loading...
لوله کشی گاز ساختمان
تهران پایپر بازدید : 49 پنجشنبه 09 آذر 1402 نظرات (0)

استفاده از لوله آب بجای لوله گاز

یکی از سوالات متداول افراد عادی استفاده از لوله آب بجای لوله گاز است. لوله کشی گاز برای انتقال گاز از یک نقطه به نقطه دیگری است و در ظاهر این کار موردی پیش نخواهد آورد, اما سازمان نظام مهندسی و به تبع آن شرکت ملی گاز استفاده از لوله آب بجای گاز را ممنوع کرده و برای این ممنوعیت نیز دلیل فنی و عملی دارد.

البته در برخی خطوط انتقال گاز بین شهری از لوله های پلی اتیلن که معمولا برای لوله کشی آبرسانی کاربرد دارند, برای انتقال گاز نیز استفاده میشود, اما این خطوط لوله کشی دارای استانداردهای خاصی بوده که اجازه این کار را میدهد. این لوله ها به صورت دفنی کار شده و در محاظفت کاملا فیزیکی در زیر خاک هستند. در عین حال فشاری که این لوله های پلی اتیلن تحمل میکنند با توجه به سفارشات مناسب این کار است و کلا لوله کشی گاز در محیط های مسکونی با خطوط انتقال گاز تفاوت های بسیاری داشته و با توجه به مخاطرات آن با احتیاط بیشتری انجام میشود.

بهترین برند لوله گاز

استفاده از لوله آب بجای لوله گاز

چرا استفاده از لوله آب بجای لوله گاز ممنوع است؟

ابتدا بایستی روشن کرد, که منظور از لوله آب چه نوع لوله آبی است که برای آن علت ممنوعیت استفاده را شرح دهیم. همانطور که میدانید طبق قوانین لوله کشی گاز منازل, لوله کشی گاز توکار بایستی با استفاده از لوله مانیسمان و اتصالات مانیسمان یا لوله api انجام شده و لوله کشی گاز روکار را میتوان علاوه بر لوله های فوق که گران قیمت تر هستند با لوله های درزدار تست گاز استاندارد و اتصالات درزدار اجرا کرد. موارد فوق بایستی با استفاده از جوشکاری به هم متصل شده و اتصالاتی مانند زانو , سه راهی, تبدیل و سردنده با استفاده از جوشکاری برق به هم وصل و هوابند شده و در محل نصب شیر و دیگر تجهیزات روی سردنده ها یا مهره ماسوره ها نصب میشوند.

در استفاده از لوله آب بجای گاز برخی از لوله های پلاستیکی یا لوله های دیگری مانند لوله های گالوانیزه به کار برده میشود که هر یک دارای نقاط ضعفی هستند. لوله کشی گاز خانگی با لوله پلاستیکی سفید به دلیل قیمت پایین آن و سهولت اجرا یکی از شیوه های غلط استفاده از لوله آب بجای لوله گاز است. لوله های پلاستیکی تک لایه استحکام فیزیکی ضعیفی داشته و در صورتیکه روکار شوند به راحتی ممکن است با کوچکترین فشار شکسته شوند. در عین حال در برابر حرارت کم نیز ضعیف بوده , به راحتی شل شده و حتی ممکن است بسوزند. از طرفی تحت حرارت و فشار نشتی های احتمالی از محل جوش آنها رخ میدهد.

لوله های آب پنج لایه نیز همین وضعیت را دارند, هر چند که مقاومت بیشتری نسبت به لوله تک لایه دارند, با این وجود نمیتوانند مانند لوله های فولادی تحمل فشارهای فیزیکی را داشته باشند.

لوله های گالوانیزه آب مقاومت خوبی در حد لوله های فولادی سیاه دارند, اما به دلیل اینکه گاز خورندگی داشته و پوشش گالوانیزه را میخورد و از طرفی لوله گالوانیزه را بایستی دنده کرده و به سختی میتوان جوش داد, در محل دنده های احتمال نشتی وجود دارد. به همین دلیل استفاده از لوله آب بجای گاز خیلی توصیه نمیشود. لوله های مسی و آلومینیومی نسبتا مناسب هستند اما هم گران قیمت بوده و هم سایز کمی دارند و در عین حال مجریان کمی در ایران برای آنها وجود داشته که باعث میشود جوشکاری لوله گاز بهترین روش برای اجرای لوله کشی گاز ساختمان باشد. قیمت لوله کشی گاز با جوشکاری آن قدر تفاوت زیادی با سایر روش های لوله کشی گاز بدون جوشکاری ندارد که خود را در مخمصه بیاندازید و تنها بدی اینکار کمی کثیف کاری و پرش شررهای هنگام جوشکاری است که میتوان آنرا با استفاده از روش هایی کنترل کرد. پس بهتر است که استفاده از لوله آب بجای گاز را فراموش کرده و از راهکارهای استاندارد پیروی کنید.

تهران پایپر بازدید : 46 شنبه 27 آبان 1402 نظرات (0)

آمپر مناسب جوشکاری لوله گاز

آمپر مناسب جوشکاری لوله گاز بسته به ضخامت, سایز و گوشت لوله دارد. آمپر میزان جریان ورودی به محل جوش را تعیین میکند. این مساله بایستی در آموزش جوشکاری لوله گاز به کارآموزان یاد داده شود. هر چقدر که جریان شدت و میزان بیشتری داشته باشد, حرارتی بیشتر در نقطه جوش ایجاد شده و به همین دلیل قبل از انجام جوشکاری لوله کشی گاز بایستی تنظیم آمپر مناسب جوشکاری لوله گاز بایستی انجام شود. این عدد حتی به نوع الکترود نیز بستگی دارد. هرچقدر که از الکترود با قطر بیشتری استفاده شود بایستی آمپر را بالاتر برد تا بتواند, الکترود مورد استفاده را ذوب کند. 

لطفا بخوانید: نحوه محاسبه متراژ لوله کشی گاز با جدول سایزینگ

در زمان جوشکاری بایستی نیم نگاهی به نوع دستگاه و ظرفیت برق کنتور ساختمان نیز بایستی انداخت. دستگاه های اینورتر جدید , آمپر مصرفی زیادی ندارند اما دستگاه های قدیمی و بزرگ که سیم پیچی بزرگی داشتند, بعضا با توجه به ظرفیت برخی از کنتورهای برق ساختمان, نمیتوانستند, آمپر را به خوبی مدیریت کرده و حتی باعث صدمه به سیم کشی ساختمان نیز میشوند. در برخی مناطق شهری یا روستایی نیز ممکن است, ولتاژ برق به اندازه ای باشد که بتوان محاسبه و برآورد دقیقی از آمپر مناسب برای جوشکاری لوله یا دیگر قطعات داشت, به همین دلیل بایستی با آزمون و خطا به آمپر مورد نظر رسید.

به طور کلی آمپر مناسب جوشکاری لوله گاز به عوامل زیر بستگی دارد:

  • قطر و سایز
  • عمق جوش مورد نیاز
  • نوع لوله , اعم از لوله مانیسمان, لوله درزدار یا لوله گاز api یا لوله های ضعیف و متفرقه خارج از تست گاز.
  • سایز الکترود مورد استفاده 
  • نوع دستگاه جوش
  • ظرفیت کنتور برق ساختمان و حتی منطقه
  • آلیاژ لوله و اتصالات گازی

با این اوصاف بهتر است قبل از انجام جوشکاری لوله گاز, یک تست و قلق گیری برای به دست آوردن آمپر مورد استفاده انجام شود. محل جوش, اعم از لوله کشی گاز توکار یا روکار هیچ تاثیری در نوع جوشکاری یا آمپر آن ندارد. در ادامه آمپرهای مناسب را آورده ایم.

اما به طور کلی در مقایسه لوله گاز مانیسمان و درزدار, لوله مانیسمان به آمپر بیشتری نیاز دارد.

آمپر مناسب جوشکاری لوله گاز

آمپر مناسب جوشکاری لوله گاز چقدر است ؟ 

  1. برای جوشکاری لوله‌های گاز با ضخامت 1 تا 2 میلی‌متر، آمپر 60 تا 80  است.
  2. برای جوشکاری لوله‌ اتصالات گاز با ضخامت 2 تا 3 میلی‌متر، آمپر 80 تا 100 است
  3. برای جوشکاری لوله‌های گازی با ضخامت 3 تا 4 میلی‌متر، آمپر 100 تا 120 است.

برای جوشکاری لوله گازهای 1/2 تا 1 اینچ معمولا از الکترود 2/5 و آمپر 90 استفاده شده و برای جوشکاری لوله اتصالات گازی سایز 11/4 تا 4 اینچ از الکترود 3 و آمپر 100 استفاده میشود. البته همان طور که گفته شد, تفاوت لوله مانیسمان و api در جوشکاری ممکن است تا 10 آمپر بر میزان جریان مورد نیاز موثر باشد.

در صورت نیاز به ظرافت در لوله کشی گاز ساختمان بایستی از الکترودهای و آمپر کمتری استفاده شود, تا جوشکاری به شکل نازک تری انجام شود.

تهران پایپر بازدید : 61 سه شنبه 16 آبان 1402 نظرات (0)

مقایسه لوله مانیسمان و درزدار

در این نوشته به مقایسه لوله مانیسمان و درزدار خواهیم پرداخت. لوله های مانیسمان و درزدار در صنایع مختلف و از جمله لوله کشی گاز و دیگر نقاط ساختمان استفاده میشوند. به طور کلی لوله های مانیسمان استقامت بیشتری نسبت به لوله های درزدار دارند, چرا که در تولید آنها هیچ خط جوشی وجود ندارد و لوله مانیسمان یک جسم یک تکه است.

تفاوت‌های اصلی بین لوله مانیسمان و لوله سیاه درزدار را مورد بررسی قرار دهم:

  1. روش تولید:

    • لوله مانیسمان: این نوع لوله‌ها از جنس فلز خام تولید می‌شوند و بدون هیچ پوشش محافظتی‌ای عرضه می‌شوند. تفاوت لوله مانیسمان و درزدار در مهم ترین قسمت این است که لوله های مانیسمان با تراش شمش های فولادی و سمبه ماتریس تولید شده و لوله های درزدار با نورد کردن ورقه های فولادی ساخته میشوند.
    • لوله سیاه درزدار: این نوع لوله‌ها با استفاده از تکنولوژی جوشکاری تولید می‌شوند که منجر به وجود جوش‌ها در داخل آن‌ها می‌شود.
  2. کاربردها:

    • لوله مانیسمان: معمولاً در کاربردهایی که نیاز به استحکام بالا و ارزانی دارند، مانند سازه‌های ساختمانی یا صنعتی، استفاده می‌شوند.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل وجود جوش‌ها و استفاده از تکنولوژی جوشکاری، به عنوان یک نوع لوله فلزی که استحکام معمولی دارد، در کاربردهایی مانند انتقال گاز و نفت، آب و فاضلاب، تاسیسات حرارتی و سیستم‌های آتش‌نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  3. مقاومت به زنگ زدگی:

    • لوله مانیسمان: به دلیل عدم وجود پوشش محافظتی، معمولاً مقاومت ضد زنگ زدگی کمتری نسبت به لوله سیاه درزدار دارد.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل وجود جوش‌ها و لایه‌های اکسید آهن، مقاومت به زنگ زدگی در این لوله‌ها بالاتر است.
  4. پوشش محافظتی:

    • لوله مانیسمان: بدون هیچ پوشش محافظتی‌ای تولید می‌شود.
    • لوله سیاه درزدار: این لوله‌ها به علت وجود جوش‌ها و جهت پیشگیری از زنگ زدگی، معمولاً دارای پوشش محافظتی‌ای هستند.
  5. رنگ:

    • لوله مانیسمان: به خاطر نداشتن پوشش محافظتی، به صورت خام و بدون رنگ عرضه می‌شود.
    • لوله سیاه درزدار: اغلب به رنگ سیاه تولید می‌شود و در اصطلاح به عنوان “لوله سیاه” شناخته می‌شود.
  6. روش و زمان تولید:

    • لوله مانیسمان: به صورت فلز خام و بدون پوشش محافظتی تولید می‌شود.
    • لوله سیاه درزدار: با استفاده از تکنولوژی جوشکاری تولید می‌شود که منجر به وجود جوش‌ها در داخل آن می‌شود. این روش تولید نیازمند زمان بیشتری است.
  7. ظاهر:

    • لوله مانیسمان: بدون هیچ پوشش محافظتی‌ای و بدون جوش‌ها تولید می‌شود.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل وجود جوش‌ها، دارای ظاهری با جوش‌ها و نقاط اتصال است.
  8. میزان تحمل فشار و دما:

    • لوله مانیسمان: به دلیل عدم وجود جوش‌ها و پوشش محافظتی، ممکن است میزان تحمل فشار و دما کمتری نسبت به لوله سیاه درزدار داشته باشد.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل استفاده از تکنولوژی جوشکاری و وجود پوشش محافظتی، معمولاً میزان تحمل فشار و دما بیشتری دارد.
  9. قطر داخلی، قطر خارجی و وزن در ابعاد یکسان:

    • لوله مانیسمان: به دلیل عدم وجود جوش‌ها و پوشش محافظتی، معمولاً دارای قطر داخلی و خارجی بزرگتری است و وزن آن نیز بالاتر می‌باشد.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل وجود جوش‌ها و پوشش محافظتی، قطر داخلی و خارجی کمتری دارد و وزن آن نیز کمتر است.
  10. کاربرد:

    • لوله مانیسمان: در کاربردهایی که نیاز به استحکام بالا و ارزانی دارند، مانند سازه‌های ساختمانی یا صنعتی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    • لوله سیاه درزدار: به علت وجود جوش‌ها و پوشش محافظتی، به خصوص در انتقال گاز و نفت، آب و فاضلاب، تاسیسات حرارتی و سیستم‌های آتش‌نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  11. قیمت:

    • لوله مانیسمان: به دلیل استفاده از فلز خام و عدم وجود پوشش محافظتی، معمولاً قیمت پایین‌تری دارد.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل استفاده از تکنولوژی جوشکاری و پوشش محافظتی، معمولاً قیمت بیشتری دارد.

برای خرید با عمده فروشی لوله مانیسمان در تهران تماس بگیرید.

نتیجه گیری:

تفاوت‌های بین لوله مانیسمان و لوله سیاه درزدار شامل روش و زمان تولید، ظاهر، میزان تحمل فشار و دما، ابعاد، کاربردها و قیمت است.

مقایسه لوله مانیسمان و درزدار

تفاوت لوله مانیسمان و لوله درزدار

برای درک بیشتر ۴ جدول زیر که شامل مشخصات فنی استاندارد لوله های مانیسمان در ۳ رده مختلف (رده ۲۰، رده ۴۰ و رده ۸۰ ) و لوله درزدار یا همان لوله گازی روکار را در نظر بگیرید:

 

مشخصات لوله گازی روکار

اندازه اسمی (in) قطر خارجی (mm) ضخامت (mm) وزن یک متر طول (kg) وزن هر شاخه ۶ متری (kg) تعداد شاخه در هر بندل
۱/۲ in ۲۱/۳ ۲.۵ ۱.۲۲ ۷.۳۲ ۱۶۹
۳/۴ in ۲۶/۷ ۲.۵ ۱.۵۸ ۹.۴۸ ۱۲۷
۱ in ۳۳/۴ ۳ ۲.۳۳ ۱۴ ۶۱ و ۹۱
۱ ۱/۴ in ۴۲/۲ ۳ ۳.۱۴ ۱۸.۸ ۶۱
۱ ۱/۲ in ۴۸/۳ ۳ ۳.۵ ۲۱ ۶۱
۲ in ۶۰/۳ ۳ ۴.۴۱ ۲۶.۵ ۳۷
۲ ۱/۲ in ۷۳ ۴ ۷.۲۵ ۴۳.۵ ۳۷
۳ in ۸۸/۹ ۴ ۸.۳۷ ۵۰.۲۲ ۱۹
۴ in ۱۱۴/۳ ۴ ۱۱ ۶۶ ۱۹

 

مشخصات لوله مانیسمان رده ۲۰

سایز لوله ( اینچ ) قطر لوله (mm) ضخامت لوله (mm) وزن استاندارد اسمی یک متر لوله (kg) وزن یک متر لوله های موجود در بازار (kg)
۱/۲ in ۲۱.۳ ۲.۵ ۱.۲۱ ۱.۱۷
۳/۴ in ۲۶.۷ ۲.۵ ۱.۵۲ ۱.۴۷
۱ in ۳۳.۴ ۲.۶ ۲.۰۱۷ ۱.۹۴
۱ ۱/۴ in ۴۲.۲ ۲.۸ ۲.۷۷ ۲.۵۸
۱ ۱/۲ in ۴۸.۳ ۲.۸ ۳.۱۴ ۲.۸۳
۲ in ۶۰.۳ ۳.۰ ۴.۳۲ ۴.۱۶
۲ ۱/۲ in ۷۶.۰ ۳.۰ ۵.۴۸ ۵.۴۸
۳ in ۸۸.۹ ۳.۲ ۶.۹۴ ۶.۸۵
۴ in ۱۱۴.۳ ۴.۵ ۱۲.۴۳ ۱۱.۱۸
۵ in ۱۴۱.۳ ۴.۰ ۱۳.۷۲ ۱۳.۵
۶ in ۱۶۸.۳ ۵ ۲۰.۷۹ ۲۰.۷۹
تهران پایپر بازدید : 51 چهارشنبه 03 آبان 1402 نظرات (0)

نکات مهم در خرید لوله سیاه درزدار سپاهان

دانستن نکات مهم در خرید لوله سیاه درزدار سپاهان میتواند کمک زیادی به خریدار هم از لحاظ کیفیت فنی و هم از لحاظ صرفه اقتصادی کند, پس با ما همراه باشید, تا بهترین راهکارها در خرید لوله سیاه درزدار سپاهان به شما بگوییم.

لوله های سیاه فولادی به دلیل تنوع زیادی که در قطر و ضخامت داشتند, از دیرباز به عنوان یکی از پرمصرف ترین لوله های فولادی بوده و هستند. کاربرد آنها در لوله کشی گاز ساختمان, لوله کشی آتش نشانی و اطفای حریق, لوله کشی موتورخانه, لوله کشی داکت اسپلیت, لوله کشی صنعتی در صنایع مختلف نفت , گاز؛ پتروشیمی, پالایشگاه, صنایع موادغذایی, داروسازی, خودروسازی و دیگر صنایع بالادستی و صنعتی میباشد.

به طور کلی لوله های سیاه فولادی به سه دسته بندی اصلی تقسیم بندی میشوند. لوله های درزدار خطی, لوله های اسپیرال(درز مارپیچی) و لوله های مانیسمان بدون درز از انواع لوله های فولادی سیاه هستند.

لوله های درزدار سیاه به دلیل قیمت مناسب یکی از پرمصرف ترین لوله های فولادی سیاه بوده و بسته وزن و ضخامت در صنایع مختلف کاربرد دارند. لوله های درزار فولادی به دو نوع لوله های درزدار تست گاز و لوله های درزدار api دسته بندی میشوند.

نکات مهم در خرید لوله سیاه درزدار سپاهان

نکات مهم در خرید لوله سیاه درزدار سپاهان

  1. مطابقت سایز و قطر لوله
  2. توجه به نوع لوله اعم از درزدار تست گاز یا لوله سپاهان api 
  3. وزن و ضخامت لوله طبق فاکتور
  4. اصل بودن لوله با برند سپاهان اصفهان
  5. عدم زنگ زدگی و خوردگی لوله 
  6. سالم بودن لوله از نظر ظاهر فیزیکی و دوپهن نبودن لوله سیاه سپاهان در بدنه و دوسر لوله

با توجه به اینکه قیمت لوله سیاه سپاهان نسبت به انواع لوله مانیسمان بسیار پایین تر بوده و کیفیت نسبتا خوبی دارند, شاید بتوان گفت که نیمی از مصرف لوله سیاه در کشور را این کارخانه تامین میکند.

لوله درزدار سپاهان از طریق نورد کردن و جوش لب به لب تولید شده و بسته به آلیاژ و ضخامت به دو نوع لوله های درزدار معمولی و لوله درزدار API تقسیم بندی میشوند که لوله های ای پی آی برای اجرا لوله کشی گاز توکار مورد تایید سازمان نظام مهندسی بوده و با توجه به قیمت مناسب چیزی از لوله های مانیسمان کم ندارد.

کارخانه لوله سازی فولاد سپاهان

لوله درزدار سپاهان (Sepahan Pipe Industries) یک کارخانه بزرگ تولید کننده لوله‌های درزدار است که یکی از عمده تولیدکننده های لوله‌های درزدار در منطقه خاورمیانه شناخته می‌شود.

کارخانه لوله سیاه درزدار سپاهان در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد و فعالیت خود را در زمینه تولید لوله‌های درزدار آغاز کرد. این شرکت از تکنولوژی‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن برای تولید لوله‌هایی با استانداردهای بین‌المللی استفاده می‌کند. محصولات لوله درزدار سپاهان شامل لوله‌های درزدار استاندارد API 5L و ASTM است که در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و ساختمانی استفاده می‌شوند.

لوله درزدار سپاهان با توجه به کیفیت تولیدات خود و رعایت استانداردهای مربوطه، محصولات خود را به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌کند. این شرکت تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و افزایش کارایی تولید، به ارائه محصولات با کیفیت و رقابتی در بازار جهانی بپردازد.

برند سپاهان تولید کننده انواع لوله‌های سیاه درزدار است که برای استفاده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. محصولات این برند شامل لوله‌های درزدار با انواع قطرها و ضخامت‌ها، به ویژه لوله‌های استاندارد API 5L و ASTM A53 می‌شود. این لوله‌ها به عنوان محصولات استاندارد با کیفیت بالا در بازار توزیع می‌شوند و از جنس‌های متنوعی از جمله فولاد کربنی، فولاد آلیاژی و فولاد ضدزنگ استفاده می‌کنند.

برند سپاهان به عنوان یک تولیدکننده معتبر، تلاش می‌کند تا با استفاده از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته، محصولاتی با کیفیت و استاندارد را به بازار ارائه دهد. همچنین، با رعایت استانداردهای فنی و مراحل کنترل کیفیت دقیق، برند سپاهان تضمین می‌کند که محصولات آن با استحکام و عملکرد بالا عرضه می‌شوند.

قیمت لوله های درزدار سیاه سپاهان

لیست قیمت لوله درزدار سپاهان بسته به وزن و مدل لوله فولادی دارد. لوله های سپاهان در دو مدل لوله درزدار معمولی استاندارد( تست گاز) و لوله سپاهان api تقسیم بندی میشوند. اصولا در بازار قیمت لوله گاز 6 متری معامله میشود.معمولا لوله های api نسبت به لوله های تست گاز تا حدود 5 تا 10 درصد گران قیمت تر بوده و کیفیت نسبتا بهتری دارند. لوله های سیاه api برای اجرای لوله کشی گاز توکار نیز مجوزهای لازم را اخذ کرده و با توجه به قیمت بالای لوله مانیسمان جایگزین خوبی برای لوله های بدون درز هستند. قیمت لوله سیاه سپاهان معمولی نیز برای مصارف معمولی و لوله کشی گاز روکار کیفیت بسیار مناسبی دارند.

ارزان ترین قیمت لوله سیاه درزدار سپاهان را میتوان لوله تست گاز 1/2 با وزن 6 کیلوگرم دانست.

سایز لوله سیاه سپاهان قیمت لوله سیاه سپاهان وزن لوله سیاه سپاهان
1/2 اینچ 320 هزار تومان 8 کیلوگرم
3/4 اینچ 450 هزار تومان 10 کیلوگرم
1 اینچ 590 هزار تومان 13 کیلوگرم
11/4 اینچ 790 هزار تومان 19 کیلوگرم
11/2 اینچ 980 هزار تومان 22 کیلوگرم
2 اینچ 1/350 میلیون تومان 30 کیلوگرم
21/2 اینچ 1/6 میلیون تومان 38 کیلوگرم
3 اینچ 2 میلیون تومان 48 کیلوگرم
4 اینچ 2/6 میلیون تومان 66 کیلوگرم

همانطور که لیست قیمت لوله سیاه سپاهان را مشاهده میکنید هر سایز دارای یک وزن منحصر به فرد است. البته در برخی اوزان ممکن است بیشتر از وزن تولید وجود داشته باشد و بسته به شرایط بازار برخی وزن ها در بازار موجود باشند یا خیر. به هر روی قیمت لوله سیاه سپاهان علاوه بر وزن و سایز لوله بسته به شرایط عرضه و تقاضا نیز دارد.

لیست قیمت لوله سیاه سپاهان به صورت روزانه توسط شرکت و نمایندگی آن صادر میشود. وزن و ضخامت لوله و میزان عرضه و تقاضا از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر لیست قیمت لوله سیاه سپاهان هستند. ممکن است در برخی سایزها بیشتر از یک وزن لوله وجود داشته باشد که البته این اختلاف وزن در قیمت لوله سپاهان لحاظ شده و در هنگام خرید و فروش لوله سیاه سپاهان به  اطلاع مشتری میرسد.

معمولا لوله های api نسبت به لوله های تست گاز تا حدود 10 تا 12 درصد گران قیمت تر بوده و کیفیت نسبتا بهتری دارند. لوله های سیاه api برای اجرای لوله کشی گاز توکار نیز مجوزهای لازم را اخذ کرده و با توجه به قیمت بالای لوله مانیسمان جایگزین خوبی برای لوله های بدون درز هستند. قیمت لوله سیاه سپاهان معمولی نیز برای مصارف معمولی و لوله کشی گاز روکار کیفیت بسیار مناسبی دارند.

لوله درزدار سپاهان همانند برندهای دیگر با تکنولوژی نورد کردن ورقه های فولادی اقدام به خم کردن این ورقه ها و جوش طولی لوله کرده و در کنار تکنولوژی روز دنیا از اولویت محلی یعنی وجود مواد اولیه آهن در کشور بهره میبرد. قیمت لوله سیاه سپاهان یا لوله سیاه درزدار اصفهان در کنار لوله گاز سپنتا باعث شده که ما در تولید لوله های درزدار خودکفا باشیم.

امیدواریم یادآوری نکات مهم در خرید لوله سیاه درزدار سیاه سپاهان برای خرید یا فروش شما راهگشا باشد.

تهران پایپر بازدید : 34 جمعه 21 مهر 1402 نظرات (0)

مرکز پخش و فروش لوله و اتصالات گازی در مشهد

پایپ بازار مرکز پخش و فروش لوله و اتصالات گازی در مشهد است. دفتر مرکزی این فروشگاه در تهران واقع شده است و به صورت عمده فروشی از انبار مشهد و تهران اقدام به فروش لوله و اتصالات گازی و فولادی در کلیه نقاط کشور دارد. یکی از مهمترین شهرهای کشور به دلیل مراکز صنعتی و ساختمانی فروش لوله مانیسمان مشهد بوده که البته در کنار انواع دیگر لوله های فولادی مانند لوله های گالوانیزه, درزدار تست گاز و api هدف گذاری مناسبی برای فروش لوله و اتصالات گازی به حساب می آید.

لوله های فولادی به چند دسته تقسیم بندی میشوند. بخش اول به دسته بندی لوله های فولادی سیاه و لوله های گالوانیزه است. لوله های فولادی سیاه خود دارای انواع دسته بندی لوله مانیسمان بدون درز, لوله درزدار تست گاز , لوله api و لوله های اسپیرال هستند. لوله های مانیسمان به لوله های رده 20 معمولی, لوله رده 40, لوله رده 80 و لوله 160 هستند که البته در مشهد بیشتر از نوع لوله مانیسمان لوله رده 20 و رده 40 استفاده میشود. طبق قوانین لوله کشی گاز منازل لوله های درزدار تست گاز برای لوله کشی گاز روکار و لوله های api به همراه لوله های مانیسمان برای لوله کشی گاز توکار کاربرد دارند.

مرکز فروش لوله و اتصالات گازی مشهد

پایپ بازار مرکز پخش لوله و اتصالات گازی در مشهد

ازی در مشهدبرای خرید لوله و اتصالات گازی در مشهد ابتدا لازم است از طریق شبکه های اجتماعی لیست اقلام مورد نیاز خود را ارسال کرده و سپس با دریافت پیش فاکتور و تایید آن مراحل پرداخت پیش فاکتور را طی کرده و در طی یکی دو روز منتظر ارسال بار خود در محل باشید. مزیت خرید لوله و اتصالات گازی مشهد و خراسان رضوی از پایپ بازار کیفیت و قیمت مناسب اجناس است که با نازل ترین قیمت و بالاترین کیفیت تعیین میشود.

تهران پایپر بازدید : 37 یکشنبه 09 مهر 1402 نظرات (0)

انشعاب گاز از پکیج

گرفتن انشعاب گاز از پکیج با توجه به نیاز به نصب اجاق گاز های دستی, کباب پز, بخاری, آبگرمکن , باربکیو, گریل و دیگر لوازم گازسوز در حال حاضر نسبتا در نقاطی مانند بالکن ها, تراس ها و آشپزخانه ها رایج شده است. از آنجا که این انشعاب گیری بایستی با دقت انجام شود و نیاز به تجربه در اجرای این کار توسط افراد ماهر را دارد, بهتر است برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی از اقدام شخصی اجتناب کرده و اینکار را به دست افراد مجرب واگذار کنید. گرفتن انشعاب از پکیج با 2 روش دنده ای و جوشکاری لوله گاز انجام میشود.

گرفتن انشعاب از گاز پکیج

انواع انشعاب گاز از پکیج

برای انشعاب گیری گاز از پکیج دو راه پیش رو داریم. راه اول روش لوله کشی گاز بدون جوشکاری است که با استفاده از شیر و اتصالات دنده ای اینکار انجام شده و در نهایت برای اتصال به وسیله گازسوز مورد نظر از شلنگ گازی خوب استفاده میکنیم. روش دیگر استفاده از جوشکاری لوله کاز است که در حد خرده کاری تا 5 متر امکان پذیر بوده  انجام میشود. این روش با توجه به قیمت لوله کشی گاز با جوشکاری ارزانتر و تمیزتر انجام میشود.

در انشعاب دنده ای گاز از پکیج از آنجایی که معمولا شیر گاز پکیج سایز 3/4 است با استفاده از یک سه راهی دنده ای گالوانیزه یا سیاه انجام میشود. البته بعد از شیر گاز نیز  میتوان انشعاب گیری گاز را انجام داد. اما اگر میخواهید که جریان گاز هر دو وسیله مستقل باشند, بهتر است که شیر اصلی گاز را بسته و بعد از باز کردن شیر گاز  پکیج سراهی 3/4 دنده ای را نصب کنید. از انجا که معمولا برای لوازم گازسوز معمولی یک شیر گازی 1/2 کافی است بهتر است از یک تبدیل یا سه راهی تبدیل 3/4 در 1/2 استفاده کنید. بعد از نصب سراهی 4/3 با استفاده از یک مغزی شیر گاز پکیج را سرجای خود بسته و توسط یک مغزی 1/2 شیر گازی انشعاب گاز پکیج را در سمت دیگر نصب کنید.

در حین انشعاب گیری سعی کنید که شکل هندسی سه راهی به شکلی باشد که شلنگ تا نخورد. این روش با احتساب هزینه خرید شیر گازی و اتصالات بین 600 تا 800 هزار تومان هزینه داشته و آلودگی کمتری نسبت به روش بعدی دارد.

در روش جوشکاری لوله گاز بعد از باز کردن شیرگاز , سردنده یک برش خورده و یک سراهی جوشی روی آن نصب میشود. بعد از جوش دادن سه راهی جوشی, مجددا یک تکه لوله وسرنده روی هر سر سه راهی جوش داده شده و شیرهای گاز متناسب با انشعاب گاز پکیج روی آن نصب میشود. این روش برای لوله کشی گاز توکار مناسب نبوده و فقط لوله کشی گاز بایستی به صورت روکار باشد.

روش انشعاب گاز پکیج به روش جوشکاری بین 800 هزار تومان تا 1 میلیون تومان در متراژهای کم هزینه دارد.

تهران پایپر بازدید : 53 شنبه 01 مهر 1402 نظرات (0)

عمده فروشی لوله مانیسمان در تهران

در اینجا به معرفی چند مرکز عمده فروشی لوله مانیسمان در تهران میپردازیم. همانطور که میدانید لوله های مانیسمان لوله های بدون درزی هستند که تحت شرایط حرارتی از تراش شمش های فلزی ساخته میشوند. لوله های مانیسمان نسبت به لوله های درزدار مقاومت بیشتری داشته و تحت شرایط حرارتی و فشار بهتر جواب میدهند.

مصارف عمده لوله های مانیسمان در لوله کشی گاز ساختمان, لوله کشی گاز بین شهری, لوله کشی آتش نشانی و اطفای حریق, لوله کشی موتورخانه و شوفاژ, لوله کشی داکت اسپلیت و تاسیساتی برودتی, ساخت سردخانه های صنعتی مواد غذایی, انتقال گازها و سیالات مختلف , لوله کشی صنایع داروسازی, نفت و پتروشیمی, پالایشگاه و میعانات گازی, تجهیز کارگاه های صنعتی و بسیاری از صنایع دیگر بوده که به دلیل اینکه تخصص ما در لوله کشی گاز و لوله کشی ساختمانی است, بیشتر به این موضوع میپردازیم. لوله کشی گاز توکار از مهمترین موارد و مصارف لوله های مانیسمان در ساختمان هستند.

عمده فروشی لوله مانیسمان در تهران

5 عمده فروشی لوله مانیسمان در تهران

از مهمترین فروشگاه ها و عمده فروشی لوله مانیسمان در تهران پایپ بازار را میتوان نام برد. این فروشگاه با داشتن چندین انبار هم نمایندگی لوله مانیسمان اهواز و کاوه دقیق بوده و از واردکنندگان لوله مانیسمان وارداتی چینی است. برای خرید عمده بهتر است یک پیش فاکتور و استعلام قیمت از فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار دریافت کنید. این فروشگاه به صورت تلفنی و اینترنتی و حضوری فروش و خدمات فروش را به کلیه شهرستانها کشور نیز ارایه میدهد.

فروشگاه لوله و اتصالات حسین پور نیز از فروشگاه های عمده فروش لوله های فلزی و عمده فروشی در تهران بوده و در منطقه بنی هاشم رسالت واقع شده است.

فروشگاه پایپ تهران نیز در بازار تهران چهار راه گلوبندک خیابان خیام قرار داشته که به صورت فروشگاهی عمده فروشی لوله مانیسمان تهران را انجام میدهد.

برای خرید در غرب تهران, مرکز فروش لوله مانیسمان شادآباد نیز میتوانید به فروشگاه پایپ سرویس مراجعه کنید. این فروشگاه هم به صورت مجازی و هم به شکل فیزیکی فروش لوله مانیسمان در تهران را انجام داده و از عمده فروشی های تخصصی لوله های فولادی در کشور است.

فروشگاه لوله و اتصالات تهران پایپر نیز از دیگر فروشگاه هایی است که به شکل گسترده هم لوله مانیسمان و لوله های فولادی و هم کلیه لوله اتصالات ساختمانی را به فروش میرساند. خدمات لوله کشی تهران پایپر لوله کشی گاز و آتش نشانی را انجام میدهد.

انواع لوله مانیسمان

لوله های مانیسمان انواع مختلفی داشته و در دسته بندی لوله مانیسمان رده 20 معمولی, لوله مانیسمان رده 40, لوله مانیسمان رده 80 و 160 تقسیم بندی میشوند. مصرف عمده داخلی را لوله مانیسمان رده 20 و رده 40 بوده و لوله های فوق سنگین رده 80 و رده 160 بسیار کم مصرف و در صنایع خاصی استفاده میشود.

به غیر از رده و کلاس لوله , وزن و ضخامت لوله , برند لوله مانیسمان و میزان عرضه و تقاضا در قیمت لوله مانیسمان در عمده فروشی های تهران تاثیرگذار هستند.

البته موارد فوق تنها عمده فروشی لوله مانیسمان در تهران و کشور نبوده و در سایز شهرها مانند اصفهان , تبریز, مشهد, شیراز, اهواز, کرمانشاه, کرمان, بندرعباس, قم, اراک و دیگر شهرهای عزیز کشور نیز همکاران گرامی و مراکز پخشی هستندکه اقدام به عمده فروشی لوله مانیسمان به صورت عمده و کلی میکند.

تهران پایپر بازدید : 32 سه شنبه 21 شهریور 1402 نظرات (0)

لوله کش گاز در مارلیک

اعزام فوری لوله کش گاز در مارلیک.

اجرای لوله کشی گاز ساختمان مسکونی و اداری از صفر تا صد, اصلاح و جابجایی لوله کشی گاز داخل آپارتمان و ساختمان, جابجایی کنتور و علمک گاز ساختمان, تغییرات و انشعاب گیری لوله گاز آشپزخانه و پکیج با استفاده از جوشکاری لوله کشی گاز در منازل, لوله کشی گاز اجاق گاز ؛ پکیج , آبگرمکن گازی دیواری و زمینی, موتورخانه , شومینه , گریل, باربیکیو , کباب پز , گرماساز و کلیه خدمات جوشکاری لوله موتورخانه و تاسیسات ساختمان و لوله کشی گاز مارلیک و محدوده اطراف.

لوله کش گاز در مارلیک

لوله کش گاز در مارلیک کرج

برای اعزام لوله کشی گاز در مارلیک با ما تماس بگیرید.

علاوه بر خدمات لوله کش گاز در مارلیک کلیه خدمات تاسیساتی لوله کشی مارلیک را هم ارایه میدهیم. خدمات به صورت تخصصی انجام شده و اکیپ و تیم ما در زمینه ساختمان متخصص های خود را دارد.

نصب , سرویس, راه اندازی, عیب یابی و تعمیرات تاسیسات و لوله کشی ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب, پکیج و شوفاژ , اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز , نصب و تعمیرات موتورخانه و پکیج شوفاژ دیواری کلیه برندهای ایرانی و خارجی.

تعمیرات و نصب شیرآلات و لوازم بهداشتی, نصب و تعمیرات توالت فرنگی و روشویی, نصب و تعمیرات فلاش تانک و وال هنگ, عیب یابی و رفع نشتی شیرآلات و سیفون ظرفشویی و روشویی, تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی, رفع گرفتگی و لوله بازکنی , عیب یابی و تعمیرات سرویس بهداشتی, رفع نم دیوار و سقف ساختمان.

جوشکاری لوله گاز مارلیک

ممکن است گاهی به دلیل نیاز به انشعاب گیری, تغییرات و اصلاحات و یا تعمیرات لوله کشی از نیاز به لوله کش گاز مارلیک وجود داشته باشد, چرا که اغلب مجریان فقط کار اجرایی ساختمان های بزرگ را انجام داده و وقت و حوصله کار تعمیرات و جوشکاری لوله گاز را نداشته و یا یا تمایلی به اجرای آن ندارند. به خصوص که این کار یک حرفه تخصصی بوده بایستی توسط جوشکار لوله گاز حرفه ای انجام شود. به طور نرمال بایستی این نوع خدمات نیز تحت نظر سازمان نظام مهندسی انجام شود, اما به دلیل مشکلات اداری و بوروکراتیک معمولا مالکین ساختمان ها ترجیح میدهند که این گونه تغییرات لوله کشی گاز را خود راسا و توسط یک لوله کش انجام دادو البته این قبیل کارها نیز بایستی با رعایت کلیه موازین و مقررات لوله کشی گاز انجام شود.

قوانین لوله کشی گاز در مارلیک و کلیه نقاط کشور برای این سفت و سخت اجرا میشوند که از ایجاد حوادث و خطرات آن کاسته شود.

انشعاب گیری از لوله گاز آشپزخانه و پکیج , تغییر مسیر و اصلاح لوله گاز آشپزخانه , کور کردن لوله گاز بلااستفاده روشنایی و شومینه و اضافه کردن سایز انشعابات از جمله خدمات تعمیرات لوله کشی گاز مارلیک هستند.

قیمت لوله کشی گاز مارلیک

همان طور که میدانید هزینه لوله کشی گاز، به عوامل متعددی بستگی دارد. دستمزد نیز متاثر از شرایط بازار و هزینه های زندگی می باشد و می توان آن را به شیوه کنتراتی، متری و یا واحدی پرداخت نمودلوله کشی گاز با توجه به مهارت، تخصصی و حساس بودن آن در مقایسه با لوله کشی آب و فاضلاب قیمت بالاتری دارد و بر اساس متراژ و ارتفاع لوله کشی، تعداد انشعابات و … نرخ آن تخمین زده میشودهر چه که حجم کار بیشتر باشد هزینه های جانبی اجرا نیز کمتر خواهد شداساسا برای پروژه های کوچک و تعمیرات جزیی از روش چکی استفاده می شوداما بیشترین شیوه پرداخت دستمزد در ساختمان هایی که متراژ بالایی دارند (80 متر به بالاو واحدهایی که از نظر ابعاد شبیه به هم نیستند و یا تک واحدها، به صورت متری استمعمولا در حالت خرده کاری نمی‎توان قیمت متری دقیقی را ارائه دادنرخ لوله کشی گاز در ساختمان‎ های مسکونی که دارای آپارتمان های فراوانی هستند، معمولا بر حسب واحد محاسبه می شودبدین صورت که هزینه لوله کشی در یک واحد حساب می شود، سپس در تعداد کل واحدها ضرب می گردد.

خیلی از مشتریان پیش از اجرای لوله کشی برای ساختمان شان مایل اند که در مورد قیمت و همچنین مراحل انجام کار به اطلاعات جامعی دست پیدا نماینددر بخش های قبل به بررسی نرخ لوله کشی گاز به صورت متری و یا واحدی پرداختیم، حال در ادامه می خواهیم مراحل اجرای این کار را بیان نماییم.

  1. مراجعه به سازمان نظام مهندسی جهت تشکیل پرونده و همچنین معین نمودن ناظر لوله کشی گاز
  2. انتخاب نمودن مجری دارای مجوز و تاییدیه از شرکت گاز منطقه مد نظر
  3. تهیه نقشه توسط پیمانکار و مورد تایید بودن آن از نظر بازرس
  4. اجرای لوله کشی گاز ساختمان طبق با نقشه تایید شده
  5. بازدید مهندس ناظر و صادر نمودن تاییدیه لازم

در صورت نیاز به لوله کش گاز در مارلیک با تهران پایپر یا پایپ سرویس تماس بگیرید.

تهران پایپر بازدید : 42 یکشنبه 12 شهریور 1402 نظرات (0)

فرق قیمت و ویژگی های بین لوله مانیسمان و API 

دراین مقاله به فرق قیمت و ویژگی های بین لوله مانیسمان و API خواهیم پرداخت. هر دو نوع لوله مانیسمان و api مصارف مختلفی مانند لوله کشی گاز , لوله کشی آتش نشانی و لوله کشی موتورخانه در ساختمان و دیگر صنایع مانند صنایع نفت و گاز و پتروشیمی, صنایع داروسازی و مواد غذایی را دارند.

اما بسیاری از خریداران و حتی مجریان به غیر از قیمت, فرق و ویژگی های بین لوله مانیسمان و API را نمیدانند که این مساله ممکن است از لحاظ اقتصادی و بعضا فنی به پروژهای در دست احداث لطماتی وارد کند و بهتر است با مقایسه ویژگی های آنها در هنگام خرید با چشم باز خرید کنید.

فرق قیمت و ویژگی بین لوله مانیسمان و لوله API

فرق بین لوله مانیسمان و API 

لوله مانیسمان لوله هایی هستند که با تراش یک شمس تولید شده و بدون هیچ درزی تولید میشوند. لوله های ای پی آی نیز با تکنولوژی جوش لب به لب فیوژن اتوماتیک تولید شده و البته از لحاظ آلیاژی تفاوت هایی با لوله های درزدار معمولی دارند.

هر دو نوع لوله مانیسمان و API در لوله کشی گاز توکار و آتش نشانی تاییدیه نظام مهندسی را داشته و برای استفاده در لوله کشی شوفاژ و موتورخانه نیز بسیار مناسب هستند. از تولیدکنندگان داخلی میتوان به لوله مانیسمان اهوازی ولوله سپاهان و سپنتا اشاره کرد. برای بررسی بیشتر خواص هر دو میتوانید به نوشته تفاوت لوله مانیسمان و لوله api مراجعه کنید.

البته تکنولوژی تولید این دو بسیار متفاوت بوده و برای تولید لوله های مانیسمان زیرساخت های خاصی مانند تولید شمش های مخصوص لازم است که در نوشته 10 تفاوت لوله مانیسمان و لوله درزدار راجع به آن نوشته ایم.

به طور کلی 10 تفاوت اصلی بین لوله مانیسمان و درزدار به شرح زیر هستند.

تفاوت‌های اصلی بین لوله مانیسمان و لوله سیاه درزدار را مورد بررسی قرار دهم:

  1. روش تولید:

    • لوله مانیسمان: این نوع لوله‌ها از جنس فلز خام تولید می‌شوند و بدون هیچ پوشش محافظتی‌ای عرضه می‌شوند.
    • لوله سیاه درزدار: این نوع لوله‌ها با استفاده از تکنولوژی جوشکاری تولید می‌شوند که منجر به وجود جوش‌ها در داخل آن‌ها می‌شود.
  2. کاربردها:

    • لوله مانیسمان: معمولاً در کاربردهایی که نیاز به استحکام بالا و ارزانی دارند، مانند سازه‌های ساختمانی یا صنعتی، استفاده می‌شوند.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل وجود جوش‌ها و استفاده از تکنولوژی جوشکاری، به عنوان یک نوع لوله فلزی که استحکام معمولی دارد، در کاربردهایی مانند انتقال گاز و نفت، آب و فاضلاب، تاسیسات حرارتی و سیستم‌های آتش‌نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  3. مقاومت به زنگ زدگی:

    • لوله مانیسمان: به دلیل عدم وجود پوشش محافظتی، معمولاً مقاومت ضد زنگ زدگی کمتری نسبت به لوله سیاه درزدار دارد.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل وجود جوش‌ها و لایه‌های اکسید آهن، مقاومت به زنگ زدگی در این لوله‌ها بالاتر است.
  4. پوشش محافظتی:

    • لوله مانیسمان: بدون هیچ پوشش محافظتی‌ای تولید می‌شود.
    • لوله سیاه درزدار: این لوله‌ها به علت وجود جوش‌ها و جهت پیشگیری از زنگ زدگی، معمولاً دارای پوشش محافظتی‌ای هستند.
  5. رنگ:

    • لوله مانیسمان: به خاطر نداشتن پوشش محافظتی، به صورت خام و بدون رنگ عرضه می‌شود.
    • لوله سیاه درزدار: اغلب به رنگ سیاه تولید می‌شود و در اصطلاح به عنوان “لوله سیاه” شناخته می‌شود.
  6. روش و زمان تولید:

    • لوله مانیسمان: به صورت فلز خام و بدون پوشش محافظتی تولید می‌شود.
    • لوله سیاه درزدار: با استفاده از تکنولوژی جوشکاری تولید می‌شود که منجر به وجود جوش‌ها در داخل آن می‌شود. این روش تولید نیازمند زمان بیشتری است.
  7. ظاهر:

    • لوله مانیسمان: بدون هیچ پوشش محافظتی‌ای و بدون جوش‌ها تولید می‌شود.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل وجود جوش‌ها، دارای ظاهری با جوش‌ها و نقاط اتصال است.
  8. میزان تحمل فشار و دما:

    • لوله مانیسمان: به دلیل عدم وجود جوش‌ها و پوشش محافظتی، ممکن است میزان تحمل فشار و دما کمتری نسبت به لوله سیاه درزدار داشته باشد.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل استفاده از تکنولوژی جوشکاری و وجود پوشش محافظتی، معمولاً میزان تحمل فشار و دما بیشتری دارد.
  9. قطر داخلی، قطر خارجی و وزن در ابعاد یکسان:

    • لوله مانیسمان: به دلیل عدم وجود جوش‌ها و پوشش محافظتی، معمولاً دارای قطر داخلی و خارجی بزرگتری است و وزن آن نیز بالاتر می‌باشد.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل وجود جوش‌ها و پوشش محافظتی، قطر داخلی و خارجی کمتری دارد و وزن آن نیز کمتر است.
  10. کاربرد:

    • لوله مانیسمان: در کاربردهایی که نیاز به استحکام بالا و ارزانی دارند، مانند سازه‌های ساختمانی یا صنعتی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    • لوله سیاه درزدار: به علت وجود جوش‌ها و پوشش محافظتی، به خصوص در انتقال گاز و نفت، آب و فاضلاب، تاسیسات حرارتی و سیستم‌های آتش‌نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  11. قیمت:

    • لوله مانیسمان: به دلیل استفاده از فلز خام و عدم وجود پوشش محافظتی، معمولاً قیمت پایین‌تری دارد.
    • لوله سیاه درزدار: به دلیل استفاده از تکنولوژی جوشکاری و پوشش محافظتی، معمولاً قیمت بیشتری دارد.

تفاوت قیمت لوله مانیسمان و لوله api 

لوله های ای پی آی رنج قیمتی محدودی داشته و برندهای مختلف و انواع متفاوتی ندارند, اما لوله های مانیسمان به دلیل اینکه در کلاس های رده 20, رده 40 , رده 80  و رده 160 تولید و عرضه میشوند, رنج قیمتی وسیعی دارند. اما با توجه به اینکه بایستی این دو نوع لوله از لحاظ وزنی برابری هایی نیز داشته باشند معمولا در مقایسه فرق قیمت و ویژگی ها لوله مانیسمان و api بایستی لوله رده 20 مانیسمان را مقیاس قرار داد.

امروز قیمت لوله گاز 6 متری مانیسمان سایز 1/2 رده 20 حدود 400 هزار تومان و قیمت لوله گاز ای پی آی سپاهان 350 هزار تومان بود.

در حال حاضر اغلب لوله های مانیسمان موجود در بازار ساخت کشور چین بوده و لوله های ای پی آی نیز ایرانی و محصولات ایرانی هستند. این روزها قیمت لوله مانیسمان نسبت به لوله درزدار بین 10 تا 15 درصد گران قیمت تر بوده و البته این مساله به عرضه و تقاضا در بازار نیز بستگی دارد.

تهران پایپر بازدید : 23 جمعه 27 مرداد 1402 نظرات (0)

لوله کشی گاز پونک 

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز پونک, ارایه کلیه خدمات لوله کشی گاز و جوشکاری لوله های ساختمانی شوفاژ و آتش نشانی. اجرای لوله کشی گاز ساختمان مسکونی و تجاری از صفر تا صد, اصلاح و جابجایی لوله کشی گاز داخل آپارتمان و ساختمان, تفکیک و انتقال کنتور و علمک گاز ساختمان, تغییرات و انشعاب گیری لوله گاز آشپزخانه و پکیج با استفاده از جوشکاری لوله کشی گاز در منازل, لوله کشی گاز اجاق گاز ؛ پکیج , آبگرمکن گازی دیواری و زمینی, موتورخانه , شومینه, باربیکیو , کباب پز , گرماتاب و ارایه خدمات به ساختمان های مسکونی , رستورانها , مراکز تهیه غذا, اماکن تجاری و صنعتی و کلیه خدمات اجرایی, تغییرات و اصلاح لوله کشی گاز پونک , چهاردیواری,اشرفی اصفهانی و محدوده اطراف.

اجرا و تعمیر لوله کشی گاز پونک

خدمات لوله کشی گاز شامل 2 بخش میشوند. بخش اول برای ساختمان های در حال ساخت است که فاقد کنتور و لوله کشی گاز بوده و بنای در حال ساخت بایستی لوله کشی گاز شود. در این ساختمان ها بعد از انتخاب مجری لوله کشی گاز بایستی یک نقشه تهیه و به سازمان نظام مهندسی ارایه شده تا بر اساس پلان معماری ساختمان مورد تایید قرار بگیرد.بعد از تایید نقشه مجری اقدام به اجرای لوله کشی گاز مینماید. مجری لوله کشی گاز پونک بایستی دارای مهر تاییدیه سازمان نظام مهندسی همان منطقه بوده و بعد از اجرا با نظارت ناظر گاز سازمان نظام مهندسی , امور مربوط به عملیات اجرای لوله کشی گاز را نظارت و تایید کند. بعد از اتمام کار و اوکی بودن کار اجرایی ناظر مهر تایید را برای اخذ انشعاب و کنتور میزند. در صورت نیاز به اصلاح و تغییرات نیز لوله کش گاز بایستی کارهای مربوطه را طبق نظر بازرس انجام دهد.

در لوله کشی توکار بایستی از لوله های مانیسمان یا لوله های درزدار ای پی آی و اتصالات مانیسمان استفاده شده و شیرآلات گاز نیز در همه انواع لوله کشی گاز بایستی نشان استاندارد داشته باشند. در لوله کشی گاز روکار نیز با استفاده از لوله و اتصالات استاندارد گاز استفاده شود. 

قیمت لوله کشی گاز

قیمت لوله کشی گاز شامل دستمزد اجرا و تعمیرات و هزینه خرید لوازم میشود. به طور کلی در رنج پایین خرده کاری هزینه لوله کشی روی هم در حدود متری 300 هزار تومان برای بالای 5 متر شده و در صورت کم بودن متراژ اجرت حداقلی بین 400 هزار تومان تا 800 هزار تومان میشود.

قیمت لوله گاز شاخه ای 6 متری محاسبه شده و در سایز 1/2 از حدود 400 هزار تومان شروع میشود.

اما بخشی از کارهای لوله کشی گاز مربوط به کارهایی میشود که ساختمان های در حال مسکونی داشته و مثلا تغییرات و اصلاحاتی نیاز دارند. این کار معمولا توسط مجری و تعمیرکاران حرفه ای لوله کشی و تاسیساتی پونک انجام میشود. معمولا برای انجام چنین کارهایی کسی دنبال مجوز نخواهد رفت, چرا که اینگونه کارهای دوندگی و بوروکراسی زیادی داشته و ممکن است اداره گاز اصلا اجازه اینگونه تغییرات را به شما ندهد. البته بایستی توجه کنید که کارهای لوله کشی گاز در پونک را طبق استاندارد انجام داده و اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز به شکل سلیقه ای بپرهیزید.

بعد اجرا هر جوشکاری بایستی محل جوشکاری توسط کف و صابون یا شعله آتش تست شده و در صورت طولانی بودن مسیر بایستی حتما لوله کشی گاز به مدت 24 ساعت تحت فشار تست شوند.

لوله کشی گاز بدون جوشکاری, لوله کشی گاز با لوله پلاستیکی و پنج لایه, انشعاب لوله گاز دنده ای, استفاده از شلنگ با متراژ بیش از 2 متر و این نوع امور بسیار ریسک بالایی داشته و بهتر است از آنها اجتناب کنید.

در صورت نیاز به خدمات اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز پونک با ما تماس بگیرید.

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 267
  • بازدید سال : 1,726
  • بازدید کلی : 4,496