماتاب و ارایه خدمات به ساختمان های مسکونی, ویلا , کارگاههای صنعتی , آشپزخانه های تجاری و صنعتی و کلیه خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز در پردیس و محدوده مناطق اطراف شهر پردیس.

آموزش بستن شیر گاز

خدمات جوشکاری لوله گاز پردیس

خدمات جوشکاری لوله گاز ساختمان پردیس بدون تعطیلی

معمولا لوله کشی گاز دارای دو قسمت اجرای لوله کشی گاز ساختمان های در حال ساخت و تعمیرات و جابجایی های لوله کشی گاز درساختمان های دارای سکونت است. در هر یک از انواع مختلف اجرا و تغییرات لوله کشی گاز وجود یک پلان و نقشه به منظور اجرای استاندارد مورد نیاز است. طراحی لوله کشی گاز با توجه به میزان مصرف و رقم مصرف کننده و انشعابات لوله گاز, حجم مصرفی مصرف کننده های گاز, محدودیت های ساختمان سازی انجام شده و در هنگام طراحی نقشه لوله کشی گاز بایستی ایمنی و طول عمر لوله کشی گاز مدنظر قرار بگیرد. نحوه محاسبه متراژ لوله کشی گاز با جدول سایزینگ را در این مقاله مطالعه کنید.

ملاحظات عدم عبور لوله گاز از مسیرهای مرطوب و نقاطی که امکان فشار فیزیکی, زنگ زدگی و پوسیدگی لوله گاز میرود, لحاظ شده و با تمام این موارد بایستی در جه ایمنی لوله گاز , عایق کاری مناسب در دستور کار مجری قرار بگیرد. جانمایی صحیح شیرالات قطع کن گاز به منظور کنترل میزان شدن و قطع و وصل کردن جریان گاز نیز بسیار مهم تلقی میشود.

اجرای لوله کشی گاز با دو شیوه لوله کشی گاز توکار و روکار انجام میشود. لوله کشی گاز توکار برای بناهای در حال ساخت و لوله کشی گاز روکار برای بناهایی که عملیات ساخت آنها به اتمام رسیده و سکونت در آنها وجود دارد, انجام میشود.

جابجایی, انشعاب گیری و حذف لوله ای اضافی از جمله مواردی هستند که در تعمیرات لوله کشی گاز انجام میشوند. ما در خدمات لوله کشی گاز پردیس کلیه خدمات اجرایی و تعمیراتی را ارایه میدهیم.

هزینه لوله کشی گاز ساختمان

هزینه لوله کشی گاز بناهای در حال ساخت به شکل واحدی توافق شده و  بین 6 تا 8 میلیون تومان اجرت هر واحد محاسبه میشود. دستمزدهای تعمیرات نیز با توجه به متراژ و سایز لوله کشی مشخص میشود.

قیمت هر متر لوله کشی گاز بین 140 تا 180 هزار تومان در سایزهای پایین تا 1 اینچ و بین 190 تا 250 هزار تومان در سایزهای 1 اینچ تا 3 اینچ اجرت لوله کشی گاز است. این اعداد برای متراژهای میانه بوده و در صورت کاهش متراژ شاید قیمت متری لوله کشی گاز افزایش یافته و مثلا قیمت لوله کشی گاز تا حدود  5 متر را میتوان بین 200 تا 300 هزار تومان ارایه کرد. قیمت تا 10 متر لوله کشی گاز را حدود 180 هزار تومان در سایز بندی ریز و در سایزهای بزرگتر تا 5 متر لوله کشی گاز را بین 400 تا 500 هزار تومان اجرا میکنیم.

به عنوان نمونه برای یک متر لوله کشی گاز یا کمتر از قیمت متری محاسبه نشده و حداقل اجرت یک جوشکار در کمترین میزان خود بین 500 تا 600 هزار تومان است. تازه اگر افزایش سایز داشته باشیم ممکن است کار یک متر لوله کشی گاز با سایز 3 تا 4 اینچ بیش از یک میلیون تومان نیز اجرت داشته باشد. کار در ارتفاع یا سخت بودن اجرای لوله کشی گاز نیز باعث افزایش اجرت لوله کشی گاز میشود. 

کار جوشکاری لوله های موتورخانه نیز مانند لوله کشی گاز بوده و به صورت کلی خدمات آن در محدوده پردیس انجام میشود.

تهران پایپر بازدید : 38 جمعه 08 دی 1402 نظرات (0)

نحوه محاسبه متراژ لوله کشی گاز با جدول سایزینگ

در این مقاله به نحوه محاسبه متراژ لوله کشی گاز با جدول سایزینگ خواهیم پرداخت. قبل از اقدام به اجرای لوله کشی گاز, بایستی در کنار ایمنی و سایر موارد فنی مانند جوشکاری صحیح و استاندارد, به انتخاب قطر مناسب لوله های گاز توجه نمود, چرا که هدف از اجرای لوله کشی گاز روشن شدن و گازرسانی دایمی به دستگاه ها و وسایل گازسوزی است که بایستی به میزان لازم فشار گاز به آنها برسد.

در نحوه محاسبه متراژ لوله کشی گاز دو جدول محاسبه مصرف و سایزینگ وجود داشته که بایستی طبق آن عمل شود. در کنار رعایت متراژ و سایزبندی این جداول بایستی به نوع و میزان مصرف دستگاه گازسوز مورد نظر نیز توجه شود. برای اینکار ابتدا بایستی محاسبه میزان مصرف بر اساس مصرف کننده های مختلف جمع شده و بر حسب این میزان و متراژ, سایز لوله کشی محاسبه شود.

به عنوان نمونه دستگاه پکیج مصرف گاز و دبی بیشتری نسبت به آبگرمکن دیواری داشته و به همین دلیل در لوله کشی گاز پکیج سایز 3/4 را انتخاب کرده و برای نصب آبگرمکن سایز 1/2 کافی است. اما این دلیل نمیشود که در هر متراژی از لوله 3/4 استفاده شود و در صورت افزایش متراژ بایستی لوله کشی گاز با قطر بیشتری انجام شود.

با همین استاندارد بایستی قبل از اجرای لوله کشی گاز محاسبه متراژ لوله کشی گاز بر اساس جدول های زیر و به تناسب مصرف کننده های مختلف بر حسب متر مکعب انجام شود. این مساله به خصوص در متراژهای بالای لوله کشی بسیار مهم و ضروری است.

شماره تلفن لوله کشی گاز تهران

نحوه محاسبه متراژ لوله کشی گاز با جدول سایزینگ و میزان مصرف

 در جدول اول مقدار استاندارد هر وسیله گازسوز خانگی و معمولی ذکر شده است, برای به دست آوردن میزان دقیق لوازم گازی خاص با مصارف متغیر, مانند مشعل های موتورخانه, اجاق گازها و گریل های صنعتی و گرماتاب ها به کاتالوگ و بروشور شرکت سازنده مراجعه کنید. بر اجاق گازهای خانگی میزان مصرف 0.6 مترمکعب و برای اجاق گازهای آشپزخانه های حرفه ای و صنعتی میزان مصرف 3 تا 4 مترمکعب در نظر گرفته میشود.

نحوه محاسبه متراژ لوله کشی گاز با جدول سایزینگ

همانطور که در جدول فوق مشاهده میکنید, مصرف هر وسیله گازسوز به مترمکعب آورده شده است. نحوه محاسبه متراژ لوله کشی گاز به این ترتیب است, که مصرف مجموع لوازم گازسوز خ خود را محاسبه کرده و با استفاده از مجموع این عدد و طول لوله کشی خود, محاسبه سایز لوله کشی مورد نیاز با جدول پایینی حساب میشود.

مصرف پکیج واحدهای تا مساحت 100 مترمربع, 2/5 و برای پکیج آپارتمان های بالای 100 مترمربع 3/5 مترمکعب در نظر گرفته میشود. در انشعاب گیری ها نیز, دورترین طول لوله بایستی محاسبه شود.

برای محاسبه دقیق به این شکل عمل میکنیم. مثلا در یک منزل ویلایی با 90 مترمربع مساحت, یک پکیج با مصرف 2/5 مترمکعب , یک اجاق گاز با مصرف 0.6 متر مکعب گاز داریم.در مجموع 3/1 متر مکعب بر ساعت مصرف این دو وسیله گازسوز هستند. متراژ لوله کشی گاز از کنتور تا پکیج که آخرین مصرف کننده ساختمان است 20 متر است, با این حساب بایستی سایز لوله ما حداقل 3/4 اینچ باشد.

جدول محاسبه متراژ لوله کشی گاز با جدول سایزینگ

اطلاعات مورد نیاز ما, مجموع میزان مصرف که از جدول اولی استخراج کرده و متراژ را نیز خود شما اندازه میگیریم. این دو عدد را در جدول فوق گذاشته تا سایز مناسب لوله را به دست بیاوریم.

موارد مهم در محاسبه مصرف و متراژ لوله کشی گاز

  • وسایل گازسوز غیردایمی مثل کباب پز که گهگداری استفاده میشوند,جزو مصرف محسوب نمیشوند.
  • نوع لوله اتصالات اعم از لوله درزدار, لوله api, لوله مانیسمان, تغییری در نحوه محاسبه سایز لوله کشی گاز, ایجاد نمیکنند.
  • سایز شیر گاز هیچ تاثیری در افزایش فشار گاز ندارد و انتخاب آن بایستی متناسب با قطر لوله گاز و سرشلنگی مورد نیاز باشد.
  • محل نصب لوازم گازسوز هیچ تاثیری در محاسبات ندارند.
  • معیار اصلی ابتدا و انتهای لوله کشی گاز بوده و اصلی بودن یا فرعی بودن آنها موثر نیست.
  • نوع جوشکاری لوله گاز و دیگر ترفندهای غیرعلمی در انتخاب سایز اهمیتی ندارد.
  • در مواردی که فاصله انشعاب نصب شیرهای فرعی تا لوله اصلی زیاد باشد,بایستی مجموع طول لوله های فرعی نیز در محاسبه دخیل باشد.
  • روکار بودن یا لوله کشی گاز توکار هیچ ربطی به فرمول محاسبه سایز لوله نخواهد داشت.

نرم افزار محاسبه سایز لوله گاز نیز در سایت های مختلف قابل بارگیری است. برای دانلود جدول سایزینگ لوله کشی گاز خانگی میتوانید به اپلیکیشن های موجود در گوگل مراجعه کنید.

تهران پایپر بازدید : 52 چهارشنبه 22 آذر 1402 نظرات (0)

شماره تلفن لوله کشی گاز

در ادامه شماره تلفن لوله کشی گاز در تهران که در شمال تهران؛ شرق تهران, غرب تهران فعالیت میکنند را آورده ایم.

شماره تلفن لوله کشی گاز 09122437371

شماره تلفن لوله کشی گاز 09129352189-09129750376-09129242783 

اما کاری که خدمات لوله کشی گاز انجام میدهند, را برای شما آورده ایم.

تعمیرات لوله کشی گاز کلی شامل جابجایی کنتور , جابجایی علمک گاز,جابجایی لوله اصلی گاز میباشد, و این امر باید توسط لوله کش گاز متخصص با تاییدیه شرکت گاز انجام پذیرد. لوله کشی گاز معمولا با جوشکاری برقی انجام میشود.

در برخی موارد جزیی و جابجاییهای کوچک لوله گاز, تغییر مسیر لوله گاز,تغییر انشعاب لوله گاز, لوله کشی گاز پکیج, لوله کشی گاز خانگی و تجاری, لوله کشی گاز فر,شومینه,بخاری,اجاق خوراک پزی و باربکیو و دیگر انشعابات لوله کشی گاز توسط جوشکار لوله گاز صورت میپذیرد.

کور کردن , انسداد و جمع آوری لوله های گاز بلااستفاده مانند لوله گاز روشنایی نیز از جمله مواردی است که در تعمیرات لوله کشی گاز و با استفاده از جوشکاری لوله برای اطمینان حاصل کردن از عدم نشتی گاز صورت میگیرد.

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز اگر توکار باشد معمولا با لوله های مانیسمان,API  انجام میشود و اگر روکار باشد میتواند با لوله های گازی درزدار نیز انجام گیرد. لوله گاز به علت سیاه بودن باید با نوار لوله گاز یا رنگ محافظت شود تا عمر بیشتری داشته باشد. در مقایسه لوله مانیسمان و درزدار بایستی به توکار و روکار بودن لوله کشی گاز توجه نمود.

در حال حاضر بیشتر تعمیرات لوله کشی گاز منازل مربوط به جابجایی لوله گشی آشپزخانه و به ندرت برای  انشعاب گاز از پکیج برای نصب کباب پز میباشد . البته گازرسانی و انشعاب گیری های جدید نیز در رستورانها و مراکز تهیه غذا از دیگر کارهای پرتقاضا بوده که در کل بایستی به دقت انجام شوند.

شماره تلفن لوله کشی گاز

شماره تلفن لوله کشی گاز در تهران 

لوله های گاز استفاده شده در شهر تهران متداول در داخل در حال حاضر کارخانجات داخلی مانند سپاهان ,اهواز ,سپنتا و دیگر برندهای داخلی میباشند که کیفیت آنها نیز نسبتا خوب است. کارخانه اهواز در تولید لوله مانیسمان بدون درز خوب عمل کرده اما متاسفانه ظرفیت ان جوابگوی مصرف داخلی نیست, و کمبود میزان تولید لوله مانیسمان از کشورهای چین و روسیه جبران میشود.

و صدالبته که نوع وارداتی لوله های مانیسمان از کیفیت خوبی برخوردار نیست. در زمینه اتصالات لوله گاز نیز روال به همین منوال است و هم تولید داخل داریم و هم اتصالات چینی. در زمینه شیرالات گاز ,شیرهای گازی ایرانی فعالیت مناسبی دارند و تولیدات شیر گازی در ایران کفاف مصرف داخلی را میدهد و شرکت گاز هم فقط به ساختمان هایی که از شیرگاز استاندارد ایرانی استفاده میکنند.

استفاده از لوله های متفرقه مانند لوله آب و لوله های پلاستیکی برای اجرا یا تعمیرات لوله گاز غیرقانونی و غیر استاندارد میباشد و فقط با استفاده از جوشکاری لوله های فولادی درزدار و مانسمان بدون درز انجام شود.

در تعمیر و اصلاح و تغییر مسیر لوله کشی گاز بایستی دقت شود که لوله ها از اقلیم های مانند سرویس بهداشتی و اماکنی که احتمالی نشت آب وجود دارد خودداری شود , به خصوص اگر این تغییرات توکار باشد . چرا که نشت مقادیر کم آب هم میتواند به مرور باعث پوسیدگی لوله های گاز شود و باعث سوراخ شدن و نشتی گاز شود . میزان نشتی گاز حتی در مقادیر کم هم میتواند سبب بروز خطرات مالی و جانی به دلیل انفجار و یا گاز گرفتگی خاموش شود.

یک شماره تلفن لوله کش گاز یا گاز کش حرفه ای اضافه بر جوشکاری لوله گاز آب بندی یا هوابند بایستی با تسلط به استاندارهای اجرایی مقررات لوله کشی گاز از لوله کشیهای گازی که ایمنی لوله کشی گاز را در معرض خطر قرار میدهد, خودداری کند. به غیر از جوشکاری تعیین مسیر مناسب و عایق بندی لوله کشی گاز حتی در جابجایی , تغییر و تعمیرات لوله کشی گاز منازل ضروری است.

در برخی منازل وجود لوله گاز و شیر منتظر که برای روشنایی , شومینه یا مصارف دیگر پیش بینی شده اند, به خصوص در این روزها که به ظاهر و دکوراسیون داخلی آپارتمان اهمیت میدهند, چیز اضافی به نظر میرسد. از همین رو کسانی که قصد کاغذ دیواری, نقاشی یا بازسازی ساختمان را دارند اقدام به جمع آوری لوله و کور کردن لوله گاز اضافی میکنند. این کار هرچند که پیش پا افتاده به نظر میرسد, اما به دلیل خطرات لوله کشی گاز توکار و احتمال نشتی بایستی با کپ یا پیچ جوشی و جوشکاری انجام شده و لوله زیر سطح دیوار کاملا پلمپ شود. در صورت درخواست شماره تلفن لوله کشی گاز شبانه روزی تهران با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 49 پنجشنبه 09 آذر 1402 نظرات (0)

استفاده از لوله آب بجای لوله گاز

یکی از سوالات متداول افراد عادی استفاده از لوله آب بجای لوله گاز است. لوله کشی گاز برای انتقال گاز از یک نقطه به نقطه دیگری است و در ظاهر این کار موردی پیش نخواهد آورد, اما سازمان نظام مهندسی و به تبع آن شرکت ملی گاز استفاده از لوله آب بجای گاز را ممنوع کرده و برای این ممنوعیت نیز دلیل فنی و عملی دارد.

البته در برخی خطوط انتقال گاز بین شهری از لوله های پلی اتیلن که معمولا برای لوله کشی آبرسانی کاربرد دارند, برای انتقال گاز نیز استفاده میشود, اما این خطوط لوله کشی دارای استانداردهای خاصی بوده که اجازه این کار را میدهد. این لوله ها به صورت دفنی کار شده و در محاظفت کاملا فیزیکی در زیر خاک هستند. در عین حال فشاری که این لوله های پلی اتیلن تحمل میکنند با توجه به سفارشات مناسب این کار است و کلا لوله کشی گاز در محیط های مسکونی با خطوط انتقال گاز تفاوت های بسیاری داشته و با توجه به مخاطرات آن با احتیاط بیشتری انجام میشود.

بهترین برند لوله گاز

استفاده از لوله آب بجای لوله گاز

چرا استفاده از لوله آب بجای لوله گاز ممنوع است؟

ابتدا بایستی روشن کرد, که منظور از لوله آب چه نوع لوله آبی است که برای آن علت ممنوعیت استفاده را شرح دهیم. همانطور که میدانید طبق قوانین لوله کشی گاز منازل, لوله کشی گاز توکار بایستی با استفاده از لوله مانیسمان و اتصالات مانیسمان یا لوله api انجام شده و لوله کشی گاز روکار را میتوان علاوه بر لوله های فوق که گران قیمت تر هستند با لوله های درزدار تست گاز استاندارد و اتصالات درزدار اجرا کرد. موارد فوق بایستی با استفاده از جوشکاری به هم متصل شده و اتصالاتی مانند زانو , سه راهی, تبدیل و سردنده با استفاده از جوشکاری برق به هم وصل و هوابند شده و در محل نصب شیر و دیگر تجهیزات روی سردنده ها یا مهره ماسوره ها نصب میشوند.

در استفاده از لوله آب بجای گاز برخی از لوله های پلاستیکی یا لوله های دیگری مانند لوله های گالوانیزه به کار برده میشود که هر یک دارای نقاط ضعفی هستند. لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی سفید به دلیل قیمت پایین آن و سهولت اجرا یکی از شیوه های غلط استفاده از لوله آب بجای لوله گاز است. لوله های پلاستیکی تک لایه استحکام فیزیکی ضعیفی داشته و در صورتیکه روکار شوند به راحتی ممکن است با کوچکترین فشار شکسته شوند. در عین حال در برابر حرارت کم نیز ضعیف بوده , به راحتی شل شده و حتی ممکن است بسوزند. از طرفی تحت حرارت و فشار نشتی های احتمالی از محل جوش آنها رخ میدهد.

لوله های آب پنج لایه نیز همین وضعیت را دارند, هر چند که مقاومت بیشتری نسبت به لوله تک لایه دارند, با این وجود نمیتوانند مانند لوله های فولادی تحمل فشارهای فیزیکی را داشته باشند.

لوله های گالوانیزه آب مقاومت خوبی در حد لوله های فولادی سیاه دارند, اما به دلیل اینکه گاز خورندگی داشته و پوشش گالوانیزه را میخورد و از طرفی لوله گالوانیزه را بایستی دنده کرده و به سختی میتوان جوش داد, در محل دنده های احتمال نشتی وجود دارد. به همین دلیل استفاده از لوله آب بجای گاز خیلی توصیه نمیشود. لوله های مسی و آلومینیومی نسبتا مناسب هستند اما هم گران قیمت بوده و هم سایز کمی دارند و در عین حال مجریان کمی در ایران برای آنها وجود داشته که باعث میشود جوشکاری لوله گاز بهترین روش برای اجرای لوله کشی گاز ساختمان باشد. قیمت لوله کشی گاز با جوشکاری آن قدر تفاوت زیادی با سایر روش های لوله کشی گاز بدون جوشکاری ندارد که خود را در مخمصه بیاندازید و تنها بدی اینکار کمی کثیف کاری و پرش شررهای هنگام جوشکاری است که میتوان آنرا با استفاده از روش هایی کنترل کرد. پس بهتر است که استفاده از لوله آب بجای گاز را فراموش کرده و از راهکارهای استاندارد پیروی کنید.

تهران پایپر بازدید : 46 شنبه 27 آبان 1402 نظرات (0)

آمپر مناسب جوشکاری لوله گاز

آمپر مناسب جوشکاری لوله گاز بسته به ضخامت, سایز و گوشت لوله دارد. آمپر میزان جریان ورودی به محل جوش را تعیین میکند. این مساله بایستی در آموزش جوشکاری لوله گاز به کارآموزان یاد داده شود. هر چقدر که جریان شدت و میزان بیشتری داشته باشد, حرارتی بیشتر در نقطه جوش ایجاد شده و به همین دلیل قبل از انجام جوشکاری لوله کشی گاز بایستی تنظیم آمپر مناسب جوشکاری لوله گاز بایستی انجام شود. این عدد حتی به نوع الکترود نیز بستگی دارد. هرچقدر که از الکترود با قطر بیشتری استفاده شود بایستی آمپر را بالاتر برد تا بتواند, الکترود مورد استفاده را ذوب کند. 

لطفا بخوانید: نحوه محاسبه متراژ لوله کشی گاز با جدول سایزینگ

در زمان جوشکاری بایستی نیم نگاهی به نوع دستگاه و ظرفیت برق کنتور ساختمان نیز بایستی انداخت. دستگاه های اینورتر جدید , آمپر مصرفی زیادی ندارند اما دستگاه های قدیمی و بزرگ که سیم پیچی بزرگی داشتند, بعضا با توجه به ظرفیت برخی از کنتورهای برق ساختمان, نمیتوانستند, آمپر را به خوبی مدیریت کرده و حتی باعث صدمه به سیم کشی ساختمان نیز میشوند. در برخی مناطق شهری یا روستایی نیز ممکن است, ولتاژ برق به اندازه ای باشد که بتوان محاسبه و برآورد دقیقی از آمپر مناسب برای جوشکاری لوله یا دیگر قطعات داشت, به همین دلیل بایستی با آزمون و خطا به آمپر مورد نظر رسید.

به طور کلی آمپر مناسب جوشکاری لوله گاز به عوامل زیر بستگی دارد:

  • قطر و سایز
  • عمق جوش مورد نیاز
  • نوع لوله , اعم از لوله مانیسمان, لوله درزدار یا لوله گاز api یا لوله های ضعیف و متفرقه خارج از تست گاز.
  • سایز الکترود مورد استفاده 
  • نوع دستگاه جوش
  • ظرفیت کنتور برق ساختمان و حتی منطقه
  • آلیاژ لوله و اتصالات گازی

با این اوصاف بهتر است قبل از انجام جوشکاری لوله گاز, یک تست و قلق گیری برای به دست آوردن آمپر مورد استفاده انجام شود. محل جوش, اعم از لوله کشی گاز توکار یا روکار هیچ تاثیری در نوع جوشکاری یا آمپر آن ندارد. در ادامه آمپرهای مناسب را آورده ایم.

اما به طور کلی در مقایسه لوله گاز مانیسمان و درزدار, لوله مانیسمان به آمپر بیشتری نیاز دارد.

آمپر مناسب جوشکاری لوله گاز

آمپر مناسب جوشکاری لوله گاز چقدر است ؟ 

  1. برای جوشکاری لوله‌های گاز با ضخامت 1 تا 2 میلی‌متر، آمپر 60 تا 80  است.
  2. برای جوشکاری لوله‌ اتصالات گاز با ضخامت 2 تا 3 میلی‌متر، آمپر 80 تا 100 است
  3. برای جوشکاری لوله‌های گازی با ضخامت 3 تا 4 میلی‌متر، آمپر 100 تا 120 است.

برای جوشکاری لوله گازهای 1/2 تا 1 اینچ معمولا از الکترود 2/5 و آمپر 90 استفاده شده و برای جوشکاری لوله اتصالات گازی سایز 11/4 تا 4 اینچ از الکترود 3 و آمپر 100 استفاده میشود. البته همان طور که گفته شد, تفاوت لوله مانیسمان و api در جوشکاری ممکن است تا 10 آمپر بر میزان جریان مورد نیاز موثر باشد.

در صورت نیاز به ظرافت در لوله کشی گاز ساختمان بایستی از الکترودهای و آمپر کمتری استفاده شود, تا جوشکاری به شکل نازک تری انجام شود.

تهران پایپر بازدید : 61 سه شنبه 16 آبان 1402 نظرات (0)

مقایسه لوله مانیسمان و درزدار

در این نوشته به مقایسه لوله مانیسمان و درزدار خواهیم پرداخت. لوله های مانیسمان و درزدار در صنایع مختلف و از جمله لوله کشی گاز و دیگر نقاط ساختمان استفاده میشوند. به طور کلی لوله های مانیسمان استقامت بیشتری نسبت به لوله های درزدار دارند, چرا که در تولید آنها هیچ خط جوشی وجود ندارد و لوله مانیسمان یک جسم یک تکه است.

تفاوت‌های اصلی بین لوله مانیسمان و لوله سیاه درزدار را مورد بررسی قرار دهم:

  1. روش تولید:

    • لوله مانیسمان: این نوع لوله‌ها از جنس فلز خام تولید می‌شوند و بدون هیچ پوشش محافظتی‌ای عرضه می‌شوند. تفاوت لوله مانیسمان و درزدار در مهم ترین قسمت این است که لوله های مانیسمان با تراش شمش های فولادی و سمبه ماتریس تولید شده و لوله های درزدار با نورد کردن ورقه های فولادی ساخته میشوند.
    • لوله سیاه درزدار: این نوع لوله‌ها با استفاده از تکنولوژی جوشکاری تولید می‌شوند که منجر به وجود جوش‌ها در داخل آن‌ها می‌شود.
  2. کاربردها:

    • لوله مانیسمان: معمولاً در کاربردهایی که نیاز به استحکام بالا و ارزانی دارند، مانند سازه‌های ساختمانی یا صنعتی، استفاده می‌شوند.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل وجود جوش‌ها و استفاده از تکنولوژی جوشکاری، به عنوان یک نوع لوله فلزی که استحکام معمولی دارد، در کاربردهایی مانند انتقال گاز و نفت، آب و فاضلاب، تاسیسات حرارتی و سیستم‌های آتش‌نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  3. مقاومت به زنگ زدگی:

    • لوله مانیسمان: به دلیل عدم وجود پوشش محافظتی، معمولاً مقاومت ضد زنگ زدگی کمتری نسبت به لوله سیاه درزدار دارد.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل وجود جوش‌ها و لایه‌های اکسید آهن، مقاومت به زنگ زدگی در این لوله‌ها بالاتر است.
  4. پوشش محافظتی:

    • لوله مانیسمان: بدون هیچ پوشش محافظتی‌ای تولید می‌شود.
    • لوله سیاه درزدار: این لوله‌ها به علت وجود جوش‌ها و جهت پیشگیری از زنگ زدگی، معمولاً دارای پوشش محافظتی‌ای هستند.
  5. رنگ:

    • لوله مانیسمان: به خاطر نداشتن پوشش محافظتی، به صورت خام و بدون رنگ عرضه می‌شود.
    • لوله سیاه درزدار: اغلب به رنگ سیاه تولید می‌شود و در اصطلاح به عنوان “لوله سیاه” شناخته می‌شود.
  6. روش و زمان تولید:

    • لوله مانیسمان: به صورت فلز خام و بدون پوشش محافظتی تولید می‌شود.
    • لوله سیاه درزدار: با استفاده از تکنولوژی جوشکاری تولید می‌شود که منجر به وجود جوش‌ها در داخل آن می‌شود. این روش تولید نیازمند زمان بیشتری است.
  7. ظاهر:

    • لوله مانیسمان: بدون هیچ پوشش محافظتی‌ای و بدون جوش‌ها تولید می‌شود.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل وجود جوش‌ها، دارای ظاهری با جوش‌ها و نقاط اتصال است.
  8. میزان تحمل فشار و دما:

    • لوله مانیسمان: به دلیل عدم وجود جوش‌ها و پوشش محافظتی، ممکن است میزان تحمل فشار و دما کمتری نسبت به لوله سیاه درزدار داشته باشد.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل استفاده از تکنولوژی جوشکاری و وجود پوشش محافظتی، معمولاً میزان تحمل فشار و دما بیشتری دارد.
  9. قطر داخلی، قطر خارجی و وزن در ابعاد یکسان:

    • لوله مانیسمان: به دلیل عدم وجود جوش‌ها و پوشش محافظتی، معمولاً دارای قطر داخلی و خارجی بزرگتری است و وزن آن نیز بالاتر می‌باشد.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل وجود جوش‌ها و پوشش محافظتی، قطر داخلی و خارجی کمتری دارد و وزن آن نیز کمتر است.
  10. کاربرد:

    • لوله مانیسمان: در کاربردهایی که نیاز به استحکام بالا و ارزانی دارند، مانند سازه‌های ساختمانی یا صنعتی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    • لوله سیاه درزدار: به علت وجود جوش‌ها و پوشش محافظتی، به خصوص در انتقال گاز و نفت، آب و فاضلاب، تاسیسات حرارتی و سیستم‌های آتش‌نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  11. قیمت:

    • لوله مانیسمان: به دلیل استفاده از فلز خام و عدم وجود پوشش محافظتی، معمولاً قیمت پایین‌تری دارد.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل استفاده از تکنولوژی جوشکاری و پوشش محافظتی، معمولاً قیمت بیشتری دارد.

برای خرید با عمده فروشی لوله مانیسمان در تهران تماس بگیرید.

نتیجه گیری:

تفاوت‌های بین لوله مانیسمان و لوله سیاه درزدار شامل روش و زمان تولید، ظاهر، میزان تحمل فشار و دما، ابعاد، کاربردها و قیمت است.

مقایسه لوله مانیسمان و درزدار

تفاوت لوله مانیسمان و لوله درزدار

برای درک بیشتر ۴ جدول زیر که شامل مشخصات فنی استاندارد لوله های مانیسمان در ۳ رده مختلف (رده ۲۰، رده ۴۰ و رده ۸۰ ) و لوله درزدار یا همان لوله گازی روکار را در نظر بگیرید:

 

مشخصات لوله گازی روکار

اندازه اسمی (in) قطر خارجی (mm) ضخامت (mm) وزن یک متر طول (kg) وزن هر شاخه ۶ متری (kg) تعداد شاخه در هر بندل
۱/۲ in ۲۱/۳ ۲.۵ ۱.۲۲ ۷.۳۲ ۱۶۹
۳/۴ in ۲۶/۷ ۲.۵ ۱.۵۸ ۹.۴۸ ۱۲۷
۱ in ۳۳/۴ ۳ ۲.۳۳ ۱۴ ۶۱ و ۹۱
۱ ۱/۴ in ۴۲/۲ ۳ ۳.۱۴ ۱۸.۸ ۶۱
۱ ۱/۲ in ۴۸/۳ ۳ ۳.۵ ۲۱ ۶۱
۲ in ۶۰/۳ ۳ ۴.۴۱ ۲۶.۵ ۳۷
۲ ۱/۲ in ۷۳ ۴ ۷.۲۵ ۴۳.۵ ۳۷
۳ in ۸۸/۹ ۴ ۸.۳۷ ۵۰.۲۲ ۱۹
۴ in ۱۱۴/۳ ۴ ۱۱ ۶۶ ۱۹

 

مشخصات لوله مانیسمان رده ۲۰

سایز لوله ( اینچ ) قطر لوله (mm) ضخامت لوله (mm) وزن استاندارد اسمی یک متر لوله (kg) وزن یک متر لوله های موجود در بازار (kg)
۱/۲ in ۲۱.۳ ۲.۵ ۱.۲۱ ۱.۱۷
۳/۴ in ۲۶.۷ ۲.۵ ۱.۵۲ ۱.۴۷
۱ in ۳۳.۴ ۲.۶ ۲.۰۱۷ ۱.۹۴
۱ ۱/۴ in ۴۲.۲ ۲.۸ ۲.۷۷ ۲.۵۸
۱ ۱/۲ in ۴۸.۳ ۲.۸ ۳.۱۴ ۲.۸۳
۲ in ۶۰.۳ ۳.۰ ۴.۳۲ ۴.۱۶
۲ ۱/۲ in ۷۶.۰ ۳.۰ ۵.۴۸ ۵.۴۸
۳ in ۸۸.۹ ۳.۲ ۶.۹۴ ۶.۸۵
۴ in ۱۱۴.۳ ۴.۵ ۱۲.۴۳ ۱۱.۱۸
۵ in ۱۴۱.۳ ۴.۰ ۱۳.۷۲ ۱۳.۵
۶ in ۱۶۸.۳ ۵ ۲۰.۷۹ ۲۰.۷۹
تهران پایپر بازدید : 51 چهارشنبه 03 آبان 1402 نظرات (0)

نکات مهم در خرید لوله سیاه درزدار سپاهان

دانستن نکات مهم در خرید لوله سیاه درزدار سپاهان میتواند کمک زیادی به خریدار هم از لحاظ کیفیت فنی و هم از لحاظ صرفه اقتصادی کند, پس با ما همراه باشید, تا بهترین راهکارها در خرید لوله سیاه درزدار سپاهان به شما بگوییم.

لوله های سیاه فولادی به دلیل تنوع زیادی که در قطر و ضخامت داشتند, از دیرباز به عنوان یکی از پرمصرف ترین لوله های فولادی بوده و هستند. کاربرد آنها در لوله کشی گاز ساختمان, لوله کشی آتش نشانی و اطفای حریق, لوله کشی موتورخانه, لوله کشی داکت اسپلیت, لوله کشی صنعتی در صنایع مختلف نفت , گاز؛ پتروشیمی, پالایشگاه, صنایع موادغذایی, داروسازی, خودروسازی و دیگر صنایع بالادستی و صنعتی میباشد.

به طور کلی لوله های سیاه فولادی به سه دسته بندی اصلی تقسیم بندی میشوند. لوله های درزدار خطی, لوله های اسپیرال(درز مارپیچی) و لوله های مانیسمان بدون درز از انواع لوله های فولادی سیاه هستند.

لوله های درزدار سیاه به دلیل قیمت مناسب یکی از پرمصرف ترین لوله های فولادی سیاه بوده و بسته وزن و ضخامت در صنایع مختلف کاربرد دارند. لوله های درزار فولادی به دو نوع لوله های درزدار تست گاز و لوله های درزدار api دسته بندی میشوند.

نکات مهم در خرید لوله سیاه درزدار سپاهان

نکات مهم در خرید لوله سیاه درزدار سپاهان

  1. مطابقت سایز و قطر لوله
  2. توجه به نوع لوله اعم از درزدار تست گاز یا لوله سپاهان api 
  3. وزن و ضخامت لوله طبق فاکتور
  4. اصل بودن لوله با برند سپاهان اصفهان
  5. عدم زنگ زدگی و خوردگی لوله 
  6. سالم بودن لوله از نظر ظاهر فیزیکی و دوپهن نبودن لوله سیاه سپاهان در بدنه و دوسر لوله

با توجه به اینکه قیمت لوله سیاه سپاهان نسبت به انواع لوله مانیسمان بسیار پایین تر بوده و کیفیت نسبتا خوبی دارند, شاید بتوان گفت که نیمی از مصرف لوله سیاه در کشور را این کارخانه تامین میکند.

لوله درزدار سپاهان از طریق نورد کردن و جوش لب به لب تولید شده و بسته به آلیاژ و ضخامت به دو نوع لوله های درزدار معمولی و لوله درزدار API تقسیم بندی میشوند که لوله های ای پی آی برای اجرا لوله کشی گاز توکار مورد تایید سازمان نظام مهندسی بوده و با توجه به قیمت مناسب چیزی از لوله های مانیسمان کم ندارد.

کارخانه لوله سازی فولاد سپاهان

لوله درزدار سپاهان (Sepahan Pipe Industries) یک کارخانه بزرگ تولید کننده لوله‌های درزدار است که یکی از عمده تولیدکننده های لوله‌های درزدار در منطقه خاورمیانه شناخته می‌شود.

کارخانه لوله سیاه درزدار سپاهان در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد و فعالیت خود را در زمینه تولید لوله‌های درزدار آغاز کرد. این شرکت از تکنولوژی‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن برای تولید لوله‌هایی با استانداردهای بین‌المللی استفاده می‌کند. محصولات لوله درزدار سپاهان شامل لوله‌های درزدار استاندارد API 5L و ASTM است که در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و ساختمانی استفاده می‌شوند.

لوله درزدار سپاهان با توجه به کیفیت تولیدات خود و رعایت استانداردهای مربوطه، محصولات خود را به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌کند. این شرکت تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و افزایش کارایی تولید، به ارائه محصولات با کیفیت و رقابتی در بازار جهانی بپردازد.

برند سپاهان تولید کننده انواع لوله‌های سیاه درزدار است که برای استفاده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. محصولات این برند شامل لوله‌های درزدار با انواع قطرها و ضخامت‌ها، به ویژه لوله‌های استاندارد API 5L و ASTM A53 می‌شود. این لوله‌ها به عنوان محصولات استاندارد با کیفیت بالا در بازار توزیع می‌شوند و از جنس‌های متنوعی از جمله فولاد کربنی، فولاد آلیاژی و فولاد ضدزنگ استفاده می‌کنند.

برند سپاهان به عنوان یک تولیدکننده معتبر، تلاش می‌کند تا با استفاده از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته، محصولاتی با کیفیت و استاندارد را به بازار ارائه دهد. همچنین، با رعایت استانداردهای فنی و مراحل کنترل کیفیت دقیق، برند سپاهان تضمین می‌کند که محصولات آن با استحکام و عملکرد بالا عرضه می‌شوند.

قیمت لوله های درزدار سیاه سپاهان

لیست قیمت لوله درزدار سپاهان بسته به وزن و مدل لوله فولادی دارد. لوله های سپاهان در دو مدل لوله درزدار معمولی استاندارد( تست گاز) و لوله سپاهان api تقسیم بندی میشوند. اصولا در بازار قیمت لوله گاز 6 متری معامله میشود.معمولا لوله های api نسبت به لوله های تست گاز تا حدود 5 تا 10 درصد گران قیمت تر بوده و کیفیت نسبتا بهتری دارند. لوله های سیاه api برای اجرای لوله کشی گاز توکار نیز مجوزهای لازم را اخذ کرده و با توجه به قیمت بالای لوله مانیسمان جایگزین خوبی برای لوله های بدون درز هستند. قیمت لوله سیاه سپاهان معمولی نیز برای مصارف معمولی و لوله کشی گاز روکار کیفیت بسیار مناسبی دارند.

ارزان ترین قیمت لوله سیاه درزدار سپاهان را میتوان لوله تست گاز 1/2 با وزن 6 کیلوگرم دانست.

سایز لوله سیاه سپاهان قیمت لوله سیاه سپاهان وزن لوله سیاه سپاهان
1/2 اینچ 320 هزار تومان 8 کیلوگرم
3/4 اینچ 450 هزار تومان 10 کیلوگرم
1 اینچ 590 هزار تومان 13 کیلوگرم
11/4 اینچ 790 هزار تومان 19 کیلوگرم
11/2 اینچ 980 هزار تومان 22 کیلوگرم
2 اینچ 1/350 میلیون تومان 30 کیلوگرم
21/2 اینچ 1/6 میلیون تومان 38 کیلوگرم
3 اینچ 2 میلیون تومان 48 کیلوگرم
4 اینچ 2/6 میلیون تومان 66 کیلوگرم

همانطور که لیست قیمت لوله سیاه سپاهان را مشاهده میکنید هر سایز دارای یک وزن منحصر به فرد است. البته در برخی اوزان ممکن است بیشتر از وزن تولید وجود داشته باشد و بسته به شرایط بازار برخی وزن ها در بازار موجود باشند یا خیر. به هر روی قیمت لوله سیاه سپاهان علاوه بر وزن و سایز لوله بسته به شرایط عرضه و تقاضا نیز دارد.

لیست قیمت لوله سیاه سپاهان به صورت روزانه توسط شرکت و نمایندگی آن صادر میشود. وزن و ضخامت لوله و میزان عرضه و تقاضا از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر لیست قیمت لوله سیاه سپاهان هستند. ممکن است در برخی سایزها بیشتر از یک وزن لوله وجود داشته باشد که البته این اختلاف وزن در قیمت لوله سپاهان لحاظ شده و در هنگام خرید و فروش لوله سیاه سپاهان به  اطلاع مشتری میرسد.

معمولا لوله های api نسبت به لوله های تست گاز تا حدود 10 تا 12 درصد گران قیمت تر بوده و کیفیت نسبتا بهتری دارند. لوله های سیاه api برای اجرای لوله کشی گاز توکار نیز مجوزهای لازم را اخذ کرده و با توجه به قیمت بالای لوله مانیسمان جایگزین خوبی برای لوله های بدون درز هستند. قیمت لوله سیاه سپاهان معمولی نیز برای مصارف معمولی و لوله کشی گاز روکار کیفیت بسیار مناسبی دارند.

لوله درزدار سپاهان همانند برندهای دیگر با تکنولوژی نورد کردن ورقه های فولادی اقدام به خم کردن این ورقه ها و جوش طولی لوله کرده و در کنار تکنولوژی روز دنیا از اولویت محلی یعنی وجود مواد اولیه آهن در کشور بهره میبرد. قیمت لوله سیاه سپاهان یا لوله سیاه درزدار اصفهان در کنار لوله گاز سپنتا باعث شده که ما در تولید لوله های درزدار خودکفا باشیم.

امیدواریم یادآوری نکات مهم در خرید لوله سیاه درزدار سیاه سپاهان برای خرید یا فروش شما راهگشا باشد.

تهران پایپر بازدید : 34 جمعه 21 مهر 1402 نظرات (0)

مرکز پخش و فروش لوله و اتصالات گازی در مشهد

پایپ بازار مرکز پخش و فروش لوله و اتصالات گازی در مشهد است. دفتر مرکزی این فروشگاه در تهران واقع شده است و به صورت عمده فروشی از انبار مشهد و تهران اقدام به فروش لوله و اتصالات گازی و فولادی در کلیه نقاط کشور دارد. یکی از مهمترین شهرهای کشور به دلیل مراکز صنعتی و ساختمانی فروش لوله مانیسمان مشهد بوده که البته در کنار انواع دیگر لوله های فولادی مانند لوله های گالوانیزه, درزدار تست گاز و api هدف گذاری مناسبی برای فروش لوله و اتصالات گازی به حساب می آید.

لوله های فولادی به چند دسته تقسیم بندی میشوند. بخش اول به دسته بندی لوله های فولادی سیاه و لوله های گالوانیزه است. لوله های فولادی سیاه خود دارای انواع دسته بندی لوله مانیسمان بدون درز, لوله درزدار تست گاز , لوله api و لوله های اسپیرال هستند. لوله های مانیسمان به لوله های رده 20 معمولی, لوله رده 40, لوله رده 80 و لوله 160 هستند که البته در مشهد بیشتر از نوع لوله مانیسمان لوله رده 20 و رده 40 استفاده میشود. طبق قوانین لوله کشی گاز منازل لوله های درزدار تست گاز برای لوله کشی گاز روکار و لوله های api به همراه لوله های مانیسمان برای لوله کشی گاز توکار کاربرد دارند.

مرکز فروش لوله و اتصالات گازی مشهد

پایپ بازار مرکز پخش لوله و اتصالات گازی در مشهد

ازی در مشهدبرای خرید لوله و اتصالات گازی در مشهد ابتدا لازم است از طریق شبکه های اجتماعی لیست اقلام مورد نیاز خود را ارسال کرده و سپس با دریافت پیش فاکتور و تایید آن مراحل پرداخت پیش فاکتور را طی کرده و در طی یکی دو روز منتظر ارسال بار خود در محل باشید. مزیت خرید لوله و اتصالات گازی مشهد و خراسان رضوی از پایپ بازار کیفیت و قیمت مناسب اجناس است که با نازل ترین قیمت و بالاترین کیفیت تعیین میشود.

تهران پایپر بازدید : 37 یکشنبه 09 مهر 1402 نظرات (0)

انشعاب گاز از پکیج

گرفتن انشعاب گاز از پکیج با توجه به نیاز به نصب اجاق گاز های دستی, کباب پز, بخاری, آبگرمکن , باربکیو, گریل و دیگر لوازم گازسوز در حال حاضر نسبتا در نقاطی مانند بالکن ها, تراس ها و آشپزخانه ها رایج شده است. از آنجا که این انشعاب گیری بایستی با دقت انجام شود و نیاز به تجربه در اجرای این کار توسط افراد ماهر را دارد, بهتر است برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی از اقدام شخصی اجتناب کرده و اینکار را به دست افراد مجرب واگذار کنید. گرفتن انشعاب از پکیج با 2 روش دنده ای و جوشکاری لوله گاز انجام میشود.

گرفتن انشعاب از گاز پکیج

انواع انشعاب گاز از پکیج

برای انشعاب گیری گاز از پکیج دو راه پیش رو داریم. راه اول روش لوله کشی گاز بدون جوشکاری است که با استفاده از شیر و اتصالات دنده ای اینکار انجام شده و در نهایت برای اتصال به وسیله گازسوز مورد نظر از شلنگ گازی خوب استفاده میکنیم. روش دیگر استفاده از جوشکاری لوله کاز است که در حد خرده کاری تا 5 متر امکان پذیر بوده  انجام میشود. این روش با توجه به قیمت لوله کشی گاز با جوشکاری ارزانتر و تمیزتر انجام میشود.

در انشعاب دنده ای گاز از پکیج از آنجایی که معمولا شیر گاز پکیج سایز 3/4 است با استفاده از یک سه راهی دنده ای گالوانیزه یا سیاه انجام میشود. البته بعد از شیر گاز نیز  میتوان انشعاب گیری گاز را انجام داد. اما اگر میخواهید که جریان گاز هر دو وسیله مستقل باشند, بهتر است که شیر اصلی گاز را بسته و بعد از باز کردن شیر گاز  پکیج سراهی 3/4 دنده ای را نصب کنید. از انجا که معمولا برای لوازم گازسوز معمولی یک شیر گازی 1/2 کافی است بهتر است از یک تبدیل یا سه راهی تبدیل 3/4 در 1/2 استفاده کنید. بعد از نصب سراهی 4/3 با استفاده از یک مغزی شیر گاز پکیج را سرجای خود بسته و توسط یک مغزی 1/2 شیر گازی انشعاب گاز پکیج را در سمت دیگر نصب کنید.

در حین انشعاب گیری سعی کنید که شکل هندسی سه راهی به شکلی باشد که شلنگ تا نخورد. این روش با احتساب هزینه خرید شیر گازی و اتصالات بین 600 تا 800 هزار تومان هزینه داشته و آلودگی کمتری نسبت به روش بعدی دارد.

در روش جوشکاری لوله گاز بعد از باز کردن شیرگاز , سردنده یک برش خورده و یک سراهی جوشی روی آن نصب میشود. بعد از جوش دادن سه راهی جوشی, مجددا یک تکه لوله وسرنده روی هر سر سه راهی جوش داده شده و شیرهای گاز متناسب با انشعاب گاز پکیج روی آن نصب میشود. این روش برای لوله کشی گاز توکار مناسب نبوده و فقط لوله کشی گاز بایستی به صورت روکار باشد.

روش انشعاب گاز پکیج به روش جوشکاری بین 800 هزار تومان تا 1 میلیون تومان در متراژهای کم هزینه دارد.

تهران پایپر بازدید : 52 شنبه 01 مهر 1402 نظرات (0)

عمده فروشی لوله مانیسمان در تهران

در اینجا به معرفی چند مرکز عمده فروشی لوله مانیسمان در تهران میپردازیم. همانطور که میدانید لوله های مانیسمان لوله های بدون درزی هستند که تحت شرایط حرارتی از تراش شمش های فلزی ساخته میشوند. لوله های مانیسمان نسبت به لوله های درزدار مقاومت بیشتری داشته و تحت شرایط حرارتی و فشار بهتر جواب میدهند.

مصارف عمده لوله های مانیسمان در لوله کشی گاز ساختمان, لوله کشی گاز بین شهری, لوله کشی آتش نشانی و اطفای حریق, لوله کشی موتورخانه و شوفاژ, لوله کشی داکت اسپلیت و تاسیساتی برودتی, ساخت سردخانه های صنعتی مواد غذایی, انتقال گازها و سیالات مختلف , لوله کشی صنایع داروسازی, نفت و پتروشیمی, پالایشگاه و میعانات گازی, تجهیز کارگاه های صنعتی و بسیاری از صنایع دیگر بوده که به دلیل اینکه تخصص ما در لوله کشی گاز و لوله کشی ساختمانی است, بیشتر به این موضوع میپردازیم. لوله کشی گاز توکار از مهمترین موارد و مصارف لوله های مانیسمان در ساختمان هستند.

عمده فروشی لوله مانیسمان در تهران

5 عمده فروشی لوله مانیسمان در تهران

از مهمترین فروشگاه ها و عمده فروشی لوله مانیسمان در تهران پایپ بازار را میتوان نام برد. این فروشگاه با داشتن چندین انبار هم نمایندگی لوله مانیسمان اهواز و کاوه دقیق بوده و از واردکنندگان لوله مانیسمان وارداتی چینی است. برای خرید عمده بهتر است یک پیش فاکتور و استعلام قیمت از فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار دریافت کنید. این فروشگاه به صورت تلفنی و اینترنتی و حضوری فروش و خدمات فروش را به کلیه شهرستانها کشور نیز ارایه میدهد.

فروشگاه لوله و اتصالات حسین پور نیز از فروشگاه های عمده فروش لوله های فلزی و عمده فروشی در تهران بوده و در منطقه بنی هاشم رسالت واقع شده است.

فروشگاه پایپ تهران نیز در بازار تهران چهار راه گلوبندک خیابان خیام قرار داشته که به صورت فروشگاهی عمده فروشی لوله مانیسمان تهران را انجام میدهد.

برای خرید در غرب تهران, مرکز فروش لوله مانیسمان شادآباد نیز میتوانید به فروشگاه پایپ سرویس مراجعه کنید. این فروشگاه هم به صورت مجازی و هم به شکل فیزیکی فروش لوله مانیسمان در تهران را انجام داده و از عمده فروشی های تخصصی لوله های فولادی در کشور است.

فروشگاه لوله و اتصالات تهران پایپر نیز از دیگر فروشگاه هایی است که به شکل گسترده هم لوله مانیسمان و لوله های فولادی و هم کلیه لوله اتصالات ساختمانی را به فروش میرساند. خدمات لوله کشی تهران پایپر لوله کشی گاز و آتش نشانی را انجام میدهد.

انواع لوله مانیسمان

لوله های مانیسمان انواع مختلفی داشته و در دسته بندی لوله مانیسمان رده 20 معمولی, لوله مانیسمان رده 40, لوله مانیسمان رده 80 و 160 تقسیم بندی میشوند. مصرف عمده داخلی را لوله مانیسمان رده 20 و رده 40 بوده و لوله های فوق سنگین رده 80 و رده 160 بسیار کم مصرف و در صنایع خاصی استفاده میشود.

به غیر از رده و کلاس لوله , وزن و ضخامت لوله , برند لوله مانیسمان و میزان عرضه و تقاضا در قیمت لوله مانیسمان در عمده فروشی های تهران تاثیرگذار هستند.

البته موارد فوق تنها عمده فروشی لوله مانیسمان در تهران و کشور نبوده و در سایز شهرها مانند اصفهان , تبریز, مشهد, شیراز, اهواز, کرمانشاه, کرمان, بندرعباس, قم, اراک و دیگر شهرهای عزیز کشور نیز همکاران گرامی و مراکز پخشی هستندکه اقدام به عمده فروشی لوله مانیسمان به صورت عمده و کلی میکند.

تهران پایپر بازدید : 32 سه شنبه 21 شهریور 1402 نظرات (0)

لوله کش گاز در مارلیک

اعزام فوری لوله کش گاز در مارلیک.

اجرای لوله کشی گاز ساختمان مسکونی و اداری از صفر تا صد, اصلاح و جابجایی لوله کشی گاز داخل آپارتمان و ساختمان, جابجایی کنتور و علمک گاز ساختمان, تغییرات و انشعاب گیری لوله گاز آشپزخانه و پکیج با استفاده از جوشکاری لوله کشی گاز در منازل, لوله کشی گاز اجاق گاز ؛ پکیج , آبگرمکن گازی دیواری و زمینی, موتورخانه , شومینه , گریل, باربیکیو , کباب پز , گرماساز و کلیه خدمات جوشکاری لوله موتورخانه و تاسیسات ساختمان و لوله کشی گاز مارلیک و محدوده اطراف.

لوله کش گاز در مارلیک

لوله کش گاز در مارلیک کرج

برای اعزام لوله کشی گاز در مارلیک با ما تماس بگیرید.

علاوه بر خدمات لوله کش گاز در مارلیک کلیه خدمات تاسیساتی لوله کشی مارلیک را هم ارایه میدهیم. خدمات به صورت تخصصی انجام شده و اکیپ و تیم ما در زمینه ساختمان متخصص های خود را دارد.

نصب , سرویس, راه اندازی, عیب یابی و تعمیرات تاسیسات و لوله کشی ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب, پکیج و شوفاژ , اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز , نصب و تعمیرات موتورخانه و پکیج شوفاژ دیواری کلیه برندهای ایرانی و خارجی.

تعمیرات و نصب شیرآلات و لوازم بهداشتی, نصب و تعمیرات توالت فرنگی و روشویی, نصب و تعمیرات فلاش تانک و وال هنگ, عیب یابی و رفع نشتی شیرآلات و سیفون ظرفشویی و روشویی, تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی, رفع گرفتگی و لوله بازکنی , عیب یابی و تعمیرات سرویس بهداشتی, رفع نم دیوار و سقف ساختمان.

جوشکاری لوله گاز مارلیک

ممکن است گاهی به دلیل نیاز به انشعاب گیری, تغییرات و اصلاحات و یا تعمیرات لوله کشی از نیاز به لوله کش گاز مارلیک وجود داشته باشد, چرا که اغلب مجریان فقط کار اجرایی ساختمان های بزرگ را انجام داده و وقت و حوصله کار تعمیرات و جوشکاری لوله گاز را نداشته و یا یا تمایلی به اجرای آن ندارند. به خصوص که این کار یک حرفه تخصصی بوده بایستی توسط جوشکار لوله گاز حرفه ای انجام شود. به طور نرمال بایستی این نوع خدمات نیز تحت نظر سازمان نظام مهندسی انجام شود, اما به دلیل مشکلات اداری و بوروکراتیک معمولا مالکین ساختمان ها ترجیح میدهند که این گونه تغییرات لوله کشی گاز را خود راسا و توسط یک لوله کش انجام دادو البته این قبیل کارها نیز بایستی با رعایت کلیه موازین و مقررات لوله کشی گاز انجام شود.

قوانین لوله کشی گاز در مارلیک و کلیه نقاط کشور برای این سفت و سخت اجرا میشوند که از ایجاد حوادث و خطرات آن کاسته شود.

انشعاب گیری از لوله گاز آشپزخانه و پکیج , تغییر مسیر و اصلاح لوله گاز آشپزخانه , کور کردن لوله گاز بلااستفاده روشنایی و شومینه و اضافه کردن سایز انشعابات از جمله خدمات تعمیرات لوله کشی گاز مارلیک هستند.

قیمت لوله کشی گاز مارلیک

همان طور که میدانید هزینه لوله کشی گاز، به عوامل متعددی بستگی دارد. دستمزد نیز متاثر از شرایط بازار و هزینه های زندگی می باشد و می توان آن را به شیوه کنتراتی، متری و یا واحدی پرداخت نمودلوله کشی گاز با توجه به مهارت، تخصصی و حساس بودن آن در مقایسه با لوله کشی آب و فاضلاب قیمت بالاتری دارد و بر اساس متراژ و ارتفاع لوله کشی، تعداد انشعابات و … نرخ آن تخمین زده میشودهر چه که حجم کار بیشتر باشد هزینه های جانبی اجرا نیز کمتر خواهد شداساسا برای پروژه های کوچک و تعمیرات جزیی از روش چکی استفاده می شوداما بیشترین شیوه پرداخت دستمزد در ساختمان هایی که متراژ بالایی دارند (80 متر به بالاو واحدهایی که از نظر ابعاد شبیه به هم نیستند و یا تک واحدها، به صورت متری استمعمولا در حالت خرده کاری نمی‎توان قیمت متری دقیقی را ارائه دادنرخ لوله کشی گاز در ساختمان‎ های مسکونی که دارای آپارتمان های فراوانی هستند، معمولا بر حسب واحد محاسبه می شودبدین صورت که هزینه لوله کشی در یک واحد حساب می شود، سپس در تعداد کل واحدها ضرب می گردد.

خیلی از مشتریان پیش از اجرای لوله کشی برای ساختمان شان مایل اند که در مورد قیمت و همچنین مراحل انجام کار به اطلاعات جامعی دست پیدا نماینددر بخش های قبل به بررسی نرخ لوله کشی گاز به صورت متری و یا واحدی پرداختیم، حال در ادامه می خواهیم مراحل اجرای این کار را بیان نماییم.

  1. مراجعه به سازمان نظام مهندسی جهت تشکیل پرونده و همچنین معین نمودن ناظر لوله کشی گاز
  2. انتخاب نمودن مجری دارای مجوز و تاییدیه از شرکت گاز منطقه مد نظر
  3. تهیه نقشه توسط پیمانکار و مورد تایید بودن آن از نظر بازرس
  4. اجرای لوله کشی گاز ساختمان طبق با نقشه تایید شده
  5. بازدید مهندس ناظر و صادر نمودن تاییدیه لازم

در صورت نیاز به لوله کش گاز در مارلیک با تهران پایپر یا پایپ سرویس تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 42 یکشنبه 12 شهریور 1402 نظرات (0)

فرق قیمت و ویژگی های بین لوله مانیسمان و API 

دراین مقاله به فرق قیمت و ویژگی های بین لوله مانیسمان و API خواهیم پرداخت. هر دو نوع لوله مانیسمان و api مصارف مختلفی مانند لوله کشی گاز , لوله کشی آتش نشانی و لوله کشی موتورخانه در ساختمان و دیگر صنایع مانند صنایع نفت و گاز و پتروشیمی, صنایع داروسازی و مواد غذایی را دارند.

اما بسیاری از خریداران و حتی مجریان به غیر از قیمت, فرق و ویژگی های بین لوله مانیسمان و API را نمیدانند که این مساله ممکن است از لحاظ اقتصادی و بعضا فنی به پروژهای در دست احداث لطماتی وارد کند و بهتر است با مقایسه ویژگی های آنها در هنگام خرید با چشم باز خرید کنید.

فرق قیمت و ویژگی بین لوله مانیسمان و لوله API

فرق بین لوله مانیسمان و API 

لوله مانیسمان لوله هایی هستند که با تراش یک شمس تولید شده و بدون هیچ درزی تولید میشوند. لوله های ای پی آی نیز با تکنولوژی جوش لب به لب فیوژن اتوماتیک تولید شده و البته از لحاظ آلیاژی تفاوت هایی با لوله های درزدار معمولی دارند.

هر دو نوع لوله مانیسمان و API در لوله کشی گاز توکار و آتش نشانی تاییدیه نظام مهندسی را داشته و برای استفاده در لوله کشی شوفاژ و موتورخانه نیز بسیار مناسب هستند. از تولیدکنندگان داخلی میتوان به لوله مانیسمان اهوازی ولوله سپاهان و سپنتا اشاره کرد. برای بررسی بیشتر خواص هر دو میتوانید به نوشته تفاوت لوله مانیسمان و لوله api مراجعه کنید.

البته تکنولوژی تولید این دو بسیار متفاوت بوده و برای تولید لوله های مانیسمان زیرساخت های خاصی مانند تولید شمش های مخصوص لازم است که در نوشته 10 تفاوت لوله مانیسمان و لوله درزدار راجع به آن نوشته ایم.

به طور کلی 10 تفاوت اصلی بین لوله مانیسمان و درزدار به شرح زیر هستند.

تفاوت‌های اصلی بین لوله مانیسمان و لوله سیاه درزدار را مورد بررسی قرار دهم:

  1. روش تولید:

    • لوله مانیسمان: این نوع لوله‌ها از جنس فلز خام تولید می‌شوند و بدون هیچ پوشش محافظتی‌ای عرضه می‌شوند.
    • لوله سیاه درزدار: این نوع لوله‌ها با استفاده از تکنولوژی جوشکاری تولید می‌شوند که منجر به وجود جوش‌ها در داخل آن‌ها می‌شود.
  2. کاربردها:

    • لوله مانیسمان: معمولاً در کاربردهایی که نیاز به استحکام بالا و ارزانی دارند، مانند سازه‌های ساختمانی یا صنعتی، استفاده می‌شوند.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل وجود جوش‌ها و استفاده از تکنولوژی جوشکاری، به عنوان یک نوع لوله فلزی که استحکام معمولی دارد، در کاربردهایی مانند انتقال گاز و نفت، آب و فاضلاب، تاسیسات حرارتی و سیستم‌های آتش‌نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  3. مقاومت به زنگ زدگی:

    • لوله مانیسمان: به دلیل عدم وجود پوشش محافظتی، معمولاً مقاومت ضد زنگ زدگی کمتری نسبت به لوله سیاه درزدار دارد.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل وجود جوش‌ها و لایه‌های اکسید آهن، مقاومت به زنگ زدگی در این لوله‌ها بالاتر است.
  4. پوشش محافظتی:

    • لوله مانیسمان: بدون هیچ پوشش محافظتی‌ای تولید می‌شود.
    • لوله سیاه درزدار: این لوله‌ها به علت وجود جوش‌ها و جهت پیشگیری از زنگ زدگی، معمولاً دارای پوشش محافظتی‌ای هستند.
  5. رنگ:

    • لوله مانیسمان: به خاطر نداشتن پوشش محافظتی، به صورت خام و بدون رنگ عرضه می‌شود.
    • لوله سیاه درزدار: اغلب به رنگ سیاه تولید می‌شود و در اصطلاح به عنوان “لوله سیاه” شناخته می‌شود.
  6. روش و زمان تولید:

    • لوله مانیسمان: به صورت فلز خام و بدون پوشش محافظتی تولید می‌شود.
    • لوله سیاه درزدار: با استفاده از تکنولوژی جوشکاری تولید می‌شود که منجر به وجود جوش‌ها در داخل آن می‌شود. این روش تولید نیازمند زمان بیشتری است.
  7. ظاهر:

    • لوله مانیسمان: بدون هیچ پوشش محافظتی‌ای و بدون جوش‌ها تولید می‌شود.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل وجود جوش‌ها، دارای ظاهری با جوش‌ها و نقاط اتصال است.
  8. میزان تحمل فشار و دما:

    • لوله مانیسمان: به دلیل عدم وجود جوش‌ها و پوشش محافظتی، ممکن است میزان تحمل فشار و دما کمتری نسبت به لوله سیاه درزدار داشته باشد.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل استفاده از تکنولوژی جوشکاری و وجود پوشش محافظتی، معمولاً میزان تحمل فشار و دما بیشتری دارد.
  9. قطر داخلی، قطر خارجی و وزن در ابعاد یکسان:

    • لوله مانیسمان: به دلیل عدم وجود جوش‌ها و پوشش محافظتی، معمولاً دارای قطر داخلی و خارجی بزرگتری است و وزن آن نیز بالاتر می‌باشد.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل وجود جوش‌ها و پوشش محافظتی، قطر داخلی و خارجی کمتری دارد و وزن آن نیز کمتر است.
  10. کاربرد:

    • لوله مانیسمان: در کاربردهایی که نیاز به استحکام بالا و ارزانی دارند، مانند سازه‌های ساختمانی یا صنعتی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    • لوله سیاه درزدار: به علت وجود جوش‌ها و پوشش محافظتی، به خصوص در انتقال گاز و نفت، آب و فاضلاب، تاسیسات حرارتی و سیستم‌های آتش‌نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  11. قیمت:

    • لوله مانیسمان: به دلیل استفاده از فلز خام و عدم وجود پوشش محافظتی، معمولاً قیمت پایین‌تری دارد.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل استفاده از تکنولوژی جوشکاری و پوشش محافظتی، معمولاً قیمت بیشتری دارد.

تفاوت قیمت لوله مانیسمان و لوله api 

لوله های ای پی آی رنج قیمتی محدودی داشته و برندهای مختلف و انواع متفاوتی ندارند, اما لوله های مانیسمان به دلیل اینکه در کلاس های رده 20, رده 40 , رده 80  و رده 160 تولید و عرضه میشوند, رنج قیمتی وسیعی دارند. اما با توجه به اینکه بایستی این دو نوع لوله از لحاظ وزنی برابری هایی نیز داشته باشند معمولا در مقایسه فرق قیمت و ویژگی ها لوله مانیسمان و api بایستی لوله رده 20 مانیسمان را مقیاس قرار داد.

امروز قیمت لوله گاز 6 متری مانیسمان سایز 1/2 رده 20 حدود 400 هزار تومان و قیمت لوله گاز ای پی آی سپاهان 350 هزار تومان بود.

در حال حاضر اغلب لوله های مانیسمان موجود در بازار ساخت کشور چین بوده و لوله های ای پی آی نیز ایرانی و محصولات ایرانی هستند. این روزها قیمت لوله مانیسمان نسبت به لوله درزدار بین 10 تا 15 درصد گران قیمت تر بوده و البته این مساله به عرضه و تقاضا در بازار نیز بستگی دارد.

تهران پایپر بازدید : 23 جمعه 27 مرداد 1402 نظرات (0)

لوله کشی گاز پونک 

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز پونک, ارایه کلیه خدمات لوله کشی گاز و جوشکاری لوله های ساختمانی شوفاژ و آتش نشانی. اجرای لوله کشی گاز ساختمان مسکونی و تجاری از صفر تا صد, اصلاح و جابجایی لوله کشی گاز داخل آپارتمان و ساختمان, تفکیک و انتقال کنتور و علمک گاز ساختمان, تغییرات و انشعاب گیری لوله گاز آشپزخانه و پکیج با استفاده از جوشکاری لوله کشی گاز در منازل, لوله کشی گاز اجاق گاز ؛ پکیج , آبگرمکن گازی دیواری و زمینی, موتورخانه , شومینه, باربیکیو , کباب پز , گرماتاب و ارایه خدمات به ساختمان های مسکونی , رستورانها , مراکز تهیه غذا, اماکن تجاری و صنعتی و کلیه خدمات اجرایی, تغییرات و اصلاح لوله کشی گاز پونک , چهاردیواری,اشرفی اصفهانی و محدوده اطراف.

اجرا و تعمیر لوله کشی گاز پونک

خدمات لوله کشی گاز شامل 2 بخش میشوند. بخش اول برای ساختمان های در حال ساخت است که فاقد کنتور و لوله کشی گاز بوده و بنای در حال ساخت بایستی لوله کشی گاز شود. در این ساختمان ها بعد از انتخاب مجری لوله کشی گاز بایستی یک نقشه تهیه و به سازمان نظام مهندسی ارایه شده تا بر اساس پلان معماری ساختمان مورد تایید قرار بگیرد.بعد از تایید نقشه مجری اقدام به اجرای لوله کشی گاز مینماید. مجری لوله کشی گاز پونک بایستی دارای مهر تاییدیه سازمان نظام مهندسی همان منطقه بوده و بعد از اجرا با نظارت ناظر گاز سازمان نظام مهندسی , امور مربوط به عملیات اجرای لوله کشی گاز را نظارت و تایید کند. بعد از اتمام کار و اوکی بودن کار اجرایی ناظر مهر تایید را برای اخذ انشعاب و کنتور میزند. در صورت نیاز به اصلاح و تغییرات نیز لوله کش گاز بایستی کارهای مربوطه را طبق نظر بازرس انجام دهد.

در لوله کشی توکار بایستی از لوله های مانیسمان یا لوله های درزدار ای پی آی و اتصالات مانیسمان استفاده شده و شیرآلات گاز نیز در همه انواع لوله کشی گاز بایستی نشان استاندارد داشته باشند. در لوله کشی گاز روکار نیز با استفاده از لوله و اتصالات استاندارد گاز استفاده شود. 

قیمت لوله کشی گاز

قیمت لوله کشی گاز شامل دستمزد اجرا و تعمیرات و هزینه خرید لوازم میشود. به طور کلی در رنج پایین خرده کاری هزینه لوله کشی روی هم در حدود متری 300 هزار تومان برای بالای 5 متر شده و در صورت کم بودن متراژ اجرت حداقلی بین 400 هزار تومان تا 800 هزار تومان میشود.

قیمت لوله گاز شاخه ای 6 متری محاسبه شده و در سایز 1/2 از حدود 400 هزار تومان شروع میشود.

اما بخشی از کارهای لوله کشی گاز مربوط به کارهایی میشود که ساختمان های در حال مسکونی داشته و مثلا تغییرات و اصلاحاتی نیاز دارند. این کار معمولا توسط مجری و تعمیرکاران حرفه ای لوله کشی و تاسیساتی پونک انجام میشود. معمولا برای انجام چنین کارهایی کسی دنبال مجوز نخواهد رفت, چرا که اینگونه کارهای دوندگی و بوروکراسی زیادی داشته و ممکن است اداره گاز اصلا اجازه اینگونه تغییرات را به شما ندهد. البته بایستی توجه کنید که کارهای لوله کشی گاز در پونک را طبق استاندارد انجام داده و اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز به شکل سلیقه ای بپرهیزید.

بعد اجرا هر جوشکاری بایستی محل جوشکاری توسط کف و صابون یا شعله آتش تست شده و در صورت طولانی بودن مسیر بایستی حتما لوله کشی گاز به مدت 24 ساعت تحت فشار تست شوند.

لوله کشی گاز بدون جوشکاری, لوله کشی گاز با لوله پلاستیکی و پنج لایه, انشعاب لوله گاز دنده ای, استفاده از شلنگ با متراژ بیش از 2 متر و این نوع امور بسیار ریسک بالایی داشته و بهتر است از آنها اجتناب کنید.

در صورت نیاز به خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز پونک با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 59 شنبه 14 مرداد 1402 نظرات (0)

قیمت لوله گاز 6 متری شاخه ای

در این نوشته به نحوه خرید و قیمت لوله گاز 6 متری شاخه ای خواهیم پرداخت. در لوله کشی گاز ساختمان به غیر از دستمزد از مهمترین عوامل تعیین کننده در قیمت لوله کشی گاز ساختمان , قیمت لتوله گاز 6 متری شاخه ای است که بخش مهمی از مواد اولیه لوله کشی گاز را تشکیل میدهد. لوله گاز , اتصالات گاز , الکترود جوشکاری, شیر گازی , صفحه برش, نوار پرایمر و نوار عایق گاز از جمله مواد اولیه هستند که البته در بحث قیمت مهمترین آنها قیمت لوله گاز است که به صورت شاخه ای 6 متری به فروش میرسد. بستگی به طول لوله کشی و مشخصات لوله کشی در نقشه لوله کشی گاز ساختمان , سایزبندی مشخص شده و طبق صورت درخواست بایستی لوله و دیگر لوازم بایستی تهیه شوند. با توجه به اینکه در لوله کشی گاز توکار حتما بایستی از لوله های مانیسمان یا API و اتصالات مانیسمان استفاده کرد و در لوله کشی گاز روکار میتوان از لوله های درزدار هم استفاده کرد,  با مشورت با کارفرما و ملاحظات شرایط اقتصادی خرید لوله گاز انجام میشود. بسته به حجم خرید شما میتوانید تهیه لوازم را از فروشگاه های خرده فروشی در نزدیکی محل و یا برای ارزان تر شدن هزینه از فروشگاه عمده فروشی لوله و اتصالات انجام دهید.

در ادامه قیمت لوله گاز 6 متری در عمده فروشی لوله مانیسمان تهران انواع مختلف در سایزبندی های متفاوت به صورت تقریبی آورده شده است.

لیست قیمت لوله گاز 6 متری شاخه ای 

قیمت لوله 1/2 گازی  قیمت لوله 3/4 گازی قیمت لوله 1 اینچ  قیمت لوله 1.1/4 اینچ قیمت لوله 1.1/2 اینچ قیمت لوله 2 اینچ  قیمت لوله 3 اینچ
قیمت لوله مانیسمان  500 هزار تومان 650 هزار تومان 900 هزار تومان 1100 هزار تومان 1600 هزار تومان 2200 هزار تومان 3200 هزار تومان
قیمت لوله API توکار 400 هزار تومان 550 هزار تومان 800 هزار تومان 950 هزار تومان 1400 هزار تومان 1800 هزار تومان 2800 هزار تومان
قیمت لوله درزدار روکار 360 هزار تومان 480 هزار تومان 760 هزار تومان 850 هزار تومان 1300 هزار تومان 1600 هزار تومان 2600 هزار تومان

با توجه به شرایط بازار قیمت های فوق بسته به نوسانات قیمت دلار و آهن تغییر داشته و حتی ممکن است در طول یک هفته دچار افزایش های فاحش شود. قیمت های فوق بر حسب فروش کیلویی و به صورت عمده برند های لوله گاز شاخه ای 6 متری سپاهان و سپنتا میباشد و ممکن است کمبود یک یا چند سایز در بازار زمینه افزایش آنرا مهیا کند. همان طور که گفته شد علاوه بر قیمت ارز , موجود بازار در هر سایز و عرضه و تقاضا قیمت های هر سایز را تحت تاثیر قرار میدهد. در صورتیکه خریدهای شما مقدار و تعداد زیادی دارند بهتر است خرید خود را از نمایندگی فروش لوله و اتصالات انجام دهید.

قیمت لوله گاز 6 متری شاخه ای

برای اجرای گاز کشی ساختمان های معمولی کوچک لازم نیست از لوله های مانیسمان استفاده کرد, و با توجه به قیمت شاخه ای لوله گاز 6 متری API این نوع لوله ها نیز مناسب میباشند. برای گازکشی توکار اتصالات مانیسمان و برای گازکشی روکار اتصالات درزدار استاندارد جوابگو هستند. برای اجرای لوله کشی گاز روکار نیز بهتر است از لوله های درزدار که قیمت مناسبی هم دارند به کار گرفته شود.

در این نوشته به مقایسه لوله مانیسمان و درزدار پرداخته ایم.

برای خرید و استعلام قیمت لوله گاز شاخه ای 6 متری بهتر است از فروشگاه لوله و اتصالات تهران در بازار تهران با نام فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 162 سه شنبه 06 تیر 1402 نظرات (0)

لوله کشی گاز مرزداران

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز مرزداران , شهرک پارس فرهنگیان , شهرک آزمایش, سازمان آب , گلبرگ , اطاعتی و محدوده اطراف بدون تعطیلی.

اجرای لوله کشی گاز ساختمان مسکونی و تجاری از صفر تا صد, اصلاح و جابجایی لوله کشی گاز داخل آپارتمان و ساختمان, تفکیک و انتقال کنتور و علمک گاز ساختمان, تغییرات و انشعاب گیری لوله گاز آشپزخانه و پکیج با استفاده از جوشکاری لوله کشی گاز در منازل, لوله کشی گاز اجاق گاز ؛ پکیج , آبگرمکن گازی دیواری و زمینی, موتورخانه , شومینه, باربیکیو , کباب پز , گرماتاب و ارایه خدمات به ساختمان های مسکونی , رستورانها , مراکز تهیه غذا, اماکن تجاری و صنعتی و کلیه خدمات اجرایی, تغییرات و اصلاح لوله کشی گاز مرزداران و مناطق اطراف. در صورت نیاز به کلیه خدمات لوله کشی تاسیساتی مرزداران با ما تماس بگیرید.

لوله کشی گاز مرزداران

اجرای لوله کشی گاز مرزداران

شروع اجرای لوله کشی گاز در بنای در حال ساخت و بعد از طی مراحل آجرچینی و مشخص شدن چیدمان داخلی, توافق با یک لوله کش گاز دارای تاییدیه است. یک لوله کش گاز دارای تاییدیه پس از طی آزمون های مختلف  و قبول شدن در این مراحل میتواند و اخذ گواهینامه تاییدیه سازمان نظام مهندسی در حوزه شهری یا شهرستان مشخصی و تا سقف معینی از لحاظ فشار گاز اقدام به کار اجرایی و گرفتن پروژه های مختلف عملیاتی کند. شهر , استان و سقف اجرایی از مهم ترین ویژگی های درج شده در کار یک مجری دارای تاییدیه است. در توافق با یک مجری لوله کشی گاز نرخ مشخصی وجود نداشته و ممکن است , پیمانکارهای مختلف , دستمزدهای کمابیش متفاوتی ارایه دهند.

در کار اجرایی در حال حاضر قیمت لوله کشی گاز به صورت واحدی توافق شده و قرار داد مکتوب میشود. مثلا به ازای هر واحد بین 7 تا 8 میلیون تومان برای واحدهای تا 100 متری ممکن است, نرخ داشته باشد. کلکتوری و منفک کنتور نیز در هزینه اجرای لوله کشی گاز موثر است. این رقم شامل اجرت بوده و در بعضی موارد احتمال دارد ممکن است که قرارداد همراه با لوله و اتصالات و دیگر لوازم مورد نیاز توافق شود. در این نوع توافق به عنوان مثال هر واحد لوله کشی گاز 9 میلیون تومان با لوازم اجرا شده و فقط هزینه های غیر اجرایی مانند نقشه و هزینه های اداری را کارفرما بایستی جداگانه پرداخت کند.  لوله کشی کلکتوری به دلیل مجزا بودن کنتورهای گاز و نیاز به اجرای لوله کشی گاز به صورت مجزا هزینه بیشتری نسبت به لوله کشی با یک لوله یکسان دارد. برای درخواست خدمات تاسیساتی لوله کشی مرزداران به ما تلفن بزنید.

لوله کشی گاز در مرزداران با 2 متد لوله کشی گاز توکار و روکار و با استفاده از جوشکاری لوله گاز فلزی انجام میشود. این دو روش بایستی طبق شرایط و مواد اولیه استاندارد انجام شده و  از لحاظ جوشکاری تفاوت زیادی نداشته و تنها مسیر لوله کشی گاز در آنها ممکن است تفاوت هایی داشته باشد. لوله کشی گاز توکار در ساختمان هایی که در حال ساخت هستند بعد از سفت کاری و تحت نظر سازمان نظام مهندسی آغاز میشود. البته لوله کشی گاز روکار هم تحت نظر سازمان نظام مهندسی انجام میشود اما بیشتر مربوط به ساختمان هایی است که کار ساخت بنا در آنها تمام شده و معمولا در حال سکونت هستند و اغلب مربوط به شهرها و روستاهایی است که تازه گازرسانی انجام شده است. هر چند که در ساختمان های دارای لوله کشی گاز توکار نیز بعضی از قسمت ها ممکن است روکار انجام شود.

تعمیرات لوله کشی گاز مرزداران

تمام تغییرات و تعمیرات لوله کشی گاز نیز بایستی تحت نظر مراجع ذی صلاح انجام شود. اما از آنجا که این برای انجام چنین کارهایی فرصت چندانی نداشته و  بوروکراسی اداری زمانی میبرد, اغلب کسانی که قصد اصلاح و تغییرات لوله کشی گاز دارند, آنرا خارج از قوانین لوله کشی گاز انجام میدهند. با این وجود بهتر است برای رعایت ایمنی ساختمان و ساکنین ساختمان وجلوگیری از قطع انشعاب گاز در صورت آتش سوزی و انفجار این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. به کار گیری از لوله اتصالات و استفاده از جوشکاری لوله گاز برای اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز در مرزداران به شدت توصیه میشود.

دستمزد لوله کشی گاز در ساختمان های در حال ساخت معمولا به صورت چکی و واحدی توافق شده و در حال حاضر بین 7 تا 8 میلیون تومان اجرت برای هر واحد است. اما برای خرده کاری لوله کشی گاز در حدود 400 هزار تومان برای حداقل کار لوله کشی گاز محاسبه میشود. در صورت نیاز به خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز مرزداران با لوله کشی گاز غرب تهران تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 31 جمعه 12 خرداد 1402 نظرات (0)

لوله کشی گاز آریاشهر

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز آریاشهر و محدوده اطراف.

اجرای لوله کشی گاز ساختمان مسکونی و تجاری از صفر تا صد, اصلاح و جابجایی لوله کشی گاز داخل آپارتمان و ساختمان, جابجایی کنتور و علمک گاز ساختمان, تغییرات و انشعاب گیری لوله گاز آشپزخانه و پکیج با استفاده از جوشکاری لوله کشی گاز در منازل, لوله کشی گاز اجاق گاز ؛ پکیج , آبگرمکن گازی دیواری و زمینی, موتورخانه , شومینه , گریل, باربیکیو , کباب پز , گرماساز و کلیه خدمات جوشکاری لوله موتورخانه و تاسیسات ساختمان و لوله کشی گاز آریاشهر بدون تعطیلی.

لوله کشی گاز آریاشهر

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز آریاشهر

لوله کشی گاز با لوله های فولادی و اتصالات فلزی و اتصال آنها توسط جوشکاری انجام میشود. برای جلوگیری از مخاطرات و اتفاقات اشتعال و انفجار یک سری مقررات الزامی برای نصب علمک و انشعاب گاز و کنتور وجود داشته که بایستی توسط مجری مورد تایید و بازرس گاز انجام شود. 

هرگونه اجرای سلیقه ای و انشعاب گیری خارج از مقررات و قوانین لوله کشی گاز ساختمان حتی بعد از اجرای لوله کشی گاز و اخذ کنتور غیرقانونی تلقی شده و میتواند منجر به سلب مالکیت انشعاب گاز شود.

لوله کشی گاز به دو شکل روکار برای ساختمان های در حال ساخت و لوله کشی روکار برای بناهای مسکونی انجام میشود. هیچ تفاوت خاص اجرای بین این دو روش وجود نداشته و فقط سطح لوله کشی متفاوت است. لوله کشی گاز توکار به دلیل ناپیدا بودن لوله کشی ظاهر خانه را خراب نکرده و به همین منظور در هنگام اجرا برای جلوگیری از زنگ زدگی لوله اتصالات بایستی حسابی عایق کاری شوند.

قبل از اجرای لوله کشی گاز توکار و روکار یک نقشه مهندسی که قرار است لوله کشی طبق آن انجام شود به سازمان نظام مهندسی ارایه شده و در صورت تایید لوله کشی گاز اجرا میشود. بعد از اجرای لوله کشی گاز بازرس سازمان نظام مهندسی از محل بازدید کرده و در صورت تایید بودن کار مهر آنرا میزند. در صورت عدم تایید بایستی اصلاحات مورد نیاز انجام شده تا بازرس مجددا مشاهده و تایید کند. در صورت نیاز به اجرا  و تعمیرات لوله کشی گاز آریاشهر با ما تماس بگیرید.

لوله کشی گاز توکار با لوله های مانیسمان بدون درز یا ای پی آی و اتصالات مانیسمان بایستی انجام شود. لوله کشی روکار را میتوان با لوله های گاز درزدار استاندارد نیز انجام داد. لوله کشی گاز روکار نسبت به توکار عایق کاری چندانی نیاز نداشته و فقط یک رنگ آمیزی برای جلوگیری از زنگ زدگی آن میزنند.

در صورت نیاز به خدمات تاسیساتی صادقیه آریاشهر و لوله کش گاز ماهر با ما تماس بگیرید.

تعمیر لوله کشی گاز آریاشهر

در تعمیرات لوله کشی گاز که تغییرات و اصلاحات جزیی انجام میشود, موازین لوله کشی گاز بایستی اجرا شده و فقط این کار با جوشکاری انجام شود.خرده کاری لوله کشی گاز ساختمان شامل لوله کشی گاز آشپزخانه و پکیج , انشعاب گیری از لوله گاز آشپزخانه و پکیج , تغییر مسیر لوله کشی گاز , کور کردن لوله گاز روشنایی و شومینه و اجرای لوله کشی گاز اماکن تجاری مانند رستوران ها و فست فودهایی است که قصد تجهیز فروشگاه یا آشپزخانه های تجاری را دارند.

لوله کشی گاز بدون جوشکاری با لوله های دنده ای , لوله کشی گاز با لوله پلاستیکی و لوله های آب غیرقانونی بوده و همچنین استفاده از شلنگ گاز بیش از 2 متر خطرناک محسوب میشود.

علاوه بر لوله اتصالات , شیرآلات گاز نیز بایستی استاندارد باشند.

در صورت نیاز به خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز در منطقه آریاشهر غرب تهران با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 35 سه شنبه 26 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز ستارخان

خدمات لوله کشی گاز ستارخان و  محدوده اطراف بدون تعطیلی.

اجرای لوله کشی گاز ساختمان مسکونی و تجاری از صفر تا صد, اصلاح و جابجایی لوله کشی گاز داخل آپارتمان و ساختمان, جابجایی کنتور و علمک گاز ساختمان, تغییرات و انشعاب گیری لوله گاز آشپزخانه و پکیج با استفاده از جوشکاری لوله کشی گاز در منازل, لوله کشی گاز اجاق گاز ؛ پکیج , آبگرمکن گازی دیواری و زمینی, موتورخانه , شومینه , گریل, باربیکیو , کباب پز , گرماتاب و ارایه خدمات به ساختمان های مسکونی , رستورانها , آشپزخانه های تجاری و صنعتی و کلیه خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز ستارخان , باقرخان و محدوده اطراف.

لوله کشی گاز ستارخان

اجرای لوله کشی گاز ساختمان ستارخان

برای اجرای لوله کشی گاز در یک ساختمان در حال ساخت و بعد از اتمام سفت کاری و مشخص شدن چیدمان داخلی, توافق با یک لوله کش گاز دارای تاییدیه است. یک لوله کش گاز دارای تاییدیه پس از طی آزمون های مختلف کتبی و عملی و قبول شدن در این مراحل میتواند در حوزه و منطقه مشخصی و تا سقف معینی از لحاظ فشار گاز اقدام به کار اجرایی و گرفتن پروژه های مختلف عملیاتی کند. شهر , استان و سقف اجرایی از مهم ترین ویژگی های درج شده در کار یک مجری دارای تاییدیه است. در توافق با یک مجری لوله کشی گاز نرخ مشخصی وجود نداشته و ممکن است , پیمانکارهای مختلف , دستمزدهای گوناگونی ارایه دهند.

در کار اجرایی در حال حاضر قیمت لوله کشی گاز به صورت واحدی توافق شده و قرار داد مکتوب میشود. مثلا به ازای هر واحد بین 5 تا 6 میلیون تومان برای واحدهای تا 100 متری ممکن است, نرخ داشته باشد. کلکتوری و مجزا بودن کنتور نیز در هزینه اجرای لوله کشی گاز موثر است. این رقم شامل دستمزد بوده و در بعضی موارد احتمال دارد ممکن است که قرارداد همراه با لوله و اتصالات و دیگر لوازم مورد نیاز توافق شود. در این نوع توافق به عنوان مثال هر واحد لوله کشی گاز 9 میلیون تومان با لوازم اجرا شده و فقط هزینه های غیر اجرایی مانند نقشه و هزینه های اداری را کارفرما بایستی جداگانه پرداخت کند.  لوله کشی کلکتوری به دلیل مجزا بودن کنتورهای گاز و نیاز به اجرای لوله کشی گاز به صورت مجزا هزینه بیشتری نسبت به لوله کشی با یک لوله یکسان دارد. لوله کشی گاز یکی از خدمات پرتقاضا و حساس تاسیساتی لوله کشی ستارخان است.

تعمیر لوله کشی گاز ستارخان

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز اگر توکار باشد معمولا با لوله های مانیسمان,API  انجام میشود و اگر روکار باشد میتواند با لوله های گازی درزدار نیز انجام گیرد. لوله گاز به علت سیاه بودن باید با نوار لوله گاز یا رنگ محافظت شود تا عمر بیشتری داشته باشد. لوله کشی گاز در حال حاضر برای تغذیه پکیج دیواری و زمینی , موتورخانه شوفاژ , اجاق گاز آشپزخانه , آبگرمکن , بخاری گازی , کباب پز و دیگر لوازم گاز سوز خانگی و تجاری مورد استفاده قرار میگیرد.

در حال حاضر بیشتر تعمیرات لوله کشی گاز منازل مربوط به جابجایی لوله کشی گاز آشپزخانه و به ندرت برای  انشعاب گاز از پکیج برای نصب کباب پز میباشد . البته گازرسانی و انشعاب گیری های جدید نیز در رستورانها و مراکز تهیه غذا از دیگر کارهای پرتقاضا بوده که در کل بایستی به دقت انجام شوند.

در صورت نیاز به اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز ستارخان با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 35 یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

لوله کشی گاز آشپزخانه

یکی از مهمترین اهداف و مصرف کننده های اصلی گازکشی ساختمان مربوط به لوله کشی گاز آشپزخانه ساختمان است. حداقل در هر آشپزخانه یک شعله گاز و حداکثر ممکن است دو یا سه مصرف کننده تعریف شده و اصلی برای لوله کشی گاز آشپزخانه منازل وجود داشته باشد. هر چند که در تعریف آشپزخانه میتوان به آشپزخانه های صنعتی و مراکز پخت غذا که شعله های متعددی برای گریل ها و اجاق گازهای صنعتی و تجاری آنها داشته باشیم. در تمامی طول استفاده از لوله کشی گاز آشپزخانه و در صورت تغییرات و اصلاحات احتمالی در آینده بایستی از قوانین لوله کشی گاز منازل پیروی شود.

لوله کشی گاز آشپزخانه

نحوه لوله کشی گاز آشپزخانه

لوله کشی گاز آشپزخانه های خانگی در صورت توکار بودن به صورت توکار انجام شده و در هنگام چیدمان دکوراسیون داخلی در یک نقطه مشخص یک لوله از داخل کار به بیرون آورده شده که محل نصب شیر گاز آشپزخانه است. برای کنترل و باز و بسته کردن جریان گاز معمولا یک شیر گاز اصلی در ورودی آپارتمان قرار میگیرد. به غیر از شیر اجاق گاز ممکن است یک شعله برای نصب فر نیز در نظر گرفته شود که میتوان این شعله را از لوله اجاق گاز انشعاب گرفت که برای احتیاط بایستی حتما توسط جوشکاری این انشعاب گیری انجام شود.

 در کنار مصارف پخت و پز و در صورت مناسب بودن مکان, ممکن است آشپزخانه محل نصب پکیج شوفاژ دیواری نیز باشد و این لوله کشی بایستی به صورت جداگانه و مستقل از لوله اجاق گاز باشد.

همانطور که میدانید برای انشعاب لوله اجاق گاز سایز 1/2 کافی میباشد اما برای انشعاب گاز پکیج سایز شیر و لوله گاز حتما بایستی سایز 3/4 و بعضا 1 اینچ باشد. روکار یا توکار بودن لوله کشی گاز آشپزخانه ربطی به سایز و نحوه لوله کشی گاز نداشته و فقط در لوله های توکار حتما بایستی از لوله های بدون درز استفاده شده و برای لوله کشی گاز روکار میتوان از لوله اتصالات درزدار نیز استفاده کرد. مسیر لوله های گاز روکار و توکار بایستی در محل های انتخاب شود که کمترین رطوبت را به سمت خود جذب کرده و در لوله های توکار حتما بایستی از عایق بندی برای لوله کشی گاز استفاده نمود.

اصلاح و جابجایی لوله گاز آشپزخانه 

بعضا دیده شده است که برای بازسازی داخلی یا تغییراتی مانند نصب گاز رومیزی و یا فر توکار شرکت های نصب گاز مالک یا ساکنین ساختمان را برای گارانتی کردن ملزم به تغییرات مورد نظر خودشان میکنند. این مساله شاید برای بعضی از مالکین به نوعی هزینه تراشی و تحمیل هزینه برای ساکنین ساختمان باشد و ممکن است این شبهه به وجود بیاید که این نصاب ها درصدد کسب درآمد اضافی از این محل باشند. اما فی الواقع این شروط توسط شرکت های گارانتی و برای تامین شرایط ضمانت هایی است که برای آنها وضع شده است. برای این تغییرات حتما بایستی از جوشکاری لوله گاز استفاده شده و هرگونه استفاده از سه راهی های گاز و اتصالات اب خطرناک است.

هزینه تعمیرات لوله کشی گاز آشپزخانه 

هزینه و قیمت لوله کشی گاز بستگی به متراژ و پیچ و خم و سایزبندی کار دارد. هر چقدر متراژ لوله کشی بیشتر باشد مسلما دستمزد و هزینه خرید لوله اتصالات بیشتر بوده و در واقع برای خرده کاری هزینه خیلی مشخصی نمیشود عنوان نمود اما به طور کلی در  حداقل کار اجرت یک خرده کاری لوله کشی گاز در حدود 500 هزار تومان است.

نکات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز آشپزخانه

ذکر نکات زیر در هر لوله کشی گاز آشپزخانه ای امری اجتناب ناپذیر است که توسط لوله کش های حرفه ای معمولا به طور کلی رعایت می شود. اولین امر و مهمترین آن ایمنی در اجرای فرآیند لوله کشی گاز آشپزخانه است که برای این منظور باید نکات زیر در نظر گرفته شود:

  • فشار گاز شهری در ساختمان های مسکونی برابر با ۱/۴ پوند بر اینچ مربع می باشد. بنابراین محاسبات ایمنی و انتخاب یک پیمانکار آموزش دیده و مجرب در این حوزه بر پایه این فشار می بایست رعایت گردد تا ایمنی کار حاصل آید.
  • قطر لوله در جهت لوله کشی گاز باید استانداردسازی گردد. تعیین قطر لوله از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ضمن اینکه این قطر می بایست حتما برای حداکثر مصرف تمام دستگاه ها کفایت کند.
  • در اجرای این فرآیند باید در نظر داشت که لوله های گاز از کانال کولر، دالان آسانسور و مسیر تهیه هوا به هیچ عنوان عبور نکند.
  • لوله کشی گاز آشپزخانه بایستی به شکلی باشد که شلنگ در نزدیکی شعله قرار نگیرد.
  • خم کردن لوله تنها با لوله خم کن و نهایتا تا زاویه 90 درجه باید خم گردد. ضمن اینکه هیچ گونه چین خوردگی و ترک در ناحیه لوله نباید در قسمت هم لوله پدید آید که این امر ممکن است تبعات بسیار سنگینی را در پی داشته باشد.
  • تمامی نواحی مقرر شده برای وسایل گاز باید در حد استاندارد خود باشند و در برابر حرارت از خود مقاومت بسیار زیادی را به خرج دهند دیوار، کف و سقف در این باره نقش تعیین کننده ای دارند و تا حد امکان باید مقاوم سازی گردند تا با کوچکترین حرارتی شانه خم نکنند.

در صورت نیاز به خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز آشپزخانه و منازل با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 38 شنبه 19 فروردین 1402 نظرات (0)

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز بلوار فردوس 

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز بلوار فردوس شرق و غرب بدون تعطیلی. 09129352189

اجرای لوله کشی گاز ساختمان مسکونی و تجاری از صفر تا صد, اصلاح و جابجایی لوله کشی گاز داخل آپارتمان و ساختمان, جابجایی کنتور و علمک گاز ساختمان, تغییرات و انشعاب گیری لوله گاز آشپزخانه و پکیج با استفاده از جوشکاری لوله کشی گاز در منازل, لوله کشی گاز اجاق گاز ؛ پکیج , آبگرمکن گازی دیواری و زمینی, موتورخانه , شومینه , گریل, باربیکیو , کباب پز , گرماساز, لوله کشی گاز بدون جوشکاری و ارایه خدمات به ساختمان های مسکونی , رستورانها , آشپزخانه های تجاری و صنعتی و کلیه خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز بلوار فردوس شرق و غرب , فوری و بدون تعطیلی.

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز بلوار فردوس

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز بلوار فردوس

لوله کشی گاز با 2 روش لوله کشی گاز توکار و روکار و با استفاده از جوشکاری لوله گاز فولادی انجام میشود. این دو روش بایستی طبق شرایط و مواد اولیه استاندارد انجام شده و  از لحاظ جوشکاری تفاوت زیادی نداشته و تنها مسیر لوله کشی گاز در آنها ممکن است تفاوت هایی داشته باشد. لوله کشی گاز توکار در ساختمان هایی که در حال ساخت هستند بعد از سفت کاری و تحت نظر سازمان نظام مهندسی آغاز میشود. البته لوله کشی گاز روکار هم تحت نظر سازمان نظام مهندسی انجام میشود اما بیشتر مربوط به ساختمان هایی است که کار ساخت بنا در آنها تمام شده و معمولا در حال سکونت هستند و بیشتر مربوط به شهرها و روستاهایی است که تازه گازرسانی انجام شده است. هر چند که در ساختمان های دارای لوله کشی گاز توکار نیز بعضی از قسمت ها ممکن است روکار انجام شود.

فرق دیگر گازکشی روکار و توکار در این است که در لوله کشی گاز توکار حتما بایستی از لوله های بدون درز مانیسمان یا API و اتصالات مانیسمان استفاده شود, در حالی که در گازکشی روکار میتوان از لوله اتصالات درزدار اما استاندارد استفاده کرد. اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز بلوار فردوس معمولا یا مربوط به ساختمان های در حال ساخت است و یا مربوط به تغییرات لوله کشی گاز مورد نیاز در یک ساختمان. انشعاب گیری و تغییر مسیر لوله کشی گاز , کور کردن مسیر لوله گاز , اضافه کردن شعله گاز برای پکیج , آبگرمکن , اجاق گاز یا تغییرات در محل نصب این لوازم گازسوز از موارد رایج نیاز به لوله کشی گاز خانگی هستند. 

اجرای لوله کشی گاز بلوار فردوس

کار اجرای لوله کشی گاز توکار بعد از عملیات سفت کاری با توافق با یک لوله کش گاز دارای تاییدیه همان شهر یا منطقه آغاز میشود. بعد از توافق عددی و عقد قرارداد با مجری لوله کشی گاز با مراجعه به نظام مهندسی و تشکیل پرونده کار عملیاتی لوله کشی گاز انجام شده و بازرس نظام مهندسی بعد از اجرای طبق نقشه ای که قبلا تایید شده مجوز اعطای کنتور را میدهد. بعد از اخذ مجوز کار انشعاب گیری و نصب علمک گاز انجام میشود. بعد از تاییدیه نهایی لوله کشی گاز , مالک میتواند روی لوله های گاز را پوشانده و ادامه عملیات ساختمانی را انجام دهد. لوله کشی گاز روکار نیز به همین ترتیب و طبق قوانین لوله کشی گاز انجام میشود. شیرآلات لوله کشی گاز ساختمان نیز بایستی مهر استاندارد داشته باشند. در لوله کشی گاز توکار به دلیل در معرض پوسیدگی بودن, عایق بندی قوی تری نسبت به لوله کشی گاز روکار انجام میشود. در لوله کشی گاز روکار به غیر از برخی از بخش های توکار فقط بایستی با استفاده از ضد زنگ و رنگ روی لوله را برای افزایش طول عمر و جلوگیری از زنگ زدگی پوشاند.

تعمیرات لوله کشی گاز بلوار فردوس

کلیه اصلاحات و تعمیرات لوله کشی گاز نیز بایستی تحت نظر نظام مهندسی انجام شود. اما از آنجا که این کار کمی طول میکشد و  بوروکراسی اداری زمانی میبرد, اغلب کسانی که قصد اصلاح و تغییرات لوله کشی گاز دارند, آنرا خارج از ضوابط انجام میدهند. با این وجود بهتر است برای حفظ امنیت خود و ساکنین ساختمان وجلوگیری از قطع انشعاب گاز در صورت آتش سوزی و انفجار این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. به کار گیری از لوله اتصالات و استفاده از جوشکاری لوله گاز برای اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز در بلوار فردوس به شدت توصیه میشود.

دستمزد لوله کشی گاز در ساختمان های در حال ساخت معمولا به صورت چکی و واحدی توافق شده و در حال حاضر بین 5 تا 7 میلیون تومان اجرت برای هر واحد است. اما برای خرده کاری لوله کشی گاز در حدود 500 هزار تومان برای حداقل کار لوله کشی گاز محاسبه میشود. خرده کاری لوله کشی گاز توسط خدمات لوله کشی تاسیساتی بلوار فردوس انجام شده و این شرکت به صورت تخصصی اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز بلوار فردوس شرق و غرب را انجام میدهد.

تهران پایپر بازدید : 230 چهارشنبه 02 فروردین 1402 نظرات (0)

لوله کشی گاز بدون جوشکاری

لازم است در این مطلب راجع به روش ها و ترفندهای لوله کشی گاز بدون جوشکاری بپردازیم. هر چند که لوله کشی گاز با شیوه های غیر استاندارد خارج از قوانین لوله کشی گاز منازل و به جز با جوشکاری لوله گاز ریسک بالایی دارد, , بسیاری از افراد به دلیل محدودیت در انجام جوشکاری یا به دلیل کاهش هزینه های لوله کشی گاز مجبور به انجام لوله کشی گاز بدون جوشکاری میشوند. به طور کلی قیمت لوله کشی گاز در بین انواع لوله کشی ساختمان هم از لحاظ دستمزد و تا حدودی از لحاظ خرید لوله اتصالات و از همه مهمترین دستمزد قیمت ترین انواع لوله کشی محسوب میشوند. آلودگی و کثیف کاری نسبی جوشکاری لوله گاز منازل نیزز موجب شده است که بسیاری از خیر لوله کشی گاز با جوشکاری بگذرند و با انتخاب شیوه های غیر معمول به استقبال ریسک بالایی بروند. در کنار این معضل , صدمات احتمالی لوله کشی گاز نسبت به دیگر لوله کشی ها در صورت بروز بسیار سنگین بوده و در صورت سهل انگاری و نشت گاز میتواند صدمات جسمی و آسیب های اقتصادی بسیاری داشته باشد. به همین دلیل لازم است که در اجرا و تغییرات لوله کشی گاز از جوشکاری لوله گاز استفاده شده و تا حد امکان از ترفندهای دارای ریسک خودداری کنید. با این وجود ما تعدادی از روش ها و راهکارهای کاهش ریسک لوله کشی گاز بدون جوشکاری مورد استفاده در خرده کاری لوله کشی گاز را برای شما توضیح خواهیم داد.

لوله کشی گاز بدون جوشکاری

روش های لوله کشی گاز بدون جوشکاری

هر نوع لوله اتصالات ممکن است قابلیت انتقال گاز و دیگر سیالات را انجام دهد, با این وجود برای پیش گیری از خطرات ناشی از نشت لوله گاز بایستی ایمنی در اولویت قرار داشته و از لوله های غیرقابل اشتعال و محکم در مسیرهای امن استفاده کنیم. هرچند که بسیاری از انواع روش های لوله کشی گاز بدون جوشکاری خیلی رایج نیستند اما بعضا استفاده شده و به شرح زیر میباشند.

لوله کشی گاز با حدیده کردن لوله گاز

این شیوه بعد از جوشکاری لوله گاز مطمین ترین شیوه لوله کشی گاز محسوب میشود. لوله کشی گاز روکار و توکار با این روش کیفیت نسبت خوبی داشته و فقط در لوله کشی گاز توکار بایستی با عایق کاری مناسبی همراه باشد. در این روش لوله های گاز ابتدا اندازه گیری و برش داده شده و سپس توسط حدید روزه میشوند و با اتصالات دنده ای و ترجیحا سیاه یا گالوانیزه کار لوله کشی گاز انجام میشود. در این شیوه لوله گاز استفاده شده و فقط از جوش استفاده نمیشود. هزینه این روش در بخش دستمزد و مخارج خرید لوله اتصالات فرق جندانی با جوشکاری لوله گاز نداشته و صرفا در شرایطی که دسترسی به برق و دستگاه جوش مشکل است , پیشنهاد میشود. نقطه ضعف این روش را میتوان کیفیت رزوه های لوله دانست که در صورت ضعیف بودن به مرور باعث نشتی از سر اتصالات شود.

لوله کشی گاز با لوله پنج لایه

لوله کشی با لوله اتصالات گالوانیزه

لوله کشی گاز با لوله گالوانیزه مانند شیوه پیشین بوده و مقاومت نسبتا خوبی دارند. اما لوله های گالوانیزه را نمیتوان جوش داد و بایستی از اتصالات دنده ای استفاده کرد. این روش نیز با اندازه گیری و برش و سپس دنده کردن و نصب لوله اتصالات به یکدیگر انجام میشود. بست کاری و نصب لوله در کنار انتخاب مسیر مناسب در این روش بسیار مهم است. هزینه خرید لوله اتصالات در این روش بیشتر از مخارج خرید لوله اتصالات گاز بوده و مانند روش قبل به دلیل عدم دسترسی به دستگاه جوش پیشنهاد میشود.

لوله کشی گاز خانگی با لوله اتویی

این شیوه یک روش نسبتا ارزان قیمت اما پرریسک است. در این شیوه از لوله آب بجای گاز استفاده شده و به دلیل پلاستیکی بوده لوله ها , اشتعال پذیری و نرم شدن در کنار شعله و همچنین آسیب پذیری لوله پلاستیکی در برابر فشارهای فیزیکی خیلی ایمن نیست. بعد از اجرای همه انواع لوله کشی گاز بایستی حتما تست هوابندی تحت فشار انجام شود.

لوله کشی گاز با لوله پنج لایه

لوله کشی گاز با لوله پنج لایه هم یک شیوه با ریسک بالا بوده و تنها نقطه قوت آن کم بودن تعداد اتصالات مصرفی در این لوله کشی است. در این روش باتوجه به انعطاف و استحکام نسبی لوله های پنج لایه به خصوص در مواردی که سقف کاذب وجود دارد, لوله پنج لایه مانند شلنگ از سقف یا زیر کف و دیوار عبور داده شده و کار انتقال گاز را انجام میدهد. نکته مهم غیر از مهار لوله ها , آب بندی محل اتصالات لوله کشی پنج لایه است.

لوله کشی  با لوله پلی اتیلن

یک راهکار ارزان لوله کشی گاز بدون جوشکاری و کم هزینه به خصوص برای مناطق روباز بوده و هزینه خیلی کمی در خرید لوله اتصالات دارد. در تمامی روش های فوق بایستی از محل انشعاب لوله فلزی به لوله های غیر جوشی بایستی یک شیر گازی نصب شده و در انتهای مسیر نیز یک شیر گاز نصب شود. در این شیوه از لوله اتصالات پیچی پلی اتیلن استفاده میشود. به طور کلی استفاده از لوله آب بجای گاز خلاف قوانین سازمان نظام مهندسی است.

لوله کشی گاز با لوله مسی

لوله کشی گاز با لوله مسی برای گازرسانی به شومینه, بخاری و لوازم گازسوز داخلی منزل در گذشته رایج بود, اما به دلیل امکان آسیب رسیدن و همچنین دستمزد و هزینه بالای آنها در حال حاضر خیلی متداول نیست. این شیوه پر خرج دستمزد بالاتری نسبت به جوشکاری لوله گاز داشته و فقط ظرافت بیشتری داشته و کثیف کاری ندارد.

لوله کشی گاز با شلنگ

به طور نرمال طول شلنگ مورد استفاده برای نصب لوازم گازسوز بایستی حداکثر 1/5 تا 2 متر باشد, اما برخی افراد برای کاهش هزینه ها ممکن است از شلنگ برای گازرسانی در متراژ بیشتر استفاده کنند که البته کاری بس خطرناک است. با این احوال توصیه میشود که از شلنگ ضخیم استفاده شود.

در تمامی انواع لوله کشی گاز بدون جوشکاری هر چند که بعضا خیلی مطمین نیستند, سعی کنید که از افراد ماهر و حرفه ای و با رعایت مقررات عمومی لوله کشی گاز انجام شود.

تهران پایپر بازدید : 31 یکشنبه 14 اسفند 1401 نظرات (0)

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز صادقیه

جهت کلیه خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز صادقیه با ما تماس بگیرید.

گازرسانی آشپزخانه , پکیج , موتورخانه , بخاری , آبگرمکن, گرماساز, کباب پز؛ انشعاب گیری با جوشکاری وسایل گازسوز منزل, تغییرات گازکشی و بازسازی لوله کشی گاز ساختمان, جوشکاری لوله گاز درزدار,API و مانیسمان, انشعاب , تفکیک کنتور گاز و نصب شیرالات گاز ساختمان. انشعاب گیری با اتصالات دنده ای و بدون  جوشکاری و کلیه خدمات تاسیساتی لوله کشی صادقیه و مناطق غرب تهران.

اجرا و تعمیرات لوله کشی آتش نشانی و اطفای حریق؛ اجرا و تعمیرات لوله کشی موتورخانه , جوشکاری شوفاژخانه و ساخت کلکتور موتورخانه شوفاژمرکزی و دیگر قسمت های لوله کشی و تاسیسات ساختمان.

اجرا وتعمیرات لوله کشی گاز صادقیه

موارد اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز صادقیه

به طور کلی کارهای لوله کشی گاز به دو دسته تقسیم بندی میشوند. اجرای لوله کشی گاز ساختمان های در حال ساخت و یا تغییرات و اصلاحات مورد نیاز در گازکشی ساختمان های در حال سکونت که هر دو شرایط خاص و روند مشخص خود را دارند.

اجرای لوله کشی گاز صادقیه

برای اجرای لوله کشی گاز در یک ساختمان در حال ساخت و بعد از اتمام سفت کاری و مشخص شدن چیدمان داخلی, توافق با یک لوله کش گاز دارای تاییدیه است. یک لوله کش گاز دارای تاییدیه پس از طی آزمون های مختلف کتبی و عملی و قبول شدن در این مراحل میتواند در حوزه و منطقه مشخصی و تا سقف معینی از لحاظ فشار گاز اقدام به کار اجرایی و گرفتن پروژه های مختلف عملیاتی کند. شهر , استان و سقف اجرایی از مهم ترین ویژگی های درج شده در کار یک مجری دارای تاییدیه است. در توافق با یک مجری لوله کشی گاز نرخ مشخصی وجود نداشته و ممکن است , پیمانکارهای مختلف , دستمزدهای گوناگونی ارایه دهند.

در کار اجرایی در حال حاضر قیمت لوله کشی گاز به صورت واحدی توافق شده و قرار داد مکتوب میشود. مثلا به ازای هر واحد بین 4 تا 5 میلیون تومان برای واحدهای تا 100 متری ممکن است نرخ داشته باشد. کلکتوری و مجزا بودن کنتور نیز در هزینه اجرای لوله کشی گاز موثر است. این رقم شامل دستمزد بوده و در برخی مواقع ممکن است که قرارداد همراه با لوله و اتصالات و دیگر لوازم مورد نیاز توافق شود. در این نوع توافق به عنوان مثال هر واحد لوله کشی گاز 8 میلیون تومان با لوازم اجرا شده و فقط هزینه های غیر اجرایی مانند نقشه و هزینه های اداری را کارفرما بایستی جداگانه پرداخت کند.  لوله کشی کلکتوری به دلیل مجزا بودن کنتورهای گاز و نیاز به اجرای لوله کشی گاز به صورت مجزا هزینه بیشتری نسبت به لوله کشی با یک رایزر مشترک دارد.

در اجرای لوله کشی گاز صادقیه پس از اتمام لوله کشی گاز بازرس سازمان نظام مهندسی , در صورت عدم وجود مشکل در اجرا, تاییدیه را مهر کرده و کارفرما برای اخذ کنتور و طی مراحل تزریق گاز اقدام میکند. تا زمان اخذ کنتور , بایستی لوله کش گاز کلیه موارد احتمالی را رفع و اصلاح کند.

اجرای لوله کشی ساختمان های نوساز معمولا به صورت لوله کشی گاز توکار و با استفاده از لوله های مانیسمان و API  و اتصالات مانیسمان و عایق بندی مورد نیاز انجام میشود. لوله کشی گاز روکار نیز برای ساختمان هایی است که ساخته شده و بعدا قصد لوله کشی گاز را دارند به کار گرفته میشود. در این قبیل کارها میتوان با استفاده از لوله اتصالات گاز درزدار استاندارد کار را انجام داد. در لوله کشی گاز روکار بایستی رنگ امیزی لوله اتصالات انجام شده و نقاطی که توکار هستند با استفاده از غلاف پلیمری و عایق کاری محافظت شود.

عبور لوله از نقاط مرطوب ساختمان مانند سرویس بهداشتی , حمام و اطراف لوله های آب و فاضلاب ممنوع است. لوله کشی گاز بایستی در کنار دیوار اجرا شده و به صورت بارفیکسی قرار نگیرد. در اطراف لوله گاز نبایستی از گچ و آهک و خورندگی زیادی دارند استفاده کرد. شیرآلات گاز بایستی تایید استاندارد ملی ایران باشند.

تعمیر لوله کشی گاز صادقیه

تغییر مسیر , جابجایی کنتور و علمک گاز , انشعاب گاز برای تعمیرات گاز آشپزخانه , پکیج , آبگرمکن , بخاری از جمله مواردی هستند که در لوله کشی گاز صادقیه درخواست میشوند. به دلیل نیاز به طی مراحل اداری, عموما برای تغییرات جزیی کسی به دنبال اخذ مجوز برای تعمیرات لوله کشی گاز نمیرود. با این وجود بهتر است در کوچکترین تغییرات ضروری از قوانین لوله کشی گاز پیروی نموده و با استفاده از جوشکاری لوله گاز اصلاحات مورد نیاز انجام شود. 

انشعاب گیری و تعمیرات لوله کشی گاز با لوله پلاستیکی و پلیمری کار غیراستاندارد و پر ریسکی بوده به خاطر قیمت ارزان بهتر است چنین ریسکی نکنید. استفاده از شلنگ گاز نیز بیش از 2 متر توصیه نمیشود. در طول های زیاد انشعاب گیری بهتر است که با توجه به تعداد مصرف کننده و میزان مصرف آنها سایز لوله کشی افزایش پیدا کند. برای انشعاب گاز پکیج حداقل سایز 3/4 و برای موتورخانه شوفاژ حداقل 1 اینچ است. لوله کشی گاز اجاق گاز و فر نیز بایستی به صورت جداگانه انجام شود. در تعمیرات لوله کشی گاز صادقیه یکی از موارد پرمصرف درخواست تغییر مسیر لوله کشی گاز آشپزخانه برای نصب اجاق گاز و فر جدید است. برای این منظور بایستی شرکت مربوطه مسیر استاندارد را مشخص کرده تا مجری لوله کشی گاز طبق درخواست آنها کار اصلاح مسیر و انشعاب گاز را انجام دهند. هر مصرف کننده گاز بایستی یک شیر استاندارد و مجزا داشته باشند.

جهت دریافت مشاوره در رابطه با اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز صادقیه با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 100 چهارشنبه 03 اسفند 1401 نظرات (0)

قوانین لوله کشی گاز منازل

به منظور کاهش مخاطرات جانی و خسارات مالی در صورت تخطی از قوانین لوله کشی گاز منازل , شرکت ملی گاز و سازمان نظام مهندسی الزامات و شرایظ فنی ویژه ای در اعطای کنتور گاز شهری طرح کرده که اجرای این مقررات اجنتاب ناپذیر بوده و در صورت قانون شکنی, ملزم به اصلاح شرایط استاندارد لوله کشی گاز بوده و حتی میتواند از مالک کنتور سلب مالکیت و انشعاب کند. به همین دلیل پیش از اجرای لوله کشی گاز ساختمان , مالک بایستی با هماهنگی مجری یک نقشه مهندسی و استاندارد با رسم تمام جزییات سایز , انشعابات و مسیر لوله کشی گاز ساختمان به سازمان نظام مهندسی ارایه داده و در صورت تایید نقشه , مجری مورد تایید سازمان نظام مهندسی, کار عملیاتی اجرای لوله کشی گاز را با لوله و اتصالات استاندارد انجام داده و پس از تایید اجرا توسط بازرسان , میتواند شرایط اخذ کنتور و علمک گاز را داشته باشد. 

قوانین لوله کشی گاز منازل

مراحل تایید لوله کشی گاز

پس با این شرایط , مراحل اجرای لوله کشی گاز ساختمان به شرح زیر هستند:

  1. انتخاب مجری دارای تاییدیه اجرای در شهر یا استان مورد نظر
  2. واریز مبلغ فیش های مراحل اداری سازمان نظام مهندسی
  3. تشکیل پرونده در سازمان نظام مهندسی همان شهر
  4. انتخاب ناظر سازمان نظام مهندسی
  5. رسم نقشه لوله کشی گاز ساختمان با هماهنگی مجری
  6. ارایه نقشه به سازمان نظام مهندسی و اخذ تاییدیه نقشه از نظام مهندسی
  7. اجرای لوله کشی گاز
  8. تایید لوله کشی گاز توسط ناظر مراجع ذی ربط
  9. تهیه نقشه لوله کشی گاز اجرا شده در سه نسخه
  10. ارایه مدارک به شرکت ملی گاز شهری و اخذ تایید مدارک
  11. واریز مبلغ فیش های قانونی 
  12. اخذ انشعاب و نصب علمک گاز 
  13. نصب کنتور و تست نهایی گاز ساختمان

این مراحل همگی تحت نظارت نمایندگان سازمان نظام مهندسی انجام شده و هرگونه تغییرات کلی و اساسی بایستی با اجازه این سازمان اجرا شود.

مدارک مورد نیاز برای ارایه به شرکت گاز

  • کپی شناسنامه و کارت ملی مالک یا وکیل مالک
  • سند مالکیت یا وکالت نامه از سند ملک

مدارک مورد نیاز برای ارایه به سازمان نظام مهندسی

  • فرم محاسبه
  • فرم طراحی
  • فرم نظارت 
  • فرم مهندسی

کلیه فرم های فوق بایستی تایید و همراه با مهر و امضای مسولین مربوطه باشد.

در صورتی که ساختمان بیش از 2 طبقه باشد, بایستی برگ عوارض ساختمان, فرم بازدید,فرم دستور نقشه,فرم طراحی و نظارت تاسیساتی و نقشه های تاسیسات ساختمان , فرم قرارداد اجرا , پیمان و مدیریت یا فرم اخذ تعهدنامه محضری جهت معرفی مجری, نقشه معماری و سازه ,دفترچه محاسبات به همراه سی دی فایل نقشه های مخاسباتی را به سازمان نظام مهندسی ارایه کنید.

در صورتیکه اقدام به تخریب بنای کلنگی کرده باشید, بایستی کنتور گاز پیش از تخریب جمع آوری شده و رسید دریافت کنید. این رسید هنگام اخذ کنتور برای ساختمان جدید جزو مدارک محسوب میشود. همه این مراحل به دلیل الزام مالکین و مجریان به اجرای قوانین لوله کشی گاز منازل وجود دارند.

قوانین لوله کشی مغازه

تشکیل پرونده در سازمان نظام مهندسی

مراجعه به واحد کنترل ظرفیت و صلاحیت اخذ انشعاب و کنتور گاز ملک

انجام امور مالی و واریز فیش های مربوطه

مراجعه به واحد کنترل ظرفیت و صلاحدید, برای اخذ مدارک شهرداری و تایید آن

پس از این مراحل ناظر مورد تایید سازمان برای اجرای کار تا مراحل پایانی معرفی میگردد.

انشعاب غیرقانونی به همسایگان  و ملک های مجاور, انشعاب از پشت کنتور یا مواردی شبیه این ,میتواند پیگیری قانونی به همراه داشته باشد. در ادامه به ذکر جزییات اجرایی استاندارد و قوانین لوله کشی گاز منازل خواهیم پرداخت.

قوانین لوله کشی گاز منازل

قوانین و مقررات خیلی زیاد و پیچیده ای در لوله کشی گاز وجود داشته که از جمله مهمترین آنها به موارد زیر اشاره میکنیم.

  • لوله کشی گاز توکار بایستی با استفاده از لوله های مانیسمان بدون درز یا API و اتصالات مانیسمان انجام شود. لوله کشی گاز روکار نیز با استفاده از جوشکاری لوله گاز فولادی اتصالات گاز درزدار نیز بلامانع بوده و البته اتصالات و شیرآلات بایستی استاندارد باشند.
  • عایق کاری استاندارد در لوله کشی گاز توکار و رنگ آمیزی قسمت های روکار در لوله کشی گاز روکار جزو الزامات قوانین لوله کشی گاز منازل است.
  • کلیه طول لوله کشی بایستی با بست ساپورت شده و لوله اتصالات گاز هیچ فشاری متحمل نشوند.
  • در مورد نوع شیر مصرف گاز هر آپارتمان و یا دیگر قسمت های ساختمان طبق نقشه مندرج شده, اجرا شده, و از نصب انواع سه راهی و یا شیر اضافی خودداری گردد و با نمای نقطه چین نشان داده شود.
  • لوله گاز قبل از کنتور باید با فشار 10 پوند بر اینچ مربع یا پی اس آی تحت تست شود، در صورت عدم هوابندی میتوانید از شیلنگ و سر شیلنگی بجای اتصال کنتور استفاده کنید.
  • مهر لوله تمام سایزها باید زمان بازرسی مشخص بوده و اتصالات و شیر بدون رنگ و ضد زنگ باشند.
  • شیر گازی مصرف نباید پشت وسیله گازسوز نصب شود و در دسترس باشد و فاصله شیر تا دودکش وسیله معین شود.
  • شیر گاز پکیج و سایر لوازم گاز سوز بهتر است سمت چپ با ملاحظه فاصله مجاز نصب شود.
  • ساختمان دارای حداقل محیط ایمنی و حفاظتی باشد. در و پنجره ها نصب شده و سقف سازه زده شده باشد.
  • نصب دودکش در فضای بیرون بنا غیرقانونی میباشد. حتی مغازه موجود در یک ساختمان نیز نمی توانند دودکش گازسوز را در حیاط آپارتمان نصب کنند.
  • شیر فرعی گاز در آپارتمان های دارای کنتور گاز یکسان باید در راه پله نزدیک درب ورودی هر واحد نصب شود.
  • در آپارتمان های دارای کنتور مجزا ترجیج بر آن است از نصب شیر فرعی در تراس اتاق خودداری کرده و حدالامکان در تراس پذیرایی و آشپزخانه نصب شود. شاید تفکیک کنتور قیمت لوله کشی گاز خانگی را افزایش دهد , اما استقلال آن موجب افزایش سطح حفاظتی میشود .
  • نصب بیش از یک شعله گاز در پارکینگ و مشاعات ممنوع است.
  • در ساختمانهای کنتور مستقل نصب شیر قفلی قبل از کنتور  و شیر گازی اصلی بعد از کنتور اجباری است.
  • در سیستم کلکتوری با تعدد کنتور سایزینگ کلیه لوله ها با آخرین شیر مصرف آخرین مصرف کننده از علمک انجام گیرد.
  • نصب روشنایی در اماکن زیر خلاف قوانین لوله کشی گاز منازل و مغازه است:
  • روبروی خروجی کانال باد کولر آبی , فاصله زیر یک متر از در و پنجره سقف چوبی کمتر از ارتفاع دو متر هشتاد سانتیمتر, درسقف گچی فضای با سقف کمتر از 2/5 متر.
  • در  سراهی انشعابی که شیر روشنایی و بخاری از یک لوله اصلی منشعب میشوند و در کنج ۹۰ درجه قراردارند، حداقل فاصله شیر روشنایی از سه راهی 30 تا 50 سانتیمتر باشد.
  • بخاری , آبگرمکن و پکیجهای بدون دودکش مورد تایید نمی باشد.
  • نانوایی فانتزی از مکانهای عمومی محسوب نمیشود.
  •  در لوله کشی گاز از شیرهای گازی استاندارد با نشان ملی استفاده شود.
  • حداقل دهانه دودکش شومینه و پکیج ۱۵سانتیمتر بوده و باید تا یک متر بالاتر از پشت بام ادامه یابد.
  • لوله کشی بارفیکسی از عرض معبر و یا در طول کوچه از طریق نصب ساپورت خلاف مقررات میباشد.
  • نصب حداقل یک بخاری ، یک آبگرمکن و یک اجاق گاز در منازل مسکونی برای اخذ کنتور از قوانین لوله کشی گاز منازل است. در صورتیکه مکانی موقعیت و شرایط نصب بخاری و سایر لوازم گازسوز را نداشته باشد,نمیتواند انشعاب گاز بگیرد و بایستی از لوازم گرمایشی برقی استفاده نماید.
  • نصب و انشعاب گاز در اتاق خواب و سرویس بهداشتی حمام دستشویی غیرقانونی است.

مراحل تایید لوله کشی گاز

رسم نقشه طبق قوانین لوله کشی گاز منازل

-رسم نقشه ایزومتریک با قیاس یک به 100

– تعیین جهت جغرافیایی ،قطر دیوار، موقعیت پنجره و در ،مساحت حیاط ،راه پله،بالکن،انبار، آشپزخانه

– محل , اندازه و قطر دودکش ها

– رسم نقشه استاندارد و نوشتن اعداد با شابلون نقشه کشی

– عدم قلم خوردگی و لاک گرفتگی نقشه و مدارک شناسایی

استفاده از لوله گاز مانیسمان و api در لوله کشی گاز توکار 

قوانین لوله کشی گاز مغازه

در مورد مغازه هایی که میخواهند از یک کنتور مشترک استفاده کنند باید مقررات زیر را رعایت کنند .

-رضایت محضری مالکین جهت انشعاب گیری کنتور در یک مغازه با مشورت مهندس ناظر

-نصب شیر قفلی در ارتفاع قابل دسترس در بیرون همه مغازه ها از لوله اصلی پس از کنتور

-کنتور باید در محدوده قانونی ساختمان نصب شود و نصب کنتور در اماکن مشاعات آزاد است.

-در لوله کشی واحد های مسکونی – تجاری و یا ترکیب مسکونی تجاری لوله کشی گاز باید از ملک شخصی سایرین عبور نکند و در مشاعات لوله کشی انجام شود.

در صورت نیاز با اجرای گازکشی طبق قوانین لوله کشی گاز منازل و مغازه با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 23 چهارشنبه 19 بهمن 1401 نظرات (0)

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز چیتگر

خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز چیتگر , منطقه 22 , محدوده دریاچه, همت غرب و غرب تهران.

اجرای کار نوساز و بازسازی لوله کشی گاز چیتگر  و آتش نشانی با تاییدیه, جدا کردن کنتور گاز , انتقال و اصلاح لوله کشی گاز ساختمان , جابجایی لوله گاز داخل آپارتمان در آشپزخانه با جوشکاری لوله گاز, لوله کشی گاز پکیج , انشعاب گیری از گاز آشپزخانه و پکیج, جابجایی کنتور گاز , لوله کشی گاز روکار و زیرکار , انسداد لوله گاز روشنایی و شومینه و لوله کشی گاز بلااستفاده , لوله کشی گاز با استفاده از جوشکاری و دستگاه جوش حرفه ای , انشعاب گیری دنده ای و نصب شیرآلات گاز شهری. پکیج شوفاژ دیواری , موتورخانه , آبگرمکن گازی, بخاری , شومینه , آشپزخانه ,اجاق گاز , کباب پز, گریل و سایر لوازم گازسوز منزل و کلیه خدمات لوله کشی گاز منازل,اماکن تجاری , رستوران , فست فود و مراکز تهیه پخت غذا و کترینگ ها با خدمات لوله کشی گاز چیتگر بدون تعطیلی ارایه خدمات تاسیساتی چیتگر , منطقه 22 , مناطق اطراف دریاچه و کلیه خدمات لوله کشی غرب تهران به صورت فوری.

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز چیتگر

خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز چیتگر

لوله کشی گاز شهری تا قبل از رسیدن به رگلاتور گاز برای رسیدن گاز با فشار مناسب بسیار پرفشار است. رگلاتور گاز فشار گاز را تا زیر 2 اتمسفر کاهش داده تا هم از لحاظ کاربرد قابل استفاده باشد و هم خطرات کمتری داشته باشد. لوله کشی گاز خانگی بعد از کنتور گاز شروع شده و تمامی مسیرها و انشعابات طبق نقشه ارایه شده به شرکت گاز و طبق نظارت سازمان نظام مهندسی توسط لوله کش گاز مورد تایید انجام شود. به طور کلی برای لوله کشی گاز میتوان به دو صورت لوله کشی گاز روکار و توکار استفاده کرد و در هر دو مورد بایستی طبق ضوابط و استانداردهای لوله کشی گاز عمل کرد. 

طبق قوانین لوله کشی گاز منازل لوله کشی گاز توکار با استفاده از لوله های مانیسمان و API و اتصالات مانیسمان استاندارد قابل انجام است. لوله کشی گاز روکار نیز بایستی با  لوله و اتصالات گازی استاندارد انجام شود.

در ایران یک کارخانه تولید کننده لوله مانیسمان به نام اهواز وجود دارد که جوابگوی نیاز کشور نبوده و اغلب لوله های موجود در بازار لوله مانیسمان برندهای چینی هستند که کیفیت قابل قبولی دارند. اما به دلیل کیفیت بالای لوله های API  میتوان از این لوله های درزدار با کیفیت که ساخت داخل با برندهای سپاهان و سپنتا هستند, برای لوله کشی گاز استفاده کرد. 

اتصالات لوله کشی گاز توکار از نوع مانیسمان بوده که هم مارکهای خارجی داشته و هم برندهای فراوان داخلی تولیدکننده آن هستند. شیرآلات گاز استاندارد نیز اغلب از تولیدات داخلی بوده و حتما بایستی مهر استاندارد داشته باشند. نوار عایق و رنگ پرایمر نیز هم از مدل های خارجی و هم از انواع داخلی دارند.

لوله کشی گاز روکار نیز توسط لوله های درزدار و اتصالات درزدار که تقریبا همگی ایرانی هستند اجرا میشوند. در اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز چیتگر بایستی تمامی جزییات کار در نقشه لوله کشی گاز موجود باشد. برای انشعاب گیری های لوله کشی گاز میتوان به صورت روکار یا توکار از لوله گاز با عایق بندی مناسب استفاده کرد.

در لوله کشی گاز علاوه بر آب بندی بین لوله و اتصالات برای ایمنی عایق بندی , انتخاب مسیر و سایز لوله کشی گاز بسیار مهم است. استفاده از لوله اتصالات آب برای لوله کشی گاز غیرقانونی بوده و لوله کشی گاز حتما بایستی با جوشکاری لوله های فولادی انجام شود. عایق بندی برای افزایش طول عمر لوله کشی گاز و انتخاب مسیر مناسب برای ممانعت از پوسیدگی , زنگ زدگی و فشار های فیزیکی لوله کشی گاز است. 

در انتخاب مسیر لوله کشی گاز بایستی از نقاطی که احتمال نفوذ آب و رطوبت به لوله اتصالات وجود دارد, اجتناب شود. عایق کاری باید به شکلی انجام شود که در صورت وجود آب در اطراف ,عایق بتواند مانع از نفوذ به لوله شود به همین دلیل بعد از لوله کشی گاز علاوه بر استفاده از رنگ و ضدزنگ از عایق های نواری نیز برای پوشاند لوله های گاز استفاده میکنند.

لوله کشی گاز بایستی به شکلی باشد که حالت بارفیکس نبوده و هیچ وسیله یا تاسیسات دیگری به آن تکیه داده نشود. فاصله لوله کشی گاز بایستی از لوله کشی آب و فاضلاب و تاسیسات برقی زیاد باشد تا به لوله کشی گاز صدمه وارد نشود.

لوله کشی گاز با لوله پلاستیکی و گالوانیزه غیرمجاز محسوب میشود, چرا که احتمالی صدمه و ایجاد خسارت در این نوع لوله کشی گاز بالا است.حتی در جابجایی و تغییرات و تعمیر لوله کشی گاز منازل نیز بایستی از لوله های گاز و جوشکاری لوله گاز استفاده شود.

سایز بندی لوله کشی گاز بسیار مهم بوده و برای هر وسیله ای یک سایز لوله گاز تعریف شده است. لوله های گاز خانگی شامل شومینه , بخاری ,  اجاق گاز , فر و کباب پز با قطر 1/2 بوده و انشعاب گیری لوله گاز در اتاق , حمام و سرویس بهداشتی ممنوع است. هر نقطه ای که لوله گاز وجود دارد بایستی دودکش و هواخور مناسب برای آن مهیا باشد. لوله کشی گاز داخل آشپزخانه و تراس برای اجاق گاز و پکیج بایستی در معرض فشار نباشند.

قطر لوله گاز برای پکیج حداقل 3/4 و حداکثر 1 اینچ است. لوله گاز اجاق گاز و سایر لوازم داخل آپارتمان 1/2 بوده و لوله گاز مشعل موتورخانه سایز 1 اینج به بالاست که بسته به ظرفیت مشعل افزایش پیدا میکند. با توجه به طول مسیر و تعداد انشعابات قطر لوله ای اصلی افزایش پیدا میکند. لوله گاز ورودی در کنتورای جداگانه معمولا 1 اینچ است و در مجتمع های ساختمانی با کنتور مشترک در حد 10 واحد 2 اینچ بوده که در صورت افزایش تعداد واحد و مساحت زیربنای تا 6 اینچ افزایش پیدا میکند.

در صورت نیاز به اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز غرب تهران و چیتگر با ما تماس بگیرید.

قیمت لوله کشی گاز چیتگر

قیمت لوله کشی گاز به صورت واحدی , متری یا کنترات محاسبه میشود. قیمت متری در پروژه های بسیار بزرگ مدنظر قرار گرفته و در اجرای لوله کشی گاز ساختمان های در حال ساخت معمولا به صورت واحدی محاسبه میشود. در حال حاضر یعنی سال 1401 قیمت متری لوله کشی گاز بین حدود 150 هزار تومان بوده که بسته به طول و مقدار کار افزایش یا کاهش پیدا میکند. قیمت واحدی نیز بین 3 تا 4 میلیون است که باز هم بسته به تعداد واحدهای ممکن است افزایش پیدا کند. قیمت لوله کشی گاز ساختمان های ویلایی بین 8 تا 12 میلیون بوده که در صورت بزرگ بودن آن بیشتر میشود.

در صورت نیاز به خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز در چیتگر و محدوده با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 32 شنبه 08 بهمن 1401 نظرات (0)

خدمات لوله کشی گاز جنت آباد

خدمات لوله کشی گاز جنت آباد , ارایه دهنده کلیه خدمات اجرایی و تعمیرات لوله کشی گاز جنت آباد شمالی و جنوبی. اجرای کار نوساز و بازسازی لوله کشی گاز جنت آباد با تاییدیه نظام مهندسی, تفکیک کنتور گاز , جابجایی و اصلاح لوله کشی گاز ساختمان , تغییرات جوشکاری لوله گاز داخل آپارتمان در آشپزخانه , لوله کشی گاز پکیج , انشعاب گیری از گاز آشپزخانه و پکیج, جابجایی کنتور گاز , لوله کشی گاز روکار و توکار , کور کردن لوله گاز روشنایی و شومینه و لوله کشی گاز بلااستفاده , لوله کشی گاز با استفاده از جوشکاری و دستگاه جوش حرفه ای , انشعاب گیری دنده ای و نصب شیرآلات گاز شهری. کیج شوفاژ دیواری , موتورخانه , آبگرمکن , آشپزخانه ,اجاق گاز , کباب پز,باربکیو و سایر لوازم گازسوز منزل و کلیه خدمات لوله کشی گاز منازل,اماکن تجاری , رستوران , فست فود و مراکز تهیه پخت غذا و کترینگ ها با خدمات لوله کشی گاز جنت آباد شمالی و جنوبی بدون تعطیلی.

برای خرید لوله گاز از عمده فروشی لوله مانیسمان تهران استعلام بگیرید.

لوله کشی گاز جنت آباد

خدمات لوله کشی گاز جنت آباد شمالی و جنوبی

ارایه خدمات تاسیساتی- لوله کشی جنت آباد شمالی و جنوبی , خیابان ستاری شمال و جنوب , شاهین شمالی و جنوبی کبیری تامه , مخبری, گلستان , شهران , کوهسار , خیابان کوروش , انصارالمهدی ,لاله , وکیلی,چهارباغ,آبشناسان , کن و سایر مناطق غرب تهران , همراه با دیگر خدمات لوله کشی و تاسیساتی جنت آباد شمالی و جنوبی.

لوله کشی گاز ساختمان بعد از علمک و کنتور گاز شروع میشود. تا قبل از علمک فشار گاز شهری به اندازه ای است که لوله های گاز ساختمان تحمل چنین فشاری را نداشته و به همین دلیل قبل از ورود به هر ساختمان یک رگلاتور برای کاهش فشار نصب میشود. علت بالا بردن فشار گاز شهری این است که گازرسانی به تمامی نقاط شهر و کلیه ساختمان ها انجام شود. با توجه به خطرات آتش سوزی و انفجار از گذشته تا کنون مسولیت کنترل گازرسانی در شهرها و روستاها برعهده شرکت ملی گاز و سازمان نظام مهندسی میباشد. به همین دلیل برای اخذ کنتور گاز و انشعاب گاز بایستی کار تحت نظر نظام مهندسی انجام شده و تاییدیه لوله کشی گاز به ساختمان هایی تعلق میگیرد که از لوله کش های دارای مجوز استفاده کنند. 

علاوه بر انتخاب لوله کش گاز مجرب در لوله کشی گاز جنت آباد بایستی از یک نقشه مورد تایید همراه با لوله و اتصالات و دیگر تجهیزات استاندارد لوله کشی گاز استفاده شود. تخطی از این موضوع موجب میشود  که انشعاب گاز مشکل داشته باشد. 

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز اگر توکار باشد معمولا با لوله های مانیسمان,API  انجام میشود و اگر روکار باشد میتواند با لوله های گازی درزدار نیز انجام گیرد. لوله گاز به علت سیاه بودن باید با نوار لوله گاز یا رنگ محافظت شود تا عمر بیشتری داشته باشد. لوله کشی گاز در حال حاضر برای تغذیه پکیج دیواری و زمینی , موتورخانه شوفاژ , اجاق گاز آشپزخانه , آبگرمکن , بخاری گازی , کباب پز و دیگر لوازم گاز سوز خانگی و تجاری مورد استفاده قرار میگیرد.

در حال حاضر بیشتر تعمیرات لوله کشی گاز منازل مربوط به جابجایی لوله گشی آشپزخانه و به ندرت برای  انشعاب گاز از پکیج برای نصب کباب پز میباشد . البته گازرسانی و انشعاب گیری های جدید نیز در رستورانها و مراکز تهیه غذا از دیگر کارهای پرتقاضا بوده که در کل بایستی به دقت انجام شوند.

برای استعلام قیمت لوله گاز و نکات مهم در خرید لوله سیاه درزدار سپاهان روی لینک کلیک کنید.

برندهای لوله اتصالات گازکشی

به طور کلی دو نوع لوله و اتصالات برای لوله کشی گاز وجود دارد. لوله و اتصالات مانیسمان یا بدون درز و لوله و اتصالات درزدار که اولی بیشتر برای اجرای لوله کشی گاز توکار و لوله کشی آتش نشانی و موتورخانه به کار میرود و دومی بیشتر برای لوله کشی گاز روکار مصرف میشود. در لوله کشی گاز توکار اجبار به استفاده از لوله های مانیسمان بدون درز یا API است. لوله های API نوع خاصی از لوله درزدار هستند که در ایران مورد تایید نظام مهندسی برای لوله کشی گاز توکار هستند. لوله های درزدار فولادی سیاه نیز که از نوع استاندارد باشند به همراه اتصالات درزدار برای لوله کشی گاز روکار استفاده میشوند. ضخامت لوله گاز تاثیر مهمی در طول عمر لوله کشی گاز دارند.

برندهای داخلی لوله گاز مانیسمان عبارتند از اهواز و لوله های سپاهان , سپنتا , کچو و کاوه لوله گاز ایرانی درزدار و ای پی آی تولید میکنند. لوله های چینی مانیسمان از دیگر محصولات موجود در بازار ایران هستند. اتصالات گاز دزدار در ایران به وفور تولید میشود. ایران اتصال, دلتا , ایران جوش, جوشیرن , میثاق از دیگر تولید کننده های اتصالات جوشی ایرانی هستند. اتصالات مانیسمان بنکن هم یک برند چینی بسیار معروف است.

قیمت لوله کشی گاز جنت آباد

قیمت لوله کشی گاز به صورت واحد از دستمزد هر واحد در حدود 4 تا 5 میلیون تومان شروع میشود. کلکتوری بودن و انشعابی بودن لوله کشی گاز بستگی به مشترک بودن یا مجزا بودن کنتور گاز شهری است. معمولا بین 3 تا 4 میلیون تومان هزینه خرید لوازم هر واحد آپارتمان 100 متری میشود. اجرت فوق به همراه عایق کاری و رنگ آمیزی لوله کشی گاز میباشد. 

برای دریافت اطلاعات راجع به قیمت و نحوه لوله کشی گاز جنت آباد و همچنین دریافت خدمات تاسیساتی لوله کشی جنت آباد با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 32 جمعه 30 دی 1401 نظرات (0)

خدمات لوله کشی گاز شهران شمالی و جنوبی

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز شهران شمالی و جنوبی و محدوده اطراف. 

اجرای لوله کشی گاز ساختمان در حال ساخت و در حال بازسازی, تغییرات و تعمیرات گازکشی و گازرسانی

لوله کشی گاز روکار و توکار, عایق کاری لوله کشی گاز/

اصلاح و تعمیر لوله کشی گاز , انسداد,برش , تغییرمسیر و بازسازی, لوله کشی آپارتمان و ساختمان , انشعاب گیری گاز آشپزخانه برای نصب گاز رومیزی, جوشکاری لوله گاز با لوله اتصالات بدون درز مانیسمان و درزدار گازی استاندارد و API

گازرسانی به پکیج شوفاژ دیواری , موتورخانه , آبگرمکن , آشپزخانه ,اجاق گاز , کباب پز,باربکیو و سایر لوازم گازسوز منزل و کلیه خدمات لوله کشی گاز مسکونی, تجاری , رستوران , فست فود و آشپزخانه های پخت غذا و ارایه کلیه خدمات تاسیساتی گاز و لوله کشی شهران شمالی و جنوبی.

لوله کشی گاز شهران

تعمیرات لوله کشی گاز شهران

لوله کشی گاز ساختمان تنها با تایید سازمان نظام مهندسی و بررسی نهایی آنها انجام میشود. اجرای لوله کشی گاز بایستی با لوله های فولادی استاندارد روکار یا توکار انجام شده و عایق بندی به خصوص در لوله کشی گاز  توکار ضروری است. کلیه پارامترهای لوله کشی از قبیل نقشه و مسیر لوله کشی گاز و حتی نوع لوله اتصالات و دیگر تجهیزات بایستی از تجهیزت استاندارد تهیه شده باشد. اجرای لوله کشی گاز بدون جوشکاری بر خلاف قوانین لوله کشی گاز است.

در لوله کشی گاز توکار از لوله های مانیسمان بدون درز( seamless) یا ای پی آی بایستی استفاده شود, و در لوله کشی گاز روکار میتوان از لوله های درزدار استاندارد گاز نیز به کار برد. اتصالات گازکشی توکار مانیسمان و در روکار درزدار هستند.

در جابجایی لوله گاز توکار نیز بایستی با استفاده از جوشکاری لوله گاز اقدام به اصلاح یا انشعاب گیری نموده و استفاده از انواع لوله های پلیمری و متفرقه ممنوع است.

بخاطر مسایل ایمنی و خطراتی که لوله کشی گاز در صورت وجود نقص و ایراد میتواند برای شما و ساکنین ساختمان داشته باشد بهترست از سپردن لوله کشی گاز ولو خرده کاری به افراد ناشی پرهیز کرده و حدالمقدور لوله کشی گاز خود را به افراد با مهارت کافی و با حوصله داده و پس از انجام لوله کشی از لوله کش گاز بخواهید که لوله اتصالات جوشکاری شده را تست نماید .

اگر پس از اجرای لوله کشی وتا چند روز بعد از آنهم احساس بوی گازبه مشام شما رسید برای رفع بوی آن اقدام نمایید . البته برخی مواقع بوی گازی که احساس میکنید , ممکن است از کارکرد لوازم گازسوز شما باشد و ربطی به لوله کشی گاز نداشته باشد .

اما بهرحال بایستی با بستن لوازم گازسوز این مساله را نیز بررسی کنید و در صورت سوختن ناقص گاز توسط لوازم گازسوز نیز , اقدام به رفع خرابیها و نشتیهای احتمالی لوله کشی گاز شوید.

قیمت لوله  کشی گاز شهران

تخمین هزینه و قیمت لوله کشی گاز حاوی دو فاکتور  مخارج خرید و قیمت لوله اتصالات , شیرالات و دیگر لوازم و اجرت و دستمزد لوله کشی گاز میشود.تعرفه لوله کشی گاز اعلامی از سوی اتحادیه نیز معمولا به صورت کلی بوده و در متراژهای بالای لوله کشی گاز اعلام میگردد. با توجه به نوسانات اجناس لوله و اتصالات قیمت خیلی مشخصی نمیتوان با اجناس داد , اما در سایزهای پایین لوله کشی و متراژ نسبتا بالا رنج قیمت حدود متری 130 تا 150 هزار تومان بسته به سایز لوله و نوع آنها بوده و برای خرده کاری گازکشی نیز باید از مکان بازدید شده یا تصاویر محل مشاهده شود تا بتوان قیمت گذاری دقیقی انجام داد.

با توجه به مهارت, مسولیت و تجهیزات مورد نیاز برای اجرا و اصلاح لوله کشی گاز دستمزد بالاتری نسبت با سایر انواع کارهای تاسیساتی و لوله کشی دارد. در ادامه نوشته به بررسی جزییات قیمت لوله کشی گاز خانگی و تجاری میپردازیم.

به دلیل متغیر بودن سایز و طول لوله اتصالات مورد نیاز نمیتوان رقم دقیقی از هزینه لوازم لوله کشی گاز ارایه داد, اما به طور هزینه خرید هر متر لوله اتصالات گاز در سایز پایین از حدود متری 100 هزار تومان تا 120 هزار تومان برآورد شده و با افزایش سایز ممکن است تا متری 200 هزار تومان و بیشتر نیز افزایش پیدا کند.به دلیل تنوع قیمت لوله و اتصالات بهتر است, قیمت لوله و اتصالات به روز استعلام شود. به هیچ وجه اجرای لوله کشی گاز بر خلاف قوانین لوله کشی گاز به منظور کاهش هزینه ها نبایستی مورد قبول مجری و پیمانکار واقع شود.

شیوه دیگر محاسبه قیمت لوله کشی گاز به صورت واحدی بوده که مخصوص توافق بین لوله کش گاز و کارفرما در گازکشی ساختمان های در حال ساخت است. در این روش اجرت یا مصالح طبق نقشه لوله کشی گاز به صورت کلی بین طرفین توافق و قرارداد منعقد میگردد. در حال حاضر معمولا اجرت لوله کشی گاز یک واحد حدود 90 متری در حدود 3/5 تا 5 میلیون تومان است که در صورت ساخت کلکتور ممکن است مبلغی به این رقم افزوده شود. به طور تقریبی میتوان گفت که در حدود همین مبلغ هم هزینه خرید مصالح لوله و اتصالات لوله کشی گاز خواهد شد.

جهت دریافت کلیه خدمات لوله کشی گاز شهران در کنار دیگر خدمات تاسیساتی شهران به صورت شبانه روزی با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 35 شنبه 17 دی 1401 نظرات (0)

لوله کشی گاز غرب تهران

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز غرب تهران تلفن : 09129352189 بدون تعطیلی.

خدمات لوله کشی گاز غرب تهران با اجرا , جابجایی , اصلاح , تعویض و لوله کشی گاز غرب تهران در خدمت شماست.

لوله کشی گاز برای ساختمان های نوساز و یا تغییر لوله، از جمله مواردی هستند که بایستی طبق استانداردهای لازم و اصول انجام بگیرد در غیر این صورت می تواند مشکلات فراوانی را متوجه ساکنین ساختمان نماید و حتی می تواند منجر به خسارات جبران ناپذیری گردداما در کنار دقت و توجه به چگونگی پیاده سازی آن در ساختمان، برآورد هزینه نیز یکی از مسائل پر اهمیت است که بایستی در هنگام اجرای نقشه مورد توجه قرار بگیردبرای برآورد هزینه، پارامترهای مختلفی از جمله حجم کار لوله کش، متری یا واحدی بودن، توکار یا رو کار بودن لوله کشی، خانگی یا صنعتی بودن و کیفیت مصالح را باید در نظر گرفت. در داخل ساختمان ها لوله کشی گاز بایستی فقط با جوشکاری لوله گاز با لوله اتصالات و تجهیزات مورد تایید اجرا شود.

لوله کشی گاز غرب تهران

خدمات لوله کشی گاز غرب تهران

ارایه کلیه خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز غرب تهران با ارایه خدمات به کلیه مناطق غرب تهران, جنت آباد, شهران , پونک , سعادت آباد, مرزداران, گیشا, ستارخان, آریاشهر صادقیه , بلوار فردوس , خیابان آزادی , چیتگر ,  دریاچه , مهرآباد , جاده کرج , توحید , نواب , آذربایجان و کلیه مناطق غربی تهران. برای خرید و استعلام قیمت لوله گاز 6 متری با ما تماس بگیرید.

لیست خدمات ما در لوله کشی گاز غرب تهران:

انشعاب گیری و توزیع شعله گاز خانگی , مسکونی, آشپزخانه های تجاری , مراکز پخت غذا و رستوران ها, انشعابات و تفکیک کنتور گاز خانگی با تاییدیه نظام مهندسی. گازکشی , گازرسانی و تغییر مسیر گاز ساختمان و آپارتمان, لوله کشی گاز مشعل موتورخانه , پکیج شوفاژ دیواری , آبگرمکن , بخاری , کباب پز و دیگر وسایل گازسوز , نصب شیرالات گاز و قفلی ,نصب شیر ضد زلزله گاز , با مناسبترین هزینه و قیمت لوله گاز کشی ساختمان.

لوله کشی گاز ساختمان تنها با نظارت سازمان نظام مهندسی و تاییدیه نهایی آنها انجام میشود. اجرای لوله کشی گاز بایستی با لوله های فولادی استاندارد روکار یا توکار انجام شده و عایق بندی به خصوص در لوله کشی گاز  توکار ضروری است. کلیه پارامترهای لوله کشی از قبیل نقشه و مسیر لوله کشی گاز و حتی نوع لوله اتصالات و دیگر تجهیزات بایستی از برندهای استاندارد تهیه شده باشد.

در لوله کشی گاز توکار از لوله های مانیسمان یا ای پی آی بایستی استفاده شود, و در لوله کشی گاز روکار میتوان از لوله های درزدار استاندارد گاز نیز به کار برد. اتصالات گازکشی توکار مانیسمان و در روکار درزدار هستند.

در جابجایی لوله گاز توکار نیز بایستی با استفاده از جوشکاری لوله گاز اقدام به اصلاح یا انشعاب گیری نموده و استفاده از انواع لوله های پلیمری و متفرقه ممنوع است.

تغییرات و تعمیرات لوله کشی گاز غرب تهران

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز منازل معمولا به خاطر تغییرات دکوراسیون و کابینت آشپزخانه , انشعاب گیری از لوله های گاز برای نصب کباب پز و سایر لوازم گاز سوز , نصب پکیج و تامین گاز پکیج و آبگرمکن گازی , کور کردن و جمع آوری لوله گاز روشنایی و در برخی موارد به دلیل پوسیدگی لوله های گاز , نوسازی و تعویض لوله  های گاز انجام میشود .

قیمت لوله کشی گاز غرب تهران بسته به میزان کار , نوساز بودن کار و حجم تغییرات و بازسازی لوله کشی گاز دارد. قیمت لوله کشی گاز کار نوساز با معمولا براساس اجرت تنها یا دستمزد به همراه جنس محاسبه میشود.

برای تغییرات  خرده کاری لوله کشی گاز تا 50 متر طول به صورت چکی و توافقی انجام میشود. با توجه به مسولیتی و تخصصی که یک لوله کش گاز دارد حداقل دستمزد برای کوچکترین خرده کاری گاز حداقل 300000 تومان میباشد. مثلا انسداد یک لوله گاز روشنایی که این روزها عموما جمع آوری میشود, یک لوله کش گاز بسته به متراژ و کنده کاری قیمت متری بین 150000 تا 200000 تومان دریافت میکند.

بخاطر مسایل ایمنی و خاطرات احتمالی که لوله کشی گاز در صورت وجود عیب و ایراد میتواند برای شما و ساکنین ساختمان داشته باشد بهترست از سپردن لوله کشی گاز ولو خرده کاری به افراد ناشی پرهیز کرده و حدالمقدور لوله کشی گاز خود را به افراد با مهارت کافی و با حوصله داده و پس از انجام لوله کشی از لوله کش گاز بخواهید که لوله اتصالات جوشکاری شده را چک هوابندی کنید.

اگر پس از اجرا و تعمیرات لوله گاز وتا چند روز بعد از آنهم احساس بوی گازبه مشام شما رسید برای رفع بوی آن اقدام نمایید . البته برخی مواقع بوی گازی که احساس میکنید , ممکن است از کارکرد لوازم گازسوز شما باشد و ربطی به لوله کشی گاز نداشته باشد .

با این وجود بایستی با بستن لوازم گازسوز این مساله را نیز بررسی کنید و در صورت سوختن ناقص گاز توسط لوازم گازسوز نیز , اقدام به رفع خرابیها و نشتیهای احتمالی لوله کشی گاز شوید. بعضا ورود گاز از مسیر دودکش های توکار موتورخانه یا پکیج از سقف کاذب به منزل نیز باعث چنین بوی میشود.

شرایط لوله کشی گاز ساختمان

در مورد محل نصب شیر مصرف گاز هر واحد و یا شیر های ساختمان  در نقشه مورد تایید اما از نصب اتصالات دنده ای خارج از اجتناب گردد.

لوله گاز پیش از کنتور باید  با فشار 10 پوند بر اینچ مربع یا پی اس آی تحت چک شود.

مهر لوله ها در کلیه اندازه ها  باید زمان بازرسی مشخص بوده و اتصالات و شیر بدون رنگ و ضد زنگ باشند.

شیر نباید در قسمت عقب وسایل گازسوز نصب شود و در دسترس باشد و فاصله شیر تا دودکش رعایت شود.

شیر گاز آبگرمکن و سایر لوازم گاز سوز بهتر است سمت چپ یا راست با رعایت فاصله استاندارد نصب شود.

ساختمانی که در آن لوله کشی گاز اجرا میشود, دارای حداقل محیط قابل بهره برداری باشد. در و پنجره ها نصب شده و سقف سازه زده شده باشد.

در صورت نیاز به خدمات لوله کشی گاز در غرب تهران با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 44 سه شنبه 06 دی 1401 نظرات (0)

لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی

در این نوشته به بایدها و نبایدهای لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی میپردازیم.

نخست لازم که گوشزد کنیم که لوله کشی گاز خانگی بایستی تحت نظر بازرسان مراجع ذی صلاح مانند سازمان نظام مهندسی و شرکت های گاز منطقه ای توسط مجریان مجرب لوله کشی گاز تایید شده و با جوشکاری لوله  گاز انجام شود. مطلب دیگر اینکه در لوله کشی گاز داخل شهرها و بین شهری که کار به شرکت های سطح بالا واگذار میشود ممکن است در برخی نقاط از لوله گاز فولادی و دربرخی دیگر از لوله های پلیمری مانند پلی اتیلن استفاده شود, اما در داخل ساختمان های مسکونی کار لوله کشی گاز حتما باید با لوله های فلزی و جوشکاری لوله گاز انجام شده و استفاده از لوله آب بجای گاز و هر گونه دخل و تصرف غیرقانونی است. با این وجود به دلیل بالا بودن هزینه ها و قیمت لوله کشی گاز خانگی بعضی از مردم به لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی و بعضا شلنگ بلند روی می آورند که به هر حال هر دو غیر استاندارد است اما برای کاهش مخاطرات این کار میتوان تمهیداتی را انجام داد تا لوله کشی گاز با لوله سفید پلیمری به حداقل برسد.

لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی

نحوه اجرای لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی

هر چند که در حال حاضر لوله کشی گاز با استفاده از لوله آب به جای گاز نیز خیلی ارزان تمام نمیشود اما به دلیل اینکه لوله کشی گاز بدون جوشکاری بوده و هم در دستمزد و هم در خرید لوله اتصالات نسبتا به جوشکاری لوله گاز استاندارد به صرفه است بسیاری از مردم به این کار روی می آورند.

معمولا لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی برای مسیر های کوتاه تا 10 متر انتخاب شده بیشتر از آن اصلا نمیتواند گاز کافی را به مقصد برساند. برای اجرای لوله کشی گاز با لوله سبز  یا لوله پنج لایه بهتر است موارد زیر را رعایت کنید.

1- نصب شیر گازی در ابتدای مسیر تبدیل لوله کشی فلزی به لوله پلاستیکی

2- نصب شیر گاز در انتهای مسیر لوله کشی گاز قبل از نصب به وسیله گاز سوز

3- عبور دادن لوله کشی از نقاطی که کمتر در دست و پا و دید هستند.

4- نصب بست برای جلوگیری از افتادگی و آویزان مانند لوله ها( هر 50 سانت یک بست) 

5- عدم عبور لوله از مسیر یا نزدیکی شعله یا نقاط در معرض آتش

6- عدم عبور لوله از مسیرهای در معرض نور خورشید یا عایق  کاری لوله در صورت اجبار

7- حدالامکان کوتاه کردن طول لوله کشی 

هر چند که لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی استاندارد نبوده و خلاف قوانین لوله کشی گاز منازل است,  اما از گاز کشی با شلنگ بهتر بوده و در صورت رعایت نکات فوق ایمن تر است. لوله کشی گاز با لوله سفید ممکن است ایجاد خوردگی کند و برای مسیرهای طولانی تر و بدون انشعاب خارج از ساختمان لوله کشی گاز با لوله پلی اتیلن منطقی تر و حتی ارزان تر است.

حیتی لوله کشی گاز با لوله های فولادی و جوشکار مستلزم رعایت قوانین لوله کشی گاز ساختمان میباشد.استفاده از لوله کشی گاز خانگی پلاستیکی در لوله های اصلی و نقاط خطرناک حتی به صورت موقت به هیچ وجه توصیه نمیشود.

تهران پایپر بازدید : 73 جمعه 28 مرداد 1401 نظرات (0)

لوله کشی گاز توکار

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز توکار و روکار ساختمان, اصلاح , انشعاب گیری و تغییرات لوله کشی گاز ساختمان.

تلفن: 09129352189 سراسر تهران, بدون تعطیلی , کلی و جزیی

به طور کلی از لحاظ اجرایی و عملیاتی دو نوع گازکشی در ساختمان ها مرسوم است. لوله کشی گاز توکار و لوله کشی گاز روکار. لوله کشی گاز روکار برای ساختمانها و اماکنی که در آن ساکن هستند و یا به دلیل شرایط و وضعیت و هزینه اجرا, امکان اجرای لوله کشی توکار وجود ندارد انجام میشود. لوله کشی گاز به این دلیل توکار میشود که اولا از لحاظ ظاهری روکار بودن لوله گاز شکیل نبوده و در ضمن در صورت روکار بودن ممکن است مزاحمت هایی در چیدمان داشته و حتی خطرات ناشی از روکار بودن به دلیل فشارهای و ضربات فیزیکی روی لوله های روکار بیشتر هستند. 

همانطور که میدانید لوله کشی گاز با لوله اتصالات فولادی سیاه انجام شده و طبیعی است که هنگامی زیرکار انجام شود, ممکن است در معرض خوردگی و پوسیدگی قرار بگیرد. از این رو شرایط و ضوابط خاصی در لوله کشی گاز توکار وجود دارد. حتما میدانید که در سیستم اخذ کنتور, بایستی نقشه و اجرای نهایی توسط مجری دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی انجام شده و در پایان کار اجرایی , لوله کشی گاز مورد تایید بازرسان نیز قرار بگیرد. این مساله به دلیل جلوگیری از اعمال سلیقه ها و در چهارچوب بودن مراحل اجرایی لوله کشی گاز توکار بوده و بایستی از صفر تا صد طبق نقشه مورد تایید انجام شود. ضمنا پس از اخذ کنتور گاز نیز هرگونه تغییرات نیز با کسب مجوز سازمان نظام مهندسی باشد. این گونه سختی گیریها به دلیل مخاطره آمیز بودن لوله کشی گاز غیر استاندارد است.

استاندارد لوله کشی گاز توکار

استاندارد لوله کشی گاز توکار

مراحل اجرای لوله کشی گاز ساختمان و اخذ کنتور گاز خانگی به شرح زیر است.

  1. انتخاب و توافق مجری لوله کشی گاز و معرفی آن به سازمان نظام مهندسی
  2. تهیه نقشه و ارایه آن به سازمان نظام مهندسی و اخذ تاییدیه نقشه
  3. خرید لوله و اتصالات و تجهیزات استاندارد و مورد تایید سازمان نظام مهندسی
  4. اجرای لوله کشی گاز توسط مجری مورد تایید و طبق نقشه ارایه شده
  5. بازرسی نهایی و تایید لوله کشی گاز توکار و عایق کاری مربوط
  6. درخواست اخذ علمک , کنتور و انشعاب لوله گاز ساختمان.

مراحل فوق به ترتیب انجام میشود. تهیه و رسم نقشه بر اساس پلان ساختمان توسط شرکت های رسمی انجام شده و این شرکت ها با توجه به مقررات کار تهیه نقشه و تعیین مسیر , سایز بندی و دیگر شرایط اجرای لوله کشی گاز را تعیین میکنند. پس از ارایه نقشه و تایید آن توسط سازمان نظام مهندسی نوبت به تهیه لوله اتصالات و لوازم دیگر کار لوله کشی گاز میرسد.

لوله های مورد تایید برای لوله کشی گاز توکار بایستی از نوع لوله مانیسمان یا بدون درز Seamless بوده البته از انواع لوله های API که نوعی لوله گاز سنگین با آلیاژ مخصوص هستند نیز میتوان برای اینکار استفاده کرد. اما در لوله کشی گاز توکار به هیچ وجه از لوله های گاز روکار یا لوله درزدار معمولی نمیتوان استفاده نمود.

اتصالات مورد استفاده در لوله کشی گاز توکار فقط اتصالات مانیسمان بوده و تحت هیچ شرایط از اتصالات درزدار استفاده نشود. اعمال سلیقه و بدعت  حرکت بر خلاف نفشه باعث میشود که لوله کشی گاز ساختمان مورد اشکال قرار گرفته و احتمالا با اصلاح موارد تاییدیه انجام شود.

عبور لوله گاز از نقاط نمور و مرطوب و یا لوله کشی گاز به صورت بارفیکسی ممنوع است. عبور لوله کشی گاز از نزدیکی و مجاورت لوله های آب و فاضلاب ممنوع است. انشعاب گیری برای اتاق خواب ممنوع است. وجود حداقل یک انشعاب در یک ساختمان برای اخذ کنتور ضروری است. وجود انشعاب گاز در اماکن فاقد لوله دودکش ممنوع است.

در حین اجرای لوله کشی گاز توکار طبق نقشه بایستی عایق کاری نیز انجام شود. استفاده از ضد زنگ , رنگ , رنگ پرایمر, نوار پرایمر , نوار سرجوش و آلتن از جمله مواردی است که بسته مکان و سایز بندی برای عایق کاری لوله کشی گاز توکار از آنها استفاده شود.

بعد از تایید لوله کشی گاز و تست نهایی توسط مجری و بازرس مراحل اخذ کنتور انجام میشود.

لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار

از نظر کیفی و بازدهی هیچ تفاوتی بین اجرای لوله کشی گاز توکار و روکار وجود ندارد. استفاده از لوله اتصالات درزدار در لوله کشی گاز روکار مشکل قانونی نداشته اما در لوله کشی گاز توکار غیرقانونی است. عایق کاری لوله کشی گاز در لوله کشی گاز توکار بسیار ضخیم تر از لوله کشی گاز روکار انجام میشود. در لوله کشی گاز روکار از لحاظ ظاهری و عدم مزاحمت در رفت و آمد بایستی ملاحظات بیشتری شود. به طور کلی قیمت لوله کشی گاز توکار و روکار نیز تفاوت آن چنانی نداشته و تقریبا در بازه متری 100 تا 150 هزار تومان در هر متر انجام میشود.

بست کاری و محکم کردن لوله های گاز روکار در لوله کشی گاز روکار بایستی جدی گرفته شود. از لحاظ سایز بندی نیز هیچ تفاوتی بین لوله کشی گاز توکار یا روکار وجود ندارد.

تهران پایپر بازدید : 55 سه شنبه 11 مرداد 1401 نظرات (0)

جوشکاری لوله گاز روی دیوار و سقف

از لحاظ اجرایی جوشکاری لوله گاز روی دیوار و سقف تفاوت چندانی نداشته و نکته قابل تامل جوشکاری قسمت پشت کار است, یعنی جایی که توسط چشم مستقیما دیده نمیشود و فقط تجربه و ابزار میتواند به جوشکار لوله گاز خانگی کمک کند.

برای آشنایی بیشتر با جوشکاری لوله گاز با ما همراه باشید.

ارایه خدمات اجرا و تعمیراتی جوشکاری لوله گاز سراسر تهران فوری و بدون تعطیلی تلفن : 09129352189

لوله کشی گاز بخاطر خاصیت اشتعال زایی و وجود خطرات احتمالی از حساسیت زیادی برخوردار است و بایستی توسط متخصص این امر صورت بگیرد . برای ساختمانهای در حال ساخت قیمت لوله کشی گاز خانگی بایستی لوله کش گاز تاییدیه همان منطقه یا استان را داشته باشد. به عنوان مثال مجری لوله گازی که در تهران مجوز و تاییدیه شرکت گاز را دارد, نمی تواند برای اخذ تاییدیه ساختمان در یزد یا تبریز اقدام کند.

یک مجری مورد تایید شرکت گاز علاوه بر اجرای لوله کشی گاز بایستی با ارایه نقشه ها به شرکت گاز مربوطه و اخذ تایید لوله کشی ,مجوز لازم برای نصب کنتور را دریافت کند. در لوله کشی گاز بین شهری شرکتهای پیمانکاری گاز از لوله های پلی اتیلن برای انتقال گاز بین شهری استفاده میکنند. خوردگی و احتمالی زنگ زدگی از نقاط ضعف لوله کشی فلزی برای گاز محسوب میشود که بایستی با عایق کاری مناسب جلوی این موارد را گرفت. 

به دلیل مخاطره آمیز بودن گاز رعایت  ایمنی و خطراتی که لوله کشی گاز در صورت وجود عیب و ایراد میتواند برای شما و ساکنین ساختمان داشته باشد بهترست از سپردن لوله کشی گاز ولو خرده کاری به افراد نا آشنا پرهیز کرده و تا جایی که میشود لوله کشی گاز خود را به افراد با مهارت کافی و با حوصله داده و پس از انجام لوله کشی از لوله کش گاز بخواهید که لوله اتصالات جوشکاری شده را تست نماید.

اگر پس از انجام لوله کشی وتا چند روز بعد از آنهم احساس بوی گازبه مشام شما رسید برای رفع بوی آن اقدام نمایید . البته برخی مواقع بوی گازی که احساس میکنید , ممکن است از کارکرد لوازم گازسوز شما باشد و ربطی به لوله کشی گاز نداشته باشد .

اما به هر روی باید با قطع کردن لوازم گازسوز این مساله را نیز بررسی کنید و در صورت سوختن ناقص گاز توسط لوازم گازسوز نیز , اقدام به رفع خرابیها و نشتیهای احتمالی لوله کشی گاز شوید.

جوشکاری لوله گاز روی دیوار

اصول جوشکاری لوله گاز روی دیوار و سقف

پس از نصب علمک و پیش از اقدام به انشعاب لوله کشی گاز خانگی , لوله کشی گاز خانگی بایستی با نظارت شرکت گاز و یک لوله کش گاز دارای تاییدیه لوله کشی گاز صورت گرفته و لوله کشی گاز بایستی صرفا با جوشکاری لوله گاز انجام شود .

هر نوع اجرای لوله کشی گاز به غیر از جوشکاری منجر به این میشود که انشعابی به آن ساختمان صورت نگرفته و در صورت داشتن کنتور گاز نیز , شرکت گاز میتواند کنتور گاز را برده و حتی از ساختمان سلب امتیاز نماید.

در این راستا پس از تاییدیه و اخذ کنتور گاز نیز بایستی کلیه تغییرات با جوشکاری لوله گاز اجرا شود و اجرای لوله کشی گاز با لوله های سبز و پلیمری و حتی لوله های فلزی فیتینگی غیر قانونی محسوب میشود.

آموزش جوشکاری لوله گاز خانگی

آموزش جوشکاری لوله کشی گاز علاوه بر به کارگیری ابزارآلات برای جوشکاری لوله گاز روی دیوار و سقف است بایستی مسیریابی را نیز تسلط داشته باشد.

بورس کاری و سمباده زدن سطوحی که قرار است , جوش دهیم , فاکتور مهمی در گرفتن جوش و برقرار کردن اتصال قوس الکتریکی میباشد . پس با یک بورس سیمی سطح مورد جوش را ساییده تا کاملا تمیز شود . وجود براده , رنگ و روغن روی لوله اتصالات میتواند کیفیت جوش را کاهش دهد .

پس از تمیز کردن دو قطعه مورد نظر در کنار یکدیگر قرار گرفته و چند خال جوش با فاصله بین دو المان زده و پس از اینکه قطعات به هم چسبیدند , پالس اول جوشکاری را با دقت و رعایت زاویه به دست گرفتن انبر جوشکاری انجام میدهیم .

این مساله نیز بایستی لحاظ شود که هنگام جوشکاری زاویه دست شما تغییر زیادی نکند , زیرا باعث پله شدن و حرکت کردن نوک الکترود روی کار میشود .

برای جوشکاری لوله گاز در قطرهای بالای لوله اتصالات باید در لبه لوله و اتصالات یک پخ با زاویه و عمیق متناسب با سایز وجود داشته باشد . این پخ به عنوان محل جوشکاری و پرشدن با الکترود در نظر گرفته میشود .

این نوع پخها معمولا کج و حالت فارسی بر بوده و زاویه 45 درجه دارند , اما بسته به نوع جوشکاری و سایز لوله کشی گاز احتمال دارد , انواع دیگری از پخ نیز مورد استفاده قرار بگیرد .

جوشکاری لوله گاز در سایزهای تا 1 اینچ بدون پخ انجام میشود اما انواع پخ در اندازهای بیشتر لوله کشی گاز به شرح زیر هستند.

1-  این روش برای سایزهای پایین مانند

لوله کشی گاز قطر 1/2 تا 1 اینچ و بدون پخ زدن انجام میشود.

2-پخ  جناقی یک سویه یا V شکل

3-پخ جناقی دو طرفه یا X مانند

4- لب لاله ای یک طرفه یا U شکل

5) لب پخ لایه ای دو طرفه یا شبیه H

جوشکاری لوله مانیسمان

جوشکاری لوله مانیسمان فرق چندانی با لوله درزدار نداشته و میتوان گفت که تا حدی عمیق تر  انجام میشود. برش لوله مانیسمان نیز کار مشکل تری است, چرا که ضخامت بیشتری دارد. اما کیفیت جوشکاری لوله گاز روی دیوار و سقف با لوله مانیسمان بیشتر میشود.

به دلیل مشکل بودن شرایط کاری و ابزارآلات گران قیمت, قیمت لوله کشی گاز ساختمان نسبت به سایر انواع کارهای تاسیساتی ساختمان بیشتراست. برای دریافت خدمات جوشکاری لوله گاز روی دیوار , سقف و کف ساختمان با ما تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 73 جمعه 31 تیر 1401 نظرات (0)

قیمت لوله کشی گاز ساختمان

آشنایی با قیمت لوله کشی گاز برای اجرای لوله کشی گاز ساختمان یا تغییرات احتمالی پیش از دست به کار شدن بسیار مهم است. از این رو ما در این مقاله به صورت مفصل به مبحث آشنایی با قیمت لوله کشی گاز میپردازیم. پیش از آن لازم است توضیحاتی مختصر راجع به نحوه اجرای یا تعمیرات لوله کشی گاز داده شود.

 به طور کلی لوله کشی گاز ساختمان بعد از کنتور  گاز ساختمان انجام میشود. نصب کنتور گاز توسط اداره گاز انجام شده و برای اختصاص دادن لوله گاز به هر ساختمان لازم است یک علمک و رگلاتور پیش از نصب کنتور انجام شود. فشار انتقال گاز در لوله های گاز شهری بسیار بالا بوده و دلیل این مساله جلوگیری از افت فشار گاز شهری است. به همین دلیل و به منظور جلوگیری از فشار و ترکیدن لوله های گاز رگلاتور پیش از کنتور نصب میشود تا این فشار را کاهش داده و برای مصارف گاز خانگی مهیا کند.

وظیفه لوله کش گاز ساختمان اجرای لوله کشی گاز طبق نقشه و ضوابط لوله کشی گاز سازمان نظام مهندسی و استفاده از لوله و تجهیزات استاندارد برای لوله کشی گاز ساختمان است. لوله کشی گاز خانگی به دو شکل لوله کشی گاز روکار و توکار قابل انجام بوده و هر کدام دارای مقررات خاصی هستند که همگی به دلیل طول عمر و ایمنی لوله کشی گاز است. به دلیل خطرات احتمالی نشتی لوله کشی گاز این کار بسیار حساس بوده و اجرای لوله کشی گاز توسط مجریان دارای تاییدیه انجام میشود. این مساله سبب میشود که کار به صورت تخصصی بوده و مسولیت آن متوجه مجری و بازرس تایید کننده کار لوله کشی گاز شود. بعد از اجرا و تایید آن توسط ناظر مراجع ذی صلاح کار اعطای انشعاب قانونی لوله گاز به مشترکین انجام میشود. هرگونه دخل و تصرف در لوله کشی گاز بعد از اخذ تاییدیه را میتوان غیرقانونی در نظر گرفت.

لوله کشی گاز با لوله اتصالات فولادی انجام شده و نحوه اتصال لوله اتصالات بایستی با جوشکاری لوله گاز انجام شود. لوله کشی گاز توکار با لوله های مانیسمان یا API , و اتصالات مانیسمان بدون درز انجام شده و لوله کشی گاز روکار با لوله اتصالات درزدار استاندارد گاز انجام میشود. عایق کاری و مسیر لوله کشی گاز نیز در اجرا مهم بوده و تعداد و نوع انشعابات و حتی سایز لوله در نقشه لوله کشی گاز ذکر میگردد. برای دیدن جدیترین نرخ ها و آخرین تعرفه لوله کشی گاز نظام مهندسی رو لینک کلیک کنید.

قیمت لوله کشی گاز ساختمان

لیست قیمت لوله کشی گاز 

بسیاری از مشتریان به دنبال لیست قیمت لوله کشی گاز ساختمان بوده تا بر مبنای آن تصمیم گیری و توافق کنند, اما واقعیت این است که کار لوله کشی گاز نیز بسته به سطح مجری و سلیقه آن کاری بوده که نوسان قیمت فراوانی دارد. به همین دلیل نمیتوان لیست دقیق و ثابتی از اجرت و دستمزد لوله کشی گاز ارایه داد.

اجرت لوله کشی گاز

اما به طور تقریبی میتوان گفت که در حال حاضر یعنی در سال 1401 قیمت هر متر لوله کشی گاز بین 100 تا 130 هزار تومان در سایزهای پایین تا 1 اینچ و بین 150 تا 200 هزار تومان در سایزهای 1 اینچ تا 3 اینچ اجرت لوله کشی گاز است. این ارقام برای متراژهای متوسط بوده و در صورت کاهش متراژ احتمالا قیمت متری لوله کشی گاز افزایش یافته و مثلا قیمت لوله کشی گاز تا حدود  5 متر را میتوان بین 250 تا 300 هزار تومان در نظر گرفت. قیمت تا 10 متر لوله کشی گاز را حدود 200 هزار تومان در سایز بندی کوچک و در سایزهای بزرگتر تا 5 متر لوله کشی گاز را بین 400 تا 500 هزار تومان اجرا میکنیم.

مثلا برای یک متر لوله کشی گاز یا کمتر از قیمت متری محاسبه نشده و حداقل اجرت یک جوشکار در کمترین میزان خود بین 400 تا 500 هزار تومان است. تازه اگر افزایش سایز داشته باشیم ممکن است کار یک متر لوله کشی گاز با سایز 2 تا 3 اینچ بیش از یک میلیون تومان نیز اجرت داشته باشد. کار در ارتفاع یا سخت بودن اجرای لوله کشی گاز نیز باعث افزایش اجرت لوله کشی گاز میشود. 

لوله کشی گاز متری چند

لوله کشی گاز به صورت متری برای حداقل 50 متر لوله کشی گاز به کار رفته و حداقل از متری 80 تا 100 هزار تومان برای سایز 1/2, 3/4 و 1 اینچ اجرا میشود. پیچ و خم کار و تعدا انشعاب و زانوهایی و تعداد سرجوش هایی که انجام میشود در قیمت لوله کشی گاز موثر بوده و رنگ امیزی و عایق کاری نیز جداگانه محاسبه میشود. اعداد و ارقام فوق فقط مربوط به اجرت و دستمزد لوله کشی گاز بوده و جنس لوله کشی گاز جداگانه محاسبه میشود. در حال حاضر یعنی اوایل سال 1401 میتوان در حدود مبلغ اجرت را برای خرید لوازم لوله و اتصالات در نظر گرفت. البته سایز و نوع لوله و اتصالات نیز در قیمت خرید لوله اتصالات موثر هستند. در صورت تهیه نقشه و دیگر مخارج و هزینه ها نیز جداگانه از کارفرما دریافت میشود.

به طور تقریبی میتوان گفت لوله کشی گاز مجموعا با دستمزد در سایز 1/2 تا 1 اینچ در حدود 200 تا 250 هزارتومان, سایز 4 تا 6 بین 300 تا 450 هزارتومان سایز 7 و 8 بین 500 تا 700 هزار تومان میشود. 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 265
  • بازدید سال : 1,724
  • بازدید کلی : 4,494